Richteropleidingen (Professional webdesigner) heeft twee examens:
CIW Foundations en
CIW Site Designer.
Het geeft recht op de erkende titels CIW Associate en CIW Professional.
Deze opleiding duurt 10 maanden. Donderdagavond is er een bijeenkomst in Eindhoven (19.00-22.00uur) (1 avond per 1-2 weken.) Het is ongeveer 6 uur thuisstudie per week.
Het lesgeld is €2699, inschrijfgeld €50 en daar komen de examenkosten nog bij.
Nu zag ik bij het LOI de opleiding HBO Communicatie en multimediadesign
Als je het eerste jaar (propedeuse) van deze HBO opleiding afrondt dan heb je 9 erkende certificaten.
Bijvoorbeeld o.a
ISyF (Information Systems Foundation)
ISDDF (Information Systems Design en Development)
OOF (Object Orientation Foundation) enz.
Allemaal certificaten die je bij EXIN. kunt behalen.
Ook krijg je twee examens (CIW Foundation en CIW Site Designer), die het zelfde zijn als bij Richteropleidingen.
Voor het eerste jaar bij het LOI betaal je €1590 per jaar . Terwijl je daar veel meer (ongeveer 9) certificaten kunt halen.
Ze zeggen dat het 15-20 uur studie per week is.
Bij Richteropleidingen krijg je maar 2 certificaten (diezelfde die LOI o.a. ook geeft).
Vragen:
Betaal ik bij Richteropleidingen niet ontzettend veel in vergelijking met LOI? Zeker omdat je bij LOI veel meer certificaten kunt behalen.
Waarom is bij Richteropleidingen 10 maanden nodig voor een studie (2 certificaten) en krijg je bij de LOI daar een heel HBO jaar (met veel meer certificaten) voor?
Krijg je bij het LOI wel voldoende lesstof? Of is de inschatting van het aantal uren per week veel te laag ingeschat?
Alvast bedankt voor je reactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schriftelijke cursus/opleiding (LOI en Richteropleidingen)
-
Re: schriftelijke cursus/opleiding (LOI en Richteropleidingen)
Ik denk dat LOI de studie's van CIW zwaar onderschat. Zelf heb ik op het punt gestaan deze de 3 opleidingen foundations, designer en 3-commerce te gaan volgen. Dit zou na goed afsluiten van de examens de diploma Master CIW Designer opleveren. De orginele boeken die ik daarvoor geleverd kreeg waren zeg maar 2 telefoonboeken amsterdam en 1 iets dunner exemplaar. Alles engelstalig en veel theorie. Er komt dus zeer weinig praktijk bij kijken.
Het is flink blokken om door de stof heen te komen.
Mij stond het niet aan omdat ik veel liever met de praktijk bezig ben. Ik heb dan ook een andere keuze gemaakt (ben andere modules gaan doen via het opleidingsinstituut waar ik leerde).
Kijk voor meer informatie eens bij de bron: http://www.ciwcertified.com/certifications/program.asp
Ik denk dat je voor jezelf een keuze wilt maken, wil je voor een erkende titel gaan die weinig tot niet bekend is en veel geld kost of wil je aan de hand van een portfolio jouw prestaties bekend maken. En wat ook heel erg van belang is, heb je enige webdesign ervaringen?
Het is flink blokken om door de stof heen te komen.
Mij stond het niet aan omdat ik veel liever met de praktijk bezig ben. Ik heb dan ook een andere keuze gemaakt (ben andere modules gaan doen via het opleidingsinstituut waar ik leerde).
Kijk voor meer informatie eens bij de bron: http://www.ciwcertified.com/certifications/program.asp
Ik denk dat je voor jezelf een keuze wilt maken, wil je voor een erkende titel gaan die weinig tot niet bekend is en veel geld kost of wil je aan de hand van een portfolio jouw prestaties bekend maken. En wat ook heel erg van belang is, heb je enige webdesign ervaringen?
Re: schriftelijke cursus/opleiding (LOI en Richteropleidingen)
Bedankt voor je reactie.
Bij welk opleidingsinstituut zijn ze dan wat meer met de praktijk bezig? Ik heb zelf niet veel webdesign ervaring.
Bij Richteropleidingen is er dus wel 1x per 1 á 2 weken een praktijk avond (3 uur). Ken jij deze opleiding? Of heeft iemand anders hier ervaring mee?
Bij welk opleidingsinstituut zijn ze dan wat meer met de praktijk bezig? Ik heb zelf niet veel webdesign ervaring.
Bij Richteropleidingen is er dus wel 1x per 1 á 2 weken een praktijk avond (3 uur). Ken jij deze opleiding? Of heeft iemand anders hier ervaring mee?