LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.

Iemand ook ervaring met dit bedrijf

Goed
5
63%
Slecht
1
13%
Betrouwbaar
0
Geen stemmen
Zwendel
2
25%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Jeroens1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 17:12

Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Jeroens1976 »

Wat een mooi wagenpark kun je stellen. De klantvriendelijkheid en het voorkomen van het bedrijf heb ik niets op aan te merken. Dat is namelijk goed

Echter schuilt er achter dit bedrijf een soort van Firma List en Bedrog.

01-11-2008 een bezoek gebracht vanuit de kop van Noord-Holland. Ik had namelijk een prettig geprijsde VV Golf Plus gezien op hun site. Alles was duidelijk beschreven, niets mis mee zou je zeggen. Tot je dus bij dit bedrijf op het erf eens gaat kijken. Deze man had 4x een Golf plus staan.

Het eerste wat me opviel was dat er enkele van de beschreven optie`s niet aanwezig waren. Toch wel jammer want daar was ik nou net zo`n stuk, van 2 uur heen en 2 uur terug, voor wezen rijden.

De autohandelaar er eens bijgehaald, deze begreep er niets van hoe dat nou kon gebeuren. Echter zou ik als ik een handelaar was het foute bordje met beschrijvingen direct ter verandering meenemen, hij dus niet! Nog eens bij de resterende Golf Plus wezen kijken en daar klopte ook niets van, de handelaar hier ook op gewezen. Weer nam hij geen bordjes mee. Ik vertelde tegen de handelaar dat dit helemaal geen Comfortline types zijn maar een trendline met uitbreiding. Hij dacht het maar wist het niet zeker liet hij blijken.

Tevens zag ik dat de kilometerstand zo`n 6000km afweek van het geen hij adverteerde en op zijn verkoopbordjes had staan, vreemd! Vervolgens ben ik zonder de handelaar wezen rondkijken. Ik heb zo`n 20 auto`s gecontroleerd qua kilometer stand en opties. De kilometerstanden wijken tussen de 3500 en 9000 kilometers af. En op verschillende auto`s klopte de opties niet.

Hiermee heb ik de handelaar geconfronteerd deze verklaarde hierover dat ze de auto`s kopen bij lease maatschappijen en dat wanneer zij de koop rond hebben dat de leaserijder nog een klein aantal weken rondrijdt in de auto en dat daardoor het verschil in de km`s ontstaat.

Tegen de handelaar gezegd dat dit toch niet kan;"je verkoopt toch wat en hoe je een auto hier hebt staan en je verkoopt toch geen leugens. Zo kan je toch geen bedrijf gezond houden." Dat is nou eenmaal de manier waarop wij werken.

Vandaag(02-11-2008) gekeken of de opties en de km`s zijn veranderd in de advertenties dan wel op hun site. Dit is niet het geval

Zwendel kilometerstanden die afwijken tussen 3500 en 9000 en opties die er helemaal niet op zitten. Puur om je naar dit bedrijf te lokken en je met minder voor de zelfde prijs genoegen te laten nemen.

Tevens vandaag gekeken of de opties en de km`s zijn veranderd in de advertenties dan wel op hun site. Dit is niet het geval.

Auto Euro Uden

Zeelandsedijk 11b
5408 SL Volkel
T 0413 - 27 40 59 (verkoop)

http://www.autoeuro-uden.nl/html/default.aspx

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kilometerstanden die 3000 afwijken, nou , daar zou ik me niet al te druk om maken, 9000 is wat fors maar zoveel in kwaliteit scheelt het niet

wel belangrijk lijkt mij de misleidenden informatie die overall gezien verstrekt wordt

je kan wel aannemen dat als men het allemaal niet erg nauw neemt dat het overige ook niet echt klopt

wegblijven dus

Jeroens1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 17:12

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Jeroens1976 »

Dat dacht ik op dat moment ook. Dan kun je wel consessies gaan doen aan het geen je voor ogen hebt maar dan doe je dus precies wat ze willen.

De auto`s zagen er goed uit hoor maar het geeft wel aan hoe het bedrijf verder te vertrouwen is...niet kopen dus.

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door chipkaart »

Misschien een laat schopje, maar ik ben er toevallig vandaag nog geweest, die mensen zijn wel te vertrouwen.
Ze hebben mooie auto's te koop. Misschien lokken ze wel mensen met lagere kilometerstanden, maar uiteindelijk ben je niet ontevreden.

Ik zou zeggen: zeker kopen. Als je eens goed rondkijkt zie je dat de prijzen gemiddeld 1000-2000 lager liggen dan elders.
Wel altijd even checken of alles naar wens is voor de koop, van lease auto's kun je kleine mankementen verwachten. Maar dat is geen probleem bij hun, wordt gewoon verholpen.

En over de betrouwbaarheid: kijk maar eens op Google of je er wat over kunt vinden (behalve dit topic en hun eigen site). Geen nieuws is goed nieuws!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

en ik denk dan meteen weer, waarom liggen de prijzen lager dan elders

niet omdat ze de consument zo graag voor lage prijzen blij willen maken iig

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door chipkaart »

Omdat ze niet zoals andere bedrijven tonnen uitgeven aan een shieke showroom, koffiezetapparaat, de grote glazen voordeur, veel te dure maatpakken, auto van de zaak etc etc.
Moet je maar eens gaan kijken, de tijd is daar stil blijven staan lijkt het wel.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als mensen auto's gaan aanbieden met opties die er helemaal niet inzitten is toch wel erg verdacht... Ik zou er mijn goede geld niet aan uitgeven!

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door chipkaart »

Dat is niet waar. Ik weet niet wanneer de TS er is geweest, maar de auto die ik heb gekeken had wel de juiste opties.
Ik vind het gewoon jammer dat zo'n goed(koop) bedrijf zo negatief wordt afgebeeld.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Geplaatst op 25 Dec 2008 12:44 door chipkaart
Omdat ze niet zoals andere bedrijven tonnen uitgeven aan een shieke showroom, koffiezetapparaat, de grote glazen voordeur, veel te dure maatpakken, auto van de zaak etc etc.
Moet je maar eens gaan kijken, de tijd is daar stil blijven staan lijkt het wel.




daar zit wat in maar als je allerlei opties aanbied die er niet op zitten en je dan een 1000 eur goedkoper zit dan elders dan betaal je dus minder voor andere waar, niet dezelfde waar

een bedrijf dat het in advertenties al niet zo nauw neemt zou ik wantrouwen iig

Jeroens1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 17:12

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Jeroens1976 »

Chipkaart je klinkt als een verkoper die ik daar gesproken heb. Negatief...nee hoor praat over de werkelijkheid en die mag verteld worden, toch...?

Als er rondom een bedrijf geen geluiden zijn betekend dat nog niet dat alles daar ook netjes gebeurd en zoals ik al vertelde in mijn starter zagen de auto`s er erg netjes uit.

Alleen ja als je op zo een voet een aankoop moet gaan baseren dan geeft dat een heel slecht gevoel...voor de verdere afhandeling.

Ik snap niet helemaal waarom je het gedrag van dit bedrijf goed aan het praten bent.

Voorbeeld"jij koopt een auto bij dit bedrijf en je bent niet erg onderlegt qua auto`s en techniek. je komt thuis met je trots"ik heb een goede deal gemaakt, mooie auto voor weinig geld". Een goede vriend verteld je dat je bent opgelicht. ik denk dat als je terug gaat naar dit bedrijf met je slechte gevoel dat zij jou dit gevoel niet kunnen kwijt laten raken.

Dan worden er namelijk geen concessies aan de prijs gedaan maar ben je wel, zoals dat in het wetboek staat beschreven, opgelicht...

Vertel het mij maar hoe je er dan tegenaan moet kijken...

Het type waar ik voor kwam en hij mee adverteerde waren meerdere Comfortline´s echter geen daarvan waren dat type en als je dan kijkt welk type dan overblijven dan is hij dus zeker niet goedkoop! Tussen de types VW zit nammelijk enkele duizende Euro´s verschil.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door D1RK »

Als de lease firma iets aanbied en de handelaar neemt dit zonder controle over krijg je de KM en luxe verschillen...

Als je goed naar foto's kijkt zie je het verschil, of vraag vooraf of het erin zit....

Verder koop ik liever gelijk bij de lease firma tegen nog lagere kosten!

Wel is het onderhoud de laatste 6 maanden vaak minder dan volgens fabriek voorschrift omdat ze weten dat deze toch weg moet.

Dus reken wel op een iets duurdere grote beurt en vraag de onderhoud historie op als dit redelijk dichtbij is, en dan weten ze gelijk meer van het verleden van de auto....
Dit is via stempels terug te vinden...

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door chipkaart »

Bedankt voor de tips, D1RK.
Ik ben dus van de week langs geweest, en bij de auto's waar ik binnen hebn mogen kijken zaten de boekjes er wel bij. Hoewel de laatste onderhoudsbeurt inderdaad al een tijdje terug is geweest (eentje zelfs eind 2006 pas...). Maar dat verschilt per auto/gebruiker van de auto.

Weet je hoe ik met de ex-rijder in contact kan komen? Kan ik misschien wat meer over de auto te weten te komen.

BVD

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door jschijvens »

De ex-rijder opsporen is niet zo makkelijk. Verzekeringsmaatschappijen bijvoorbeeld kunnen via de RDW (op de computer) gegevens opvragen van de auto. Je krijgt dan een overzicht van de vorige eigenaren. Dit kunnen dus ook lease maatschappijen zijn. Je kunt dan contact opnemen met de lease maatschappij, en deze zouden je kunnen doorverwijzen naar het bedrijf die de auto in de lease heeft gehad. Dan is het nog maar de vraag of je via het bedrijf de naam van de werknemer krijgt. Beter is om contact op te nemen met het garagebedrijf die de auto in onderhoud heeft gehad. Deze vind je terug in het boekje met de onderhoudsintervallen. Vaak staat er een stempel in van het bedrijf. In de meeste gevallen vertelt men dan wat er zoal met de auto is gebeurd. De naam van de vorige eigenaar/chauffeur, zul je wel nooit krijgen op deze manier.
Persoonlijk zou ik liever weten of de auto goed is onderhouden. En aan ex-leasers zitten vaak hogere kosten bij een beurt. Deze auto's gaan nooit de deur uit bij een lease maatschappij met een recente beurt. Men blijft er zo lang mogelijk mee doorrijden, en dan weg ermee!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door pbarendse »

Bij de RDW kun je inderdaad een aantal gegevens opvragen van een auto. Een lijst van oud-eigenaren is daar, wegens privacy-redenen, geen onderdeel van! Gelukkig maar ook, zou ik zeggen... Ik zou niet willen dat dit soort informatie openbaar gemaakt wordt.

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door jschijvens »

Verzekeringsmaatschappijen kunnen wel verder het systeem in van de RDW. Ik heb dit ooit zelf gedaan toen ik bij een grote verzekeraar werkte. Dat moest ik overigens beroepshalve doen. Toch leuk om de vorige eigenaar van je auto op te zoeken. Het is dus wel mogelijk. Niet voor de normale gebruiker van de site van de RDW, dat klopt. De politie beschikt ook over een soortgelijke ingang bij de RDW. Misschien dat TS contacten heeft bij een van de bovengenoemde instanties? Dan ben je er zo achter.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als ik dit zo lees ben ik blij dat je daar niet meer werkt. Het zal best vaker gebeuren, maar dit neigt toch richting misbruik... Iets wat bij mij altijd erg gevoelig ligt. Ligt misschien ook een beetje in de aard van mn werk, ik ben systeembeheerder en als zodanig dus ook verantwoordelijk voor de beveiliging van diverse systemen bij klanten. Bij veel bedrijven waar ik voor werk zou dit soort gedrag genoeg reden zijn voor ontslag op staande voet...

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door jschijvens »

Alsof ik de hele dag kentekens aan het opzoeken was! Ik had wel wat beters te doen. En wat is er mis mee om in je eigen polis te bladeren, en je auto (die ik op dat moment in het bezit had!) op te zoeken.
En trouwens, als je echt wil, en je hebt de juiste contacten (en geld), dan kom je overal achter.
Ik ben blij om te lezen dat er nog systeembeheerders zijn die hun werk serieus nemen. Als ik zie wat er bij mij op het werk gedaan wordt door systeembeheer! Ik weet wel wat ze niet doen, iemand op tijd helpen! En nee, ze hebben het niet druk, wel met darten, patience of films kopiëren.

Wurmie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:17

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door Wurmie »

Ook hier ervaringen met Auto Euro Uden.

Tijdens de verkoop van een auto zijn de medewerkers uiterst vriendelijk, bij de aftersale echter, laat dit zeer te wensen over.

Ik heb een Renault gekocht en heb daar een Citroen voor ingeruild. Wat mij opviel bij de Renault is dat ook daar inderdaad een verschil in de kilometerstand zat (tussen advertentie en auto), tevens zaten bepaalde opties waar wel mee geadverteerd werd niet op de auto, (ESP en Traction Control bijvoorbeeld).

De Citroen heb ik ingeruild en de dag erna stond ook deze op de website te koop, eveneens met opties die niet op de auto aanwezig waren en een kilometerstand die ruim 4000 km lager is dan daadwerkelijk gereden.

Op de dag dat ik de auto zou gaan ophalen kreeg ik een telefoontje dat de auto niet meer startte en dat er een nieuwe computer ingezet moest worden, dit hebben zij via een andere garage (Cieplick Uden) laten doen. De auto kon ik enkele dagen later ophalen en de problemen waren inderdaad opgelost.

Bij thuiskomst bleek de reservesleutel (kaart) niet te werken, telefonisch overleg resulteerde in het advies bij de dealer langs te gaan om de sleutel opnieuw in te laten leren. Dit bleek niet meer te kunnen omdat de sleutel kapot was, een nieuwe sleutel werd besteld a 170 euro. Voor mijn kosten.

Na een maand rijden ontstonden er opnieuw problemen (er bleek kortsluiting en lekstroom in de electronica te zitten). Aangezien de garantie die was afgesproken garantie op de motor en versnellingsbak was, ben ik met dit probleem naar de dealer gegaan. Deze gaf aan dat de nieuwgeplaatste computer waarschijnlijk kapot was. Zij adviseerde terug te gaan naar de verkoper (Auto Euro Uden). Dit dan ook gedaan en zij verwezen mij naar garage Cieplick. In deze garage hebben ze mijn auto nagekeken en gaven nadrukkelijk aan dat het niet de nieuwe computer was en dat het dus niet onder garantie viel. Ook zei de monteur dat, wanneer het de computer wel geweest was, hij deze onder garantie zou vervangen!
De betreffende monteur adviseerde om de auto elders door te laten meten omdat er waarschijnlijk kortsluiting in de bedrading was.

Dit advies opvolgende ben ik terug naar de Renault Dealer gegaan alwaar ik na een dag te horen kreeg dat het WEL de betreffende computer was, de rekening zou op ongeveer 750 euro uitkomen. Aangezien de auto daar al gedemonteerd stond besloten hen de auto te laten repareren.

Na dit bericht heb ik telefonisch contact gezocht met Auto Euro Uden en heb de bevindingen en de conclusies doorgegeven met de vraag hoe we dit op gaan lossen. De betreffende medewerker was uiterst onvriendelijk en weigerde iedere vorm van medewerking. Hij had immers niet gezegd dat ik naar de dealer had moeten gaan. Hij had de verwachting dat ik met hem zou komen overleggen nadat de 'door hem ingeschakelde expert' mij gemeld had dat ik mijn auto elders na zou moeten laten meten omdat het niet in de garantie viel.

Na al deze toestanden luid mijn advies dan ook:
KOOP HIER GEEN AUTO!!!

toon54
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2008 13:51

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door toon54 »

Dit is een afsplitsing van Euro in Vassen ( fa Santing ) deze laatste is zeer onbetrouwbaar . veel topics over de slechte ervaringen. ook ik ben regelmatig bij Auto euro op bezoek geweest. Proefgereden in diverse autos en er nu een gekocht. het klopt dat dit over het algemeen ex lease autos zijn maar daar is niets mis mee. Ook ik hen 12 jaar leaseauto gereden en weet dus wat er speelt. Dat is dat de leasemaatschappij erop staat dat de beurten enz op tijd worden gedaan.Reparaties dienen te worden uitgevoerd door officiele garage cq dealer. leasemij verkopen hun autos aan enkele opkopers zoals Euro er een van is.En dat tegen relatieve lage prijzen , dus voor de leasemij boekwaarde. Euro verkoopt deze met lage marges en door de doorstroomsnelheid kunnen zij toch een goede bedrijfsvoering hanteren.
Ik heb even in het onderhoudsboekje gekeken want deze liggen open en bloot in de autos. garage gebeld en gevraagt naar hun mening over deze auto. net antwoord en daar mag je op bouwen. Als deze aangeven dat het een eerlijke auto is dan gewoon kopen.

passatbart
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 18:55

Re: Autodealer "Auto Euro Uden"ookwel Auto Euro Volkel

Ongelezen bericht door passatbart »

Ik heb ook slechte ervaring met Auto Euro Uden. Heb net voor de zomervakantie een Passat 2006 bij hun gekocht. Ten eerste de veel gehoorde klacht dat de km stand niet klopt met de advertentie. 2 dagen nadat ik de auto had opgehaald wilde de bestuurdersdeur niet meer open. vervolgens was het een loterij of de auto wilde starten soms moest de sleutel wel 10 keer uit het contact gehaald worden en opnieuw proberen. Eerst zelf op internet zitten speuren en dan blijkt al snel dat dit een specifiek passat bj2006 probleem is. Ik heb deze klachten voorgelegd bij Auto Euro Uden mede ook omdat het een ex leaseauto is en altijd in onderhoud is geweest bij een VW dealer waarbij het probleem reeds bekend moet zijn. Ik heb van Auto Euro Uden totaal geen garantie, service of medewerking gekregen om dit probleem op te lossen. Uiteindelijk heb ik zelf een reparatie van ca 1000 euro moeten laten uitvoeren.
Mijn advies geen auto bij Auto Euro Uden.

Gesloten