LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Ik plaats dit bericht n.a.v. een probleem met mijn Peugeot 206 1.4 uit 2008.

Hiervoor ben ik meerdere malen, bij verschillende dealers geweest. Echter blijft het probleem zich aanhouden.
Dit betreft een probleem dat het motorvermogen wegvalt wanneer de auto warm is en wanneer er in een lage versnelling wordt gereden.
Lampen, dashboard en radio blijven werken. Stuurbekrachtiging daarentegen werkt dan niet. Erg gevaarlijk als dit in een bocht voorkomt. Wat nogal eens gebeurd.

Bij garage Neleman te Nieuwerker a/d IJssel, is al het gasklephuis vervangen. Denkende dat dit het probleem was. Echter zonder resultaat. Ook is de stroom doorgemeten. Dit bleek ook in orde te zijn. Vervolgens is er een computer op aangesloten maar ook hier waren geen foutmeldingen te zien.

Vandaag een afspraak bij Peugeot dealer Auto Dekker, te Spijkenisse. Allereerst voor bovenstaand probleem en tevens om mijn winterbanden te laten vervangen.

Er werd mij verteld dat er sowieso kosten zouden komen voor de diagnose. Afgesproken was twee man-uren a € 80,- excl. BTW per uur. Maar er kon niet gegarandeerd worden dat het euvel dan ook gevonden zou zijn. Laat staan gerepareerd. Vreemde manier van klantenbinding!

Tenslotte nog een probleem met mijn winterbanden. Ik heb een peugeot 206 met slotbouten. Hiervoor dient men een speciale dop te gebruiken om deze los en vast te zetten.
Deze dop is bij de laatste verwisseling van de banden kapot gedraaid door de fijne medewerkers van Profile Tyrecenter, Stehouwer, te Waddinxveen. Aan mij is verteld dat dit gewone slijtage is. Echter blijkt dat deze doppen met perslucht dolgedraaid worden waardoor de pinnen afbreken. En laat dat nu net zijn gedaan ipv met een handmatige dopsleutel. Kosten € 50,- voor een nieuwe dop.

Afijn, terug bij mijn afspraak met Auto Dekker. Vorige week gebeld en gezegd dat ik de "versleten" dop langs breng om te kijken of ze er nog wat mee kunnen. Indien dit niet het geval was dan had ik aangegeven graag telefonisch hiervan op de hoogte gesteld te worden. Zou ik niets horen, dan zou ik langskomen met mijn wagen en de zomer banden(met velgen).
Vanochtend bij Auto Dekker aangekomen krijg ik te horen dat de "versleten" dop niet te gebruiken is. De nieuwe moest nog wel even besteld worden en zou minstens vijf dagen duren voordat deze in huis is.

Kortom. Boos weg gegaan. Nu nog steeds geen zomerbanden onder mijn wagen. Laat staan als ik een lekke band krijg en een peugeot 206 die nog steeds om de haverklap blijft uitvallen.

Werkelijk een gevaar op de weg met dank aan bovenstaande firma's.

Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Ondertussen bericht gehad van de after sales afdeling van Auto Dekker te Spijkenisse.

Dhr. Groenendijk wist te melden dat er geen schatting kon worden gegeven voor de diagnose stelling. Laat staan de reparatie. Ondanks de uitgebreide toelichting van het euvel.

Dat een specialist, in dit geval een Peugeot dealer met jaren ervaring, geen inschatting kan geven zegt in mijn ogen wat over de competentie van de firma. Dan zou men net zo goed een blanco cheque uit kunnen schrijven gezien er totaal geen kosten voorruitzicht kan worden gegeven.

Tenslotte hebben ze mij een compensatie aangeboden waarbij mijn winterwielen kosteloos verwisseld zouden worden voor zomerwielen. En komende winter vice versa. Echter zou ik nog wel het onderdeel moeten bestellen (€ 57.52 incl BTW) + 5 dagen besteltijd. Hier ben ik echter niet op ingegaan.

Dit weekend ben ik bij verschillende dealers langsgegaan en overgaan tot het besluit van inruil van mijn wagen.
Daarbij heb ik tevens besloten de correspondentie met de dealer, naar de importeur van Peugeot te sturen, in de hoop dat voorvallen als deze, zich in de toekomst, niet nogmaals voordoen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Winterman »

Jon op forum schreef: Er werd mij verteld dat er sowieso kosten zouden komen voor de diagnose. Afgesproken was twee man-uren a € 80,- excl. BTW per uur. Maar er kon niet gegarandeerd worden dat het euvel dan ook gevonden zou zijn. Laat staan gerepareerd. Vreemde manier van klantenbinding!
Of een realistische kijk op de zaak en netjes dat ze je dat ook meedelen.
Jon op forum schreef: Dit weekend ben ik bij verschillende dealers langsgegaan en overgaan tot het besluit van inruil van mijn wagen
En jij verteld ze vast eerlijk wat er mis is met jouw auto, zodat een volgende koper niet de dupe wordt.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door boef530 »

Om maar met de dop te beginnen die is door Profile vernacheld niet door de dealer. Dat kun je de dealer niet aanrekenen. Storing zoeken in een moderne auto is een complexe zaak geworden door alle elektronica die wordt gebruikt. U bent op zijn minst wat ongeduldig.

Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Om maar met de dop te beginnen die is door Profile vernacheld niet door de dealer. Dat kun je de dealer niet aanrekenen.
Het hele probleem was de dop ook niet. En als u goed leest, reken ik dit de dealer niet aan. Wel het feit dat ik wederom niet telefonisch ben benaderd terwijl ik dit nadrukkelijk had aangegeven bij het langs brengen van de dop. Nu was ik wederom voor niets langsgekomen met een wagen volgeladen met banden en zou het nog eens vijf extra dagen duren.
Storing zoeken in een moderne auto is een complexe zaak geworden door alle elektronica die wordt gebruikt. U bent op zijn minst wat ongeduldig.
Ik heb een mailtje van de dealer met precies dezelfde verklaring. Toeval? :|
Of een realistische kijk op de zaak en netjes dat ze je dat ook meedelen.
Zelf ben ik werkzaam in de ICT sector. Ook daar heeft men met complexe systemen te maken en is het probleem niet altijd makkelijk te vinden. Echter durf ik op basis van mijn expertise wel een schatting te geven bij het horen van een euvel. U zegt realistisch, ik zeg incompetent.
En jij verteld ze vast eerlijk wat er mis is met jouw auto, zodat een volgende koper niet de dupe wordt.
Tja, hoe moet ik hier op antwoorden? Dit zegt veel meer over u dan over mij, met zulke aannames.

profile waddinxveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 13:49

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door profile waddinxveen »

Beste heer,

enigzins verbaast las ik uw reactie over het optreden van Profile tyre center Stehouwer in Waddinxveen.
Uw "klacht" was bij ons niet bekend, nu wel..

Ik betreur uw keuze om op deze wijze uw ongenoegen te uiten, echter willen wij wel graag uw probleem oplossen.
Aangezien ik geen verdere gegevens van u heb zou ik willen verzoeken contect met ons op te nemen.

Wij willen voor u kosteloos de defecte slotbouten verwijderen en een nieuwe set slotbouten monteren.

Met vriendelijke groet,

Profile tyre center Stehouwer

Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Beste heer,

enigzins verbaast las ik uw reactie over het optreden van Profile tyre center Stehouwer in Waddinxveen.
Uw "klacht" was bij ons niet bekend, nu wel..

Ik betreur uw keuze om op deze wijze uw ongenoegen te uiten, echter willen wij wel graag uw probleem oplossen.
Beste Profile Tyrecenter Stehouwer,

De klacht was wel degelijk bekend, gezien ik deze direct kenbaar had gemaakt bij de medewerker die mij geholpen had. Echter moest ik genoegen nemen met het feit dat het "slijtage" zou zijn. Wat ik betreur is dat er niet gelijk adequaat gehandeld is. Ik dien eerst mijn ongenoegen op een publiek forum te uiten alvorens u overgaat tot de service die gelijk al geleverd had moeten zijn.

Desondanks ga ik akkoord met uw compensatie aanbod
Ik zal u dan ook contacten voor een afspraak en de status van de afhandeling hier op het forum plaatsen.

Mvgr.
Jon

profile waddinxveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 13:49

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door profile waddinxveen »

Beste Jon,

Blij te lezen dat we uw probleem kunnen oplossen.
Jammer inderdaad dat we dit niet in een vroeger stadium hebben kunnen doen/hebben gedaan.
Ik bied dan ook openlijk mijn excuus aan voor uw ervaring binnen ons bedrijf.

Indien u contact opneemt mag u vragen naar Paul
graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Profile Tyre Center Stehouwer Waddinxveen

Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Hierbij nog de beloofde update.

Vandaag langs geweest bij Profile Tyre Center Stehouwer Waddinxveen. En zoals beloofd hebben zij kosteloos mijn winterbanden verwisseld en tevens een nieuwe dop en slotbouten geleverd.

Het geheel had wat vertraging opgelopen maar dit was te danken aan Peugeot die de speciale dop voor de slotbouten moest leveren. Hiervan ben ik netjes telefonisch op de hoogte gehouden door Paul van Profile Tyre Center.

Uiteindelijk bleek Peugeot niet de goede dop te hebben geleverd ondanks dat deze in het bezit waren van het dop nummer en het chassis nummer. Echter wisten de medewerkers van Profile Tyre Center hier een snelle oplossing voor te vinden om hem toch passend te krijgen.

Al met al zeer klantvriendelijk en goed geholpen. Hier kan menig ander bedrijf nog wat van leren betreft aftersales. Door deze ervaring kan Profile Tyre Center Stehouwer mij zeker nog tot hun klantenkring rekenen.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door harley68 »

Blijft vreemd dat het nu ineens een goed bedrijf is omdat jij je zin hebt gekregen. Daarvoor heb je een bedrijf eerst afgemaakt op een forum zonder, schijnbaar, eerst om de tafel te gaan zitten met het bedrijf maar je hebt laten "afpoeieren" door een monteur.

Blijf het raar vinden.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door thecure »

ik denk daarom dat dit 'the part of the deal' is:
'wij' lossen alles netjes voor je op, maar dan moet 'jij' een berichtje op het forum plaatsen dat alles goed is opgelost is en je helemaal tevreden over ons bent.

Of het is inderdaad iemand die met alle winden mee waait, en diegene vind iets de ene dag flop, en de andere dag top.

Jon op forum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24

Re: Auto Dekker & Profile Tyrecenter Stehouwer

Ongelezen bericht door Jon op forum »

Nog aanvullend op het commentaar van "the cure" en "harley68".

Fouten kunnen gemaakt worden. Wat ik belangrijk vind is hoe een bedrijf dit oplost. In het geval van Profile Tyre Center Stehouwer hadden die in eerste instantie geen oren naar mijn klacht. De stelling dat ik niet eerst de kans had gegeven dit goed op te lossen alvorens het op het forum te posten gaat dan niet op. Dit is te lezen in mijn eerdere post. Of het nu een monteur betreft of de eigenaar die mijn klacht afdoet als onzin dat doet er in mijn boekje niet toe. Beide zijn representatief voor de firma.

Wat Profile Tyre Center Stehouwer echter wel adequaat heeft gedaan is te handelen n.a.v mijn forum post. Zij hebben een nieuwe kans gezien, en deze benut, om het klantvertrouwen te herstellen. Daar is dit forum mede voor bedoeld.

Dat bovenstaande forum posters dit zien als "vreemd" of "meewaaien met de wind" geeft alleen maar aan dat sommige mensen niet altijd naar een oplossing willen werken. Ook niet als de kans zich uiteindelijk voordoet.

Gesloten