LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] yourvisions

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
esmeesanders

yourvisions

Ongelezen bericht door esmeesanders »

Iemand ervaring met dit bedrijf? ik heb interesse in een opleiding webdesign, en dan op maat.
Maar ik heb nogal wat negatieve verhalen gehoord uit de ICT branche waar ik werk, er is maar 1 docent aanwezig blijkt, gaat om kleine eenmanszaak, maar dat zou je niet zeggen aan de site te zien.Is er iemand die ervaring heeft, zowel positief als negatief?een maat training lijkt mij perfect in combinatie met eigen baan namelijk.

esmee

melanieroskam

Re: yourvisions

Ongelezen bericht door melanieroskam »

Mijn ervaring met yourvisions was behoorlijk slecht.
Ik kan je alvast vertellen dat dit een kleine eenmanszaak is, gerund door 1 vrouw en niet een groot instituut zoals de website doet vermoeden, de site komt over alsof er meerdere docenten aanwezig zijn, dat is dus niet het geval.

Ik heb mij in oktober via de website aangemeld voor een cursus op maat a 119 euro per uur puur gericht op grafische vormgeving voor website, dit omdat ik al een allround opleiding webdesign professional bij Eduvision had voldaan. Maar mijn kennis aan vormgeving wilden verbeteren.
Via Google kwam ik op deze site www.yourvisions.nl uit. En heb ik de via de telefoon contact gelegd, ik kreeg een mevrouw aan de lijn die zich Marie Pierre noemde en heb haar uitgelegd wat ik zocht, dat was geen probleem zei ze, maandag even terug bellen en dan vragen naar Marie Pierre (is dus de enige die er werkt,want is haar zaak.)
Na terug bellen een gesprek gehad alles klonk er leuk, ik moest per mail even aangegeven weke dagen ik kon, en wat ik precies wilde leren, dan kon zij kijken welke docent mij ging trainen.( terwijl het dus een eenmanszaak is, alleen zij geeft les.)
Niets vermoedend sprak ik voor 5 oktober af voor 3 uur a 119 euro per uur.
Er zou een training worden voorbereid en ik heb 2 mails gestuurd met inhoud over wat ik zocht en wat ik al kan op gebied van Photoshop.

Aangekomen deze morgen kwam ik tot mijn verbazing in een woonwijk in Amsterdam west uit, en ik dacht nog…ik ben verkeerd.De vrouw deed de deur open en een enorme kattenbak lucht kwam mij tegemoet. Yourvisions oftewel learningtrain is aan huis er staan wel een stuk of 10 pc’s maar alles maakt rommelige indruk, de katten lopen continu om je heen, wel 3 a 4 stuks.

De vrouw , Marie Pierre genoemd begon een luchtig gesprek met mij, goh wat kan ik voor je doen, ? vroeg ze mij. ze had dus helemaal geen training voorbereid!, na een half uur kletsen over haar verhuizing en katten trok ik mijn macbook open, Ik liet zien wat ik al gedaan had aan photoshop en vertelde ik dat ik al 10 websites heb gemaakt en ook al een jaar photoshop ervaring had, maar niet genoeg vond ik zelf omdat ik altijd zelfde dingen doe.
Marie Pierre stelde mij een aantal vragen over photoshop kennis, en toen ik daar 1 van niet wist te beantwoorden stelde zij voor dat ik een cursus photoshop kon doen, en die begon toevallig vanavond nog., zij bevestigde mij dat deze cursus mooi zou aansluiten bij mijn huidige kennis, veel dingen die ik nog zocht en wilden leren zouden duidelijk worden . Die avond terug gekomen, zat nog 1 meisje , wij waren dus met 2. De les zou van zes tot 9 duren, maar duurde uiteindelijk van half zeven tot kwart voor negen.Wat bleek???dit was een begin cursus.Dit werd mij na een half uur echt duidelijk.
Photoshop 1, helemaal onderaan documenten aanmaken, layers etc etc. Marie Pierre rolde door de stof heen, een hoop onderwerpen waren voor mij puur herhaling, ik probeerde de cursus nog naar mijn hand te zetten, door wat vragen over vormgeving te stellen maar die werden van de tafel gegooid met de opmerking” dat is meer iets voor de vervolg cursus”.
Thuis aangekomen die avond keek ik op de website, wat ik eigenlijk die middag had moeten doen(eigen schuld) en het bleek idd dat ik op photoshop 1 zat.
Ik heb de cursus direct afgezegd, ik heb trouwens nooit iets getekend.
Een aantal dagen later kreeg ik de factuur thuis.
1 voor de ochtend training van 119 euro per uur waar ze mij 10 euro korting gaf(welke training? Marie Pierre had niets voorbereid en totoaal niets van kennis overgedragen.)
en 1 van 1270 euro voor de Photoshop cursus, ze rekende wel het privé tarief daarvoor want bij privé tarief mag je bij yourvisions met 2 mensen zitten(iets wat ver weg op de site te vinden is)Ik heb een brief geschreven dat ik per direct de cursus afgezegd, en bereid ben de helft te betalen van de avond training, dus de helft van 370 Euro.
Dit omdat ik vind dat de docent mij bewust op een begin training zette, terwijl ze wist dat ik zeker 80 procent van deze stof al beheers, en ze heeft mij misleid door te zeggen dat deze cursus bij mijn kennis aansluit, ze heeft nooit gezegd dat deze cursus een begin cursus was, waarom zou ik daar anders akkoord mee gaan? Als ik die stof al beheers?
Pure misleiding .
Ik kreeg een boze brief terug dat ik per direct moest betalen anders 125 euro incasso kosten erbij( op een bedrag van 360 euro?) de rest van de cursus mocht ik afzeggen, wat mij vrij normaal lijkt als je niets getekend hebt.
Ze haalde er van alles bij, ze vond dat ze mij ( ik gebruik nu haar taal) gematst had door 10 euro korting te geven tijdens de training in de ochtend( welke training?? Nogmaals geen les of kennis overdracht heeft plaats gevonden)
Ze vond dat de mede cursist mij ook erg enthousiast vond, vrije formele emotionele brief.
Ik stelde weer voor om de helft te betalen, aangezien ik 1 ding heb geleerd en de rest voor mij herhaling was, ik ben die avond immers op de tranig gekomen op haar advies en heb mij niet zomaar ingeschreven. Weer wilde ze daar niets van horen, en melde mij dat ik het ook voor een rechter kon uitvechten maar dan moest ik bij verlies wel alles voor haar betalen, zowel privé als zakelijk.
Uiteindelijk heb ik mijn rechts bijstand erop gezet, die hebben van alles geprobeerd en mij voor de helft schadeloos kunnen stellen.Dus marrie pierre krijgt wel haar geld, maar ik betaal de helft.
Het zou anders een rechtszaak worden, waarbij een rechter waarschijnlijk wel mij de helft gelijk zou geven maar met je kosten erbij ben je dan net zoveel tijd en geld kwijt als de complete 360 euro.
Al blijft dit misleiding van haar kant heb ik me daar bij neer gelegd. Ik heb het gewoon te druk om te vechten voor 170 euro, ik heb die dag van training ook al vrij genomen in de hoop een goede cursus te krijgen dat kost al geld genoeg als je als zzper werkt.
Buiten het feit om dat deze vrouw een misleidend advies geeft voor haar eigen gemak( twee op de zelfde avond is altijd dubbel geld) is your visiosn ook een kleine onprofessionele instituut wat zich veel groter voordoet, ze praat over docenten en geeft zowel door de telefoon als via de mail en haar website het idee dat dit een grotere school is.
De kwaliteit van de cursus is trouwens ook erg slecht, ze zit gewoon naast je een pdf voor te lezen en dingen aan te wijzen. De prijs is veel te hoog voor wat zij biedt, zelfs bij grotere scholen die wel erkend zijn ben je het zelfde kwijt, of minder.
Deze vrouw denkt gewoon dat ze heel wat te bieden heeft en kijkt eigenlijk niet veel naar de leerling vind ik, ze probeerde tijdens de eerste mail contacten ook al mij direct die avond te plaatsen bij een groep illustrator cursisten( hoezo? Daar vraag ik toch niet om?) Pas op voor dit instituut, en ga eerst eens langs als je echt nieuwsgierig bent om een studie gesprek aan te gaan, dan haak je vanzelf wel af.
Want voor je het weet ben je net als ik 500 euro voor een dag kwijt en heb je maar 1 ding geleerd. En zit je in een juridische geschil.
Ik kan het nog wel betalen, maar als je echt een laag inkomen hebt en je hard gespaarde geld hier uitgeeft kom je van een koude kermis thuis.

melanie

Gesloten