Ik ben aan het overwegen om een extra bachelor-opleiding te volgen aan de Open Universiteit Nederland ( http://www.ou.nl ). Wat mij heel erg aanspreekt is dat je niet gebonden bent aan onmogelijke lestijden die je bij deeltijd-opleidingen hebt, dat je zelf je studietempo kunt bepalen en dat er toch genoeg interactie met de school zelf is.
Maar aan de andere kant twijfel ik of deze instelling niet een te hoog 'LOI-gehalte' heeft en of de opleidingen die je daar volgt wel volwaardig zijn (dus: of je er echt iets aan hebt op de arbeidsmarkt).
Mijn doel is voornamelijk om mijn vaardigheden op bepaalde gebieden uit te diepen en om mijn waarde op de arbeidsmarkt te vergroten. Ik ben niet bang voor reacties als "je wordt alleen serieus genomen met opleidingen aan een 'echte' hogeschool", maar ik wil wel een opleiding volgen die mij écht een hoop leert.
Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en die mij kunnen vertellen:
- of je écht met dat spaarsysteem van modules je eigen tempo kunt bepalen (zoals ik het op de site zag, koop je gewoon modules in zodra je er aan toe bent);
- hoe de begeleiding is vanuit de OU;
- wat de studiebelasting ongeveer is;
- en hoe je algemene indruk van de organisatie is.
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met Open Universiteit
-
Re: Ervaringen met Open Universiteit
@geoffrey, de cursussen willen nogal eens wijzigen bij de Ou. Vooral in naam en cursuscode. Maar de opleidingen zijn over het algemeen goed en worden als volwaardig gezien.
Wel zal je aan werkgevers de vraag moeten beantwoorden waarom je aan de OU bent gaan studeren en niet na je middelbare school aan een reguliere universiteit.
Wel zal je aan werkgevers de vraag moeten beantwoorden waarom je aan de OU bent gaan studeren en niet na je middelbare school aan een reguliere universiteit.
Re: Ervaringen met Open Universiteit
Bedankt voor je reactie! Die laatste vraag kan ik trouwens makkelijk beantwoorden: ik heb na mijn middelbare school een HBO-opleiding gevolgd, maar ben daarna "bij toeval" in een heel andere branche terechtgekomen. En ik wil me in die branche graag wat meer verdiepen. Vandaar dus
.