Ervaring met Alkmaarse garage / alkmaarsegarage.nl
-
stuiterbal49
Ervaring met Alkmaarse garage / alkmaarsegarage.nl
De belangrijkste reden waarom ik dit topic open: ik wil weten of ik juridisch een kans maak of dat het een kansloze zaak is. Reden nummer twee: ik wil dat mensen weten dat er in korte tijd veel slechte reviews bij het Google review profiel van Alkmaarse Garage werden geplaatst, maar dat je heel ver moest scrollen om die te zien. Ik had die reviews niet gezien en mede daardoor heb ik een foutieve beslissing gemaakt.
Mijn verhaal:
Ik zocht een garage in Alkmaar en zag aanvankelijk overwegend goede reviews bij deze garage (later zag ik dat je helemaal naar onderen moet scrollen bij Google reviews van de Alkmaarse Garage voor de meest recente reviews en die waren op dat moment niet heel goed. Ik zag 6 keer een 1-ster review binnen 4-5 weken. Als ik dat had geweten was ik nooit naar deze garage gegaan). Bij mijn garage waar ik normaal naartoe ging kon ik even niet terecht (een monteur was door ziekte uit de roulatie en het was daardoor heel druk) en daar, bij mijn eigen garage, zie ik hooguit 5 slechte 1 ster reviews in 4 jaar tijd. Zelf plaats ik nooit reviews, maar dit wilde ik wel aanhangig maken.
Ik zag o.a. deze 1 ster reviews bij Google in korte tijd (4-5 weken) en wil dat mensen dat ook weten (je moest hiervoor helemaal naar beneden scrollen):
Ik heb 1500 euro betaalt voor een reparatie/probleem die eigenlijk, volgens mijn vertrouwde garage, voor 200 euro opgelost kon worden (dat hoorde ik dus achteraf). Aangezien ik niet veel geld heb was dit voor mij een gigantisch bedrag, maar er werd door de Alkmaarse garage gezegd dat dit absoluut noodzakelijk was en het bij andere garages ook zo duur is, misschien nog wel duurder. Omdat ik niet bij mijn eigen garage terecht kon stond ik voor mijn gevoel voor het blok. Ik heb nog gekeken naar andere garages en rondgebeld, maar die hadden op dat moment geen tijd. Pas 2 weken later kon ik terecht; ik heb mijn auto wel nodig voor mijn werk (dacht ik toen). Had ik maar gewacht..
Ik heb een groot deel van mijn spaargeld moeten steken in een dure reparatie, die dat niet waard was (ik vertrouw mijn eigen garage, ben daar al 25 jaar tevreden klant).
Achteraf voel ik mij afgezet en wil ik er juridisch iets mee doen. Heeft aankloppen bij het juridisch loket zin? Maak ik een kans of kan ik mijn tijd beter ergens anders in investeren en het als duur leergeld beschouwen? Ik erken dat ik zelf ook niet goed heb gefilterd op de reviews en voortaan zal ik nooit meer ongeduldig zijn. Neem wel het OV voor een paar weken.
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met Alkmaarse garage en misschien een zelfde soort ervaring? Hoe ben je hier toen mee omgegaan?
Mijn verhaal:
Ik zocht een garage in Alkmaar en zag aanvankelijk overwegend goede reviews bij deze garage (later zag ik dat je helemaal naar onderen moet scrollen bij Google reviews van de Alkmaarse Garage voor de meest recente reviews en die waren op dat moment niet heel goed. Ik zag 6 keer een 1-ster review binnen 4-5 weken. Als ik dat had geweten was ik nooit naar deze garage gegaan). Bij mijn garage waar ik normaal naartoe ging kon ik even niet terecht (een monteur was door ziekte uit de roulatie en het was daardoor heel druk) en daar, bij mijn eigen garage, zie ik hooguit 5 slechte 1 ster reviews in 4 jaar tijd. Zelf plaats ik nooit reviews, maar dit wilde ik wel aanhangig maken.
Ik zag o.a. deze 1 ster reviews bij Google in korte tijd (4-5 weken) en wil dat mensen dat ook weten (je moest hiervoor helemaal naar beneden scrollen):
Review 1
IK RAAD DIT TEN ZEERSTE AF
Zes maanden geleden had ik een probleem met mijn remcilinder.
Het rempedaal zakte weg.
Ik liet hem vervangen, ververste de remvloeistof en kreeg te horen dat de cilinder defect was. Omdat remmen een zeer belangrijk veiligheidsaspect zijn, besloot ik hem meteen te laten vervangen.
Ze "vervingen" hem, maar twee weken later kwam het probleem terug. Toen ik de motorkap opende, ontdekte ik dat de cilinder niet was vervangen en dat ik €450 had betaald, wat voor mij een aanzienlijk bedrag is.
Ik ging terug, onderhandelde met de monteur, maakte geen ruzie en ze vervingen hem.
Ik heb ook de achterremblokken samen met de cilinder laten vervangen. Nu, na 3500-4000 km, hoor ik een fluitend/krakend geluid.
Na nader onderzoek ontdekte ik dat de remschijf aan één kant kapot was.
Het bleek dat het remblok niet goed vastzat.
Nu moet ik twee remschijven en twee nieuwe remblokken vervangen. Ik heb kosten gemaakt. Gelukkig hoorde ik het lawaai en ben ik op tijd naar een servicecentrum gegaan, anders had er een ramp kunnen gebeuren.
Review 2
Kom voor een APK en ga naar huis met een rekening van €600, had duidelijk aangegeven mochten er dingen bij komen bel me even op is natuurlijk niet gebeurd!, mij als klant verloren
Review 3
De APK zou €50 kosten, maar ineens werd het €450. Er werd gezegd dat de koplampen gesteld moesten worden en dat er nog andere dingen gedaan moesten worden, anders zou de auto niet door de keuring komen.
Review 4
€1400 vragen voor apk om letterlijk bijna niks! Andere garage geweest en €100 betaald.
Review 5
De slechtste garage van Nederland. Ik raad je aan hier niet heen te gaan.
Dan het juridische vraagstuk.Review 6
Mijn auto moest voor de apk, maar er mankeerde dingen aan die totaal niet nagekeken waren , en dus ook helemaal niet defect waren. Probeerde nog overeen te komen, maar heb geen reactie meer gehad. Voor mij niet meer bij de alkmaarse garage
Ik heb 1500 euro betaalt voor een reparatie/probleem die eigenlijk, volgens mijn vertrouwde garage, voor 200 euro opgelost kon worden (dat hoorde ik dus achteraf). Aangezien ik niet veel geld heb was dit voor mij een gigantisch bedrag, maar er werd door de Alkmaarse garage gezegd dat dit absoluut noodzakelijk was en het bij andere garages ook zo duur is, misschien nog wel duurder. Omdat ik niet bij mijn eigen garage terecht kon stond ik voor mijn gevoel voor het blok. Ik heb nog gekeken naar andere garages en rondgebeld, maar die hadden op dat moment geen tijd. Pas 2 weken later kon ik terecht; ik heb mijn auto wel nodig voor mijn werk (dacht ik toen). Had ik maar gewacht..
Ik heb een groot deel van mijn spaargeld moeten steken in een dure reparatie, die dat niet waard was (ik vertrouw mijn eigen garage, ben daar al 25 jaar tevreden klant).
Achteraf voel ik mij afgezet en wil ik er juridisch iets mee doen. Heeft aankloppen bij het juridisch loket zin? Maak ik een kans of kan ik mijn tijd beter ergens anders in investeren en het als duur leergeld beschouwen? Ik erken dat ik zelf ook niet goed heb gefilterd op de reviews en voortaan zal ik nooit meer ongeduldig zijn. Neem wel het OV voor een paar weken.
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met Alkmaarse garage en misschien een zelfde soort ervaring? Hoe ben je hier toen mee omgegaan?
-
NeoDutchio
Re: Ervaring met Alkmaarse garage / alkmaarsegarage.nl
Zonder te weten wat er gebeurd is en of de reparatie ook 1 op 1 op dezelfde manier zou zijn gedaan door uw eigen garage valt er geen zinnig woord over te zeggen.
Als tip voor een volgende keer, reviews op google kan je selecteren. Zowel op een ster, maar ook van laag naar hoog en andersom. Dan hoeft u niet te scrollen en ziet u sneller of het betrouwbaar is of niet.
Als tip voor een volgende keer, reviews op google kan je selecteren. Zowel op een ster, maar ook van laag naar hoog en andersom. Dan hoeft u niet te scrollen en ziet u sneller of het betrouwbaar is of niet.
bupaul
vindt dit leuk
Een heel verhaal maar u toont reviews die niets met uw geschil van doen hebben.
U schrijft echter niet wat er aan uw auto mankeerde en wat er aan gerepareerd is, alleen dat u volgens uw eigen garage teveel heeft betaald.
Zonder onderbouwing van uw geschil kan niet bewezen worden dat de garage die u bij naam noemt u afgezet heeft omdat uw eigen garage uw auto niet gezien heeft en alleen beweerd dat die het achteraf veel goedkoper had kunnen doen.
U schrijft echter niet wat er aan uw auto mankeerde en wat er aan gerepareerd is, alleen dat u volgens uw eigen garage teveel heeft betaald.
Zonder onderbouwing van uw geschil kan niet bewezen worden dat de garage die u bij naam noemt u afgezet heeft omdat uw eigen garage uw auto niet gezien heeft en alleen beweerd dat die het achteraf veel goedkoper had kunnen doen.
bupaul
vindt dit leuk
-
StevieNL81
Uit de opmerking dat het op een andere manier opgelost kon worden maak ik niet op of het dan ook dezelfde reparatie betreft. De ene garage vervangt een defect onderdeel gewoon, terwijl de andere nog moeite steekt in het oplappen van het defecte onderdeel.
Mijn apk werd afgekeurd wegens kapot glas van mistlamp. Kosten rond de 100 euro. Monteur stelde ook voor om de mistlamp af te tapen en dan opnieuw keuren. Op iets wat de auto niet heeft (is afgeplakt) kan hij ook niet worden afgekeurd. En jawel ... Goedgekeurd.
Andere 2e hands auto van me van 8K werd na jaar totalloss verklaard ivm defecte schakelcomputer. Garage 2 heeft computer uit auto gehaald, naar UK opgestuurd en laten repareren. Kosten 1000 euro en 5 weken wachten maar wel opgelost.
Een merkdealer zal altijd originele onderdelen plaatsen waar de lokale boer ook merkloze of van schroot auto:s afgehaalde onderdelen gebruikt.
Zodoende ... Betrof dit hetzelfde werk of had uw eigen garage gewoon een economisch voordeligere / andere oplossing?
Mijn apk werd afgekeurd wegens kapot glas van mistlamp. Kosten rond de 100 euro. Monteur stelde ook voor om de mistlamp af te tapen en dan opnieuw keuren. Op iets wat de auto niet heeft (is afgeplakt) kan hij ook niet worden afgekeurd. En jawel ... Goedgekeurd.
Andere 2e hands auto van me van 8K werd na jaar totalloss verklaard ivm defecte schakelcomputer. Garage 2 heeft computer uit auto gehaald, naar UK opgestuurd en laten repareren. Kosten 1000 euro en 5 weken wachten maar wel opgelost.
Een merkdealer zal altijd originele onderdelen plaatsen waar de lokale boer ook merkloze of van schroot auto:s afgehaalde onderdelen gebruikt.
Zodoende ... Betrof dit hetzelfde werk of had uw eigen garage gewoon een economisch voordeligere / andere oplossing?
En nog aanvullend: het is altijd makkelijk om te zeggen dat het veel goedkoper kan, maar stel dat je de opdracht zou geven voor het lagere bedrag, gaan ze het dan ook echt doen? Ik heb ooit een gesprek met een schilder gehad die zei dat de offerte die ik had gekregen van een andere zeker 2x te hoog was. Dus ik vroeg of hij het voor de helft wilde doen, en toen haakte hij af....
sergio1963
vindt dit leuk
Ik zie vooral veel tekst van anderen, zou daar geen copyright op rusten.
Zomaar hier plaatsen zonder echte directe reden lijkt me niet toegestaan.
Zomaar hier plaatsen zonder echte directe reden lijkt me niet toegestaan.
-
J. Deltoer
U bent gewoon keihard opgelicht. Dat is mijn conclusie. En nu moet u ook maar afwachten of er fatsoenlijke onderdelen zijn gebruikt.
Geen energie in steken. Leermoment. En door!
Geen energie in steken. Leermoment. En door!