LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jvdl01
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2013 22:30

apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door jvdl01 »

Heb me auto naar de apk gebracht en hij kwam niet door de keuring.
-auto stond te laag
-2 schroefjes van de stuur ontbraken
-Knipperlicht links werkte niet (heb die gecontroleerd maar geef hun de voordeel van de twijfel)
-bovenstedraagarmkogel hoes had geen ringetje aan bijde kanten
-kantelsteun was niet in orde
-koplamp moest gesteld worden.
-banden achter zaten mini haarscheurtjes in.
-fusseekogel was niet geborgt
-zit geen cataltsator meer op


nou ben ik zelf handig met autos dus de meeste punten zelf in orde gemaakt
behalve de lampen,en ze vonden dat de auto nog meer omhoog moest

en had zelf gevraagd of ze mijn remmen konden ontluchten omdat ondanks hun keuring niet opgemerkt was dat me remklauw aanliepen de blokken op/schuins gesleten waren
en heb ze daarom maar meteen vervangen ook al was die niet als afkeur punt opgegeven wat gewoon wel moet en gevaarlijk kan wezen

(had aangegeven dat ik de achterrem niet vertrouwde ,omdat bij de laatste testrit voor de apk merkte dat die aanliep achter, en ik geen tijd en zin meer in had om dit nog even snel te verhelpen.
had dan ook een gereviseerde remklauw in de auto gelegd voor ze )

ook afkeurpunt van een ontbrekende catalysator klopte niet en er ontstond een verhitte discussie erover
maar mijn auto hoeft dit niet te hebben want deze is voor dec 1995.
heb toen direct naar een rdw keurmeester gevraagd en deze hebben ze niet gebeld ,ook de volgende dag hebben ze niet gebeld voor me terweil dit een verplichting is.

Wel hebben ze de volgende dag met het rdw contact gehad en die gaf gewoon aan dat ik in me recht staat en de apk meester het niet goed weet !!

dus is de keuring eingelijk niet goed gegaan !

Ze hebben de rdw keurmeester niet kunnen bellen direct omdat ze de auto (wat verplicht is ) niet aangemeld hebben bij binnenkomst en afgekeurd hebben afgemeld.
Dit is gewoon een verplichting.

en nu willen ze mij 2 x voor de apk laten opdraaien terweil ik hun apk meester moest vertellen hoe de keuringseisen zijn
heb ntb hun boek erbij gepakt en daar stond het zwart op wit en toch wouden ze er niet aan toegeven.
zijn antwoord was dan ook letterlijk bij mij werkt het niet zo....

en ze hebben aan ontluchten van de remmen en het monteren van 2 boutjes aan het stuur,de schroefset omhoog draaien
(d2 set die hoef je geen draagarmen etc voor te demonteren)en 2 kenteken lampjes en volgens hun zeggen was de stekker van
de knipperlicht los dus meer als 175 euro gekost heeft????

Ze vinden het niet leuk dat ik gelijk had bij de rdw en dat ik geen nieuwe banden wou afnemen want had een nieuw setje velgen en banden thuis liggen.

en omdat ik me kantelsteun wou verwijderen waardoor die niet afgekeurd kan worden daarop
(heb deze later wel gewoon zelf vervangen voor een nieuwe ,ondankt dat dit niet van de rdw hoeft)

wat moet ik hiermee want ik ga zeker geen 300 euro van jan doedel betalen omdat een apk keurmeester de regels niet weet
en een monteur 4 uur werk aan iets heeft wat in een uur a 2 uur kan

de dubbele apk kosten komen doordat ik de auto zelf gemaakt heb zeggen ze ,maar een officiele afkeurs bewijs en een
goedkeurs bewijs die zijn er niet omdat ze maar 1 keer de auto aangemeld hebben.

de eerste keuring hebben ze op een klad papier gedaan

en waarom zou ik 2 volledige apk s betalen terwijl op hun website voor 20 euro een voorkeuring word aangeboden....

Elke advies is welkom
Dank jullie wel

witte angora
Berichten: 31048
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door witte angora »

Een hele lap tekst, maar wat wil je nu precies weten? Wat is nu precies je vraag?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Dat krijg je ervan bij die fastfitters.

jvdl01
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2013 22:30

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door jvdl01 »

hoe kan ik dit nu het beste aanpakken
en hoe denken jullie erover?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je vind jezelf handiger dan een APK keurmeester maar uit je hele verhaal blijkt dat jij het niet zo nauw neemt met de verkeersveiligheid. Slechte banden, te laag, ontbreken van bevestigingsmaterialen, geen katalysator(meer?) geen borging....

Er is werk uitgevoerd aan je auto zodat hij APK waardig is, dan had je het zelf moeten doen voordat je hem weg bracht! En dat aan- en afmelden is spijkers op laag water zoeken! Heel veel auto's worden juist pas aangemeld als ze ook meteen kunnen worden afgemeld. Met een afgekeurde auto mag jij niet meer rijden! En je wilde alles zelf repareren toch?

jvdl01
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2013 22:30

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door jvdl01 »

ik vind mezelf.niet handiger als de apk meester maar ik wist de huidige regels beter als hem
rdw heeft dit bevestigd

en nee, ik neem de veiligheids regels juist wel hoog.op

daarom zijn de banden direct vervangen,ze zijn niet afgekeurd op profiel maar op droogte banden. zijn nagenoeg nieuw (nog geen 5000km mee gereden)
had een compleet nieuwe set thuis liggen en deze zouden verkocht worden,dus dan ga ik er geen nieuwe banden op laten zetten.

catalysator is niet verplicht bij mijn model en staat volledig los van veiligheid het gaat om immisseeisen
en nog zonder cat. gaf de meting (koud) een co van 0.6 weer waar die (met cat zelfs) 0.5 moet wezen
meting moet warm uitgevoerd worden .dus als die heet gereden was was die ook nog door de test gekomen

de auto ligt laag op een hoge kwaliteits schroefset (d2) ook dit mag gewoon volgens de wet en kunnen geen nadelige veiligheids risicos meebrengen.het omhoog zetten kan met deze set in 10minuten op de krik.
deze set koste precies.999 euro .is dus geen honkietonkie made in china set.

fusseekogels zijn allemaal nieuw en de kogels van de bovenste draagarmen zijn nieuw!
de.borging is een pen door de bout heen ,beide kanten 30 seconden werk.
de ring.over de stofhoezen 2 minuten werk
had de splitpennen en klem over het hoofd gezien en lagen in het doosje.


er ontbraken geen bevestegingsmaterialen de kantelsteun is niet verplicht en mocht verwijderd worden
van de rdw ,maar.zoals.je kunt lezen is deze vervangen voor een nieuwe omdat ik me auto graag optimaal en compleet hou.



echter aan hun werkwijze was wat op te merken
-apk meester kent zijn regels niet (cat en kantelsteun)
-oficiel.optijd aanmelden en afmelden ( verplicht door rdw)
-vraag om rdw meester te laten komen negeren.(verplicht)
-hoe kunnen ze een vastlopende achterrem niet gemerkt hebben?,is nog van te voren aangegeven.


ik snap niet dat je zegt dat ik onveilig ben,volgens mij lees je niet goed.
het onderstel is compleet nieuw .
ook de remmen .vond alleen niet nodig om de achterremklauwen te vervangen want die zagen er
perfect uit maar had al wel een stuk gerevisees en kon er direct op

zo heb ik vanalles in me eigen garage dubbel liggen van mijn auto
en heb ook een cat. liggen
het ging me.dus ook alleen om.het princiepe.

ben je werkelijk stom tuurlijk mag je zonder apk rijden,de boete en risico liggen alleen bij je eigen
en als je van huis naar apk of andersom .(op redelijke afstand) is dit nog gedoogd ook en zal je geen bekeuring krijgen.

maar op oog op veiligheid voor je weer onzin uitkraamt ik woon tegenover de garage,ik zie me auto uit de raam hier.


er zijn idd werkzaam heden verricht die me.auto apk waardig gemaakt heeft maar daar hebben.ze.4 uur
voor gerekend terweil.dit in 1 uir kan en daarvoor mogen ze me wel 2 uur aantikken.

en ook snap ik niet dat je 2 apks moet betalen 2x60 euro ,op hun websitr staat dat een voorkeuring 20 euro kost.dit is geen officiele apk geweest (geen aanmeld en afmelding geen afkeurbewijs) en er zijn foute gemaakt (cat.verhaal ,kantelsteun verhaal,achterrem niet opgemerkt)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door sjohie »

jvdl01 schreef:Heb me auto naar de apk gebracht en hij kwam niet door de keuring.
-auto stond te laag
-2 schroefjes van de stuur ontbraken
-Knipperlicht links werkte niet (heb die gecontroleerd maar geef hun de voordeel van de twijfel)
-bovenstedraagarmkogel hoes had geen ringetje aan bijde kanten
-kantelsteun was niet in orde
-koplamp moest gesteld worden.
-banden achter zaten mini haarscheurtjes in.
-fusseekogel was niet geborgt
-zit geen cataltsator meer op


nou ben ik zelf handig met autos dus de meeste punten zelf in orde gemaakt
behalve de lampen,en ze vonden dat de auto nog meer omhoog moest

en had zelf gevraagd of ze mijn remmen konden ontluchten omdat ondanks hun keuring niet opgemerkt was dat me remklauw aanliepen de blokken op/schuins gesleten waren
en heb ze daarom maar meteen vervangen ook al was die niet als afkeur punt opgegeven wat gewoon wel moet en gevaarlijk kan wezen

(had aangegeven dat ik de achterrem niet vertrouwde ,omdat bij de laatste testrit voor de apk merkte dat die aanliep achter, en ik geen tijd en zin meer in had om dit nog even snel te verhelpen.
had dan ook een gereviseerde remklauw in de auto gelegd voor ze )

ook afkeurpunt van een ontbrekende catalysator klopte niet en er ontstond een verhitte discussie erover
maar mijn auto hoeft dit niet te hebben want deze is voor dec 1995.
heb toen direct naar een rdw keurmeester gevraagd en deze hebben ze niet gebeld ,ook de volgende dag hebben ze niet gebeld voor me terweil dit een verplichting is.

Wel hebben ze de volgende dag met het rdw contact gehad en die gaf gewoon aan dat ik in me recht staat en de apk meester het niet goed weet !!

dus is de keuring eingelijk niet goed gegaan !

Ze hebben de rdw keurmeester niet kunnen bellen direct omdat ze de auto (wat verplicht is ) niet aangemeld hebben bij binnenkomst en afgekeurd hebben afgemeld.
Dit is gewoon een verplichting.

en nu willen ze mij 2 x voor de apk laten opdraaien terweil ik hun apk meester moest vertellen hoe de keuringseisen zijn
heb ntb hun boek erbij gepakt en daar stond het zwart op wit en toch wouden ze er niet aan toegeven.
zijn antwoord was dan ook letterlijk bij mij werkt het niet zo....

en ze hebben aan ontluchten van de remmen en het monteren van 2 boutjes aan het stuur,de schroefset omhoog draaien
(d2 set die hoef je geen draagarmen etc voor te demonteren)en 2 kenteken lampjes en volgens hun zeggen was de stekker van
de knipperlicht los dus meer als 175 euro gekost heeft????

Ze vinden het niet leuk dat ik gelijk had bij de rdw en dat ik geen nieuwe banden wou afnemen want had een nieuw setje velgen en banden thuis liggen.

en omdat ik me kantelsteun wou verwijderen waardoor die niet afgekeurd kan worden daarop
(heb deze later wel gewoon zelf vervangen voor een nieuwe ,ondankt dat dit niet van de rdw hoeft)

wat moet ik hiermee want ik ga zeker geen 300 euro van jan doedel betalen omdat een apk keurmeester de regels niet weet
en een monteur 4 uur werk aan iets heeft wat in een uur a 2 uur kan

de dubbele apk kosten komen doordat ik de auto zelf gemaakt heb zeggen ze ,maar een officiele afkeurs bewijs en een
goedkeurs bewijs die zijn er niet omdat ze maar 1 keer de auto aangemeld hebben.

de eerste keuring hebben ze op een klad papier gedaan

en waarom zou ik 2 volledige apk s betalen terwijl op hun website voor 20 euro een voorkeuring word aangeboden....

Elke advies is welkom
Dank jullie wel

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door sjohie »

jvdl01 schreef:ik vind mezelf.niet handiger als de apk meester maar ik wist de huidige regels beter als hem
rdw heeft dit bevestigd

en nee, ik neem de veiligheids regels juist wel hoog.op

daarom zijn de banden direct vervangen,ze zijn niet afgekeurd op profiel maar op droogte banden. zijn nagenoeg nieuw (nog geen 5000km mee gereden)
had een compleet nieuwe set thuis liggen en deze zouden verkocht worden,dus dan ga ik er geen nieuwe banden op laten zetten.

catalysator is niet verplicht bij mijn model en staat volledig los van veiligheid het gaat om immisseeisen
en nog zonder cat. gaf de meting (koud) een co van 0.6 weer waar die (met cat zelfs) 0.5 moet wezen
meting moet warm uitgevoerd worden .dus als die heet gereden was was die ook nog door de test gekomen

de auto ligt laag op een hoge kwaliteits schroefset (d2) ook dit mag gewoon volgens de wet en kunnen geen nadelige veiligheids risicos meebrengen.het omhoog zetten kan met deze set in 10minuten op de krik.
deze set koste precies.999 euro .is dus geen honkietonkie made in china set.

fusseekogels zijn allemaal nieuw en de kogels van de bovenste draagarmen zijn nieuw!
de.borging is een pen door de bout heen ,beide kanten 30 seconden werk.
de ring.over de stofhoezen 2 minuten werk
had de splitpennen en klem over het hoofd gezien en lagen in het doosje.


er ontbraken geen bevestegingsmaterialen de kantelsteun is niet verplicht en mocht verwijderd worden
van de rdw ,maar.zoals.je kunt lezen is deze vervangen voor een nieuwe omdat ik me auto graag optimaal en compleet hou.



echter aan hun werkwijze was wat op te merken
-apk meester kent zijn regels niet (cat en kantelsteun)
-oficiel.optijd aanmelden en afmelden ( verplicht door rdw)
-vraag om rdw meester te laten komen negeren.(verplicht)
-hoe kunnen ze een vastlopende achterrem niet gemerkt hebben?,is nog van te voren aangegeven.


ik snap niet dat je zegt dat ik onveilig ben,volgens mij lees je niet goed.
het onderstel is compleet nieuw .
ook de remmen .vond alleen niet nodig om de achterremklauwen te vervangen want die zagen er
perfect uit maar had al wel een stuk gerevisees en kon er direct op

zo heb ik vanalles in me eigen garage dubbel liggen van mijn auto
en heb ook een cat. liggen
het ging me.dus ook alleen om.het princiepe.

ben je werkelijk stom tuurlijk mag je zonder apk rijden,de boete en risico liggen alleen bij je eigen
en als je van huis naar apk of andersom .(op redelijke afstand) is dit nog gedoogd ook en zal je geen bekeuring krijgen.

maar op oog op veiligheid voor je weer onzin uitkraamt ik woon tegenover de garage,ik zie me auto uit de raam hier.


er zijn idd werkzaam heden verricht die me.auto apk waardig gemaakt heeft maar daar hebben.ze.4 uur
voor gerekend terweil.dit in 1 uir kan en daarvoor mogen ze me wel 2 uur aantikken.

en ook snap ik niet dat je 2 apks moet betalen 2x60 euro ,op hun websitr staat dat een voorkeuring 20 euro kost.dit is geen officiele apk geweest (geen aanmeld en afmelding geen afkeurbewijs) en er zijn foute gemaakt (cat.verhaal ,kantelsteun verhaal,achterrem niet opgemerkt)
Dat je auto van voor 1995 is zegt nog niet alles, de katalysator is volgens mij in 1993 verplicht geworden in de EU, dus als je auto uit 1993 of 1994 is, zou het wél verplich zijn lijkt me?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door Julie4444 »

jvdl01 schreef:maar op oog op veiligheid voor je weer onzin uitkraamt ik woon tegenover de garage,ik zie me auto uit de raam hier.

er zijn idd werkzaam heden verricht die me.auto apk waardig gemaakt heeft maar daar hebben.ze.4 uur
voor gerekend terweil.dit in 1 uir kan en daarvoor mogen ze me wel 2 uur aantikken.

en ook snap ik niet dat je 2 apks moet betalen 2x60 euro ,op hun websitr staat dat een voorkeuring 20 euro kost.dit is geen officiele apk geweest (geen aanmeld en afmelding geen afkeurbewijs) en er zijn foute gemaakt (cat.verhaal ,kantelsteun verhaal,achterrem niet opgemerkt)
Is het misschien een idee je niet zo antagonistisch op te stellen? Het zou je sieren fatsoenlijk Nederlands in de mond te nemen zodat men ook begrijpt wat je probeert te zeggen.

Lijkt me overigens een logische conclusie van Frantic aangezien er wel heel veel mis blijkt met je auto.

Heb je al eens op een normale en beleefde toon gevraagd bij de garage waarom welke kosten in rekening gebracht zijn?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door bprosman »

de.borging is een pen door de bout heen ,beide kanten 30 seconden werk.
de ring.over de stofhoezen 2 minuten werk
had de splitpennen en klem over het hoofd gezien en lagen in het doosje.
ik snap niet dat je zegt dat ik onveilig ben,volgens mij lees je niet goed.
Daarom misschien ?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door peteroo »

Volgens mij is het zo dat als er in het kenteken staat dat er een katalysator onder hangt die ook moet functioneren. Mijn auto is van eind 1994 en die heeft er ook één en wordt daar op gekeurd.

witte angora
Berichten: 31048
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door witte angora »

In sommige gevallen is een kat inderdaad pas vanaf 1 januari 1996 verplicht. Uit de keuringseisen:
9.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing
https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocume ... 1-2013.pdf

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Als er U9 of E2 op het kentekenpapieren staat, ook al is de auto van voor eind 95, dan heb je een katalysator op je kenteken, die dus ook aanwezig moet zijn. Dat je een lege kat gemonteert hebt kan de keurmeester uiteraard niet zien.

RCEE
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2011 22:37

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door RCEE »

I.P.V. De discussie aangaan met de keurmeester kan je in vervolg beter eerst de keuring uit laten voeren.
Vraag altijd om een afkeur rapport! Pas als je dit rapport hebt kun je in beroep tegen de beslissing van de keurmeester. Willen ze dit niet geven bel je 0900 0739 [RDW]

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik liet mijn auto soms keuren bij een onafhankelijke keurmeester, die er geen belang bij had om de wagen goed of af te keuren. Anderzijds vertrouw ik mijn eigen vaste garage ook. Ik kom er al 17 jaar.

Hoe dan ook is elders laten herkeuren misschien verstandiger dan je energie te verspillen aan boosheid en meningsverschillen.

jvdl01
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2013 22:30

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door jvdl01 »

haha rdw is erbij geweest.
en heb gelijk gehad zowel betreft de cat en de aanlopende rem

@emlichheimer
Kentekenpapier zijn niet verplicht bij de apk meer dus u9 of wat dan ook ..boeiend.

@RCEE
Jij hebt helemaal gelijk hierover.. blijkt dus dat ze geen afkeur formulier hadden omdat de auto helemaal niet aangemeld was .en de rdw meester was hier over niet te spreken
dit omdat ik hier bij de eerste keuring meteen naar vroeg !Thnx voor je nuttige reactie.

@peteroo
dit ben ik ook van plan,was hier nog niet van op de hoogte ,dacht dat ze allemaal in voordeel voor de garage werkten,maar je heb idd onafhankelen.Thnx voor je nuttige bijdrage

snuffel1
welke afdichtingen bedoel jij ?rdw heeft in bijzijn gezegd dat ze wat van me kunnen leren ;)
wat betreft de splitpen (Achteraf overlegt met de RDW) mogen er ook borgmoeren gebruikt worden
laat ik die nou erop gezet hebben.(borgmoer is een moer en een plastic ring binnen in
Jij voelt je nu denk ik wel een beetje stom he ? de apk meester had me auto juist een afkeur moeten
geven als die dit vond,rdw was hier niet zo blij mee....
Maak jezelf ook niet druk ik ga zeer binnenkort naar de RDW in Lelystad om mijn nieuwe motor op kenteken te zetten ..apk meester en rdw meester vonden het onder de kap erg mooi en professioneel uitzien ,dus hoop dat het in 1 keer goed gaat.Autotje staat nu weer mooi binnen
Wil je op de hoogte blijfen stuur me maar een pm

Al bij al RDW erbij gekomen,ben in mijn gelijke gesteld
co2 verhaal gewonnen en excuses gekregen
hoefde ook niet 2x apk te betalen ,maar 1x apk en voorkeuring
voorkeuring is komen te vervalen omdat deze niet goed gegaan is .

tevens is de factuurprijs omlaag gegaan omdat mijn auto dus ook geen 4gas test hoeft
te ondergaan (geen cat dec 95 )

Dus eindelijk zijn er 4 lampjes ,koplamp afstellen ,knipperlichtstekker op de fiting drukken
en de apk meester vond het nodig om me auto nog meer omhoog te schroefen
berekend !!

apk meester kwam er zelf ook nog eens bij die gaf me een hand en maakte zijn excuses en zij zelf ook dat hij dit niet wist en dat goed dat ik bleef volhouden
zeer netjes.

Het was erg warm dus heb een kratje bier in de werkplaats gezet.
en de baas daar durfd me auto volgende jaar weer te keuren en heeft een aantekening gezet in mijn
klantcontact bon.




En thuis gekomen de "afgekeurde"banden eens nagekeken omdat die velgenset er weer onder ging
en wat blijkt ik zie nergens haarscheurtjes die tot de canvas komen
echter zien ze er gewoon goed en bijna als nieuw uit....
dus hier gaan we nog ff mee terug...wie weet....

al bij al mooi uitgepakt
was henkie met de trekker gekomen hadden ze zeker een catalysator besteld en een paar nieuwe banden en had de rekening er onterecht heel anders uitgezien.
dus ken je recht als je naar een garage gaat.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: apk slecht uitgevoerd apk keurm. en dubbele kosten voor mij

Ongelezen bericht door peteroo »

Intussen ben ik zeer benieuwd om wat voor auto het gaat. Eerlijk gezegd is een Volvo 240 van begin jaren '90 een totaal ander verhaal dan een afgetrapte Renault 19, om maar eens wat te zeggen.

Wat betreft afkeur van banden heb ik wonderlijke ervaringen. In de ruim vijf jaar dat ik mijn 'Oudi' uit eerste helft jaren '90 heb zijn de banden rondom allemaal al eens vervangen, wegens te weinig profiel of droogtescheurtjes. Dan kregen de voorwielen nieuwe banden en gingen de oude voorbanden naar achteren. Tot mijn stomme verbazing zitten onder de oude Koreaan van mijn vriendin al zeker zes jaar de zelfde banden en die is daar nog nooit op afgekeurd. Misschien dat mijn garage toch wel enig belang heeft, als bandenleverancier :-)

Verder heeft het niet zoveel zin om elkaar vliegen af te vangen op dit forum. Als je iets gedaan wil krijgen of eerlijke raad zoekt kun je beter vriendelijk blijven.

Gesloten