LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies nodig betreffend Garage

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MAXIEM

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Frantic2

Ik ben het toch niet met je eens. Veel bedrijven zijn helemaal niet gericht op een goede relatie met een klant. Waar het primair om gaat tegenwoordig is verkoop, omzet en winst. Als je wél een goede relatie nastreeft, dan moet je als bedrijf soms veel water bij de wijn doen en dat verdient zich terug door een goede mond tot mond reklame. Hoe slechter het echter gaat met de economie, hoe bekrompener het beleid, terwijl juist voor de andere richting gekozen zou moeten worden.

Maxiem.

Autobedrijf Wijnne

Ongelezen bericht door Autobedrijf Wijnne »

Nog 1 aanvulling ik zie dat ik een typefoute heb gemaakt het recente onderhoud is van 13-09-2011 ipv 2009 bij een km stand van 82408 geweest. Meneer is in bezit van copie facturen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Meneer is in bezit van copie facturen.
Dan is het aan meneer om dat te bevestigen of te ontkennen.

Verder ben ik het met Frantic2 eens.

De verhalen en reacties van Maxiem neem ik intussen niet meer al te serieus. Wat 'veel bedrijven' al dan niet doen heeft niks te maken met wat DIT bedrijf doet. 'Veel bedrijven' is nog altijd iets anders dan 'alle bedrijven'.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Frantic2

Ik ben het toch niet met je eens. Veel bedrijven zijn helemaal niet gericht op een goede relatie met een klant. Waar het primair om gaat tegenwoordig is verkoop, omzet en winst. Als je wél een goede relatie nastreeft, dan moet je als bedrijf soms veel water bij de wijn doen en dat verdient zich terug door een goede mond tot mond reklame. Hoe slechter het echter gaat met de economie, hoe bekrompener het beleid, terwijl juist voor de andere richting gekozen zou moeten worden.

Maxiem.
Ik draai het ff om...
veel klanten zijn helemaal niet gericht op een goede relatie met een bedrijf.
Klanten zijn tegenwoordig mondig genoeg om een winkelier van repliek te dienen.
Tevens bestaat al decennia's lang (dus voor de tijd dat onze fraaie deskundige nog buiten kwam), het fenomeen "shop-hoppen".
Consumenten zijn niet merkentrouw en kopen daar waar het product voldoet en/of goedkoopst is. Het beleid van de winkelier zal ze worst wezen!
Vraag me sowiezo af waarom een bedrijf altijd water bij de wijn moet doen, enne...wellicht is het onze fraaie deskundige ontgaan dat onze economie nu eenmaal draait op verkoop, omzet en winst...
En het is een vaststaand feit dat bedrijven in tijden van economische achteruitgang juist wel extra inspanningen leveren,de strijd om de klant is dan belangrijk..
Mond op mond reclame is iets uit de 70's. tegenwoordig heb je het worldwideweb om je als consument te (laten) informeren.

Megel07

Ongelezen bericht door Megel07 »

Autobedrijf Wijnne schreef:Goedenavond,

Ik maak graag van de gelegenheid gebruik een weergave te geven van onze bevindingen. Wij zijn inderdaad een gerenommeerd autobedrijf met zeer veel tevreden klanten en zijn inderdaad in 2008 genomineerd voor de Mijn autobedrijf van het jaar verkiezing. De auto die meneer kocht hadden wij ingeruild van een meneer bij ons uit de buurt. De auto heeft recent (sept 2009) onderhoud gehad bij een Opel Dealer en hier waren onderhoudskosten gemaakt t.b.v 1600,-. Over deze nota beschikt klant ook voordat hij dit op dit forum plaats. Zaterdag 14 april aan het einde van de middag belde deze meneer me inderdaad op.

Meneer had 11 april rond zes uur 's avonds bij ons deze auto gekocht hij wilde hem direct meenemen tegen de laagste prijs. De auto was naar ons weten goed maar als wij een auto klaargemaakt en met BOVAG garantie afleveren wordt de auto de ene week gekocht nagekeken en de volgende week opgehaald. Wij zeggen altijd het is een auto wij maken ze niet verkopen ze alleen maar er kan altijd iets aan stuk zijn. Maar goed nogmaals meneer wilde de auto voor de laagste prijs en direct meenemen.

Die zaterdag einde dag zoals gezegd belde meneer op. De auto had hij toen al laten afslepen en stond al bij een garage. Ik zei tegen die meneer als u zonder mijn toestemming de garage waar de auto staat opdracht geeft te repareren kunt u niets op mij verhalen wacht u tot maandag dan gaan we hier verder mee.

De meneer heeft vervolgens op eigen initiatief de auto weer bij hem thuis laten zetten. Maandag hebben we contact gehad de fotos die onder staan zijn doorgemaild gekregen.

Meneer stelt ons verantwoordelijk voor de kapotte wielnaaf de overige punten worden genoemd maar meneer weet dat de distr riem en spanrollen en waterpomp vorig jaar vervangen zijn. Dit maakt ook dat wij niets kunnen met het hele lijstje overige mankementen die genoemd zijn. De auto is goed onderhouden onderhouds geschiedenis bekend meer kunnen wij niet doen.

Wat de kapotte wielnaaf betreft dit moet opgelost worden. De reparatie zo heeft meneer bij zijn eigen garage geinformeerd zou € 1200 euro gaan kosten wij hebben aangeboden de reparatie inclusief transport (ophalen van de auto) aan te bieden voor €500,- Hier gaat de klant niet mee akkoord. Hij wilde het bij een bedrijf bij hem in de buurt laten repareren en ik moest dan de helf betalen.

Meneer woont in Amsterdam en wij in Doornspijk dit is overigens 100 km in plaats van de genoemde 200 km. Meneeer noemde 100 km ging het goed moet dus ook bijna voor de deur zijn gebeurt en nog zijn er 300 euro aan afsleepkosten gemaakt en dus kennelijk € 100 aan analysekosten. Kosten die ik wat aan de hoge kant vind die kapotte wielnaaf kan iedereen zien hoef je geen € 100 voor te betalen.

Ik heb aangegeven de hele aankoop terug te willen draaien en de auto terug te nemen. De kosten voor ophalen van de auto neem ik ook dan voor mijn rekening meneer weet dit ook gewoon.

Ik heb overigens ook het bedrijf gesproken die bij de meneer bekende garage uit de buurt die aangaf dat het € 1200 moest kosten. Ze belden mij om het bedrag door te geven en vroegen me of ze de meneer ze noemden de klant bij de voornaam konden bellen om het te gaan repareren. Ik heb aangegeven dat de helft van € 600 voor meneer meer was dan de € 500 die wij hebben hadden aangeboden dus dat het voor hem beter was het bij ons te laten doen. De garage had het met mij niet over dat het niet kon zoals meneer in zegt.

Als ik overigens meneer zeg in deze mail bedoel ik meerdere personen ik had eerst een telefoonnummer van een broer maar die zit nu in het buitenland werd toen gebeld door een andere meneer maar de auto blijkt van de vader te zijn die ik naar mijn weten nog nooit gesproken heb.

Het laatste voorstel dat meneer mij heeft voorgelegd is het bij een (tweede?) bevriende garage te laten repareren die het voor € 750 kunnen of ik dan daar de helft van wil betalen.

Inmiddels heb ik meneer gevraagd of we een foto van het euvel mogen zien met daarop duidelijk herkenbaar dat het onze auto is en een foto van de km stand. Niet meer en niet minder. Ik mocht niet argwanen en de BOVAG en RADAR wordt ingeschakeld.

Iedereen op dit forum kan om een oordeel te vellen over ons bedrijf naar onze site gaan en onze foto's zien. De vele reactie zien van tevreden klanten op onze tevredenheids enquete. Meneer echter zelf hoeft niet met de billen bloot en mag elk vervelend verhaal vertellen.
De Opel dealer is geen bevriende garage laat dat even duidelijk zijn, maar goed dat onophoudelijke sarcasme van Mevrouw is altijd al vervelend geweest.

U vertelde mij dat er niets mis was met de auto, dat hele verhaaltje van ja we hebben niets gecontroleerd etc dat gaat er bij niemand in. Auto's inkopen doet elke garage met controle vooral als degene een auto kwam inruilen.

1) U was verast dat de auto aan de kant stond en vertelde mij dat de auto maandag opgehaald en gerepareerd zou worden, aub geen ander verhaal van maken is niet nodig.

2) U zegt ik weet (hoe moet ik dat weten ?) dat er dingen gerepareerd zijn, we hebben geen onderhoudsboekjes erbij gekregen. Ik wilde het niet bij een bedrijf in de buurt maken, het is de Opel dealer zelf.

3) U kwam pas na het laatste gesprek over de brug om de auto te komen ophalen, daarvoor was het " ons probleem".

4) Mijn broer werkt idd in het buitenland, dat kan gewoon als projectontwikkelaar.
Mijn vader was naïef en geloofde het bedrijf maar daardoor voelt hij zich uiteindelijk erg opgelicht. Hij kan ook niet echt met Wijnne in gesprek gaan.
De onvriendelijkheid,botheid en sarcasme is overdreven aanwezig waardoor hij niet echt veel te zeggen heeft. Hij wilde het gelijk al hoger op zoeken nadat hij wist in wat voor gevaar hij verkeerde.

5) Na mijn vader overtuigd te hebben dat hij ook water bij de wijn moest doen en er maar 2dehandse onderdelen moest op zetten en het bij een andere garage moest laten maken ipv de dealer zouden de kosten veel lager uit komen.

Nadat ik dat eindelijk voor elkaar heb gekregen (omdat de auto al bijna 2 weken stil stond) had ik gehoopt de zaak zo af te sluiten maar helaas Autobedrijf Wijnne werd van dader opeens de slachtoffer. Wij waren opeens de daders :shock: en er moest nog meer bewijs komen.
Het was duidelijk ze konden de auto de maandag (wat Wijnne) ons beloofd had ophalen en het kosteloos maken, waarom zou ik dat willen als het een andere auto zou zijn ?
Ik vind het een waardeloos manier van werken van zo een bedrijf maar ik ga er niet van uit dat het achterlijke mensen zouden zijn en dat niet zouden opmerken.

Inmiddels heb ik de auto helemaal laten controleren bij de dealer, waarop alle gegevens van de auto staat en er zijn ook nog foto's gemaakt. Ik was er ook wel klaar mee, Wijnne had genoeg bewijs dat het om hun auto ging, uitnodigingen gingen ze niet op in om de twijfel weg te nemen. Het begon op tijd rekken te lijken.

Het enige wat wij uiteindelijk wilde was dat de auto weer de weg op mocht ,de andere mankementen wilde wij wel zelf repareren bij de volgende APK keuring.

Maar helaas sommige bedrijven willen terwijl het duidelijk hun fout is (door verschillende experts aangegeven) ook nog daarop geld verdienen, zo ook bij autobedrijf Wijnne.

Megel07

witte angora schreef:
Meneer is in bezit van copie facturen.
Dan is het aan meneer om dat te bevestigen of te ontkennen.

Verder ben ik het met Frantic2 eens.

De verhalen en reacties van Maxiem neem ik intussen niet meer al te serieus. Wat 'veel bedrijven' al dan niet doen heeft niks te maken met wat DIT bedrijf doet. 'Veel bedrijven' is nog altijd iets anders dan 'alle bedrijven'.
Wij hebben geen onderhoudboekjes erbij gekregen dus we weten totaal niet wat er aan de auto gemaakt is maar goed het ging ons niet eens om de andere mankementen maar vooral om het mankement waardoor wij de weg niet op mogen.

dat is het enige wat wij wilde:
Dat de gekochte auto tenminste de weg op MAG.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Heb even de beoordelingen bekeken van Garage Wijnne.
122 beoordelingen met een gemiddeld cijfer van 8,1.
Dit zegt voor mij meer dan genoeg.
Ik ben op zoek naar een autootje voor mijn dochter , en het zou
zo maar eens kunnen zijn dat ik deze auto bij Garage Wijnne ga kopen,
al moet ik er wel 80 km voor rijden.
Ook is zichtbaar dat er op 17-04 er een beoordeling gegeven is door
ene Ahmed uit Amsterdam aan Wijnne , te weten 4x het cijfer 1.
Zou zomaar TS kunnen zijn...
Te triest voor woorden.....

Megel07

hawkwind schreef:Heb even de beoordelingen bekeken van Garage Wijnne.
Zucht, ik heb die beoordeling niet geplaatst toen was ik nog in gesprek met het bedrijf en had het idee dat het nog opgelost zou worden.

Maar goed ik ga ervan uit dat u een medewerker bent van het bedrijf, ga liever de auto's controleren ipv alles goed praten en reclame maken, dat is pas triest.

ps: waar kan je een beoordeling geven ? op de bovag site zelf ?

hawkwind

@megel07

Zucht...breng die Opel retour , vang je centjes en het probleem is uit de wereld.

En ja , ik ben de 1e monteur bij Wijnne :lol:

Adda

Ongelezen bericht door Adda »

Garagebedrijf Wijnne wil duidelijk geen water bij de wijn doen , het gaat hun duidelijk om snel geld verdienen en geen verantwoordelijkheid nemen .
Ik beide verhalen gelezen en eerlijk is eerlijk ik geloof deze garagehouder voor geen meter, kijk er is een derde partij in het spel en dat is in dit geval de dealer , die heeft de auto gezien en deze weet wat er aan de auto mankeert , de offerte sie hun hebben gemaakt is de juiste , en als de koper voor minder de auto ergens anders wil laten reparen hoort zo'n autobedrijf te accepteren .
Ik begrijp in dit geval dat de koper de geloofwaardigheid in deze autobedrijf verliest !

hawkwind

@adda , familie van TS ??

Wijnne doet er juist wel alles aan om het probleem op te lossen!.

Wijnne krijgt voor mij de volle 100% het voordeel van de twijfel.

Gegroet U allen 8)

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een dikke pluim voor dit garagebedrijf die gewoon aangeeft het geld terug te willen geven.

En nee ik werk niet bij dit bedrijf.

Adda

@ Hawkwind
Hoe komt u er bij dat ik familie ben van TS ?
Deze garagebedrijf moet hebben geweten dat er iets aan deze auto mankeerde, vandaar die prijs ,
Garagebedrijf Wijnne probeert kosten wat het kost z'n reputatie hoog te houden om alle werknemers indienst positieve reactie te laten plaatsen op Radar ,

Adda

@sjoegel
Familie of niet , het doet niet terzake,
Geld geven ze niet voor niets terug , ze hebben duidelijk iets te verbetgen en weten dat ze fout zijn , een auto met een gebroken wielophanging de weg opsturen is niet niets , als die band de auto had ingehaald dan had deze zaak een heel andere winding gekregen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

hawkwind schreef:Heb even de beoordelingen bekeken van Garage Wijnne.

Ik zou nooit iets bij deze garage kopen, nog geen wieldop.

Kennis van ons heeft een keer een boel gedonder met garage Wijnne gehad, die beflikkeren de boel waar je bij staat.

@TS , als je je geld terug kan krijgen , meteen doen en nooit meer bij Wijnne een auto kopen, ze verkopen echt rotzooi.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennis van ons heeft een keer een boel gedonder met garage Wijnne gehad, die beflikkeren de boel waar je bij staat.
Was dat toevallig dat bedrijf....??? Die ene die een filiaal in Nijmegen heeft/had? De naam Wijnne kwam me al bekend voor ja. Dan wordt het verhaal ineens heel anders.

En in 2008 genomineerd voor een bepaalde prijs, die nominatie kan overal vandaan komen, maar een nominatie is nog niet de prijs zelf, of wel dan.

Megel07

hawkwind schreef:@adda , familie van TS ??

Wijnne doet er juist wel alles aan om het probleem op te lossen!.

Wijnne krijgt voor mij de volle 100% het voordeel van de twijfel.

Gegroet U allen 8)

Ga auto' s controleren voordat het de volgende keer in een ongeluk eindigt ipv schaamteloos spammen.

@ciske en @adda zo te zien zijn jullie allemaal familie van me :roll:, welkom in de familie :lol:

@ciske daar ben ik helaas te laat achter gekomen, ik had nog wel hoop in een goede afloop maar duidelijk worden er dingen weggelaten en feiten verdraaid.
Nu zijn wij ineens oplichters. Hopelijk is dit een duidelijke waarschuwing voor iedereen.

Als je een auto wilt kopen die de weg op mag, koop dan niet bij Autobedrijf Wijnne.

ciske

witte angora schreef:
Was dat toevallig dat bedrijf....??? Die ene die een filiaal in Nijmegen heeft/had? De naam Wijnne kwam me al bekend voor ja. Dan wordt het verhaal ineens heel anders.

.

Raak WA inderdaad dat is het zelfde bedrijf.

ciske

daar ben ik helaas te laat achter gekomen, ik had nog wel hoop in een goede afloop maar duidelijk worden er dingen weggelaten en feiten verdraaid.
Nu zijn wij ineens oplichters. Hopelijk is dit een duidelijke waarschuwing voor iedereen.

Als je een auto wilt kopen die de weg op mag, koop dan niet bij Autobedrijf Wijnne
Dat soort smoesjes hadden ze ook bij de kennissen van ons, dan ben je zelf een oplichter.

Dat bedrijf flest de hele boel bij elkaar.

Als je nogmaals je geld terug kan krijgen, meteen doen, en Wijnne heel ver uit je geheugen halen.

Megel07

ciske schreef:
daar ben ik helaas te laat achter gekomen, ik had nog wel hoop in een goede afloop maar duidelijk worden er dingen weggelaten en feiten verdraaid.

Als je een auto wilt kopen die de weg op mag, koop dan niet bij Autobedrijf Wijnne
Dat soort smoesjes hadden ze ook bij de kennissen van ons, dan ben je zelf een oplichter.

Dat bedrijf flest de hele boel bij elkaar.

Als je nogmaals je geld terug kan krijgen, meteen doen, en Wijnne heel ver uit je geheugen halen.
De auto wordt op dit moment gerepareerd 2 weken laten wachten was lang genoeg geweest, de auto stond voor de deur te roesten.
Het was vooral om mijn vader een plezier te doen en hem niet langer te laten wachten op een bedrijf die hem bijna de dood in heeft gejaagd en nog een na trap geeft om hem een oplichter te noemen.

Dit soort bedrijven moet je gewoon aanpakken, soms komen ze gewoon de verkeerde tegen die het niet laat rusten ik maak er gewoon een zaak van en laat het zeker niet rusten.

Ik hou jullie wel op de hoogte van hoe het verloopt.

Weet iemand waar ik op bovag een reactie kan achterlaten over het bedrijf want dat zie ik niet zo 1-2-3 ?

Gesloten