LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

Doordat ik onder mijn auto een raar geluid hoorde, besloot ik om dan toch naar de meest dichtbij zijnde Volkswagen garage te gaan, Martin Schilder Schagen. Hoewel ik hier al enige slechte ervaring heb gehad, maar dit keer het probleem zo heftig vond klinken (schurend/tikkend geluid) bij het rijden.

Eenmaal binnen, heb ik het probleem uitgelegd. Prima, de sleutels van mijn auto werden aangenomen en er zou een monteur ernaar kijken. Ik kon rustig even plaats nemen en de desbetreffende collega zou later bij mij erop terug komen.
Na ruim 30min te hebben gewacht, kwam diezelfde collega terug om mij het verhaal uit te leggen. Er bleek een steentje vast te zitten tussen de remschijven en het wiel. Om deze te verwijderen, heeft de monteur het een en ander los gemaakt en eveneens weer bevestigd.
De totale kosten hiervoor bedragen € 84,51.

Dat terwijl ik gewoon netjes heb zitten wachten, is er zonder enige overleg het een en ander uitgevoerd. Uiteraard heb ik gevraagd waarom dit zonder overleg is. Hierop antwoordde hij: Ja, een diagnose zitten sowieso al kosten aan. Dus hier kunt u al vanuit gaan. Ook zonder dat ik weet wat deze “diagnose”-kosten zijn om het probleem in kaart te stellen.

Dat tikt natuurlijk lekker snel aan, als je zomaar uit het niets met een "SPOOK"-factuur komt van € 84,51. En dat terwijl de klant zit te wachten naar wat het probleem is. Blijkbaar bepaalt Martin Schilder Schagen, zelf wanneer het een hoge factuur wordt (dit wordt namelijk wel vooraf overlegd) en wanneer het een laag factuur is (zonder overleg). Zij doen zelf die aanname dat een bedrag van € 84,51 valt onder laag factuur waardoor geen overleg nodig is.

Met andere woorden er stond niet anders op dan gewoon te betalen met wat voor bedrag zij ook komen!
Als ik dit vooraf had geweten was ik hier niet gekomen, maar mede door het geluid (en ik zelf dacht dat het een ernstig probleem was) heb ik toch maar weer een 2e poging gewaagd.

Wat kan ik hier aan doen? Tenslotte is het probleem verholpen, maar ik vind het absurd dat er geen overleg heeft plaatsgevonden met de klant. Terwijl ik nota bene gewoon in de showroom stond te wachten. Zonder akkoord, is het probleem verholpen en geven ze mij een rekening. Daarbij bepalen zij zelf wanneer zij vinden dat er vooraf overlegd moet worden en wanneer niet.
Ik had nu niet eens de mogelijkheid gekregen om naar een andere garage te gaan, aangezien zij het steentje al voor mij hadden verwijderd.

Ter verduidelijking: ik ging er niet vanuit dat dit gratis/kostenloos of uit service werd gedaan, mij ging het erom dat ik als klant nog de keuze kreeg om dit probleem (steentje) bij hun of elders op te lossen. Als ik wist (dmv overleg) wat de kosten waren voor het demonteren & monteren van het wiel (10min werk)
Laatst gewijzigd door ths1986 op 21 mei 2016 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door peteroo »

Het spijt me, maar ik vind dit spijkers op laag water zoeken. Ze hebben tijd gestoken in de oplossing van uw probleem. Zie het als omgekeerde voorrijkosten. Auto rijden is helaas een dure liefhebberij en 84 euro is niets, vergeleken met de gemiddelde reparatie of onderhoudsbeurt.

Het is de moeite waard om voor onderhoud, keuring en reparaties een goede garage te zoeken en daar vaste klant te blijven (als je tevreden bent). Dan bouw je een band op. Als ik bij mijn vaste garage langs ga met zoiets, kan het best zijn dat ze daar niets of weinig voor rekenen. Kom ik bij een onbekende garage, dan is het gewoon kassa.

Wees blij dat ze geen ingewikkeld probleem hebben verzonnen om een dure reparatie te kunnen opvoeren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

peteroo schreef:Het spijt me, maar ik vind dit spijkers op laag water zoeken. Ze hebben tijd gestoken in de oplossing van uw probleem. Zie het als omgekeerde voorrijkosten. Auto rijden is helaas een dure liefhebberij en 84 euro is niets, vergeleken met de gemiddelde reparatie of onderhoudsbeurt.

Het is de moeite waard om voor onderhoud, keuring en reparaties een goede garage te zoeken en daar vaste klant te blijven (als je tevreden bent). Dan bouw je een band op. Als ik bij mijn vaste garage langs ga met zoiets, kan het best zijn dat ze daar niets of weinig voor rekenen. Kom ik bij een onbekende garage, dan is het gewoon kassa.

Wees blij dat ze geen ingewikkeld probleem hebben verzonnen om een dure reparatie te kunnen opvoeren.
Volledig mee eens.

Waarom zou je als klant verwachten dat, als een monteur hier zijn tijd in steekt op jouw opdracht, dit gratis zou moeten zijn? Die monteur is toch ook gewoon aan het werk en moet toch ook eten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door kokka »

Dus nadat ze tussen alle afpraken door, tijd voor je vrij maken, mag de monteur eigenlijk nergens aan zitten?Hij heeft het een en ander al los moeten halen om uberhaupt te kunnen zien wat er mis is.

Eigenlijk heb je een prima ervaring met Martin Schilder, maar hebben zij er een slechte klant aan gehad

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door thecure »

ths1986 schreef:Doordat ik onder mijn auto een raar geluid hoorde, besloot ik om dan toch naar de meest dichtbij zijnde Volkswagen garage te gaan, Martin Schilder Schagen. Hoewel ik hier al enige slechte ervaring heb gehad, maar dit keer het probleem zo heftig vond klinken (schurend/tikkend geluid) bij het rijden.

Eenmaal binnen, heb ik het probleem uitgelegd. Prima, de sleutels van mijn auto werden aangenomen en er zou een monteur ernaar kijken. Ik kon rustig even plaats nemen en de desbetreffende collega zou later bij mij erop terug komen.
Na ruim 30min te hebben gewacht, kwam diezelfde collega terug om mij het verhaal uit te leggen. Er bleek een steentje vast te zitten tussen de remschijven en het wiel. Om deze te verwijderen, heeft de monteur het een en ander los gemaakt en eveneens weer bevestigd.
De totale kosten hiervoor bedragen € 84,51.

Dat terwijl ik gewoon netjes heb zitten wachten, is er zonder enige overleg het een en ander uitgevoerd. Uiteraard heb ik gevraagd waarom dit zonder overleg is. Hierop antwoordde hij: Ja, een diagnose zitten sowieso al kosten aan. Dus hier kunt u al vanuit gaan. Ook zonder dat ik weet wat deze “diagnose”-kosten zijn om het probleem in kaart te stellen.

Dat tikt natuurlijk lekker snel aan, als je zomaar uit het niets met een "SPOOK"-factuur komt van € 84,51. En dat terwijl de klant zit te wachten naar wat het probleem is. Blijkbaar bepaalt Martin Schilder Schagen, zelf wanneer het een hoge factuur wordt (dit wordt namelijk wel vooraf overlegd) en wanneer het een laag factuur is (zonder overleg). Zij doen zelf die aanname dat een bedrag van € 84,51 valt onder laag factuur waardoor geen overleg nodig is.

Met andere woorden er stond niet anders op dan gewoon te betalen met wat voor bedrag zij ook komen!
Als ik dit vooraf had geweten was ik hier niet gekomen, maar mede door het geluid (en ik zelf dacht dat het een ernstig probleem was) heb ik toch maar weer een 2e poging gewaagd.

Wat kan ik hier aan doen? Tenslotte is het probleem verholpen, maar ik vind het absurd dat er geen overleg heeft plaatsgevonden met de klant. Terwijl ik nota bene gewoon in de showroom stond te wachten. Zonder akkoord, is het probleem verholpen en geven ze mij een rekening. Daarbij bepalen zij zelf wanneer zij vinden dat er vooraf overlegd moet worden en wanneer niet.
Ik had nu niet eens de mogelijkheid gekregen om naar een andere garage te gaan, aangezien zij het steentje al voor mij hadden verwijderd.
ik vind het een super service, om dit tussendoor tussen alle vaste afspraken voor jou te doen.
en de prijs vind ik ook netjes.
Jij werkt zeker gratis?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

eens met bovenstaande en dan nog..... met die steen wilt u toch ook niet meer wegrijden???? Dus wat moeten ze dan? Wat was uw antwoord geweest als de monteur zijn werk niet had afgemaakt en u (tijdens de koffie) eerst om toestemming had gevraagd? U kon toch echt geen nee zeggen meer....

stofzuigertje

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de monteur via de receptie had gevraagd of herstel mag... is dat lopen, wachten en overleggen en uurloon loopt dan door.

De monteur mag niets zelf in dat geval en de receptie moet U vragen en extra uurloon, terwijl het zoeken meer tijd koste dan verwijderen
steentje... daarvoor moest vermoedelijk het wiel eraf en even prikken is meestal voldoende.
Dan word enkele seconden steentje verwijderen na vinden wel erg duur......

De meeste hebben bij kale APK de afspraak dat ze tot een bedrag vrij mogen herstellen.
Ik heb een garage die de kale APK voor €19,95 en lampjes en wissers mogen vervangen tot €100,- zonder overleg vooraf.
Als ik weiger word de APK afgekeurd en betaal ik 2x dus €39,90 voor de 2e keer APK en alsnog het gevonden herstellen.

U gaf opdracht probleem te zoeken en als dat niet onredelijk duur is mag een monteur het gelijk doen.
Als je dit wilt voorkomen moet je vooraf een maximaal bedrag afspreken met risico van extra kosten.
En waarom een dealer als er naast universele garage zit als je vooraf al twijfelde.....

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

peteroo schreef:Het spijt me, maar ik vind dit spijkers op laag water zoeken. Ze hebben tijd gestoken in de oplossing van uw probleem. Zie het als omgekeerde voorrijkosten. Auto rijden is helaas een dure liefhebberij en 84 euro is niets, vergeleken met de gemiddelde reparatie of onderhoudsbeurt.

Het is de moeite waard om voor onderhoud, keuring en reparaties een goede garage te zoeken en daar vaste klant te blijven (als je tevreden bent). Dan bouw je een band op. Als ik bij mijn vaste garage langs ga met zoiets, kan het best zijn dat ze daar niets of weinig voor rekenen. Kom ik bij een onbekende garage, dan is het gewoon kassa.

Wees blij dat ze geen ingewikkeld probleem hebben verzonnen om een dure reparatie te kunnen opvoeren.
Jij vergelijkt een steentje uit een vering/remschijf/wiel halen met een "gemiddelde reparatie/onderhoudsbeurt"? Is dat niet beetje appels met peren vergelijken?

Ja achteraf had ik inderdaad niet naar de dealer moeten gaan maar naar een ander goede autogarage. Maar gezien het geluid van het probleem, was ik daar zo van geschrokken waardoor ik toch besloot om naar de dealer te gaan.

Wat ze achteraf hebben berekend, zegt me totaal niks en of daar extra verzonnen problemen erbij hebben gezet zou ook heel goed mogelijk zijn.

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

kokka schreef:Dus nadat ze tussen alle afpraken door, tijd voor je vrij maken, mag de monteur eigenlijk nergens aan zitten?Hij heeft het een en ander al los moeten halen om uberhaupt te kunnen zien wat er mis is.

Eigenlijk heb je een prima ervaring met Martin Schilder, maar hebben zij er een slechte klant aan gehad
Dat maak jij er zelf uit op? Op de brug, konden ze al zien dat er een steentje vast bleef zitten. Maar mij ging het erom dat zij zonder overleg dit hebben uitgevoerd en vervolgens met de rekening komen. En uiteraard ging ik er niet van uit dat het gratis moest zijn, maar vooraf een indicatie van de mogelijke kosten voor dit steentje had ik zeeer op prijs gesteld!

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

thecure schreef:
ths1986 schreef:Doordat ik onder mijn auto een raar geluid hoorde, besloot ik om dan toch naar de meest dichtbij zijnde Volkswagen garage te gaan, Martin Schilder Schagen. Hoewel ik hier al enige slechte ervaring heb gehad, maar dit keer het probleem zo heftig vond klinken (schurend/tikkend geluid) bij het rijden.

Eenmaal binnen, heb ik het probleem uitgelegd. Prima, de sleutels van mijn auto werden aangenomen en er zou een monteur ernaar kijken. Ik kon rustig even plaats nemen en de desbetreffende collega zou later bij mij erop terug komen.
Na ruim 30min te hebben gewacht, kwam diezelfde collega terug om mij het verhaal uit te leggen. Er bleek een steentje vast te zitten tussen de remschijven en het wiel. Om deze te verwijderen, heeft de monteur het een en ander los gemaakt en eveneens weer bevestigd.
De totale kosten hiervoor bedragen € 84,51.

Dat terwijl ik gewoon netjes heb zitten wachten, is er zonder enige overleg het een en ander uitgevoerd. Uiteraard heb ik gevraagd waarom dit zonder overleg is. Hierop antwoordde hij: Ja, een diagnose zitten sowieso al kosten aan. Dus hier kunt u al vanuit gaan. Ook zonder dat ik weet wat deze “diagnose”-kosten zijn om het probleem in kaart te stellen.

Dat tikt natuurlijk lekker snel aan, als je zomaar uit het niets met een "SPOOK"-factuur komt van € 84,51. En dat terwijl de klant zit te wachten naar wat het probleem is. Blijkbaar bepaalt Martin Schilder Schagen, zelf wanneer het een hoge factuur wordt (dit wordt namelijk wel vooraf overlegd) en wanneer het een laag factuur is (zonder overleg). Zij doen zelf die aanname dat een bedrag van € 84,51 valt onder laag factuur waardoor geen overleg nodig is.

Met andere woorden er stond niet anders op dan gewoon te betalen met wat voor bedrag zij ook komen!
Als ik dit vooraf had geweten was ik hier niet gekomen, maar mede door het geluid (en ik zelf dacht dat het een ernstig probleem was) heb ik toch maar weer een 2e poging gewaagd.

Wat kan ik hier aan doen? Tenslotte is het probleem verholpen, maar ik vind het absurd dat er geen overleg heeft plaatsgevonden met de klant. Terwijl ik nota bene gewoon in de showroom stond te wachten. Zonder akkoord, is het probleem verholpen en geven ze mij een rekening. Daarbij bepalen zij zelf wanneer zij vinden dat er vooraf overlegd moet worden en wanneer niet.
Ik had nu niet eens de mogelijkheid gekregen om naar een andere garage te gaan, aangezien zij het steentje al voor mij hadden verwijderd.
ik vind het een super service, om dit tussendoor tussen alle vaste afspraken voor jou te doen.
en de prijs vind ik ook netjes.
Jij werkt zeker gratis?
Waar haal je het woord 'gratis' vandaan?? Dat concludeer je zelf uit het hele verhaal?
Nogmaals: Mij ging het erom dat er niet vooraf (na het concluderen van het steentje) dat deze kosten werden overlegd met de klant voordat ze het gingen uitvoeren. Uiteindelijk kreeg ik een rekening, waarbij ik niet wist wat het was, waardoor het was en voor de duidelijkheid hier zijn totaal geen onderdelen vervangen. Alleen het steentje eruit halen, demonteren & monteren duurde hooguit 10min = €84,-

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Um, TS. Het bedrag is gewoon logisch gezien je verhaal, en het is natuurlijk vreemd dat jij niet zelf tegen die monteur hebt gezegd dat je niet wilde dat hij het repareerde, maar alleen keek naar wat mis was. Het feit dat ze speciaal tijd hebben gemaakt tussen de afspraken door en je probleem meteen hebben opgelost is gewoon prima service.

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

Frantic2 schreef:eens met bovenstaande en dan nog..... met die steen wilt u toch ook niet meer wegrijden???? Dus wat moeten ze dan? Wat was uw antwoord geweest als de monteur zijn werk niet had afgemaakt en u (tijdens de koffie) eerst om toestemming had gevraagd? U kon toch echt geen nee zeggen meer....
Hoezo zou dat niet kunnen? Ik heb tenslotte ook van huis uit naar de dealer gereden, ik zeg niet dat het goed is voor de auto om er alsnog mee te rijden. Maar er waren genoeg andere autogarages (geen dealers) die wellicht dit ook hadden kunnen uitvoeren.
Achteraf had ik navraag gedaan en bleek dat ik met € 20 klaar zou zijn bij een andere autogarage. En nee, daar ben ik niet geweest omdat ik (van wege het geluid) dacht dat het een ernstig probleem zou zijn, bijvoorbeeld koppelingsbak/vering etc...

Juist spelen deze dealers erop in, dat je niet eens NEE kunt zeggen! Het probleem is al verholpen enige wat de klant nog MOET doen = betalen!

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

stofzuigertje schreef:Als de monteur via de receptie had gevraagd of herstel mag... is dat lopen, wachten en overleggen en uurloon loopt dan door.

De monteur mag niets zelf in dat geval en de receptie moet U vragen en extra uurloon, terwijl het zoeken meer tijd koste dan verwijderen
steentje... daarvoor moest vermoedelijk het wiel eraf en even prikken is meestal voldoende.
Dan word enkele seconden steentje verwijderen na vinden wel erg duur......

De meeste hebben bij kale APK de afspraak dat ze tot een bedrag vrij mogen herstellen.
Ik heb een garage die de kale APK voor €19,95 en lampjes en wissers mogen vervangen tot €100,- zonder overleg vooraf.
Als ik weiger word de APK afgekeurd en betaal ik 2x dus €39,90 voor de 2e keer APK en alsnog het gevonden herstellen.

U gaf opdracht probleem te zoeken en als dat niet onredelijk duur is mag een monteur het gelijk doen.
Als je dit wilt voorkomen moet je vooraf een maximaal bedrag afspreken met risico van extra kosten.
En waarom een dealer als er naast universele garage zit als je vooraf al twijfelde.....
Ja achteraf was dat inderdaad stom geweest, ik was bij een universele garage € 20.- kwijt geweest.
Ik vind het absurd dat, als je vraagt om er even naar te kijken dat zij het probleem hebben gevonden, deze oplossen en de klant een rekening sturen.
En wat als dat bedrag tot € 200.- is, dat is een aanname wat zij ervan maken, dat het valt onder een hoog factuur en laag factuur (< €200.-)

Dat terwijl de klant naast de werkplaats zit te wachten, kosten hun hooguit 1 minuutje om dit vooraf kenbaar te maken aan de klant.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ths1986 schreef:Juist spelen deze dealers erop in, dat je niet eens NEE kunt zeggen! Het probleem is al verholpen enige wat de klant nog MOET doen = betalen!
Je had de monteur een duidelijke opdracht kunnen geven om alleen te diagnostiseren en expliciet aan te geven niet te repareren.

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

Julie4444 schreef:Um, TS. Het bedrag is gewoon logisch gezien je verhaal, en het is natuurlijk vreemd dat jij niet zelf tegen die monteur hebt gezegd dat je niet wilde dat hij het repareerde, maar alleen keek naar wat mis was. Het feit dat ze speciaal tijd hebben gemaakt tussen de afspraken door en je probleem meteen hebben opgelost is gewoon prima service.
Waaruit vind jij het bedrag logisch? Ben je zelf ook monteur, reken jij 10min = € 84.- met andere woorden uurloon bedraagt: € 504
Was pas logisch als ze vooraf de kosten hadden overlegd voordat ze het gingen oplossen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ths1986 schreef:
Julie4444 schreef:Um, TS. Het bedrag is gewoon logisch gezien je verhaal, en het is natuurlijk vreemd dat jij niet zelf tegen die monteur hebt gezegd dat je niet wilde dat hij het repareerde, maar alleen keek naar wat mis was. Het feit dat ze speciaal tijd hebben gemaakt tussen de afspraken door en je probleem meteen hebben opgelost is gewoon prima service.
Waaruit vind jij het bedrag logisch? Ben je zelf ook monteur, reken jij 10min = € 84.- met andere woorden uurloon bedraagt: € 504
Was pas logisch als ze vooraf de kosten hadden overlegd voordat ze het gingen oplossen.
Hoezo 10 minuten? Je zegt zelf:
tgs1986 schreef:Na ruim 30min te hebben gewacht, kwam diezelfde collega terug om mij het verhaal uit te leggen. Er bleek een steentje vast te zitten tussen de remschijven en het wiel. Om deze te verwijderen, heeft de monteur het een en ander los gemaakt en eveneens weer bevestigd.
De totale kosten hiervoor bedragen € 84,51.
Hij is dus 30 minuten bezig geweest om het probleem te vinden en vervolgens op te lossen.
Of had jij de beste monteur verteld dat hij een steentje tussen de remschijven moest zoeken? Dacht dat jij had aangegeven dat er geluid was "onder de auto" en dan moet die monteur magischerwijs gelijk weten hoe en wat en dat meteen 1,2,3 kunnen oplossen?

ths1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2016 03:45

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door ths1986 »

Ik heb inderdaad 30min gewacht, omdat ik niet DIRECT geholpen kon worden. Als ik plaats neem in de wachtruimte betekent niet dat hij al met mijn auto bezig is. Ik heb daarna mijn auto zien wegrijden (naar de werkplaats) dit gebeurde na ongeveer 10-15min.

Nee ik wist niet dat het bij mijn remschijf was, maar wist wel dat het linksvoor was daar hoorde ik immers het geluid vandaan komen. Soms hard, soms zacht. Wat de reden/oorzaak was, was bij mij niet bekend vandaar dat ik kwam met die vraag.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ths1986 schreef:Ik heb inderdaad 30min gewacht, omdat ik niet DIRECT geholpen kon worden. Als ik plaats neem in de wachtruimte betekent niet dat hij al met mijn auto bezig is. Ik heb daarna mijn auto zien wegrijden (naar de werkplaats) dit gebeurde na ongeveer 10-15min.

Nee ik wist niet dat het bij mijn remschijf was, maar wist wel dat het linksvoor was daar hoorde ik immers het geluid vandaan komen. Soms hard, soms zacht. Wat de reden/oorzaak was, was bij mij niet bekend vandaar dat ik kwam met die vraag.
Dus nu is de monteur ruim 20 minuten bezig geweest?
En toch hebben ze voor jou hun planning aangepast en een spoedreparatie uitgevoerd. Waarom vind je dat bedrag niet representatief?

stofzuigertje

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens de klank kast is het vaak dat als je Links iets hoorde het toch het rechter lager is....
Dus beide zijden zoeken en als ik Links klaagde ze gelijk het rechter wiel verwijderen....

En dat het achteraf een steentje was... zodra hij het ziet en weg prikt met schroevendraaier, daar vraag je niets voor...
Het zoeken is betaald, steentje weg is gratis!

U gaf een zoek opdracht en ik noem steentje weg halen geen herstel... dat is paar seconden!
Alleen is het maar net of je het gelijk ziet of moet zoeken en als geluid soms wel en dan weer niet is word dat langer zoeken.
Ik vind deze rekening wel redelijk gezien het tarief van een dealer.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ervaring met garage Martin Schilder Schagen

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ben het met TS eens. Ze hadden even moeten komen vertellen wat er aan de hand is en overleggen met de klant. Dat is service en fatsoenlijk.
Nu hebben ze op eigen initiatief 'gerepareerd' en brengen nog een flink bedrag in rekening.
Ik zou me opgelicht voelen.
De garage waar ik altijd kom werkt zo niet. Die is klantvriendelijker.
TS heeft gevraagd het probleem op te zoeken niet te repareren. Dat had TS na overleg alsnog kunnen beslissen. Zou Ts dat niet gedaan hebben en elders laten repareren mag de garage natuurlijk wel onderzoekskosten in rekening brengen.

Gesloten