Vorige week heb ik afscheid genomen van een auto die ik jaren had. Ik vond het wel welletjes en heb de auto verkocht. Ik zocht een leuk auto voor rond de 5000 euro en mijn oog was gevallen op een mooie Opel die bij autobedrijf Wijnne stond. Dat is ongeveer 200 km van mij vandaan maar ging een rijtje auto's af en uiteindelijk koos ik voor de eerder genoemde auto.
De garage houder vertelde mij dat de auto perfect was, ik mocht een rondje op het terrein rijden en gezien de grote van het bedrijf, de hoge score op bovag dacht ik het zal wel goed zitten.
Ik heb wel eens vaker een auto gekocht en ga er altijd wel van uit dat er wat wat moet gebeuren aan de auto ik had geen "garantie"nodig van de garage aangezien de garage te ver weg is en ik soms een klein beetje naief ben.
Terug richting huis de 1ste 100 km op de snelweg was er niet zoveel aan de hand. Opeens begon ik vreemde geluiden te horen bij de voor wielen. sleepwagen gebeld omdat het me niet lekker zat. de auto werd gesleept naar Opel dealer in amsterdam.
Na een diagnose vertelde de medewerker mij letterlijk: "dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier werk", "een auto mag nooit zo verkocht worden aan een weggebruiker."
Ik was verbijsterd van wat ik zag, de auto mocht niet meer de weg op en was al 400 euro kwijt.

Dit is de lijstje dat ik mee kreeg:
Linker Fuseekogel stuk
Linker Wielnaaf gebroken!
Linker en rechter spoorstang kogel teveel speling
Midden demper,achter demper stuk.
2 x stabilisator stang te veel speling
Distr snaar waterpomp
Krukas kering lekt olie
Ik wilde dat alleen de wielnaaf werd gerepareerd de rest liet ik maar gaan..
Ik belde de garage dag later op en vertelde wat er aan de hand was, mevrouw vertelde mij (het was een zaterdag) dat het allemaal goed komt en dat de dealer moet stoppen met zijn reparaties (die wilde 1200 euro). Ik moest de auto even langs brengen

Nou opgelucht van dit allemaal, heb ik de auto laten staan en gewacht tot maandag....in de middag nog steeds geen telefoontje.
Ik bel ze netjes op om te vragen hoe laat de auto opgehaald zou worden. De medewerker die de telefoon opnam, wilde van niets weten. Hij ging even overleggen en hoorde duidelijk een vervelende belediging (nooit gehoord van een wacht-lijn) waar ik maar niets mee deed.
De medewerker vertelde mij opeens dat ze de auto zouden ophalen met een sleepwagen, ik 500 euro moest betalen en de auto weer moest komen ophalen. Ik bel de Opel dealer, die vond de manier van werken van dit bedrijf schandalig en belde zelf de garage op en vertelde ze dat het echt niet kon.
Ik mail het bedrijf netjes dat ik dit totaal geen oplossing vond en dat als er geen reparatie zou zijn ik me gedwongen voel om het maar juridisch af te dwingen en de bovag in te lichten over wat voor auto ze me hebben verkocht.
Die zowel levensgevaarlijk was voor mij alsmede voor andere weggebruikers.
Krijg de volgende ochtend een mailtje terug, kom de auto maar terug brengen dan krijg je je geld terug.
Ik ben inmiddels al 400 euro kwijt, heb geen auto en om de auto terug te brengen ben ik zeker 250 euro kwijt aan een sleepwagen. Ik wil op zn minst schade vergoeding als ik de auto terug breng.
Wat vinden jullie ?