LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Essie,

Wij hebben (nog) geen deurwaarder aan de deur gehad. Wij hebben wel meerdere malen brieven ontvangen met "het geduld van onze klant is op" pffff en die van ons dan???? slaat toch nergens op???

Ik heb ook ff niets meer te melden, zodra er nieuws is, dan meld ik me. Ook v.w.b. die website.

Pasen is bijna voorbij, maar ik hoop dat jullie ook fijne dagen hebben gehad.

Groeten

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

hallo allemaal,

we hebben lang moeten wachten, maar gisteren lag dan uiteindelijk de dagvaarding op de mat!

Wij houden jullie op de hoogte van de verdere gang van zaken.

Laat dit jullie niet weerhouden om je verhaal te melden op dit forum.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Dat heeft inderdaad een tijd geduurt, maar goed. Hopelijk levert dit dan iets op.
Zelf heb ik op dit moment weinig te melden. Het is erg rustig, maar even afkloppen denk ik:P
Fijn weekend allemaal.

Groetjes,
Esther

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Hier stond een klacht over Scheidegger.
Maar het geschil is nu opgelost, dus heb ik dit bericht zelf verwijderd.

Groetjes Marco Carolus
Laatst gewijzigd door M.Carolus op 20 mei 2008 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Hallo allemaal,

Zoals jullie hier op het forum kunnen lezen zijn er best veel mensen die een geschil hebben met Scheidegger opleidingen B.V.
Daar hoorde ik tot gisteren ook bij.
Ik had van Scheidegger nog een aanzienlijk groot bedrag tegoed
Dit vanwege dat ik nooit de cursus, waar ik een contract voor had getekend, heb kunnen volgen.

Er ontstond een geschil met vele briefwisselingen.
Via een zoekopdracht, naar Scheidegger, op internet kwam ik op dit forum uit.
Ik heb op dit forum toen al mijn negatieve bevindingen over Scheidegger opleidingen B.V. openbaar gemakt.
Of dit nu wel zo een goed idee was geweest, daar twijfel ik nu nog over.
Dit omdat Loek van Rijn mij een reactie per E-mail toestuurde.
Hij vertelde mij dat hij voor meerdere benadeelde personen tegen Scheidegger aan het vechten was.
Zijn beloften klonken op dat moment als muziek in de oren voor mij, dus vertrouwde ik deze man.
Dat was echt mijn stomste zet ooit!

Na een jaar wachten op resultaten van deze Loek van Rijn, ben ik zijn werkgedrag eens gaan nakijken.
Alles wat Loek van Rijn mij beloofd heeft in het jaar, was allemaal gelogen.
Jan-Willem Buitenweg is een verzonnen persoon, en deze man werkt dus ook helemaal niet bij de Europese commissie.
En zo heb ik nog veel meer leugens achterhaald, die deze Loek van Rijn allemaal verkondigd.
Omdat ik met Loek van Rijn in zee ben gegaan, heeft de oplossing van mijn geschil met Scheidegger langer geduurd dan zonder tussenkomst van deze Loek van Rijn.
Dus beste mensen, ga niet met deze man in zee, ontwijk hem, negeer hem, en geloof niet als zijn mooie praatjes

Ik ben zelf, zonder tussenkomst van Loek van Rijn, eens de confrontatie met Scheidegger aangegaan.
Diverse keren heb ik een brief/E-mail naar Scheidegger gestuurd.
Ook heb ik diverse keren gebeld met Scheidegger.
Maar op een of andere manier lukte het me niet om Scheidegger ervan te overtuigen dat ik niets meer met Loek van Rijn te maken wilde hebben.
Uit ervaring kan ik tegen iedereen zeggen, “Loek van Rijn maakt meer kapot dan je lief is”.
Beter is om zelf een persoonlijke brief naar de directie te schrijven, of neem contact op met het Juridisch loket in de buurt.

Op 14-Mei-2008 heb ik diverse keren gebeld met Scheidegger.
Wederom liepen de gemoederen weer hoog op, ja het Loek van Rijn virus achtervolgde mij nog steeds.
Ik ben toen diezelfde dag nog in de wagen gestapt, en ben maar eens persoonlijk bij Scheidegger op de koffie gegaan.
Ik heb die dag een persoonlijk gesprek gehad met een manager, werkzaam bij Scheidegger.
We hebben een heel prettig gesprek gehad, en ik heb Scheidegger ervan kunnen overtuigen dat ik met Loek van Rijn niets meer te maken wil hebben.
Na dat ik heel mijn verhaal op een rustige manier heb kunnen vertellen, heeft deze manager mij toegezegd dat hij zijn uiterste best ging doen om het geschil op een biddelijke manier op te lossen.
Op 19-Mei-2008 werd ik gebeld door deze manager, en hij bracht mij het goede nieuws dat ik mijn geld terug krijg.

Ik weet nu wel een ding heel zeker.
Zonder tussenkomst van Loek van Rijn had ik al veel eerder mijn geld terug gehad.

Ik heb lange tijd gedacht dat ik mijn geld niet terug zou gaan krijgen, en was ook echt boos op Scheidegger.
Op dit forum heb ik regelmatig uitgebreid geschreven over mijn boosheid, en over de ontwikkelingen.
Maar de manager van Scheidegger en ik zelf ook vinden dat positief nieuws over Scheidegger ook op dit forum gezet moet worden.
Vandaar dat ik nu dit verhaal op dit forum heb gezet.

Dus heb je een geschil met Scheidegger, ga dan absoluut niet met Loek van Rijn in zee.
Schrijf gewoon duidelijk je klacht in een brief naar de directie van Scheidegger, en mocht dit geen reactie op leveren dan beter even naar een jurist stappen.
Dan is het geschil naar alle waarschijnlijkheid binnen no-time opgelost.

Natuurlijk ben ik niet vergeten wat er allemaal is gebeurd, dat Scheidegger mij valselijk beschuldigd heeft.
Maar ik zie het toch echt niet zitten om mijn leven lang hier aan te moeten denken.
Voor mij is de zaak opgelost, met wat vertraging door miscommunicatie van beide kanten.

Groetjes Marco Carolus

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Hoi Tjibbe, of zal ik maar gewoon Loek van Rijn zeggen?

Weer een andere naam aangenomen?
Nog niet behandeld aan je persoonsstoornis?

Mag ik vragen waar jij de edele moed vandaan haalt om mijn verwijderd bericht alsnog in een quote hier op het forum te zetten?
Als ik een bericht hier op het forum zet, en het geschil word dan door Scheidegger en mij diezelfde dag als nog opgelost, dan vind ik het niet terecht om het bericht te laten staan.
Het is dan mijn eigen keuze om het bericht te verwijderen, en niet in opdracht van iemand te handelen.
Voor mij is de zaak afgehandeld, en dan verwijder ik dus het bericht.
Dat is mijn goed recht, om deze beslissing te maken.
Daarna zet ik een ander bericht op het forum, waar ik zelf volledig achter sta.

Jij hebt gewoonweg een obsessie, en volgens mij heb jij met spoed erkende hulp nodig.
Jij, Loek van Rijn, spoort mensen aan om in jou obsessie tegen Scheidegger mee te gaan.
Maar jij kunt niets voor deze mensen betekenen, dit heb ik toch zelf ondervonden!
Ik ben ook zo stom geweest om jou verhalen te geloven, en dat heeft mij echt niet geholpen.
Nee … erger nog, het heeft mij verschrikkelijk tegen gewerkt.

Ik sommeer jou om binnen 24 uur de Quote, mijn verwijderd bericht, te verwijderen van dit forum.
Mocht jij dit bericht van mij niet verwijderd hebben binnen het gestelde tijdsbestek, dan zal ik jou juridisch laten vervolgen.
Er zal dan een officiële aanklacht tegen jou ingediend gaan worden bij justitie.
Ook zal er door mij aangifte gedaan gaan worden bij de politie.
Alle, hoge, kosten die hieruit voortvloeien zullen dan ook allemaal op jou verhaald gaan worden.

Er is nog nooit een enkel bewijs geleverd dat er door Loek van Rijn ook maar één zaak is opgelost.
Uit ervaring heb ik wel geleerd dat iedereen die met Loek van Rijn, of een andere persoon zonder enkele juridisch aantoonbare achtergrond, samen werk geen enkele verwachting moet hebben dat de zaak afgehandeld gaat worden.
Ik heb juridische stukken tegen Loek van Rijn persoonlijk in mijn handen gehad, Loek van Rijn is verschillende keren al gerechtelijk veroordeeld.
Ook heb ik een persoonlijk onderzoek gedaan naar het bestaan van personen die Loek van Rijn noemt, personen die gewoonweg niet bestaan of die van niets weten.
Toen ik de waarheid te weten kwam heb ik Loek van Rijn meteen laten weten dat ik door hem niet meer geholpen wens te worden.
Loek van Rijn werd boos op mij, en nu ben ik in eens samen gaan werken met Scheidegger?

Jij, Loek Van Rijn, hebt mij regelmatig gebeld dus ik heb jou nummer.
Ja … zolang je met Loek van Rijn mee loopt ben je zijn maatje, maar zodra je kapt met het geloven van zijn verhalen dan ben je in eens werkzaam bij of voor Scheidegger.

Ik verschuil mij niet achter een schuil naam, Marco Carolus, dit ben ik!
Kijk ook eens op: http://djmarcocarolus.come2me.nl
Een jongen die bezig is een zelfstandig ondernemer te gaan worden, en voorheen was ik Internationaal vrachtwagenchauffeur.
Ik gebruik geen schuilnaam, zoals jij dit wel doet!

Voor mij is de zaak af.
Scheidegger heeft mij geld terug betaald, en ik trek mijn klachten verder dus in.
Ik heb verder geen enkele reden meer om slecht over Scheidegger te spreken.
Ik ben niet vergeten wat ze mij al de tijd hebben aangedaan, maar ik laat het rusten.
En dat is iets wat jij, Loek, ook moet doen … laat het rusten.
En geef andere geen valse hoop met jou nep verhalen.

Groetjes Marco…

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Volgens mij heeft M Corolus ook ineens andere belangen om zo'n ommekeer te maken in zijn commentaar. Misschien brengt een bezoek aan Scheidegger inderdaad de oplossing, zoals je ook naar Lourdes gaat. Of hij werkt gewoon voor dit bedrijf?

Het adres staat op de website www.scheidegger.nl

zie onderstaande copy van de tekst op hun site:
Dit vrijblijvende gesprek wordt door onze deelnemers zeer gewaardeerd. Je krijgt immers een opleiding gepresenteerd die perfect bij jou en je vooropleiding/werkervaring past!

Ons hoofdkantoor vind je hier:

Scheidegger Opleidingen B.V.
Vasco da Gamaweg 1
Industrieterrein Trade Port West 9255
5928 LD Venlo
Postbus 175
5900 AD Venlo

Tel.: 0800 - 0993355
Fax: 077 - 850 55 57

Beste M corolus moeten we een afspraak maken als we je bezoeken?

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Beste M corolus moeten we een afspraak maken als we je bezoeken?
Doen, zeker even bellen met Scheidegger.
Hoor je meteen dat ik niet werkzaam ben bij Scheidegger.

Ik ben een startend ondernemer, en heb gewoon op een fatsoenlijke manier mijn geschil met Scheidegger afgesloten.
Zoals iedereen heeft kunnen lezen op dit forum, heb ik ook zeer negative berichten over Scheidegger op de site gezet.
Dit bevestig ik ook nog in mijn bericht van 20-Mei-2008.
Maar schijnbaar leest “Gratis” mijn stukken niet goed.
Gratis … wederom een “alias” van een persoon die dus iets te verbergen heeft.
Schrijf nu toch gewoon eens met je eigen naam, doe ik toch ook.

Ik ben niet in een val getrapt, zoals Margje en anderen beweren.
En Loek van Rijn heeft mij helemaal niet verder geholpen.
Ik heb alleen mijn geschil met Scheidegger bij hem neer gelegd, maar zelf alles verder geregeld.
Alles wat ik aan Scheidegger schreef stuurde ik door naar Loek van Rijn.
En Loek van Rijn is de persoon geweest die net even wat teveel leugens tegen mij vertelde.
Ik heb onderzoek gedaan naar de vele uitspraken die Loek van Rijn gedaan heeft, en mijn vermoedens waren juist.
Loek van Rijn liegt echt alles aan elkaar.
Ik had eigenlijk al twee maanden geleden een stuk over Loek van Rijn op deze site willen zetten, helaas heb ik dat toen niet gedaan.
Maar eigenlijk had ik dit gewoon moeten doen, hij hangt ook de vuile was buiten.

Ik ben altijd open en eerlijk geweest over de klachten die ik had betreft Scheidegger.
Ik verschuil me niet achter een domme “alias”.
Ik zet zelfs nog mijn eigen website op dit forum, om zo te laten zien dat ik niets te maken heb met Scheidegger.
En nog worden er van die domme opmerkingen gemaakt, dat ik werkzaam zou zijn bij Scheidegger.

Ik praat op geen enkele manier Scheidegger goed.
De fouten die Scheidegger gemaakt heeft, en misschien nog maakt, keur ik echt niet goed.
Ik heb, om de zaak op een nette manier op te lossen, meer dan 600 Euro moeten schikken.
De hoofdsom heb ik terug ontvangen, en de wettelijke rente daar heb ik bij moeten schikken.
Maar beter dat dan een jaren durende rechtszaak.

Oh, nog even dit:
Op dit forum word door sommige personen geschreven dat zij het fijn vinden dat iemand zijn/haar geld van Scheidegger heeft terug gekregen, en beweren daarna dat deze personen dan werkzaam zijn bij Scheidegger.
Nee, dat is lekker tegenstrijdig!

Loek van Rijn kan een aanklacht tegen hem van mij verwachten.
En ik hoop dat dan ook de valse beschuldigingen tegen mij, dat ik werkzaam zou zijn bij Scheidegger, ophouden.
Tjibbe heeft niet binnen het gestelde tijdsbestek de quote verwijderd, dus ook hier word een aanklacht tegen ingediend.

Voor degene die mijn raad niet willen opvolgen, blijf lekker hangen in de droomwereld van Loek Van Rijn.
Misschien moet de redactie van Tros radar eens deze man in beeld brengen, ik kom wel naar de studio toe!

Groetjes Marco Carolus

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

NADAT U DOOR UITBETALING VAN UW GELD GEHERSENSPOELT BENT.
Ja, Jomanda...
Wha, Loek van rijn word hier neergezet als een goeroe lijkt het wel.
Jan willem buitenweg bestaat niet!
En Tjibbe en Margje zijn IP adressen van Loek van Rijn.

Mensen ben verstandig en stap naar een echte jurist, en niet naar een van deze kwakzalvers luisteren.
ondanks de bedriegingen tot de dood aan toe en de gijzelingen
Is Loek bedreigd met de dood?
Waarom heeft Loek dan nooit aangifte gedaan bij de politie?
Hiervoor staat een straf van 30 dagen hechtenis of 60 uur werkstraf.
Hiervoor is nog nooit, door aanklacht van Loek, veroordeeld!
Gijzeling, wettelijk gezien noemt men dat gewoon een celstraf waarvoor Loek van Rijn door een rechter veroordeeld is.

Loek en Aliassen, zoek het allemaal lekker uit.
Ik kap hier mee.
Ik heb mijn geld terug op een fatsoenlijke manier, en anderen moeten ook lekker op een juridisch verandwoorde manier handelen!

Groetjes...

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

NADAT U DOOR UITBETALING VAN UW GELD GEHERSENSPOELT BENT.
Ja, Jomanda...
Wha, Loek van rijn word hier neergezet als een goeroe lijkt het wel.
Jan willem buitenweg bestaat niet!
En Tjibbe en Margje zijn IP adressen van Loek van Rijn.

Mensen ben verstandig en stap naar een echte jurist, en niet naar een van deze kwakzalvers luisteren.
ondanks de bedriegingen tot de dood aan toe en de gijzelingen
Is Loek bedreigd met de dood?
Waarom heeft Loek dan nooit aangifte gedaan bij de politie?
Hiervoor staat een straf van 30 dagen hechtenis of 60 uur werkstraf.
Hiervoor is nog nooit, door aanklacht van Loek, veroordeeld!
Gijzeling, wettelijk gezien noemt men dat gewoon een celstraf waarvoor Loek van Rijn door een rechter veroordeeld is.

Loek en Aliassen, zoek het allemaal lekker uit.
Ik kap hier mee.
Ik heb mijn geld terug op een fatsoenlijke manier, en anderen moeten ook lekker op een juridisch verandwoorde manier handelen!

Groetjes...

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Leel je eigen tekst nog eens.

Gevoelige snaar geraakt!
Ja ik duidelijk wel whahahahaha.

Wat een slappe praat hier toch allemaal.
Blij dat je het geld terug hebt, en ook meteen zeggen dat ze mij nooit hadden moeten betalen.
Lekker tegenstrijdig.

Loek van Rijn is met de dood bedreigd, en nu is het in eens niet meer gebeurd.
Wat een kwats!!!

Weet je wat Loek van Rijn en je Aliassen.
Zoek het lekker allemaal uit.
Scheidegger kan bij jou/jullie niets meer goed doen, en daarover mag alles geschreven worden.
Maar oooh wee als men iets verkeerd zegt over Loek van Rijn.
Leer zelf eens negatief bericht over jou te inkaseren!

mzzl...

mulde368
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 21:45

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door mulde368 »

Datum 11-06-2008

Geachte heer, mevrouw

Dol enthousiast heb ik mij via de website van uw bedrijf aangemeld om met een studie te gaan beginnen.

Op 2 januari 2008 is er een studie adviseur xxx bij ons geweest en heeft uitleg gegeven over de studie. Ik heb hierin gekozen voor de opleiding Secretaresse 1.

De opleiding zou volgens xxx beginnen op 7 of 14 april 2008. Ik had er echt zin in, Uw adviseur zou nog langs komen met een map met informatie , wel heeft hij nog even gebeld op 7 januari dat hij geen tijd had om langs te komen om de map te brengen maar dit zou hij op korte termijn gaan doen! Hij moet nog langs komen! Nooit weer iets gehoord of vernomen.

Op 3 januari 2008 krijgen wij een leuke aardige brief dat ik mijn studie bij scheidegger ga volgen en dat de docent al op de hoogte is en nog veel meer positieve beloftes, op 9 januari 2008 lag de factuur al bij ons op de stoep.

Op 21 januari 2008 kregen wij zonder overleg een deelnamebevestiging dat de studie op 08-09-2008 van start gaat in overleg met onze studie adviseur ??????, Wij kregen alleen maar een brief en uw studie adviseur hebben wij nooit weer gesproken tussen 7 januari 2008 en 21 januari 2008, maar goed ik had er veel zin in, dus dan maar in september beginnen.

Op 4 maart ontvingen wij al een herinnering voor de studie om de nota Z.S.M over te maken, ik heb toen gebeld dat ik dit niet van plan was omdat de studie pas in september begint.
Wel allerlei dreig telefoontjes plegen om het geld over te maken. Laat een goede indruk achter zeker als de studie pas in september begint. Leuk bedrijf hoor dat scheidegger.

Dit was akkoord bevonden door uw administratie afdeling en de factuur moest in augustus worden overgemaakt. Hiermee konden wij ons vinden.

Dan komt er een telefoontje van uw bedrijf op 13 mei 2008, met de nieuwe mededeling dat de studie pas in oktober van start gaat, ik had hier een beetje een vreemd gevoel over en werd hierdoor overvallen, er werd mij toen gemeld dat ik erover na mocht denken.
De volgende dag ligt De deelname bevestiging al bij ons in de brievenbus.
Ook stond hier in de brief dat ik gelijk met les 16 aan de slag kon, ik snap hier helemaal niets meer van.

Op 14 of 15 mei heb ik toen telefonisch contact gehad en wil niet verder met de studie, ook omdat u al niet meer professioneel over komt, ik heb hierin gevraagd hoe ik kan annuleren, dat was geen probleem ik moest dan even een brief opsturen met de annulering van mijn studie.
Op 4 juni ontving ik het bericht van uw bedrijf dat annulering niet mogelijk is. Conform uw regels van uw algemene voorwaarden. In uw algemene voorwaarden staat niet als uw adviseur een datum constateert voor de studie in april dat deze verplaatst wordt naar september en hierin nogmaals naar oktober 2008. Ook heb ik telefonisch nog contact met uw bedrijf gezocht op 11 juni 2008, maar hier werd mij verteld dat ik gewoon de studie moest volgen en de factuur moet overmaken.

Hierbij vraag ik nog een maal de studie te annuleren, mijn vertrouwen in uw bedrijf zeg ik hierbij op. Ik wil een credit nota van u ontvangen en dreigementen van deurwaarders is voor mij een uitdaging, ik wil dit graag voor de rechter laten komen dus de goedkoopste manier voor u is annuleren.

Ik hoop alsnog dat u dit op een fatsoenlijke manier oplost. Ik wil binnen 10 dagen een positief bericht van u ontvangen.

Ontvang ik geen bericht zal ik stappen ondernemen en deze zijn zeker niet positief richting uw bedrijf.

Met vriendelijke groet;

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Margje,

Indien je informatie wenst, kun je altijd contact met me opnemen.

Wij steunen je in deze zaak.

Groet

Esmé 74

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Hier is ook alweer het eea gaande. Vorige week een brief gehad dat ik €1500 moet betalen binnen 14 dagen... En dat ze anders het ter incasso aanbieden aan de deurwaarder.

Nogmaals een brief de deur uitgedaan voor de rechtsbijstand. Al heb ik de hoop al opgegeven.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

@xxessiexx

Hoi Essie,

Je moet vooral de hoop niet opgeven. Ze blijven volhouden, maar laat je niet imponeren door dat zooitje daar. Ze proberen je "bang" te maken. Ze zijn waarschijnlijk van vele voorgangers gewent dat er uiteindelijk aan hun wordt toegegeven, maar laten wij het eens anders aanpakken!

Wij persoonlijk zijn inmiddels bekent met hun "dagvaarding", als je informatie wilt, neem dan even contact op met Tjibbe, hij zal je gegevens doormailen naar mij.

Groet,

Esmé 74

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hi,

Zal ook niet aan hun dreigement toegeven, maar toch. Heb al zo'n 5 maanden gezondheidsproblemen en dan dit er nog bij. Dat vreet gewoon aan je. Nu maar even afwachten of de rechtsbijstand er iets mee kan (2e poging).

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Essie,

Beterschap, ja dit gaat je niet in je koude kleren zitten, en het hele gebeuren met Scheidegger zal hier eveneens een bijdrage aan leveren.

Ik heb het vorig jaar gehad. Ik moest geopereerd worden, maar ook tijdens deze periode, en mijn herstel bleven ze dreigen met van alles en nog wat. Dat ging mij ook niet in mijn koude kleren zitten.

Sterkte en succes, we horen wel van je wat je rechtsbijstand heb kunnen bereiken.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Beste Tjibbe,

Van Scheidegger noch van Confort card heb ik geen contracten... Maar heb wel getekend voor de eenmalige machtiging van €300 en 18 maandelijkse termijnen van €100. Wat mij al eerder is verteld door de rechtsbijstand is dat je dan al akkoord gaat met alle voorwaarden.

Ik heb wel een aantal berichten van Tjibbe Douwe. Dus als ik me niet vergis hebben wij al contact gehad.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Essie,

Ik heb laatst zelf contact gehad met de KVK om eens te informeren naar het verloop van zo'n overeenkomst.

Als de overeenkomst is getekend (in de meeste gevallen van Scheidegger, door hen zelf getekend) dan gaat deze naar de KVK, deze schrijft de overeenkomst in en stempelt het af.

Vervolgens wordt de overeenkomst verstuurd naar Scheidegger, ZIJ dienen er voor te zorgdragen dat JIJ een kopie van de overeenkomst krijgt, zodat je binnen die 8 dagen kan ontbinden.

I.v.m. de colportagewet welke van toepassing is, heb ik e.e.a. gevonden waar de betreffende bedrijven zich aan dienen te houden. Dit laatste is in jouw situatie niet het geval.

Een colporteur mag een consument niet bewegen verplichtingen aan te gaan wanneer hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de consument die verplichtingen financieel niet kan dragen.

[b]De consument moet onmiddellijk na het ondertekenen van die overeenkomst een gelijkluidend en ondertekend afschrift (akte) ontvangen. Als de consument dit niet ontvangt, is de overeenkomst nietig. [/b]
Een overeenkomst kan binnen acht dagen door de consument worden ontbonden. Een ontbinding dient op de wijze te geschieden die de onderneming in de overeenkomst heeft neergelegd. In die overeenkomst moet ook de afkoelingsperiode van acht dagen worden vermeld.

De overeenkomst is nietig indien in die overeenkomst niet de acht dagen afkoelingsperiode is opgenomen. U kunt schriftelijk kenbaarmaken dat de overeenkomst nietig is.

Ontbinding kan uiterlijk op de achtste dag na die, waarop de verkoopakte door de Kamer van Koophandel van een gewaarmerkte dagtekening is voorzien. De colporterende onderneming moet de overeenkomst dan ook te laten dagtekenen door de Kamer van Koophandel van het gebied waar hij gevestigd is.


Met name het schuine gedeelte is voor jou van toepassing.

succes...

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

De betaling is gestart in september 2007. Rond de 30ste werd het afgeschreven. Heb in totaal €800 betaald ( €300 aanbetaling en vijf keer de maandelijkse termijn van €100). Half februari heb ik Scheidegger laten blokkeren bij de bank. Dus vanaf dat moment kan Scheidegger niets meer incasse
Laatst gewijzigd door xessiex op 04 jul 2008 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten