LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Car-business Raamsdonkveer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jellemans
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2009 13:06

Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door jellemans »

We hebben vorig jaar vlak voor de vakantie een auto gekocht bij deze garage en er enkel ellende mee gehad.Na verloop van tijd (ruim binnen de garantie)begon de auto bij het optrekken en na het overschakelen te haperen.Volgens car-business was dat onze schuld we hadden verkeerde of vervuilde benzine getankt ,u begrijpt de rekening was voor ons.Toen daarna bleek dat dit gewoon onzin was en het probleem nog steeds niet was opgelost bleek de catalysator'leeg' te zijn,u begrijpt was natuurlijk ook onze schuld.Weer was de rekening voor ons.
Kortom de garantie van Car-Business is een lachertje men probeert gewoon nog wat extra's aan je te verdienen.
Klantvriendelijkheid is ook een compleet vreemd woord bij Car-Business

Afgelopen week diende het volgende probleem met de auto zich weer aan
toen we Car-Business hierover belden kregen we als antwoord "we zijn er helemaal klaar mee"daarna werd de telefoon er op gegooid
Wilt u ook van deze grandioze service genieten ga dan naar Car-business in Raamsdonkveer.
Maar denk erom geen lastige vragen achteraf en belachelijke dingen zoals garantie.

stofzuigertje

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit soort handelaren staan al jarenlang bekend om deze service.

U had langer voor vakantie iets moeten kopen en uitgebreid testen of gewoon iets meer betalen bij echte garage.
De meeste Bovag bedrijven zullen bij goedkope zonder garantie meestal uit coulance toch wat meer doen.

Als U later meer geld zou hebben hopen ze U tenslotte terug te krijgen.

jellemans
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2009 13:06

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door jellemans »

@stofzuigertje

Weet u dan soms iets meer van dit bedrijf?
Toen ik daar kwam had ik niet de indruk met een slecht bedrijf te maken te hebben.Ze hebben een showroom en een werkplaats,de auto was niet de goedkoopste.Ze kwamen op mij gewoon degelijk over.
Ik weet niet hoe ik als niet vakkundige nog meer kan doen om een goede garage te selecteren

paco37
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2009 11:31

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door paco37 »

car-business raamsdonkveer :twisted:

praat me er niet van, als ik had geweten wat voor bedrijf het is had ik hier nooit gekomen.
ook wij kochten vorig jaar een 4 jaar oude 307sw2.0 lpg g3, deze auto zag er op internet goed uit en zijn naar raamsdonkveer gereden om deze outo te bekijken.
de auto was bij aankomst nog niet schoongemaakt maar daar moet je wel eens doorheen kijken.
na een stukje gereden te hebben kwamen we terug bij de garage en waren best tevreden met de auto, alleen viel het mij op dat de auto 1 keer afsloeg toen ik ergens draaide om terug te keren.
dit heb ik aangegeven en men vertelde dat dat kwam omdat hij al enkele weken stil stond en de overschakeling naar lpg daarom wat moeizamer was maar dit zou spoedig verbeteren.
uiteindelijk zijn we tot een koop gekomen en waren ze zeer meedenkend.
na enkele maanden rijden waarbij de auto af en toe spontaan afsloeg kwam de winter in aantocht, en nu begon de ellende pas echt.
ik nam contakt op met de garage dat de auto s'morgens na het starten veel schokte en meerdre malen afsloeg tijden de rit naar werk, men vroeg of ik dit zou kunnen uitlezen bij een peugeot dealer bij mij in de buurt [ik woon 75 km vanaf raamsdonkveer] en heb dat besloten te doen.
deze kwamen tot de conclusie dat de stootkleppen vast zaten en dit waarschijnlijk al geruime tijd aan de gang was en naarmate het buiten kouder wordt de problemen alleen maar toenemen.
nu snapte ik dat het afslaan tijdens de proefrit niet kwam door overgang naar lpg maar een veel groter probleem, ik heb de peugeot dealer bij mij in de buurt gevraagd wat de kosten zouden zijn en schatte rond de 1500euro,
hierbij heeft hij ook een uitdraai gemaakt met de problemen en deze heb ik gemaild naar car business, helaas geen reactie terug, nu maar bellen dan'
en ja ze waren er, probleem uitgelegd en gezegd dat dit probleem al aanwezig was tijdens onze overeenkomst en gevraagd of ze ook contakt konden opnemen met de peugeot dealer bij mij in de buurt, dit zou hij doen en dus afwachten maar.
maar helaas niets laten horen zowel naar mij als de dealer.
weer bellen dus, nu werd de stemming anders aan de andere kant maar ik denk blijf rustig en begripvol naar hun toe dan zouden ze vast met een oplossing komen, helaas dit pakte verkeerd uit, vanaf dat moment werden ze opstandig als ik belde en verbraken zo de telefoon als ik vroeg om een oplossing.
uiteindelijk kwam hij na vele malen proberem met de oplossing.
ik kon hem daar laten maken maar de kosten waren voor mij zelf [ kosten rond 1350 euro ].
ik moest ophouden met gezeik en de problemen zelf oplossen.
de auto is 5 jaar oud dus geen garantie zei hij lacherig [ hoe boos kan je iemand maken zeg]
toen ik zei dat hij een auto moest verkopen die in veilige en goede staat verkeerd moest hij wederom lachen en zei : tja ik kan niets voor je doen en tot ziens.

ondertussen heb ik de auto laten maken nadat ik had vernomen dat als ik een rechtzaak zou beginnen ik wel zeker zou winnen maar de kosten veel hoger kwamen te liggen voor mij dan hem maar gewoon te laten maken.
nu ben ik een jaar verder en heb alleen maar problemen met deze auto, een waslijst aan mankementen en problemen, kosten die ik nu na 1 jaar heb gemaakt liggen al rond 2800 euro en dat voor een auto van 5jaar en kostte 10.000 euro voor deze auto.


als er iemand is die mij zou kunnen helpen? nou heel graag!!

dit wilde ik toch echt even kwijt.

gr sjaak

pietjebellf
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 08:35

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door pietjebellf »

Beste potentieële autokopers,

Ook wij kunnen u melden dat de verhalen over de zeer slechte service en ook auto's van Car-business.nl helemaal waar zijn. Daarom raden ook wij u aan nooit uw verdiende geld aan deze garage uit te geven. Car-business beloofd u van alles en geeft u het gevoel dat er niks mis kan gaan. De onderhoudshistorie van de ex leaseauto is immers aanwezig?! Niets is minder waar. Wanneer de auto eenmaal verkocht is beginnen de problemen. De eerste problemen willen ze nog oplossen, maar daarna houdt het snel op of moet het allemaal tegen betaling.

Bij ons bleek er een fout in de moter te zitten waardoor het helemaal mis ging. Om een lang verhaal kort te maken: Car-Business is niet in staat om met problemen om te gaan en op een goede wijze te communiceren. Zeker niet wanneer u dit per telefoon doet. Nu is de auto nog steeds niet goed. Het wordt alleen maar erger en het enige wat Car-Business doet is de koper het gevoel te geven overal de schuld van te hebben. Als koper sta je dan snel met je rug tegen de muur, want ja wat zijn je rechten en wat kun je wel juridisch aanvechten en wat niet en wat voor zin heeft het uiteindelijk allemaal?

Daarom kijk goed uit wat u doet of ga naar een echte erkende Merk en/of Bovag dealer!
Laatst gewijzigd door pietjebellf op 04 mar 2010 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

henk40
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2010 19:46

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door henk40 »

Graag wil ik reageren op de berichtgeving over Car-Business.nl
Na de koop van inmiddels mijn vijfde auto bij dit bedrijf(voorheen Dombosch) ben ik
namelijk nog steeds zeer tevreden.
Zoals duidelijk aangegeven bij de koop en vermeldt in de voorwaarden krijg je een
beperkte garantie op de gekochte auto.
Het voordeel is wel dat deze jongens lage verkoopprijzen hanteren en verder
geen afleveringskosten berekenen.
Bij problemen na de aankoop ben ik tot nu toe altijd zeer correct geholpen.
Ik rij nu mijn vijfde auto van dit bedrijf en heb met familie en kennissen daar ook
regelmatig een auto gekocht en ben zeer tevreden over de werkwijze
van dit bedrijf.
Je wordt op een vriendelijke manier ontvangen en behandeld.
Naar mijn mening kunnen sommige dealers en handelaren daar nog iets
van leren!

robstah
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 17:08

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door robstah »

Ik heb een paar weken geleden mijn 2e auto gekocht bij dit bedrijf en kan niet anders zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de gekochte Peugeot en over de service en handelswijze van dit bedrijf. Ik heb voorheen bij verschillende bedrijven in het land mijn auto's gekocht maar kreeg daar meestal niet het juiste gevoel. Wat direct opvalt als je bij car business een auto gaat kopen is de goede sfeer en de prettige manier van zaken doen. Ook kreeg ik daar een reële prijs voor mijn inruil auto. Twijfel niet als je een betrouwbare occasion zoekt, ik ga volgende keer zéker weer terug! :D

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door JtC »

Ik begrijp niet helemaal hoe de lege katalysator zou moeten resulteren in het haperen en stotteren van de auto bij optrekken en overschakelen? Een lege katalysator is wat mij betreft een leeg omhulsel en dat zorgt voor minder weerstand in het uitlaat systeem en mogelijk verbranding van onverbrande benzine (wat resulteert in pruttelen/knallen).

Ellenla
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2010 10:00

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door Ellenla »

Wij staan op het punt een auto daar aan te schaffen. Maar als ik de berichten hieronder lees... dan weet ik het nog niet... Tegenstrijdige berichten. [Tekst aangepast door de moderator i.v.m laster]

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: Car-business Raamsdonkveer

Ongelezen bericht door otto77 »

@Ellenla

Als je niet te ver weg woont kan je in elk geval een kijkje gaan nemen. Is alles naar wens, dan kan je voor iets van 285,= euro een Dekra aankoopkeuring er tegenaan gooien. Bij de Dekra kan je zelfs ook garantie kopen, wanneer je bang bent dat hierover problemen ontstaan bij de leverancier.

Je zult op dit soort forums altíjd meer slechte dan goede ervaringen treffen, om welk topic het ook gaat.

[Tekst aangepast door de moderator i.v.m laster]


Doe jouw voordeel hiermee.

Succes !

Gesloten