LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Begin dit jaar is onze nieuwe Hobby caravan afgeleverd, een 540 UL excellent met Truma mover.
Prima over te spreken, echter erg teleurgesteld in zowel de Dealer, Hobby-NL als Hobby-D: er ontbreken namelijk enkele kleine dingen, zoals een gordijntje en een lade-slotje, maar na bijna 8 maanden lijkt dit nog steeds een onoplosbaar probleem........
Wie heeft er nog suggesties voor mij om de ontbrekende onderdelen alsnog te verkrijgen.......... de genoemde "clubs" sturen slechts ontwijkende mails......... en schuiven vooral elkaar het balletje toe ?!?
Prima over te spreken, echter erg teleurgesteld in zowel de Dealer, Hobby-NL als Hobby-D: er ontbreken namelijk enkele kleine dingen, zoals een gordijntje en een lade-slotje, maar na bijna 8 maanden lijkt dit nog steeds een onoplosbaar probleem........
Wie heeft er nog suggesties voor mij om de ontbrekende onderdelen alsnog te verkrijgen.......... de genoemde "clubs" sturen slechts ontwijkende mails......... en schuiven vooral elkaar het balletje toe ?!?
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
hansdesi schreef:Begin dit jaar is onze nieuwe Hobby caravan afgeleverd, een 540 UL excellent met Truma mover.
Prima over te spreken, echter erg teleurgesteld in zowel de Dealer, Hobby-NL als Hobby-D: er ontbreken namelijk enkele kleine dingen, zoals een gordijntje en een lade-slotje, maar na bijna 8 maanden lijkt dit nog steeds een onoplosbaar probleem........
Wie heeft er nog suggesties voor mij om de ontbrekende onderdelen alsnog te verkrijgen.......... de genoemde "clubs" sturen slechts ontwijkende mails......... en schuiven vooral elkaar het balletje toe ?!?
Je hebt toch de caravan vermoedelijk zelf opgehaald.
Dus moet je deze ook hebben nagekeken, of er alles in order is.
Als je een auto ophaalt, kan je ook daarna niet zeggen, ik mis de radio!
Kan je nog verklappen, welke dealer dit is?
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Natuurlijk heb ik hem zelf opgehaald, maar denk je nou echt dat je dan alles kunt controleren ???
Ik heb de ontbrekende onderdelen binnen 1 week na ophalen gemeld... lijkt me ruimschoots op tijd... maar inmiddels mailen dealer, Hobby-NL en Hobby-D vooral naar elkaar hierover............
Ik heb de ontbrekende onderdelen binnen 1 week na ophalen gemeld... lijkt me ruimschoots op tijd... maar inmiddels mailen dealer, Hobby-NL en Hobby-D vooral naar elkaar hierover............
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
hansdesi schreef:Natuurlijk heb ik hem zelf opgehaald, maar denk je nou echt dat je dan alles kunt controleren ???
Ik heb de ontbrekende onderdelen binnen 1 week na ophalen gemeld... lijkt me ruimschoots op tijd... maar inmiddels mailen dealer, Hobby-NL en Hobby-D vooral naar elkaar hierover............
Natuurlijk kan je alles controleren.
Een gordijn wat er niet is, valt mij op.
Ik trek alle lades naar buiten, om te kijken of het werkt!
Alles is na gekeken, om zulke toestanden zoals je nu hebt te voorkomen.
Ik ben met mijn vrouw en de dealer de hele caravan nagelopen.
Kleinigheden, zijn er meteen verholpen!
Trouwens is niet Hobby D jou partner, maar Hobby NL is voor jou aansprakelijk!
Dealer wil je niet beantwoorden?
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Een volgende keer zal ik een aankoopkeurder meenemen zoiets als VerenigingEigenHuis Van de gekke dat dit zou moeten; bij een auto schroef je die toch ook niet helemaal uit elkaar om te kijken of alle zuigers en kleppen erin zitten
De dealer zegt het niet geleverd te krijgen, daarna Hobby-NL maar benaderd... die zijn vooral arrogant en dus uiteindelijk bij de fabrikant in Duitsland geprobeerd... Die 3 zijn er vooral erg goed in om elkaar via de mail opdrachten te geven tot leveren... verder gebeurt er niks
Al moet ik er uiteindelijk voor betalen.......... slaat absoluut nergens op, maar ik wil mijn caravan compleet hebben
De dealer zegt het niet geleverd te krijgen, daarna Hobby-NL maar benaderd... die zijn vooral arrogant en dus uiteindelijk bij de fabrikant in Duitsland geprobeerd... Die 3 zijn er vooral erg goed in om elkaar via de mail opdrachten te geven tot leveren... verder gebeurt er niks
Al moet ik er uiteindelijk voor betalen.......... slaat absoluut nergens op, maar ik wil mijn caravan compleet hebben
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Ik vraag het nog eens:
Welke dealer heb je dan?
Welke dealer heb je dan?
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Die vermeld ik pas als we echt ruzie hebben Wat mij zo stoort, is dat de overkoepelende clubs geen enkele handreiking doen.
Ik woon in Breda en zal, als het echt niet anders kan, overstappen naar Dekker in R'Veer die bij deze aanschaf niet genoeg inruil wilde geven op de 495 Ufe en die bovendien Euro 500,- duurder was met de Truma SER.
Ja, het prijsverschil was het nog steeds waard......... gewoon wat frustratie !
Ik heb mijn dealer maar weer eens een mailtje gestuurd
Ik woon in Breda en zal, als het echt niet anders kan, overstappen naar Dekker in R'Veer die bij deze aanschaf niet genoeg inruil wilde geven op de 495 Ufe en die bovendien Euro 500,- duurder was met de Truma SER.
Ja, het prijsverschil was het nog steeds waard......... gewoon wat frustratie !
Ik heb mijn dealer maar weer eens een mailtje gestuurd
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Je hebt een nieuwe caravan gekocht bij een dealer. Je hebt dus een overeenkomst met de dealer. niet met Hobby NL, en al helemaal niet met Hobby D.
De dealer is dus verantwoordelijk voor levering van hetgeen er mist/ontbreekt/defect is. Hoe dat ie dat doet is niet uw zaak, dat is de verantwoording van de Dealer. Je zou kunnen beginnen met ingebreke stellen (schriftelijk)
succes!
De dealer is dus verantwoordelijk voor levering van hetgeen er mist/ontbreekt/defect is. Hoe dat ie dat doet is niet uw zaak, dat is de verantwoording van de Dealer. Je zou kunnen beginnen met ingebreke stellen (schriftelijk)
succes!
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Hoe het juridisch in elkaar steekt, was me wel duidelijk maar vanwege de beperkte financiele impact had ik een wat coulantere reactie van zo'n club verwacht..........
Aangetekende stukken... juridische procedures... om een paar muntjes... ik had gehoopt op een spitsvondiger oplossing, en misschien op een brancheclub oid die wel wat in de spreekwoordelijke pap te brokkelen heeft en dus wat impact zou kunnen hebben.
Misschien meldt zich nog zo'n cluppie
Aangetekende stukken... juridische procedures... om een paar muntjes... ik had gehoopt op een spitsvondiger oplossing, en misschien op een brancheclub oid die wel wat in de spreekwoordelijke pap te brokkelen heeft en dus wat impact zou kunnen hebben.
Misschien meldt zich nog zo'n cluppie
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
hansdesi schreef:Die vermeld ik pas als we echt ruzie hebben Wat mij zo stoort, is dat de overkoepelende clubs geen enkele handreiking doen.
Ik woon in Breda en zal, als het echt niet anders kan, overstappen naar Dekker in R'Veer die bij deze aanschaf niet genoeg inruil wilde geven op de 495 Ufe en die bovendien Euro 500,- duurder was met de Truma SER.
Ja, het prijsverschil was het nog steeds waard......... gewoon wat frustratie !
Ik heb mijn dealer maar weer eens een mailtje gestuurd
Als je verder geen gegevens kwijt wilt, dan houd het op!
Zoek het dan maar zelf lekker uit, want daarvoor een topic openen, maar ja.....
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
tennis heeft gesproken ugh
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Edit
Laatst gewijzigd door tennis op 14 aug 2010 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Perzik
Laatst gewijzigd door mje op 14 aug 2010 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Ach, in tegenstelling tot enkelen ben ik op zoek naar een OPLOSSING en niet naar BLOED/WRAAK
De opmerking van "tennis" negeer ik dan ook maar
De opmerking van "tennis" negeer ik dan ook maar
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Sorry, maar ik wilde alleen helpen.hansdesi schreef:Ach, in tegenstelling tot enkelen ben ik op zoek naar een OPLOSSING en niet naar BLOED/WRAAK
De opmerking van "tennis" negeer ik dan ook maar
Hoe meen je , een oplossing te krijgen, als je geen informatie verstrekt.
Je wil de naam van de dealer pas geven, als jullie ruzie hebben.
Het was fijn, ook de tegenpartij te horen, maar dan is het verhaal misschien toch anders!
Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring
Als je een caravan ophaalt kun je onmogelijk alles controleren. Dat u erachter komt binnen 1 week lijkt me heel logisch. Als je je caravan voor het eerst gaat beladen/gebruiken kom je er pas achter wat er evt. mis is. Hebben wij gehad met een deurrubber, dat ontdekten we pas op vakantie. Werd overigens direct opgelost door het caravanbedrijf en zo hoort het. U zou hier geen moeite voor hoeven doen maar slechts 1x contact hoeven zoeken met de dealer. Schandalige 'service'.
Succes met deze strijd!
Succes met deze strijd!