LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Begin dit jaar is onze nieuwe Hobby caravan afgeleverd, een 540 UL excellent met Truma mover.

Prima over te spreken, echter erg teleurgesteld in zowel de Dealer, Hobby-NL als Hobby-D: er ontbreken namelijk enkele kleine dingen, zoals een gordijntje en een lade-slotje, maar na bijna 8 maanden lijkt dit nog steeds een onoplosbaar probleem........

Wie heeft er nog suggesties voor mij om de ontbrekende onderdelen alsnog te verkrijgen.......... de genoemde "clubs" sturen slechts ontwijkende mails......... en schuiven vooral elkaar het balletje toe ?!?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

hansdesi schreef:Begin dit jaar is onze nieuwe Hobby caravan afgeleverd, een 540 UL excellent met Truma mover.

Prima over te spreken, echter erg teleurgesteld in zowel de Dealer, Hobby-NL als Hobby-D: er ontbreken namelijk enkele kleine dingen, zoals een gordijntje en een lade-slotje, maar na bijna 8 maanden lijkt dit nog steeds een onoplosbaar probleem........

Wie heeft er nog suggesties voor mij om de ontbrekende onderdelen alsnog te verkrijgen.......... de genoemde "clubs" sturen slechts ontwijkende mails......... en schuiven vooral elkaar het balletje toe ?!?

Je hebt toch de caravan vermoedelijk zelf opgehaald.
Dus moet je deze ook hebben nagekeken, of er alles in order is.
Als je een auto ophaalt, kan je ook daarna niet zeggen, ik mis de radio!
Kan je nog verklappen, welke dealer dit is?

hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Natuurlijk heb ik hem zelf opgehaald, maar denk je nou echt dat je dan alles kunt controleren ???

Ik heb de ontbrekende onderdelen binnen 1 week na ophalen gemeld... lijkt me ruimschoots op tijd... maar inmiddels mailen dealer, Hobby-NL en Hobby-D vooral naar elkaar hierover............

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

hansdesi schreef:Natuurlijk heb ik hem zelf opgehaald, maar denk je nou echt dat je dan alles kunt controleren ???

Ik heb de ontbrekende onderdelen binnen 1 week na ophalen gemeld... lijkt me ruimschoots op tijd... maar inmiddels mailen dealer, Hobby-NL en Hobby-D vooral naar elkaar hierover............

Natuurlijk kan je alles controleren.
Een gordijn wat er niet is, valt mij op.
Ik trek alle lades naar buiten, om te kijken of het werkt!
Alles is na gekeken, om zulke toestanden zoals je nu hebt te voorkomen.
Ik ben met mijn vrouw en de dealer de hele caravan nagelopen.
Kleinigheden, zijn er meteen verholpen!
Trouwens is niet Hobby D jou partner, maar Hobby NL is voor jou aansprakelijk!
Dealer wil je niet beantwoorden?

hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Een volgende keer zal ik een aankoopkeurder meenemen :D zoiets als VerenigingEigenHuis :lol: Van de gekke dat dit zou moeten; bij een auto schroef je die toch ook niet helemaal uit elkaar om te kijken of alle zuigers en kleppen erin zitten :cry:

De dealer zegt het niet geleverd te krijgen, daarna Hobby-NL maar benaderd... die zijn vooral arrogant en dus uiteindelijk bij de fabrikant in Duitsland geprobeerd... Die 3 zijn er vooral erg goed in om elkaar via de mail opdrachten te geven tot leveren... verder gebeurt er niks :evil:

Al moet ik er uiteindelijk voor betalen.......... slaat absoluut nergens op, maar ik wil mijn caravan compleet hebben :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

Ik vraag het nog eens:
Welke dealer heb je dan?

hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Die vermeld ik pas als we echt ruzie hebben :wink: Wat mij zo stoort, is dat de overkoepelende clubs geen enkele handreiking doen.

Ik woon in Breda en zal, als het echt niet anders kan, overstappen naar Dekker in R'Veer die bij deze aanschaf niet genoeg inruil wilde geven op de 495 Ufe en die bovendien Euro 500,- duurder was met de Truma SER.

Ja, het prijsverschil was het nog steeds waard......... gewoon wat frustratie !
Ik heb mijn dealer maar weer eens een mailtje gestuurd :idea:

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tsja.. »

Je hebt een nieuwe caravan gekocht bij een dealer. Je hebt dus een overeenkomst met de dealer. niet met Hobby NL, en al helemaal niet met Hobby D.

De dealer is dus verantwoordelijk voor levering van hetgeen er mist/ontbreekt/defect is. Hoe dat ie dat doet is niet uw zaak, dat is de verantwoording van de Dealer. Je zou kunnen beginnen met ingebreke stellen (schriftelijk)

succes!

hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Hoe het juridisch in elkaar steekt, was me wel duidelijk :D maar vanwege de beperkte financiele impact had ik een wat coulantere reactie van zo'n club verwacht..........

Aangetekende stukken... juridische procedures... om een paar muntjes... ik had gehoopt op een spitsvondiger oplossing, en misschien op een brancheclub oid die wel wat in de spreekwoordelijke pap te brokkelen heeft en dus wat impact zou kunnen hebben.

Misschien meldt zich nog zo'n cluppie :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

hansdesi schreef:Die vermeld ik pas als we echt ruzie hebben :wink: Wat mij zo stoort, is dat de overkoepelende clubs geen enkele handreiking doen.

Ik woon in Breda en zal, als het echt niet anders kan, overstappen naar Dekker in R'Veer die bij deze aanschaf niet genoeg inruil wilde geven op de 495 Ufe en die bovendien Euro 500,- duurder was met de Truma SER.

Ja, het prijsverschil was het nog steeds waard......... gewoon wat frustratie !
Ik heb mijn dealer maar weer eens een mailtje gestuurd :idea:

Als je verder geen gegevens kwijt wilt, dan houd het op!
Zoek het dan maar zelf lekker uit, want daarvoor een topic openen, maar ja.....

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door mje »

tennis heeft gesproken ugh

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

Edit
Laatst gewijzigd door tennis op 14 aug 2010 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door mje »

Perzik
Laatst gewijzigd door mje op 14 aug 2010 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hansdesi
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door hansdesi »

Ach, in tegenstelling tot enkelen ben ik op zoek naar een OPLOSSING en niet naar BLOED/WRAAK :D

De opmerking van "tennis" negeer ik dan ook maar :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door tennis »

hansdesi schreef:Ach, in tegenstelling tot enkelen ben ik op zoek naar een OPLOSSING en niet naar BLOED/WRAAK :D

De opmerking van "tennis" negeer ik dan ook maar :wink:
Sorry, maar ik wilde alleen helpen.
Hoe meen je , een oplossing te krijgen, als je geen informatie verstrekt.
Je wil de naam van de dealer pas geven, als jullie ruzie hebben.
Het was fijn, ook de tegenpartij te horen, maar dan is het verhaal misschien toch anders!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Hobby dealer en importeur, slechte ervaring

Ongelezen bericht door een »

Als je een caravan ophaalt kun je onmogelijk alles controleren. Dat u erachter komt binnen 1 week lijkt me heel logisch. Als je je caravan voor het eerst gaat beladen/gebruiken kom je er pas achter wat er evt. mis is. Hebben wij gehad met een deurrubber, dat ontdekten we pas op vakantie. Werd overigens direct opgelost door het caravanbedrijf en zo hoort het. U zou hier geen moeite voor hoeven doen maar slechts 1x contact hoeven zoeken met de dealer. Schandalige 'service'.

Succes met deze strijd!

Gesloten