De auto heb ik diezelfde middag ter keuring aangeboden bij een ander bedrijf. Hier werd hij goedgekeurd. Bij het afmelden: steekproef!! De keurmeester van de RDW keurde de auto ook goed!! Toen ik hem aangaf dat de auto diezelfde ochtend was afgekeurd op het de draagarm, gaf hij aan dat alleen het rubber scheuren vertoonde maar omdat er geen sprake was van “metaalcontact” was dit geen afkeurnorm (Het rubber laten vervangen kan overigens bij de meeste garages voor minder dan 100 Euro). De auto was dus die ochtend onterecht afgekeurd.
Meteen nadat de auto bij de steekproef was goedgekeurd ben ik terug gereden naar de ATU

De bedrijfsleider neemt op 13 november contact op. Hij geeft aan dat hij in overleg met de chef werkplaats, de keurmeester en zijn directe chef heeft besloten om de EUR 25 niet te restitueren. De reden hiervan, zo geeft hij aan, is dat de monteur vindt dat het betreffende onderdeel dusdanig slecht was dat dit wél een afkeurnorm was en hij daarom de auto terecht heeft afgekeurd. De bedrijfsleider zei dat ik meteen had moeten aangeven dat ik vermoedde dat er iets niet klopte, waarop ik antwoordde dat ik de auto bij een ander bedrijf ter keuring heb aangeboden omdat ik het niet vertrouwde. De bedrijfsleider gaf aan dat hier 5 uren tussen zat, waarmee hij suggereerde dat er herstelwerkzaamheden uitgevoerd zouden kunnen zijn. Ik heb meteen aangeboden om langs te komen en aan te tonen dat dit niet is gebeurd en dat de auto nog in dezelfde staat is als op de dag van de keuring door ATU. Ook heb ik hem gevraagd hoe het mogelijk is dat een keurmeester van de ATU auto’s kan afkeuren die door de keurmeester van de RDW tijdens een steekproef worden goedgekeurd en aangegeven het in het geheel niet eens te zijn met de gang van zaken, te vinden dat mijn auto ten onrechte is afgekeurd en ik meen recht te hebben op restitutie van de EUR 25,-- die ik aan onterechte keuringskosten heb betaald.
De bedrijfsleider zal het nogmaals voorleggen bij de hogere leiding. Op vrijdag 20 november kreeg ik het heugelijke nieuws dat ik de 25 Euro terug zou krijgen. Dit heb ik de dinsdag daarop opgehaald. Excuses konden er niet vanaf............
Ik, zaken doen met ATU?!?!?! NOOIT MEER!!!!!!!!!!!!!!!!