BPM vervalst aangifte door autobedrijf : Auto Haaglanden

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Plaats reactie
DenHaag07061

BPM vervalst aangifte door autobedrijf : Auto Haaglanden

Bericht door DenHaag07061 »

Goedendag,

Ik moest voor mijn gekochte auto uit Japan bpm aangifte doen daarvoor ben ik geweest naar autobedrijf ‘auto haaglanden ‘.

Dit bedrijf zou mijn bpm aangifte doen samen met taxatie rapport wat door hun zou gedaan worden kosten waren 250€

Ze hebben alles netjes gedaan dacht ik. Ik kreeg een brief van de rdw met bedrag aan bpm wat betaald moest worden dit betaald daarna kreeg ik kentekenkaart opgestuurd.

Na een maand of 6 kreeg ik naheffing aanslag van de belastingdienst ivm verkeerde bpm aangifte gedaan. Het begon met verkeerde co2 uitstoot te vermelden voor lagere bpm. En valse schades waar ik niks van wist.

Ik heb dit bedrijf voor de rechter gesleept rechter zei dat ik verantwoordelijk was omdat de bpm aangifte op mijn naam is gedaan met een valse handtekening.

ik vertelde aan de rechter dan het niet mijn handtekening was en ik alles aan bedrijf overliet. Autobedrijf loog bij de zitting en zei dat ik het had getekend en ik kon de naheffing niet verhalen op hun. Ze kwamen lachend mee weg. Ze werken samen met SY taxaties ( hier wist ik niks van )

Slechte review geplaatst op hun site maar ze vinden telkens mensen die bovenop goede plaatsen op 1 dag

Ik heb voor de naheffing aanslag de auto al verkocht dus kon de bpm niet bijtellen bij de verkoop.

Mijn schade bedraagt nu 5000 euro inclusief advocaat kosten

Wat kan ik nog allemaal doen?

Ik zit ermee?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2025 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adres verwijderd

juliomariner

Re: BPM vervalst aangifte door autobedrijf : Auto Haaglanden

Bericht door juliomariner »

U zou in hoger beroep kunnen, voor de rest kunt u weinig denk ik.

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

Weet niet of hoger beroep in deze mogelijk is, anders heeft de rechter geoordeeld

rwolters

Bericht door rwolters »

Als je de "normale" belastingaangifte doet ben je ook verantwoordelijk voor al dan niet bewuste fouten, ook al doet iemand anders de aangifte voor je.

Dan houdt je alleen het verhaal met de valse handtekening over.

16again

Bericht door 16again »

rwolters schreef:
25 okt 2025 14:20
Als je de "normale" belastingaangifte doet ben je ook verantwoordelijk voor al dan niet bewuste fouten, ook al doet iemand anders de aangifte voor je.
Dat is dan ook de reden dat TS het bedrijf, en niet de BD voor de rechter sleepte.

Plaats reactie