LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Gekocht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
birdy1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 08:27

Auto Gekocht

Ongelezen bericht door birdy1983 »

Hallo ik heb een probleem ik heb een auto gekocht bij een garage ik heb pas 2 weken het rijbewijs dus het is niet een nieuwe auto we belde op en vroegen of er stuur bekrachtiging op zat ja zei die toen zeiden wij dan hebben we intresse en we zijn langs gegaan auto zag er goed uit we konden hem mee nemen maar moesten maandag terug komen voor een volledige apk er zat nu geen apk op de auto ja zi die man u kunt er mee rijden wij op weg naar huis hoorde rare geluiden omgedraaid en terug gegaan wij dat gezegd hij zou erna kijken dinsdags de auto gaan halen gingen ze sluiten maar goed ik kreeg me auto mee op weg naar huis hoorde ik nog steeds die geluiden er is dus niet naar gekeken nu blijkt dat het veertje bij de remblokken kapot is ik heb het idee dat die auto helemaal niet gekeurd is ze hebben een eigen keur meester dus denk dat het door gestoken kaart is ik heb ze een mail gestuurd maar niks op terug ontvangen wat zou ik nu kunnen ondernemen tegen hun ik vind niet dat er nog meer mensen de dupe van moeten worden er is nog meer aan die auto niet in orde ik laat hem vandaag ergens anders nog eens keuren om te kijken wat er precies allemaal aan is en dan heb ik van maandag een keuringsrapport dat hij goed gekeurd is en als hij dan vandaag afgekeurd word wat moet ik dan doen? hoop op reacties terug liefs Birdy

Guardian
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 nov 2005 15:43

Re: Auto Gekocht

Ongelezen bericht door Guardian »

Hai Birdy.
Oke, je hebt 2 weken je rijbewijs, geef ons even door wanneer je gaat rijden. :lol: Nee hoor. Nu nog even ervaring op doen :D

Verstandig dat je een wat oudere auto hebt gekocht om ervaring te krijgen.
Onverstandig is dat je de auto ongekeurd (jij schrijft zonder volledige APK) hebt mee genomen, dus heb geaccepteerd, en waarschijnlijk ook betaald hebt.
Veertje los bij de remmen?????? Wie is er tot deze conclusie gekomen. Met andere woorden, NIET meer met de auto rijden.

Je had een paar dingen moeten doen.
1- Eerst een proefrit maken met dit voertuig.
2- De auto laten keuren (aankoopkeuring + APK).
3- Alle reparatie's eerst laten uitvoeren (is hun probleem).
4- Chassisnummer en kentekenbewijs goed controleren.
5- Voordat je de auto betaald nogmaals een proefrit maken. Als alles in orde is dan het kenteken pas op je naam laten zetten en betalen.

Nu heb je waarschijnlijk een ongekeurde (mogelijk afgekeurde) auto op naam staan en jij moet zodadelijk alle kosten betalen om de auto gekeurd te krijgen.

Wat je er aan kan doen, WAARSCHIJNLIJK NIETS.
Is er bijvoorbeeld een koopcontract getekend waarin staat hoe men de auto gaat afleveren (opleveren).

Ps. Probeer eerst zo rustig mogelijk te gaan onderhandelen met deze garage in de hoop dat hun de auto acceptabel maken voor jouw.

Veel succes.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Auto Gekocht

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ach ja, al doende leert men, die fout maakt birdy geen 2e keer meer

zuur is het wel maar enig nadenken voordat je een dergelijke uitgave doet mag je wel van jezelf verwachten :wink:

hhanny
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 19:04

Re: Auto Gekocht

Ongelezen bericht door hhanny »

Ook wij hebben een auto gekocht ongeveer 6 maanden geleden, een opel van 93,eerste auto en pas een rijbewijs en dus nog nergens geen verstand van.Op het keuringsrapport van 23 jan jl stond een kleine aantekening links achter veerschotel roestplek.Nu 18 dec laten keuren en wat blijkt AFGEKEURD.Nu is de halve auto rot. Links en rechts achter veerschotel en de chassicbalk,Nou wij dus naar de verkoper terug maar die wast zijn handen in onschuld we moesten maar naar de keuringsmeester die de auto gekeurd had, en het mooiste is dat de persoon die hem ons verkocht heeft een rijschool heeft .
We hebben RDW gebeld maar die kunnen niets voor ons doen alleen een tweede keuring en als daar uit blijkt dat het keuringsrapport van jan niet klopte kon ik juridische stappen ondernemen maar dat wil niet zeggen dat we ons geld terug krijgen.De rijschool is ook niet aangesloten bij de bond dus daar kom ik ook niet verder mee wie weet wat ik verder nog kan doen????

Gesloten