LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI opleiding sterk verouderd

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
andre1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2012 11:41

NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door andre1965 »

Ik heb mij dit jaar ingeschreven voor de NTI-opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie.
Het lesmateriaal blijkt echter zwaar verouderd en erg beknopt.
Het bestaat uit een klein, dun lesboek, het Handboek Loonheffing van de Belastingdienst, de Kleine Gids
en een wettenbundel.
Het lesboek is in 2008 voor het laatst bijgewerkt. Alle wijzigingen in de loonheffing en sociale verzekeringen van daarna (en dat zijn er nogal wat !) staan er niet in.
Een klacht van mij daarover werd afgedaan met de mededeling dat ik dat zelf maar op moet zoeken in vakbladen etc.
Leuk allemaal, maar ik moet alles wt in het lesboek wordt beschreven controleren, omdat ik uit mn hoofd niet weet wat nog klopt en wat niet.

Ik ben hier uiteraard zeer ontevreden over en beoordeel de opleiding als onbruikbaar.
Ik overweeg de overeenkomst te ontbinden.
Wie heeft soortgelijke ervaringen ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb opleiding bij loi gedaan! Zaten ongelooflijk veel fouten in!
Ik had een leraar gelukkig van de hoge school van toerisme en die mailde ik elke keer hoe zit dat,ik was de eerste leerling die het opmerkte .. :shock: is dat wat!!
Afijn elke keer loi gemaild en flinke mails!! In gebreke stelling,einde verhaal helft cursus geld is kwijt gescholden.
Heb er hoop werk aangehad dat wel,je moet zelf ongelooflijk veel opzoeken...
Schetst mijn verbazing ik was klaar,had net examen gedaan ,was er herdruk gedaan met alle fouten die ik ontdekt had..nou dat was halve cursus...

Ik had de bevestiging van die leraar die me ook vertelde je hebt gelijk.,dus bewijs was er..

Mailen tot ze er gek van worden! In gebreke stellen! Negatieve publiciteit vinden ze niet leuk!

Succes

Ik weet andere opleiding en loi maar ook zo.n situatie

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door NTI »

Beste André,

Het lesboek van de opleiding loonadministratie is inderdaad uitgegeven in 2008, maar juist omdat in deze opleiding de onderwerpen nogal eens aan wijziging onderhevig zijn door veranderde wetgeving, plaatst het NTI alle belangrijke aanvullingen op de digitale leeromgeving, dit melden wij ook aan onze studenten in de handleiding. Belangrijk is ook dat de Associatie ( de verantwoordelijke exameninstantie in Nederland ) bepaalt tot wanneer over een bepaalde wetgeving wordt geëxamineerd. Op dit moment wordt nog geëxamineerd over de wetgeving van 2011, en alle relevante informatie daaromtrent tref je ook aan op de digitale leeromgeving.
Mocht je hierover nog vragen hebben, laat het dan even weten via het mailadres [email protected]

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Aha !!!!kijk...

Was bij loi toen niet...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door berndv »

rozemarijntje schreef:Aha !!!!kijk...

Was bij loi toen niet...
Tegenwoordig ook bij de loi, maar dat terzijde.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik ben al tijdje klaar :wink:

Daarom..toen niet :wink:

IvdVMB
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2012 21:03

Re: NTI opleiding sterk verouderd

Ongelezen bericht door IvdVMB »

Dit is gewoon altijd zo bij die instituten. Mijn ervaringen:

NHA: kinderboeken schrijven. Totaal verouderde teksten. Oubollig, serieus decennia oude teksten. Ook lijkt het een concepttekst met vreemde niet ingevulde stukken. Enorm veel slordige tikfouten. Er klopt totaal niets van. Het lijkt erop dat er krampachtig van alles wordt bedacht om je maar een jaar zoet te houden met flauwekul.

NTI: Module Arbeids- en sociaal recht. Een juridisch boek uit 2009 wat al een nieuwe druk in augustus 2011 had gekregen. Volledig gedateerd dus want het arbeidsrecht vernieuwt zich om de haverklap. Na klagen kreeg ik een heel ander boek wat nog altijd ouder was dan de nieuwste versie van het andere boek wat wel als beste boek op de markt stond aangeschreven. Toevallig krijg ik nu weken later dan eindelijk de gewijzigde leerstof toegestuurd na nog twee keer te hebben geklaagd. Ook schreven ze trouwens in 1 klap het lesgeld af terwijl ik had aangegeven in termijnen te willen betalen. Dat in overleg laten storneren en ik zou accepts krijgen voor de termijnen. Vervolgens krijg ik een aanmaning terwijl ze nog geen acceptgiro's heb gekregen voor die termijnen.

LOI: ooit onleesbare cursus autotechniek gedaan. Kennelijk zo vaak gekopieerd bij de LOI en de originelen opgestuurd ipv de kopietjes dat de tekst onleesbaar was geworden.

En dan die kinderachtige papieren uitwerkblaadjes. Hahaha. Lever dan gewoon een mooie digitale omgeving waarin je kunt werken. Wat een getrut.

Gesloten