LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Debbestein
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 16:36

GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Debbestein »

Mijn BMW 320i uit 2001 moest voor de APK. Ik dacht 29 euro bij de Kwikfit, dat is een koopje want ik weet bijna zeker dat ie wordt goedgekeurd.

Op 5 december 2011 werd ie gekeurd. Ik werd gebeld met de mededeling dat mijn auto was afgekeurd, dat ik er niet meer mee mocht rijden. Mijn remleiding was links en rechts volledig verroest. Ik was behoorlijk verbaast. Het zou een reparatie zijn van 350 euro. De reparatie moest bij de kwikfit worden uitgevoerd wilde ik in aanmerking komen voor de gratis herkeuring.

Ik vond het zo ongeloofwaardig dat ik vandaag mijn auto opnieuw heb laten keuren bij de BMW dealer voor 78 euro. Je raadt het nooit. Gewoon door de keuring, niks roest. Niks aan het handje. Ik heb de Kwikfit gebeld en gevraagd om geld terug. Ben bang dat dit nog wel even een battle gaat worden.

In ieder geval, mensen, als ik jou was goedkoop is duurkoop! Die kwikfit mannen willen toch echt geld aan je verdienen. Ik zal ook wel weer makkelijk slachtoffer zijn als vrouw.

Wees dus gewaarschuwd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door dhc »

Dit is al het zoveelste topic over vermeend frauduleus handelen van deze firma.
Dat kun je bijna geen toeval meer noemen....
Ik zou, als U er met Kwikflut niet uitkomt, een klacht indienen bij de Bovag. Daar zijn ze bij aangesloten.
Laat even weten wanneer het probleem is opgelost?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Debbestein schreef:
Wees dus gewaarschuwd.
Veel lezers die hier op dit forum lezen zijn al gewaarschuwd voor Kwik flut, diverse topic's vliegen je hier om de oren over kwik flut.
Het is triest op welke manier kwik flut hun geld wil verdienen.

Ook is bij de meeste garage's de herkeuring gratis alleen bij kwik flut niet.
Ken iemand die is er ook geweest en in gordel zat een gaatje in, dat moest door kwik flut vervangen worden anders geen gratis herkeuring terwijl die persoon voor 5 euro een andere goede gordel had op de sloop en zelf erin gezet heeft.

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Gelukkig heeft mevrouw al de moeite genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen. De assistent-manager van het filiaal in kwestie heeft reeds geprobeerd contact te krijgen met mevrouw, echter tot nu toe zonder succes.

De verantwoordelijke filiaalmanger neemt morgen nogmaals contact met mevrouw op om te achterhalen waarom de beoordeling van onze keurmeester afwijkt van de beoordeling door het andere autobedrijf.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door tuinman »

@ kwik fit webcare,

wanneer gaan jullie nu eens inhoudelijk in op de kritiek van dhc en chocolademelk?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tuinman schreef:@ kwik fit webcare,

wanneer gaan jullie nu eens inhoudelijk in op de kritiek van dhc en chocolademelk?
Daar zal waarschijnlijk geen reactie op komen Tuinman, als men in het
recht staat bij Kwik Fit dan krijg je een waardebon thuis gestuurd van € 50,00.
(natuurlijk dat je nog terug komt)
Hebben wij zelf mee gemaakt maar hebben er iemand anders blij mee gemaakt mij zullen ze er nooit maar dan ook nooit meer zien.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door dhc »

Kwik-Fit Webcare schreef:Gelukkig heeft mevrouw al de moeite genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen. De assistent-manager van het filiaal in kwestie heeft reeds geprobeerd contact te krijgen met mevrouw, echter tot nu toe zonder succes.

De verantwoordelijke filiaalmanger neemt morgen nogmaals contact met mevrouw op om te achterhalen waarom de beoordeling van onze keurmeester afwijkt van de beoordeling door het andere autobedrijf.
gevalletje damage-control?
Het ware beter geweest als jullie het personeel eens onder de neus wrijven dat de gemiddelde consument niet helemaal debiel is!
Er zijn genoeg manieren om aan te tonen dat jullie (bijna consequent) klanten in de maling nemen en onnodige reaparaties laten uitvoeren.
In mijn vocabulaire zijn julie gewoon een stelletje oplichters die klanten willens en wetens op kosten jagen.

stofzuigertje

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij afkeur even bellen voor een steekproef controleur....
Dan ziet deze dat hij onterecht is afgekeurd en krijgt de keurmeester een waarschuwing of hij raakt als het te vaak gebeurde zijn papieren kwijt!

Dus bel en vraag een herkeuring en laat de auto staan.
De RDW keurmeester vragen is vaak voldoende om alles terug te draaien maar ik weigerde en er moest zelfs Politie bij komen omdat mijn auto plotseling goedgekeurd was....
Dit was geen Kwik Fit maar een gelijkwaardige maar zo pak je dit soort keurmeesters terug!

In mijn geval waren de banden glad omdat als je 2½ mm hebt en op de slijtage indicator gaat meten deze minder hebben!
Als vergoeding kreeg ik wel nieuwe banden gratis en kom er nooit meer!
Deze nog redelijke zomerbanden waren dus nog voldoende en de winterbanden had ik al staan... met nog meer profiel.

Dus nooit meer naar dure dealer gaan maar RDW bellen.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door tuinman »

Zeer goede tip,
zo wordt het kaf van het koren gescheiden

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Helaas krijgen wij vooralsnog geen contact met mevrouw. Wij begrijpen dat het verwarrend is dat wij de remleidingen niet goedkeuren en een ander bedrijf wel. Onze Filiaalmanager heeft dan ook een bericht ingesproken op de voicemail van mevrouw met het voorstel om - op een door mevrouw aangewezen locatie - opnieuw de remleidingen te laten beoordelen in het bijzijn van een van onze keurmeesters.Het is helaas niet mogelijk om alsnog via de RDW een herkeuring aan te vragen omdat de auto de keuringsinstantie al heeft verlaten. Mochten er inderdaad fouten gemaakt zijn, dan betalen wij de kosten van de keuring uiteraard terug.

Graag willen wij ook via deze weg vermelden dat onze keurmeesters geen (commercieel) belang hebben bij het afkeuren van auto's. Onze keurmeesters staan onder supervisie van de RDW en voeren geen reparaties uit.

Tenslotte willen wij graag dhc en Chocomelk uitnodigen om een dag mee te kijken bij Kwik-Fit om inzage te geven in onze werkwijze. Wij hopen dat jullie hiervoor openstaan en wij willen jullie dan ook vragen jullie contactgegevens te mailen naar [email protected]

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door tuinman »

@Kwik-Fit Webcare

Mag ik ook mee, want ik geloof er geen zak van wat u hier schrijft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kwik-Fit Webcare schreef:
Tenslotte willen wij graag dhc en Chocomelk uitnodigen om een dag mee te kijken bij Kwik-Fit om inzage te geven in onze werkwijze. Wij hopen dat jullie hiervoor openstaan en wij willen jullie dan ook vragen jullie contactgegevens te mailen naar [email protected]
Nou nee daar bedank ik voor, heb zelf genoeg problemen gehad met Kwik Fit.
Dat was ééns maar nooit meer.

Overigens zie de diverse topics hier op dit forum over Kwik fit. :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kwik-Fit Webcare schreef:Tenslotte willen wij graag dhc en Chocomelk uitnodigen om een dag mee te kijken bij Kwik-Fit om inzage te geven in onze werkwijze. Wij hopen dat jullie hiervoor openstaan en wij willen jullie dan ook vragen jullie contactgegevens te mailen naar [email protected]

Wel wel wel...een uitgelezen kans voor - dhc - en - chocomelk - om een kijkje in de keuken te nemen.
De tuinman wil ook mee.

Nou, ik zou zeggen grijp die kans en laat weten hoe is afgelopen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Kwik-Fit Webcare schreef:Tenslotte willen wij graag dhc en Chocomelk uitnodigen om een dag mee te kijken bij Kwik-Fit om inzage te geven in onze werkwijze. Wij hopen dat jullie hiervoor openstaan en wij willen jullie dan ook vragen jullie contactgegevens te mailen naar [email protected]

Wel wel wel...een uitgelezen kans voor - dhc - en - chocomelk - om een kijkje in de keuken te nemen.
De tuinman wil ook mee.

Nou, ik zou zeggen grijp die kans en laat weten hoe is afgelopen.
@ Teun, met deze bied ik jou mijn plaats aan om een dagje mee te lopen daar. :wink:

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Kwik-Fit Webcare schreef:
Graag willen wij ook via deze weg vermelden dat onze keurmeesters geen (commercieel) belang hebben bij het afkeuren van auto's. Onze keurmeesters staan onder supervisie van de RDW en voeren geen reparaties uit.
Dit is dus klinkklare onzin !! Jullie keurmeesters zijn monteurs met een APK bevoegdheid en voeren wel degelijk reparaties uit. Probeer de mensen hier nou niet wijs te maken dat jullie monteurs niet werken.
Alhoewel, nou ik dit zo lees........

En het "onder supervisie staan van de RDW" betekend niks meer en niks minder dan dat er ook bij KwikFit steekproefsgewijs (3 op de 100) een RDW-keurmeester komt controleren of een auto al dan niet terecht is goed- danwel afgekeurd is.

v.d.Heyden

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Volgens mij kun je zelf ook een steekproefherkeuring bij de RDW aanvragen.
Is misschien wel handig in dit soort gevallen, en kan de afkeurmeester gelijk op zijn fouten worden gewezen

Recept :
1.Aangeven dat je geen reparatie wilt,en dat je verzoekt om het APK-rapport in te vullen, en de wagen af te melden.
2 Aangeven dat je nu direct terplekke een herkeuring van de RDW wilt, en de RDW hiervoor bellen.

Ik heb zo een vaag gevoel dat er dan ineens geen afkeurrapport meer bestaat.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door ronald g »

Die supervisie van de RDW is enkel steekproefsgewijs en er mogen door keurmeesters maar een aantal auto's per dag worden afgemeld. Dat de keurmeesters geen commercieel belang hebben past al helemaal niet in het beleid van kwikfit. Die goedkope APK keuring is een binnenkomertje en de afkeur volgt later, warempel alles wat kwikfit in het assortiment heeft is wel versleten en zo niet dan maken ze het zelf wel kapot, ook hier zijn legio forums over geopend. Weet je in essentie willen de monteurs wel klantvriendelijk, informerend zijn en goed werk afleveren maar als de filiaalmanager dan de omzet ziet dalen loopt hij/zij de provisie mis en wordt met een beetje pech nog ontslagen ook. De opdracht van Kwikfit Nederland aan de filiaal managers is winst hoe je het doet maakt niet uit, doe je het niet helaas pindakaas en volgt ontslag. Mede daarom verschillen de ervaringen van klanten, er zijn ook goede filialen maar als de omzet niet gehaald wordt tja wie weet.

Off topic, zolang de organisatie kwikfit naar Amerikaans model blijft werken sterft het fenomeen fastfitter zeer snel uit.

stofzuigertje

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je twijfel aan een afkeur, niet bij de Kwit Fit hier boven voor gratis Cadeau bon melden maar RDW bellen voor controle.
Je auto moet staan blijven en wachten op de controleur.
Naast de steekproeven mag je ook zelf deze aanvragen.
De kans bestaat dat de auto plotseling wel goed is maar gewoon doorzetten en papier van afkeur eisen.

Dus bij afkeur, eis het papier en bel de RDW.
Dan worden de foute keurmeesters geschorst en blijven de goede Kwit Fitters over want die zijn er ook nog!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door sephora30 »

Chocomelk schreef:
Ook is bij de meeste garage's de herkeuring gratis alleen bij kwik flut niet.

Bij meerdere garages is de herkeuring alleen gratis als je de auto door hun laat repareren. Doe je het zelf dan kan je mooi betalen voor de herkeuring.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GEEN APK laten uitvoeren bij KwikFit Zeeburgerpad 12 A'dam

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:
Chocomelk schreef:
Ook is bij de meeste garage's de herkeuring gratis alleen bij kwik flut niet.

Bij meerdere garages is de herkeuring alleen gratis als je de auto door hun laat repareren. Doe je het zelf dan kan je mooi betalen voor de herkeuring.
Dat zou zomaar kunnen, gelukkig bij de garage waar wij heen gaat niet.

Gesloten