LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 jan 2016 21:30
Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
In november 2014 kocht ik bij BOVAG autobedrijf J. Janssen in Nuenen uit de showroom een Renault Twingo 1.2 16 V Quickshift (semi-automaat) Eco van 2008, met 95000 km. NAP op de teller. Ik kreeg 6 maanden BOVAG garantie. Het was er nog één van de eerste generatie. De verkoopprijs inclusief rijklaar kosten waren tegen de 5000 Euro. Al snel begonnen de problemen. Bij aankoop werd door de verkoper beloofd de auto af te leveren met volle tank, onderhoudshistorie en instructieboekje. Het werd een halve tank, geen onderhoudshistorie en een instructieboekje van het tweede type Twingo. Kort nadat ik de auto in bezit had, viel het me op dat er roest zat op het linker achter scherm. Renault Janssen diende een claim in bij Renault Nederland, maar zij schoven de verantwoordelijkheid af, aangezien ik niet de eerste eigenaar van de auto was. Bovendien, zo was zichtbaar, dat in het verleden (door schade?) delen opnieuw gespoten waren. Na veel vijven en zessen kwamen Janssen en ik overeen om kosten in herstel van de schade te delen. Wat ook vervelend was, was dat na een tweede bezoek aan de wasstraat delen van de lak, met name op de motorkap, los lieten. Kwam dit door slecht schade herstel in het verleden?
Na de gebruikelijke zomer en winter-check (nieuwe accu, vet in stuurhuis enz.) startte de Twingo op een namiddag in november 2015 plotseling niet meer. Ik liet de Renault Route Service komen. Wat me tegenviel was dat zij geen uitlees apparatuur bij zich hadden. Ze zeiden niks te kunnen doen en lieten Alliance, een bergingsbedrijf komen. Raar genoeg kreeg die man de auto wel aan de praat, maar het probleem was niet opgelost. Na diagnose en reparatie bij Janssen - ze hadden een kabel naar de startmotor vervangen - leken de problemen opgelost. Nee toch niet, want een dag later herhaalde zich hetzelfde probleem. Opnieuw liet ik Renault Route Service en zij Alliance weer komen. Alliance kreeg de auto wel weer aan de gang.
Ik had de Renault opnieuw naar Janssen gebracht. De diagnose volgens hen was, dat de hydraulische schakelunit die op de versnellingsbak zit defect was. De kosten om dit te herstellen, inclusief diagnose, zouden richting 2000 Euro gaan. Ik vond dit een absurd hoog bedrag. Met tweedehands materiaal zou ik geen garantie krijgen en zo was het oordeel van Janssen, zou ik over een half jaar weer op de stoep staan.
De verkoper van mijn auto bood geen enkel alternatief. Hij zei mijn auto in defecte staat niet eens meer terug te willen nemen! Ik kon zo was zijn advies, mijn auto aan een ander bedrijf verkopen waar zij zaken mee deden. Van dat bedrijf zou ik nog 750 Euro voor de Twingo krijgen (minus de 260 Euro voor de diagnose). Mijn broek zakte af bij Renault. Ik voelde me zeer onrechtvaardig behandeld! In overleg met een andere garagehouder / monteur, een oom en een neef van mij, besloot ik daarom de Twingo bij Janssen in Nuenen te laten ophalen.
Inmiddels is de Twingo door een ander bedrijf grondig herzien en vakkundig hersteld. De hydraulische schakelunit bleek niet defect. Het probleem zat in de bedrading / bekabeling en een vuil koolborsteltje in de hydraulische pomp! De auto rijdt nu weer als vanouds. Toch heb ik onlangs besloten de auto in te ruilen tegen een andere. Renault J. Janssen B.V. in Nuenen is m.i. goed in het verkopen van auto 's, maar heeft beslist geen oog voor mensen met een smalle(re) beurs. Van mij krijgt J. Janssen een koude douche!
Na de gebruikelijke zomer en winter-check (nieuwe accu, vet in stuurhuis enz.) startte de Twingo op een namiddag in november 2015 plotseling niet meer. Ik liet de Renault Route Service komen. Wat me tegenviel was dat zij geen uitlees apparatuur bij zich hadden. Ze zeiden niks te kunnen doen en lieten Alliance, een bergingsbedrijf komen. Raar genoeg kreeg die man de auto wel aan de praat, maar het probleem was niet opgelost. Na diagnose en reparatie bij Janssen - ze hadden een kabel naar de startmotor vervangen - leken de problemen opgelost. Nee toch niet, want een dag later herhaalde zich hetzelfde probleem. Opnieuw liet ik Renault Route Service en zij Alliance weer komen. Alliance kreeg de auto wel weer aan de gang.
Ik had de Renault opnieuw naar Janssen gebracht. De diagnose volgens hen was, dat de hydraulische schakelunit die op de versnellingsbak zit defect was. De kosten om dit te herstellen, inclusief diagnose, zouden richting 2000 Euro gaan. Ik vond dit een absurd hoog bedrag. Met tweedehands materiaal zou ik geen garantie krijgen en zo was het oordeel van Janssen, zou ik over een half jaar weer op de stoep staan.
De verkoper van mijn auto bood geen enkel alternatief. Hij zei mijn auto in defecte staat niet eens meer terug te willen nemen! Ik kon zo was zijn advies, mijn auto aan een ander bedrijf verkopen waar zij zaken mee deden. Van dat bedrijf zou ik nog 750 Euro voor de Twingo krijgen (minus de 260 Euro voor de diagnose). Mijn broek zakte af bij Renault. Ik voelde me zeer onrechtvaardig behandeld! In overleg met een andere garagehouder / monteur, een oom en een neef van mij, besloot ik daarom de Twingo bij Janssen in Nuenen te laten ophalen.
Inmiddels is de Twingo door een ander bedrijf grondig herzien en vakkundig hersteld. De hydraulische schakelunit bleek niet defect. Het probleem zat in de bedrading / bekabeling en een vuil koolborsteltje in de hydraulische pomp! De auto rijdt nu weer als vanouds. Toch heb ik onlangs besloten de auto in te ruilen tegen een andere. Renault J. Janssen B.V. in Nuenen is m.i. goed in het verkopen van auto 's, maar heeft beslist geen oog voor mensen met een smalle(re) beurs. Van mij krijgt J. Janssen een koude douche!
Laatst gewijzigd door Reader2016 op 01 feb 2016 18:14, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 jan 2016 21:30
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Tenslotte wil ik nog aan mijn verhaal toevoegen dat de verkoper (Renault J. Janssen Nuenen) me op 11 december j.l. mondeling had medegedeeld dat ik geen kosten meer schuldig was voor de diagnose. Op 24 december ontving per post toch de rekening van 260 Euro. Inmiddels heb ik die om verdere problemen te voorkomen toch maar voldaan!
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
De zes maanden garantie waren toch al voorbij? Wat had u zich voorgesteld dat de garagehouder zou doen?
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Wat is nu exact uw klacht jegens de dealer?Reader2016 schreef:In november 2014 kocht ik ... Ik kreeg 6 maanden BOVAG garantie. ... op een namiddag in november 2015
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
in ieder geval een te dure diagnose. het probleem kon goedkoper opgelost worden dan 2000 euro. tenminste daar ga ik van uit.newmikey schreef:Wat is nu exact uw klacht jegens de dealer?Reader2016 schreef:In november 2014 kocht ik ... Ik kreeg 6 maanden BOVAG garantie. ... op een namiddag in november 2015
Ik zie geen bedrag staan van de laatste reparatie...
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Dit getuigt allemaal niet van verstand van zaken en een zorgvuldige omgang met de problemen. Je mag bij een vrij jonge auto voor zo'n bedrag meer verwachten, zeker bij een BOVAG-bedrijf. Ook de werkzaamheden voor het rijklaar maken zijn niet direct zorgvuldig uitgevoerd.
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Wat is er in het koopcontract gezet over deze beloften en hebt u ook contact opgenomen met het bedrijf nadat bleek dat de dealer zich niet aan zijn belofte had gehouden? En hoe kun je de auto afleveren met onderhoudshistorie? Als de Renault dealeronderhouden is geweest in Nuenen dan kan u alsnog een uitdraai vragen van de onderhoudshistorie.Reader2016 schreef: Bij aankoop werd door de verkoper beloofd de auto af te leveren met volle tank, onderhoudshistorie en instructieboekje. Het werd een halve tank, geen onderhoudshistorie en een instructieboekje van het tweede type Twingo.
Natuurlijk vervelend als u een auto koopt met slecht lak. Maar u bent akkoord gegaan met hun oplossing dus tja dan kan u niet achteraf alsnog gaan klagen. Viel dit trouwens niet binnen de Bovag garantie?Bovendien, zo was zichtbaar, dat in het verleden (door schade?) delen opnieuw gespoten waren. Na veel vijven en zessen kwamen Janssen en ik overeen om kosten in herstel van de schade te delen. Wat ook vervelend was, was dat na een tweede bezoek aan de wasstraat delen van de lak, met name op de motorkap, los lieten. Kwam dit door slecht schade herstel in het verleden?
Ehm als u een jaar na aankoop problemen krijgt met een tweedehands auto dan kan u toch niet verwachten dat de dealer u nog garantie geeft of tegemoet komt in de kosten dan wel de auto terugneemt? Auto-onderdelen zijn nou eenmaal onderhevig aan slijtage.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 jan 2016 21:30
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Renault Janssen had de Twingo elders gekocht, bij een ander bedrijf. Kennelijk lukte het ze niet om de onderhoudshistorie nog te bemachtigen.
Mijn klacht jegens de dealer is dat het bedrijf niet actief heeft meegeholpen aan het oplossen van het probleem. Als je een auto één jaar rijdt is het niet normaal dat de waarde keldert van bijna 5000 Euro naar 750 Euro (minus de diagnose kosten van 260 Euro). In dit geval verwacht je als klant, ook al is de garantie voorbij, dat Janssen met een voorstel komt. In eerste instantie zei de verkoper "ook iets voor me te doen", maar die woorden werden helaas geen daden.
Bovendien vraag ik me af of werknemers van dergelijke grote bedrijven niet onder druk worden gezet om zoveel mogelijk auto 's te verkopen. In werkplaatsen vervangen ze m.i. liever "meer dan nodig is", om aan de contractuele verplichtingen te voldoen. Ik zeg niet dat het bij alle grote dealers zo is, maar de afstand tot de klant is vaak wel groter.
De Twingo heb ik daarna bij een klein bedrijf laten repareren, zonder dat er onderdelen vervangen werden. De kosten bleven daardoor laag. Alles werkte weer zoals voorheen. Dus: het kan anders!
Mijn klacht jegens de dealer is dat het bedrijf niet actief heeft meegeholpen aan het oplossen van het probleem. Als je een auto één jaar rijdt is het niet normaal dat de waarde keldert van bijna 5000 Euro naar 750 Euro (minus de diagnose kosten van 260 Euro). In dit geval verwacht je als klant, ook al is de garantie voorbij, dat Janssen met een voorstel komt. In eerste instantie zei de verkoper "ook iets voor me te doen", maar die woorden werden helaas geen daden.
Bovendien vraag ik me af of werknemers van dergelijke grote bedrijven niet onder druk worden gezet om zoveel mogelijk auto 's te verkopen. In werkplaatsen vervangen ze m.i. liever "meer dan nodig is", om aan de contractuele verplichtingen te voldoen. Ik zeg niet dat het bij alle grote dealers zo is, maar de afstand tot de klant is vaak wel groter.
De Twingo heb ik daarna bij een klein bedrijf laten repareren, zonder dat er onderdelen vervangen werden. De kosten bleven daardoor laag. Alles werkte weer zoals voorheen. Dus: het kan anders!
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
over dat laatste, dat ben ik met u eens.
veel dealers kunnen alleen repareren via de laptop, en dan maar vervangen. vaak ook nog 'trial and error' op kosten van de klant.
de kleinere garages zoeken vaak dieper en daar is soms meer vakkennis aanwezig.
veel dealers kunnen alleen repareren via de laptop, en dan maar vervangen. vaak ook nog 'trial and error' op kosten van de klant.
de kleinere garages zoeken vaak dieper en daar is soms meer vakkennis aanwezig.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 jan 2016 21:30
Re: Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Tot slot: in het koopcontract stond ook onderhoudshistorie en instructieboekje aangevinkt. Ik ben daar natuurlijk met de verkoper op terug gekomen. Het was jammer dat dit niet lukte, maar daar viel mee te leven.
Wat betreft: de roestschade, deze viel in de BOVAG garantie. De BOVAG kon bij navraag niks voor me betekenen, daarom heeft Janssen de claim bij Renault Nederland gelegd. M.i. had het bedrijf op de hoogte kunnen zijn van dit gebrek voordat ze de auto in de showroom zette. De reactie van Janssen was dat ze "auto 's zo (in dergelijke staat) binnenkrijgen en dan verkopen". Ik en de anderen, die met me naar de auto keken en mee proefreden hadden dit wellicht ook kunnen signaleren. Voor de inruil en aankoop van "de nieuwe auto" heb ik daarom wél experts meegenomen.
Wat betreft: de roestschade, deze viel in de BOVAG garantie. De BOVAG kon bij navraag niks voor me betekenen, daarom heeft Janssen de claim bij Renault Nederland gelegd. M.i. had het bedrijf op de hoogte kunnen zijn van dit gebrek voordat ze de auto in de showroom zette. De reactie van Janssen was dat ze "auto 's zo (in dergelijke staat) binnenkrijgen en dan verkopen". Ik en de anderen, die met me naar de auto keken en mee proefreden hadden dit wellicht ook kunnen signaleren. Voor de inruil en aankoop van "de nieuwe auto" heb ik daarom wél experts meegenomen.