LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi Sanne,

Ik vind het fijn te horen dat jij niet gedupeerd bent. Hoewel jouw verhaal weinig uitmaakt in voordeel van Scheidegger aangezien er al tig-tallen klachten en frauduleuze contracten boven water zijn gekomen.

Wij zijn nog niet klaar met Scheidegger.

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

Ik ben vorige maand begonnen met een (thuisstudie) bij scheidegger opleiding. Nu wil ik dat niet meer (wegens prive omstandigheden) en heb hun gebeld om de studie op te zeggen en ik kreeg een boze mevrouw aan de lijn .Volgens haar als ik wil opzeggen is dat mijn eigen risico en dat zij niks voor me kan doen en dat ik voor de hele opleiding moet betalen. :?


Toen zei ik tegen haar dat bij alle normale opleidingen kan je binnen een bepaalde termijn opzeggen etc ,nou dat vond ze niet leuk,want toen zei ze van ja wij zijn die andere opleiding instanties niet bla bla ,als u wilt kan u een klacht indienen maar het zal niet zoveel helpen. :twisted:

Trouwens over contract gesproken ik heb niet eens een contract gekregen ,dus laat staan iets getekend.......

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

@me22,

Hoi me22,

Als jij geen contract hebt, zou ik Scheidegger daarmee confronteren, als zij zeggen deze wel te hebben moet je er op staan om hier een kopie van te krijgen (als zij om jouw gegevens vragen NIET geven, laat zij eerst maar over de brug komen).

Als blijkt dat zij net zoals bij ons en bij zoveel gedupeerden hier zelf de hand in hebben gehad en handtekeningen hebben vervalst, moet je direct aangifte tegen ze gaan doen.

Met Scheidegger valt niet te praten, je krijg alleen reactie als je aangifte tegen ze doet. Verwacht niet teveel reactie want ze steken liever hun kop in het zand.

Wil je ons op de hoogte houden, ben wel benieuwd wat voor reacties je krijgt.

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

Ik heb Scheidegger opleidingen weer gebeld.

Toen vroeg ik of ik een kopie van mijn (zogenaamde ) contract kan krijgen.Nou ze moesten 20 keer vragen waarom en toen zeiden ze dat voor een thuisstudie je geen overeenkomst krijgt,alleen als je les klasikaal zou volgen. :x

Ik bedoel ik heb recht om een contract volgens de wet of niet?????


Toen zei ik het is raar want als je een opleiding zou volgen bij bijvoorbeeld LIO en dergelijke krijg je wel een overeenkomst.

Toen werd ik met hetzelfde mevrouw van vanochend verbonden en jullie zullen het wel begrijpen,ik kreeg hetzelfde verhaal te horen dat ik een klacht mag indienen etc.......

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen ...

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Wat een belachelijke reactie van Scheidegger. Dus met andere woorden als jij geen overeenkomst hebt met hun, hebben zij dat ook niet met jou. Lijkt mij dat je dan per direct kan stoppen want dan ben je ze niks verplicht.

Wat je kunt doen is even contact opnemen met het juridisch loket www.jl.nl hier kun je vrijblijvend een afspraak maken om de zaak eens door te spreken.

Ben benieuwd naar de reactie van Scheidegger

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

ja zal ik zeker doen want vind dat ze misbruik van me willen maken . :evil:

Ben benieuwd of ze inderdaad bij de associatie praktijk diploma's gerigistreerd zijn. :roll:

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi me22,

Volgens mij moet er hoe dan ook altijd een overeenkomst worden opgemaakt, je betaald toch ook voor de opleiding? Op welke manier doe je dit, via het Scheidegger Lease Plan of rechtstreeks?

Scheidegger kennende willen zij alles vastleggen om maar aan hun centen te komen. Waarom bij de één overeenkomsten vervalsen en de ander niks geven? nee mijn inziens klopt dit niet.

Ik denk dat Scheidegger heel erg goed weet wat er in jouw situatie speelt, maar zij houden zich van de domme. Er is momenteel ook heel wat aan de gang met de banken etc.... comfort card en RBS zijn inmiddels doorgegaan onder een andere naam "Santander Consumer Finance Benelux BV" ik vraag me af waarom? om niet meer gelinkt te worden met alle frauduleuze handelingen?

Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het niet klopt dat ze zeggen dat jij geen overeenkomst hebt.

Hanny50
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 00:37

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Hanny50 »

Hallo esme74 en me22

Vorige week maandag heb ik contact opgenomen met Scheidegger of ik een kostenoverzicht van mijn betalingen kon krijgen. Ik kreeg toen een telefoonnr. door van Comfort Card die inderdaad van naam zijn veranderd zoals jij al zei esme74. Dat zou ik binnen 3 dagen binnen hebben maar zoals je al raadt heb ik nog steeds niks binnen. Vandaag weer gebeld en ze vertelden me ze het 29 september opgestuurd zouden hebben maar het vreemd was ik dat niet ontvangen had en ze het vandaag alsnog een keer zouden opsturen. IK wacht deze week dus nog af en anders ga ik verdere stappen ondernemen want je moet toch een kostenoverzicht krijgen. Er is ook verteld dat je vervroegd kunt aflossen maar wil dan wel heel graag een overzicht zien en weten waar mijn geld ergens terecht komt.
Ik blijf het volgen hier en jullie op de hoogte houden van mijn verdere ervaringen met Scheidegger.

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

Dat denk ik ook.

Ik ga om te beginnen een klacht bij hun indienen zodat ik achteraf meer bewijzen kan hebben en daarna ga ik naar een juridisch loket.

Zodat ik advies kan krijgen in hoe of wat.vind het alleen raar dat er zoveel klachten over die organisatie zijn en dat er blijkbaar niks tegen hun wordt gedaan .

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

ja graag Hanny 50,

Want dit kan gewoon niet.Ik wil om te beginnen bij de van koophandel gaan mischien staan ze niet eens gerigistreerd en ze werken helemaal niet met de landelijke organisatie van diploma.... :?

Je weet maar nooit.................... :?

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

@me22

Hoi Me22, ik heb vernomen dat Scheidegger ten alle tijden overeenkomsten opmaakt en uitgeeft.Je moet gewoon blijven zeuren om je overeenkomst, normaliter hoort Scheidegger na 5 dagen een kopie hiervan aan jou te doen toekomen. Dat jij dat niet hebt gehad komt op mij over alsof ze net als bij ons een overeenkomst hebben vervalst (wij hadden hem namelijk ook niet).

Ik heb begrepen dat in de meeste gevallen als je langs gaat bij Scheidegger en vraagt naar de heer Arno Lousberg of de heer Hans Troelstra (directeur) jouw probleem met een bos bloemen in jouw voordeel wordt opgelost.

Doen ze dit niet, dan aangifte doen, wat is dit nou voor flauwekul, Scheidegger denkt alles te kunnen maken over onze rug.

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

Ik was vergeten te zeggen dat ik geen contract en ook geen eenmalige machtiging heb getekend.

Doré
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2008 11:32

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Doré »

Beste Me22,

Zaak is dat je contact opneemt met Esmé74, die heeft contacten met iemand die wel raad weet met jouw probleem.

Weet je nog wie je adviseur was en welke datum deze bij jou is langsgeweest, welke financieringsvorm is je aangesmeerd? Heel belangrijk voor ontbinding van je contract en terugboeking van je geld.

Deze zaken zijn van belang aangezien RBS en Comfort Card per 1 oktober is overgegaan in Santander Consumer Finance Benelux BV.

dat betekend niet dat ze hun verantwoordelijkheid uit de weg kunnen gaan en met de lusten ook de lasten nog moeten afronden.

Zodra je kopieën van je contract en je financieringsvorm hebt kan je deze het beste met Esmé74 overleggen, daarna wordt er wel zorg gedragen ivm deze gang van zaken.

Succes verzekerd

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Zag zojuist op nu.nl dat het met RBS niet goed gaat. Dus pas op met comfort card! Volgens mij kun je ook veel info vinden op www.consuwijzer.nl

Succes...

me22
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:44

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door me22 »

Ik had een enquete ingevuld (van een andere organisatie) en toen gaf ik aan dat ik interesse had in een thuis studie.

Daarna werd ik door hun gebeld en alles was telefonisch geregeld ,dus ik heb geen contract en geen formulier van machtiging en niks ontvangen. :shock:

Toen ik vroeg waarom???????????????????????????????? kreeg ik te horen dat ze nooit een overeenkomst sturen wanneer je een thuis studie bij hun volgt,......................... :?

Toen zei ik het is raar en dat er iets anders was afgesproken met u collega.Maar ja toen zeiden ze dat ik een klacht mag indienen en kijken hoe ver ik kom maar ik kan niet annuleren ,maak niet uit dat ik alleen 1 maand bij hun staat ingeschreven en dat ik voor de gehele opleiding moet betalen. :roll:

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Ik snap de meeste problemen niet! Je kunt toch altijd binnen 8 dagen een koop ongedaan maken??!!

Maar Me22, ik wist niet dat ze ook al thuisstudies in de aanbieding hadden? Deze kun je toch beter kopen bij de NHA. Die zijn goedkoop, ook als je uiteindelijk geen diploma of certificaat wil. Het is een goed naslagwerk....

Doré
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2008 11:32

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Doré »

Beste Me22,

Bij Scheidegger Opleidingen is het tekenen van een Studiebegeleidingsplannr of contract altijd verplicht, geen handttekening is geen contract, hoe kunnen ze dan geld van je rekening trekken?

Het in handen hebben van een contract ook al is het telefonisch is geen reden dat je geen kopie of overeenkomst mag ontvangen, zijn ze zelfs verplicht. Confronteer ze daar maar eens mee, volgens mij heeft die ene Loek van Rijn toch wel gelijk als ik het zo allemaal lees en is er zeker een kern van waarheid, hij wordt echter behoorlijk dwars gezeten om de waarheid aan het licht te krijgen en gezien de hoeveelheid klachten is het geen arbeidsconflict zo te lezen, dit duurt al jaren.

Ik zou maar aangifte gaan doen, van welke soort betaling wordt hier gesproken, via Scheidegger of Comfort Card.

Je hebt op je afschrift toch wel ergens een nummer staan waar je kan herleiden? Van de bankrekening van Scheidegger (Rabobank) of via Comfort Card (RBS).

Laat je niet zomaar op je kop zitten, Scheidegger profiteert van dit soort praktijken en dat weten ze, gezien de verhalen hier op het Forum en elders zoals op Vara's Kassa staan er vol van. Dit is dus al jaren aan de gang.

juutje0
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 23:19

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door juutje0 »

Heb volgende week dinsdag een afspraak met een advisseur. Ben ik even blij dat ik ben gaan zoeken naar ervaringen. Allemaal negatief dus. Ga morgen gelijk afbellen!!!!

Bedankt groeten Judith

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hallo allemaal,

Ben net terug van vakantie en heb de laatste berichten op het forum nog even nagelezen.

Als me22 wel een kopie overeenkomst mocht ontvangen, dan zou ik dat heel graag vernemen van je. Zij hebben ons destijds namelijk ook een kopie verstuurd van een totaal vervalst contract. Onze overeenkomst is op eigen initiatief van de studieadviseuse in elkaar gezet en maar even uit onze naam ondertekend!

Als Scheidegger zegt geen overeenkomst met je te hebben dan heb jij dat ook niet met hun, en kun je te allen tijde per direct stoppen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Groeten,

Esmé74

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hallo allemaal,

Onderstaand een interessant stukje over scheidegger (bron financieel dagblad)

Opleidingsinstituut Scheidegger, van oudsher bekend van de typecursussen in het land, verkeert in grote financiële problemen. Het Venlose bedrijf heeft deze week uitstel van betaling aangevraagd, omdat het niet meer aan de financiële verplichtingen kan voldoen. Scheidegger heeft 140 mensen in dienst en beschikt over een netwerk van 600 docenten.

Het opleidingsbedrijf voerde eerder dit jaar een ingrijpende reorganisatie door om de kosten structureel te verlagen. Dat leidde tot het schrappen van banen, maar het effect ervan was tot nu toe beperkt. De holding probeerde deze maand aanvullende financiering te regelen, maar slaagde daar door de kredietcrisis niet in.

Volgens bewindvoerder Jos Boo is er sprake van 'liquiditeitstekort van een ton' bij Scheidegger en 'schulden van enkele miljoenen'. De grootste schuldeisers zijn de grootaandeelhouder van het bedrijf en de Belastingdienst.

Op dit moment voeren Boo en interim-directeur Hans Troelstra gesprekken met enkele geïnteresseerde partijen. Welke dat zijn, wilden zij donderdag niet zeggen. Het streven is om in afgeslankte vorm een doorstart te maken met een koper. Boo vindt het 'moeilijk om te zeggen' of de partijen eruit zullen komen. Volgens Troelstra gaan alle cursussen ondanks de surseance gewoon door. De mondelinge cursussen van Scheidegger worden op tientallen plaatsen in Nederland gegeven.

Het instituut dankt zijn naam aan Willy Scheidegger, die in 1947 in Zwitserland begon met cursussen machineschrijven in klassikaal verband. In Nederland is het bedrijf al 45 jaar actief als particuliere organisator van opleidingen en cursussen voor kantoor en computers. De afgelopen jaren verschoof het accent naar boekhoud- en administratieve opleidingen. De onderneming is structureel verlieslatend: van de afgelopen vijf jaren waren er vier waarin Scheidegger een nettoverlies leed van euro 1 mln tot euro 2 mln.

tja.....

Gesloten