LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Frans Veul
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 16:07

ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frans Veul »

Mijn studerende dochter van 20 ging op vrijdag kijken voor een Renault,maar ze wilde nog overleg met mij hierover.
Zij heeft op vrijdag 100 euro gegeven aan ABC auto om deze auto vast te houden tot maandag.
Wij op Maandag heen,maar de auto viel tegen.
Wij vroegen de 100 euro terug,dat was geen probleem dat zou hij terugstorten op haar bankrekening.
Inmiddels 2 weken verder, hij heeft de auto reeds verkocht, weigert deze persoon het geld terug te storten.
Ik vind dit misbruik maken van een arme studente en adviseer daarom ga niet met deze persoon in zee.

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door otto77 »

...maar waarom betaal je alvast 100 euri terwijl je nog niet eens zeker weet, of je de auto wilt kopen ? Los van de reputatie van ABC / Oele, maar dat is dan toch ook echt niet slim ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

De afspraak was toch honderd euro om hem vast te Houden?

Dan heeft ie aan zijn verplichting voldaan, dat ue dochter hem dan niet koopt is m.i. Haar probleem, niet die van de verkoper.

Dure les maar dan leert ze i.i.g. Dat rr geen hand vol maar een land vol auto's te Koop zijn

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Linoge »

Frantic2 schreef: Dan heeft ie aan zijn verplichting voldaan, dat ue dochter hem dan niet koopt is m.i. Haar probleem, niet die van de verkoper.
Voor afspraken met arme studentes gelden er andere regels. Papa bepald dan wat kan en niet kan.

Mijn advies, beslis zelf en wacht niet op papa.

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door otto77 »

Pannekoek,

Bij elk fatsoenlijk bedrijf hoef je geen geld te betalen om een auto te reserveren. 100 piek (aan)betalen lijkt wel erg veel op een (voorlopige) koop. Bovendien zijn er steeds minder bedrijven, die auto''s dagen reserveren (behalve de winkeldochters, die toch al een aantal maanden (of jaren) op de stoep staan met vierkante banden).

Het bedrijf heeft 100 euri geincasseerd. Dit is gewoonweg een aanbetaling. Handgeld op zijn ouderwets gesteld.

Auto valt vervolgens tegen, bedrijf hield zich aan de afspraken en de studente koopt met pa elders een andere auto.

Helaas, pindakaas. 100 piekies foetsie.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

pannekoek schreef:frantic2

ik vind het niet fair als je de afspraak heb tot maandag dat als je op die dag je auto komt halen dat je dan je geld kwijt ben al was het dinsdag dan zou het kunnen maar kijk maar bij pannekoek hij is zeker een oplichter maar ik weet ondertussen waar die woond ik weet alles van hem

michel gertenbach wonend in den helder
Moet die man dit als dreigement Opnemen?
Man, maak het jezelf niet zo moelijk, je dochter heeft honderd euro verspeeld, jammer dan maar de wereld is niet vergaan.

Oh, gebruik de interpunctie alstublieft, die is niet voor niks uitgevonden.

jopeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:36

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door jopeke »

Wij zijn vorige week dinsdag gaan kijken voor een auto bij ABC in Beverwijk. We kwamen eraan en wilde een proefrit maken in de auto, maar ze hadden geen groene platen, ze waren auto's aan het ophalen. De man zou op woensdag terugbellen, dat heeft hij niet gedaan, wij moesten toch die kant op, dus zijn maar even gaan kijken... Hij had nog steeds geen groene platen. Hij zou donderdag bellen (Hemelvaartsdag)... Om 15 uur 's middags had hij nog niet gebeld. Wij bellen hem op en hij zegt dat hij even moet gaan kijken waar zijn groene platen zijn, hij zou binnen 10 minuten terug bellen... Je kan het al raden, hij belde niet terug... En hij heeft nog steeds niet terug gebeld...

Ze willen volgens mij ook helemaal geen auto's verkopen... Het is een rare garage...

MAXIEM

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jopeke

Je schrijft:
Ze willen volgens mij ook helemaal geen auto's verkopen... Het is een rare garage...
Ze willen wel een "auto" verkopen, maar dan zonder proefrit!!! :wink:

Maxiem.

Bekir
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 16:45

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Bekir »

afgelopen vrijdag ben ik toevallig(omdat ik in de buurt was)wezen kijken naar een renault grand espace met 260000 op de klok en bouwjaar 2004, de auto zag er perfect uit, maar ze hadden zogenaamd geen groene kenteken platen. Met moeite toch even een testrit kunnen maken van 2 minuten. De auto zag er echt goed uit. heb hem heel lang stationair laten draaien omdat ik er niet veel mee kon rijden, ook de motorblok etc. zag er allemaal super uit. maar omdat ik van 150km veraf kwam had ik geen voldoende geld bij me. Ik heb hem gevraagd om eerlijk te zijn over de auto, hij gaf mij aan dat de auto perfect is en dat hij nog jaren mee kon maar, Wegens pinksteren heb ik afgesproken om dinsdag langs te komen(200euro aanbetaald) ze zouden apk halen en eventuele vloeistoffen bij vullen. Maandag (dag ervoor) heb ik gebeld ik gaf aan dat ik dus de auto morgen(dinsdag) kwam ophalen Hij vond het allemaal best. Vandaag(Dinsdag) eenmaal aangekomen daar bleek opeens dat de auto een technisch mankement had. Hij had mij zogenaamd 4x gebeld en ik nam niet op(ik heb een iphone4) hierna werd ik erg pissig omdat ik alles aan de kant heb gezet omdat ik de auto kwam ophalen. Aan de buitenkant van de auto was te zien dat hiermee is gereden. want toen ik keek waren de velgen nog super schoon en vandaag waren ze zwart van de vuil. zo ook de binnenkant. Er was dus duidelijk te zien dat iemand deze auto flink heeft gebruikt in paar dagen. De verkoper(dikkere man) gaf mij aan dat hij er pas 30min geleden achterkwam dat de auto een storing had toen hij wilde gaan tanken voor me??

Ik vind het daar maar één vage zooi. Iedereen praat anders. Ik snap ook niet dat de RDW zo'n bedrijf bevoegdheid kan geven(ik heb alle reacties hierboven gelezen en het komt vrijwel allemaal overeen metelkaar)

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

lieve dames en heren!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je een auto wilt kopen doe het dan niet bij ABC AUTOS BEVERWIJK.
Het klopt allemaal wat deze personen vertellen het zijn fraudeurs die gasten.
Ze hebben geen eigen webpagina, ze zijn niet RDW erkend en hebben niet eens een eigen garage, ze besteden alles uit!

Als je daar een auto koot moet je zelf naar het postkantoor om daar de wagen op je naam te laten zetten (ECHT TRIEST) maar nu begrijp ik waarom ze zo te werk gaan.

Dit is mijn eerste bericht over een paar dagen leg ik jullie alles uit over ABC AUTOS BEVERWIJK!!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door berndv »

basgie schreef:lieve dames en heren!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je een auto wilt kopen doe het dan niet bij ABC AUTOS BEVERWIJK.
Het klopt allemaal wat deze personen vertellen het zijn fraudeurs die gasten.
Ze hebben geen eigen webpagina, ze zijn niet RDW erkend en hebben niet eens een eigen garage, ze besteden alles uit!

Als je daar een auto koot moet je zelf naar het postkantoor om daar de wagen op je naam te laten zetten (ECHT TRIEST) maar nu begrijp ik waarom ze zo te werk gaan.

Dit is mijn eerste bericht over een paar dagen leg ik jullie alles uit over ABC AUTOS BEVERWIJK!!!!
Schiet daar dan wel mee op, nu beschuldig je een bedrijf er van te frauderen, zonder dit te onderbouwen, want in je tekst staat nergens een verklaring.

Het niet hebben van een eigen garage komt vaker voor bij een handelaar.

RDW erkend geen garages, dat doet de brancheorganisatie, de Bovag. De rdw geeft een licentie af voor het vrijwaren, danwel overschrijven danwel keuren van auto's.

Een auto overschrijven bij een postkantoor komt ook vaker voor bij zowel handelaren als garages, meestal kunnen ze alleen vrijwaren en niet overschrijven.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Schiet daar dan wel mee op, nu beschuldig je een bedrijf er van te frauderen, zonder dit te onderbouwen, want in je tekst staat nergens een verklaring.

Het niet hebben van een eigen garage komt vaker voor bij een handelaar.

RDW erkend geen garages, dat doet de brancheorganisatie, de Bovag. De rdw geeft een licentie af voor het vrijwaren, danwel overschrijven danwel keuren van auto's.

Een auto overschrijven bij een postkantoor komt ook vaker voor bij zowel handelaren als garages, meestal kunnen ze alleen vrijwaren en niet overschrijven.[/quote]

Het lijkt er bijna op dat jij de eigenaar van ABC BENT!!! ben je dat?
Waarom doet het jou zoveel pijn dat ik zo negatief over hun ben als je dat niet bent?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door berndv »

Gaan we nu op die manier lopen zeuren. Als je hier og een serieuze reactie op dit forum wenst te krijgen en serieus genomen wilt worden door anderen op dit forum ga dan niet bij de eerste de beste reactie die je niet aan staat lopen roeptoeteren dat iemand werkt/eigenaar is bij een bedrijf. Het zal mij een worst wezen als jij aangeklaagd wordt, jij doet hier een niet onderbouwde beschuldiging, ongeacht van wat er daarvoor al over dit bedrijf gezegd is, beargumenteer jij niets. De voorbeelden die jij aanhaalt zeggen niets over mogelijke fraude.
basgie schreef:
Het lijkt er bijna op dat jij de eigenaar van ABC BENT!!! ben je dat?
Waarom doet het jou zoveel pijn dat ik zo negatief over hun ben als je dat niet bent?
Het doet mij totaal geen pijn wat je over dit bedrijf zegt, nogmaals, al maak je ze voor van alles uit, mijn verhaal was een goed bedoelde waarschuwing in jou richting, maar schijnbaar wil je alleen maar horen dat mensen het met je eens zijn.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

ZEG HOE DOE IK DAT DAT IK ANTWOORD OP JOU BERICHT?????

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door berndv »

basgie schreef:ZEG HOE DOE IK DAT DAT IK ANTWOORD OP JOU BERICHT?????
Gaan we nu ook nog schreeuwen? :lol:

Er zit een quote knop rechtsboven ieder bericht.
Laatst gewijzigd door berndv op 19 jul 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Basgie:

Eerst maar even het reageren op je vraag. Wat je bedoelt is het quoten van een tekst, of een gedeelte van een tekst. Er zijn twee manieren: als je in de rechterbovenhoek op 'quote' drukt, kom je in een ander scherm. Het bericht staat er dan in zijn geheel. Natuurlijk kun je er ook delen weg halen.

De tweede manier is de knop quote in de balk boven het tekstvak, als je aan het schrijven bent. Wat je dan doet is met je muis de tekst kopiëren die je wilt quoten. Dan ga je naar het tekstvak. Je drukt op 'quote', dan zie je de tekst tevoorschijn komen: [ quote][/quote]. Vervolgens zet je je [ quote]tekst er tussen in[/quote]

Wat ABC betreft, het staat inderdaad niet goed bekend. Ik woon er niet zo superver vandaan, maar indertijd had ik er ook al geen vertrouwen in. Gewoon een gevoel. Toch is het overschrijven op een postkantoor niet maatgevend of een bedrijf wel of niet betrouwbaar is. Mijn huidige Golf heb ik ruim 4 jaar, geen problemen mee gehad, die man (was in Nijmegen trouwens) gaf een eerlijk advies, ook wat andere auto's betreft, maar ik moest toch echt naar het postkantoor voor de overschrijving, het was maar een kleine handelaar.

Dus ik bedoel maar, als het een kleine handelaar is, en dat is ABC ook, heb je niet de mogelijkheden die een groter bedrijf heeft. Maar je advies om bij ABC weg te blijven is, gezien de overige reacties hier, niet misplaatst.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

berndv schreef:Gaan we nu op die manier lopen zeuren. Als je hier og een serieuze reactie op dit forum wenst te krijgen en serieus genomen wilt worden door anderen op dit forum ga dan niet bij de eerste de beste reactie die je niet aan staat lopen roeptoeteren dat iemand werkt/eigenaar is bij een bedrijf. Het zal mij een worst wezen als jij aangeklaagd wordt, jij doet hier een niet onderbouwde beschuldiging, ongeacht van wat er daarvoor al over dit bedrijf gezegd is, beargumenteer jij niets. De voorbeelden die jij aanhaalt zeggen niets over mogelijke fraude.
basgie schreef:
Het lijkt er bijna op dat jij de eigenaar van ABC BENT!!! ben je dat?
Waarom doet het jou zoveel pijn dat ik zo negatief over hun ben als je dat niet bent?
Het doet mij totaal geen pijn wat je over dit bedrijf zegt, nogmaals, al maak je ze voor van alles uit, mijn verhaal was een goed bedoelde waarschuwing in jou richting, maar schijnbaar wil je alleen maar horen dat mensen het met je eens zijn.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

witte angora schreef:@ Basgie:

Eerst maar even het reageren op je vraag. Wat je bedoelt is het quoten van een tekst, of een gedeelte van een tekst. Er zijn twee manieren: als je in de rechterbovenhoek op 'quote' drukt, kom je in een ander scherm. Het bericht staat er dan in zijn geheel. Natuurlijk kun je er ook delen weg halen.

De tweede manier is de knop quote in de balk boven het tekstvak, als je aan het schrijven bent. Wat je dan doet is met je muis de tekst kopiëren die je wilt quoten. Dan ga je naar het tekstvak. Je drukt op 'quote', dan zie je de tekst tevoorschijn komen: [ quote]
. Vervolgens zet je je [ quote]tekst er tussen in[/quote]

Wat ABC betreft, het staat inderdaad niet goed bekend. Ik woon er niet zo superver vandaan, maar indertijd had ik er ook al geen vertrouwen in. Gewoon een gevoel. Toch is het overschrijven op een postkantoor niet maatgevend of een bedrijf wel of niet betrouwbaar is. Mijn huidige Golf heb ik ruim 4 jaar, geen problemen mee gehad, die man (was in Nijmegen trouwens) gaf een eerlijk advies, ook wat andere auto's betreft, maar ik moest toch echt naar het postkantoor voor de overschrijving, het was maar een kleine handelaar.

Dus ik bedoel maar, als het een kleine handelaar is, en dat is ABC ook, heb je niet de mogelijkheden die een groter bedrijf heeft. Maar je advies om bij ABC weg te blijven is, gezien de overige reacties hier, niet misplaatst.[/quote]

Hartstikke bedankt ik hoop dat ik het nu goed doe :lol:

Ik begrijp dat een kleine onderneming dat niet per se hoeft te hebben maar bij ABC is het een optel sommetje van al die kleine dingen dat ze niet hebben.

Eigenlijk zeggen ze koop hier je auto maar controleer niks en kijk nergens naar betaal hier en hier heb je je autosleutels :lol:

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door witte angora »

Bijna goed, het ging alleen even fout omdat er in mijn tekst een aantal [ quote] en [ /quote] stonden. Daardoor krijg je dat niet mijn hele tekst in het kader staat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door berndv »

En er zijn zelfs meer topics over (geweest). Dus om hier weg te blijven ben ik met je eens. Maar helaas zijn er ook voorbeelden van personen die zijn aangeklaagd voor laster en/of smaad nadat ze hier uitingen hebben geplaatst over oplichting of fraude die ze niet kunnen of konden onderbouwen. In mijn reactie wilde ik alleen aangeven dat de argumenten die je gebruikt geen tekenen van oplichting of fraude zijn, dus of je hier wel of niet een onderbouwing plaatst maakt op zich niet uit, maar zorg wel dat je het voor jezelf kan onderbouwen, want de gevolgen zijn niet licht.

Gesloten