LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Die is druk bezig om samen met topadvocaat Bram M. de zaak voor te bereiden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 sep 2016 16:28
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Ik ben erg tevreden over autobedrijf Hoogsteen en Postma. En begrijp sommige negatieve reacties hier niet.
Net voor mijn vakantie een andere auto gekocht bij dit bedrijf. Ik weet t is niet al te handig (met een onbekende auto op vakantie)
Heb m'n oog laten vallen op een Volkswagen Golf Variant uit 2010 Inruil was bespreekbaar heb een nette prijs gekregen maar heb toch via Marktplaats € 500,00 meer gekregen voor m'n oude betrouwbare Hyundai Tucson uit 2004 Heb de auto dus gekocht zonder inruil maar met grote onderhoudsbeurt incl nieuwe distributieriem en longlife olie. Omdat ik geen auto meer had heeft de eigenaar mij thuis opgehaald. Nog nooit eerder meegemaakt!!!! Geweldig wat een service!!!
Auto stond keurig gepoetst voor mij klaar. Evenals een heerlijk bakje koffie. Tot dus ver dikke pluim
Na drie dagen ging een lampje branden dat er iets mis was met het uitlaadsysteem. Ik dacht nee heh, heb gelijk deze garage gebeld hij was net zo verbaasd als ik. Auto had net een week gelden een grote onderhoudsbeurt gehad. De eigenaar kwam gelijk ongevraagd met een voorstel en mocht deze bij hem of bij m'n eigen garage laten repareren.
Erg netjes natuurlijk als je gelijk met dit voorstel komt. Navraag bij m'n eigen garage bleek er een sensor stuk te zijn die de temperatuur meet. Omdat ik een vreemd gevoel had ben ik toch even langs de VW dealer Bourgignon in Leeuwarden gegaan en volgens de VW dealer is het heel normaal bij deze kilometerstand dat deze sensors stuk gaan. Hij zei letterlijk domme pech. Klinkt misschien gek maar die sensors gaan een 180dkm mee en m'n VW had al 214.000 gelopen. Dus zat er aan te komen .
Ondanks dat ik de auto gekocht heb zonder garantie werd dit kosteloos door Hoogsteen en Postma vergoed. Dat vind ik nou eens service. Kan dit bedrijf ook iedereen aanraden. Is me erg goed bevallen. Eigenlijk is deze domme pech voor mij ook weer een gelukje.... Als hij over een paar maanden was stuk gegaan kon ik m zelf betalen. Wat ik hiermee wil. zeggen is: als ik sommige oude beoordelingen lees vind ik niet iedereen even reëel en ze verwachten een nieuwe auto te kopen voor € 1000,00
of € 2000,00. Vind ik niet geheel fair.
Ik kan en wil iedereen dit bedrijf aanbevelen!!!!
Net voor mijn vakantie een andere auto gekocht bij dit bedrijf. Ik weet t is niet al te handig (met een onbekende auto op vakantie)
Heb m'n oog laten vallen op een Volkswagen Golf Variant uit 2010 Inruil was bespreekbaar heb een nette prijs gekregen maar heb toch via Marktplaats € 500,00 meer gekregen voor m'n oude betrouwbare Hyundai Tucson uit 2004 Heb de auto dus gekocht zonder inruil maar met grote onderhoudsbeurt incl nieuwe distributieriem en longlife olie. Omdat ik geen auto meer had heeft de eigenaar mij thuis opgehaald. Nog nooit eerder meegemaakt!!!! Geweldig wat een service!!!
Auto stond keurig gepoetst voor mij klaar. Evenals een heerlijk bakje koffie. Tot dus ver dikke pluim
Na drie dagen ging een lampje branden dat er iets mis was met het uitlaadsysteem. Ik dacht nee heh, heb gelijk deze garage gebeld hij was net zo verbaasd als ik. Auto had net een week gelden een grote onderhoudsbeurt gehad. De eigenaar kwam gelijk ongevraagd met een voorstel en mocht deze bij hem of bij m'n eigen garage laten repareren.
Erg netjes natuurlijk als je gelijk met dit voorstel komt. Navraag bij m'n eigen garage bleek er een sensor stuk te zijn die de temperatuur meet. Omdat ik een vreemd gevoel had ben ik toch even langs de VW dealer Bourgignon in Leeuwarden gegaan en volgens de VW dealer is het heel normaal bij deze kilometerstand dat deze sensors stuk gaan. Hij zei letterlijk domme pech. Klinkt misschien gek maar die sensors gaan een 180dkm mee en m'n VW had al 214.000 gelopen. Dus zat er aan te komen .
Ondanks dat ik de auto gekocht heb zonder garantie werd dit kosteloos door Hoogsteen en Postma vergoed. Dat vind ik nou eens service. Kan dit bedrijf ook iedereen aanraden. Is me erg goed bevallen. Eigenlijk is deze domme pech voor mij ook weer een gelukje.... Als hij over een paar maanden was stuk gegaan kon ik m zelf betalen. Wat ik hiermee wil. zeggen is: als ik sommige oude beoordelingen lees vind ik niet iedereen even reëel en ze verwachten een nieuwe auto te kopen voor € 1000,00
of € 2000,00. Vind ik niet geheel fair.
Ik kan en wil iedereen dit bedrijf aanbevelen!!!!
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Ik kom al ruim 18 jaar bij dezelfde lokale garage. Net bedrijf, er gaat wel eens iets mis zoals overal, maar ze zijn eerlijk en denken met je mee. Maar ik heb er nog NOOIT koffie gekregen. Ook bij aanschaf van mijn huidige en vorige auto kan ik me niet herinneren dat ik koffie kreeg aangeboden.
Daarom verbaas ik me er altijd over dat die koffie zo nadrukkelijk wordt genoemd.
Daarom verbaas ik me er altijd over dat die koffie zo nadrukkelijk wordt genoemd.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
peteroo schreef:Ik kom al ruim 18 jaar bij dezelfde lokale garage. Net bedrijf, er gaat wel eens iets mis zoals overal, maar ze zijn eerlijk en denken met je mee. Maar ik heb er nog NOOIT koffie gekregen. Ook bij aanschaf van mijn huidige en vorige auto kan ik me niet herinneren dat ik koffie kreeg aangeboden.
Daarom verbaas ik me er altijd over dat die koffie zo nadrukkelijk wordt genoemd.
Nou ja....nog nooit koffie bij jouw garage gekregen? Dat vind ik nog wel het minste; dat kun je nl bij de Kwikfit ook krijgen. Maar ik deel je mening dat bij die zogenaamde ervaringen het altijd ook over de "heerlijke" koffie gaat; daar ga je nl geen auto voor kopen.....als nou de koffie te smerig voor woorden zou zijn zou dat het verhaal anders maken?....moeten dan andere potentiële kopers gewaarschuwd worden voor het smerige bakkie? Waarom dan niet een verkoper aanspreken over het smerige bakkie en dat hij beter zijn best moet doen om een klant te verwennen; net zoals een auto....die moet ook in orde zijn.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Koffie krijg ik zelfs bij m'n bandenwissel en m'n apk. Dat zegt dus weinig, hooguit iets over de mate van klantgerichtheid.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Niet echt mee eens; lijkt me dat handelaren juist met koffie pronken, maar klantgericht zijn een behoorlijk aantal helemaal niet als je het forum zo bekijkt.Moneyman schreef:Koffie krijg ik zelfs bij m'n bandenwissel en m'n apk. Dat zegt dus weinig, hooguit iets over de mate van klantgerichtheid.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Bij de garage waar ik al meer dan 18 jaar kom, krijg ik geen koffie, die moet ik zelf pakken. Is wel een speciale hoek voor. Maar dat deze koffie nou lekker is
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Vandaar ook dat "weinig"Julie4444 schreef:Niet echt mee eens; lijkt me dat handelaren juist met koffie pronken, maar klantgericht zijn een behoorlijk aantal helemaal niet als je het forum zo bekijkt.Moneyman schreef:Koffie krijg ik zelfs bij m'n bandenwissel en m'n apk. Dat zegt dus weinig, hooguit iets over de mate van klantgerichtheid.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Ah, bedoel je hem zo. Ben nogal sloom vandaag.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Misschien dat sommige garages afgetapte olie verdunnen en als koffie presenteren.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
En zelfs dan zouden sommigen hier nog denken dat het een betrouwbare garage ispeteroo schreef:Misschien dat sommige garages afgetapte olie verdunnen en als koffie presenteren.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Ook wij hebben slechte ervaring met deze garage. 4 weken
na de aankoop van een auto (€2150,-) bleek de distributieriem vervangen te
moeten worden, we mochten geen 5 km meer rijden. Men
reageerde zeer nonchalant met " dat is dan pech". Na diverse aangetekende
brieven hebben we een advocaat ingeschakeld wat resulteerde in de
ontbinding van de koop (aankoopbedrag terug ontvangen) en een
schadevergoeding van 600,- voor gemaakte kosten. Laat je niet door deze
heren van alles wijs maken. Non conformiteit (artikel 18, tweede lid van
boek 7 BW) wil zeggen dat als binnen 6 maanden na de aankoop defecten
geconstateerd worden, de verkoper de plicht heeft dit te repareren. Ook als
er geen garantie op de auto zit (artikel 8 van boek 7 BW) . U hoeft hierin
niks mee te betalen. U kunt zelfs de gemaakte kosten door o.a. Het huren
van een auto op de verkoper verhalen (artikel 24 van boek 7 BW). Ik raad
iedereen aan om een advocaat, desnoods op toewijzing, in de arm te nemen.
Wij hebben er uiteindelijk 4 maanden over gedaan maar hebben ons recht
gehaald. Het is mij gelukt om hen uitspraken via de sms te ontlokken
waardoor ik hen op hun eigen leugens heb betrapt.
Zij gaven aan dat wij bereid waren de helft van de kosten te betalen,
leugen want dat hebben wij niet. Daarbij komt dat dit wettelijk verboden
is. Wij zouden niet om een leenauto hebben gevraagd, leugen want dit hadden
wij wel. Mijn mening: weet waar je aan begint als je daar een auto wil
kopen.
na de aankoop van een auto (€2150,-) bleek de distributieriem vervangen te
moeten worden, we mochten geen 5 km meer rijden. Men
reageerde zeer nonchalant met " dat is dan pech". Na diverse aangetekende
brieven hebben we een advocaat ingeschakeld wat resulteerde in de
ontbinding van de koop (aankoopbedrag terug ontvangen) en een
schadevergoeding van 600,- voor gemaakte kosten. Laat je niet door deze
heren van alles wijs maken. Non conformiteit (artikel 18, tweede lid van
boek 7 BW) wil zeggen dat als binnen 6 maanden na de aankoop defecten
geconstateerd worden, de verkoper de plicht heeft dit te repareren. Ook als
er geen garantie op de auto zit (artikel 8 van boek 7 BW) . U hoeft hierin
niks mee te betalen. U kunt zelfs de gemaakte kosten door o.a. Het huren
van een auto op de verkoper verhalen (artikel 24 van boek 7 BW). Ik raad
iedereen aan om een advocaat, desnoods op toewijzing, in de arm te nemen.
Wij hebben er uiteindelijk 4 maanden over gedaan maar hebben ons recht
gehaald. Het is mij gelukt om hen uitspraken via de sms te ontlokken
waardoor ik hen op hun eigen leugens heb betrapt.
Zij gaven aan dat wij bereid waren de helft van de kosten te betalen,
leugen want dat hebben wij niet. Daarbij komt dat dit wettelijk verboden
is. Wij zouden niet om een leenauto hebben gevraagd, leugen want dit hadden
wij wel. Mijn mening: weet waar je aan begint als je daar een auto wil
kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende bewering verwijderd
Reden: Aanvallende bewering verwijderd
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
slordig van de garage, maar je had niet aan de km stand kunnen zien dat de riem vervangen moet worden? In het boekje staat wanneer dat moet, dus moeilijk is het niet om daar achter te komen.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Nee hoor; gevalletje rijdende rechter: waarom betalen voor garantie als je al garantie hebt?Non conformiteit (artikel 18, tweede lid van
boek 7 BW) wil zeggen dat als binnen 6 maanden na de aankoop defecten
geconstateerd worden, de verkoper de plicht heeft dit te repareren. Ook als
er geen garantie op de auto zit (artikel 8 van boek 7 BW) . U hoeft hierin
niks mee te betalen.
http://www.autovalk.nl/in_de_media/rijdende_rechter/
http://www.npo.nl/de-rijdende-rechter/1 ... RV_1302221 filmpje
Tenzij gebreken dus het gevolg van het gebruik/slijtage zijn natuurlijk....dan is de rekening dus echt voor jezelf.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Er zit wel verschil tussen ons geval en die jij aanhaalt. Bij ons was er na 4 weken het probleem, bij de ander 4 maanden en 7000 km. In ons geval de garage helemaal niks wou toegeven of helpen terwijl in jou voorbeeld de garage erg meedenkend was. Laat het een les zijn voor meerdere garages om bijvoorbeeld mee te denken met de klant en met een oplossing te komen. In ons geval heeft men geleerd dat men beter vooraf de klant moet inlichten. Ik zie dat men inmiddels de auto weer te koop aanbied met een mooie foto waarop aangegeven staat dat er een nieuwe distributieriem en waterpomp geplaatst is...... zo heurt 't......
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Nee hoor....het verschil zit het hem erin dat men in het ene geval ervan uitgaat dat het probleem bij aankoop niet aanwezig was en daarom wordt er niets vergoed en in jouw geval wel, dat is de basis waarop je je verhaal kunt halen en niet op basis van:Newena schreef:Er zit wel verschil tussen ons geval en die jij aanhaalt. Bij ons was er na 4 weken het probleem, bij de ander 4 maanden en 7000 km. In ons geval de garage helemaal niks wou toegeven of helpen terwijl in jou voorbeeld de garage erg meedenkend was. Laat het een les zijn voor meerdere garages om bijvoorbeeld mee te denken met de klant en met een oplossing te komen. In ons geval heeft men geleerd dat men beter vooraf de klant moet inlichten. Ik zie dat men inmiddels de auto weer te koop aanbied met een mooie foto waarop aangegeven staat dat er een nieuwe distributieriem en waterpomp geplaatst is...... zo heurt 't......
Het had in jouw geval dus niet uitgemaakt als je "pas na 4 maanden en 7000KM" met je klacht was gekomen want die riem was gewoon bij aanschaf al niet goed. Voor de rest zul je je altijd moeten afvragen of een mankement zich kan voortdoen ten gevolge van het gebruik, leeftijd en gereden KM's, want met die simpele zwart/wit quote alleen ga je het niet redden.Non conformiteit wil zeggen dat als binnen 6 maanden na de aankoop defecten
geconstateerd worden, de verkoper de plicht heeft dit te repareren. Ook als
er geen garantie op de auto zit . U hoeft hierin
niks mee te betalen
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Ik denk dat elk geval op zich staat. In ons geval heeft de advocaat van de garage haar client geadviseerd het niet op een rechtszaak aan te laten komen. De ervaring die ik wou delen was dat men niet altijd moet schrikken van een grote mond of mooie praatjes en het soms de moeite waard is om advies bij een derde, lees advocaat, te vragen.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Vrijdag 13 januari 2017 gingen we een bus kopen in Friesland. Nou dat is de rit waard geweest hoor, van Volendam naar Surhuisterveen!
We zijn heel vriendelijk geholpen en eigenlijk binnen het kwartier was de koop gesloten.
Leuke mensen.
Na het weekend kwamen we erachter dat we iets in de bus waren vergeten, echter dit werd ons "kosteloos" per aangetekende post toegestuurd! Heel netjes hoor.
Bedankt hiervoor! Wij zijn tevreden klanten.
We zijn heel vriendelijk geholpen en eigenlijk binnen het kwartier was de koop gesloten.
Leuke mensen.
Na het weekend kwamen we erachter dat we iets in de bus waren vergeten, echter dit werd ons "kosteloos" per aangetekende post toegestuurd! Heel netjes hoor.
Bedankt hiervoor! Wij zijn tevreden klanten.
Re: Ervaring Hoogsteen & Postma, Surhuisterveen
Hoogsteen en Postma auto’s [2017]
Een eindje moeten rijden, maar hier zou een auto staan die ons wel aan stond. Aangekomen geen koffie of sanitaire voorziening aangeboden gekregen, terwijl bekend was dat we een eindje moesten rijden. Maar goed, geen probleem, zal misschien de aard van het beessie zijn.
De sleutels van de auto gekregen om een proefrit te maken; we waren de straat nog niet uit of het lampje van de brandstof begint te branden. Een klein eindje gereden, maar toen toch terug gekeerd naar het bedrijf. Daar werd er voor ons getankt en konden we nog een stukje rijden.
We wilden er even over nadenken en zouden later van ons laten horen. Zo gezegd, zo gedaan. Onze bevindingen met onze eigen monteur gedeeld en er zat hoogstwaarschijnlijk een onderhoud aan te komen van ong. € 1.200. Dit medegedeeld aan de persoon van dit bedrijf en dat we de keuze wel wilden maken, maar dan moest er wel wat van de prijs af. Dat was absoluut geen optie; als we de auto niet konden of wilden kopen, moesten we deze maar laten staan!
Toen meneer door had dat verkoop er waarschijnlijk niet in zat, werd hij onvriendelijk en onprettig aan de telefoon. Ik zou dit bedrijf niet aanbevelen en heb nu al medelijden met de persoon die deze auto voor deze prijs gaat aanschaffen. Op zo’n manier gun ik een ondernemer geen inkomen!
Een eindje moeten rijden, maar hier zou een auto staan die ons wel aan stond. Aangekomen geen koffie of sanitaire voorziening aangeboden gekregen, terwijl bekend was dat we een eindje moesten rijden. Maar goed, geen probleem, zal misschien de aard van het beessie zijn.
De sleutels van de auto gekregen om een proefrit te maken; we waren de straat nog niet uit of het lampje van de brandstof begint te branden. Een klein eindje gereden, maar toen toch terug gekeerd naar het bedrijf. Daar werd er voor ons getankt en konden we nog een stukje rijden.
We wilden er even over nadenken en zouden later van ons laten horen. Zo gezegd, zo gedaan. Onze bevindingen met onze eigen monteur gedeeld en er zat hoogstwaarschijnlijk een onderhoud aan te komen van ong. € 1.200. Dit medegedeeld aan de persoon van dit bedrijf en dat we de keuze wel wilden maken, maar dan moest er wel wat van de prijs af. Dat was absoluut geen optie; als we de auto niet konden of wilden kopen, moesten we deze maar laten staan!
Toen meneer door had dat verkoop er waarschijnlijk niet in zat, werd hij onvriendelijk en onprettig aan de telefoon. Ik zou dit bedrijf niet aanbevelen en heb nu al medelijden met de persoon die deze auto voor deze prijs gaat aanschaffen. Op zo’n manier gun ik een ondernemer geen inkomen!