LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie Fred Janssen Naarden

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
brian tel
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010 20:32

Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door brian tel »

Beste Forummers.

Ik heb een probleem met de garage Fred Janssen in Huizen, graag zou ik jullie mening over deze kwestie willen hebben.

Op vrijdag 10 februari heb ik een auto gekocht bij garage fred janssen in Naarden. Deze auto zou bij aflevering een nieuwe apk krijgen en een goede beurd waarbij alle gebreken zouden worden opgelost.

Het gaat om een Skoda Fabia 1.4 16v 101pk uit 2001 met 145.000 Km op de teller.

Op maandag 20 Februari kon ik de auto ophalen, ik heb toen ook de auto betaald. De auto heeft nieuwe voor nieuwe schijven en blokken gekregen, achter nieuwe blokken, remolie is vervangen en de olie en het filter zijn vervangen.

Nadat ik betaald heb mocht ik de auto zelf uit de garage rijden, niks aan de hand. Op het moment dat ik de bocht om was bij de garage ging het motorstoringslampje branden, hierop ben ik direct en binnen 10 minuten terug gekeerd naar de garage
De verkoper melde mij dat de auto uitgelezen moest worden dit is ook gelijk gedaan.
Voor het uitlezen wist de monteur mij al te melden dat het de lambda sonde was want deze gaf tijdens het rij klaarmaken ook al een storing, de monteur heeft de sonde toen schoon gemaakt in de hoop dat deze niet meer terug zou komen.
Met dit verhaal ben ik naar de verkoper gegaan en deze wist mij te melden dat ik bij de balie een afspraak moest maken.
Netjes bij de balie een afspraak gemaakt en als service kreeg ik zelfs vervangend vervoer.

De afspraak was gepland op 1 maart, op 28 maart kreeg i keen mail van de garage dat ik 150 euro moest betalen om de auto te laten repareren, hiermee ben ik niet akkoord gegaan.

Ik heb de auto gekocht met 3 maanden garantie op de motor en versnellingsbak.

Welk recht heb ik momenteel, geld hierbij echt de letterlijke garantie tot aan de deur?
Ik mag toch logischerwijs verwachten dat een storing welke bij hun tijdens het rij klaarmaken al bekend was kosteloos gerepareerd word? De auto stond net 10 minuten op mijn naam en ik was de bocht nog niet om bij de garage toen deze storing al kwam.

Ik heb de garage hierop gewezen en zij willen een coulance vanaf mijn kant van 150 euro.

Kan ik iets met de wet non-conformiteit aangezien ik deze reparatie niet zelf veroorzaakt kan hebben binnen 10 minuten?

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite en tijd.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Linoge »

Je hebt zelf willens en wetens die auto met beperkte garantie gekocht. Waar het om draait is of die storing bij de aflevering al bekend was. Daarvoor moet die monteur dus bij zijn verhaal blijven. Zie jij dat in alle redelijkheid gebeuren?
Het aanbod van 150 euro is redelijk. Van wat ik lees heeft die garage toch aardig zijn best geda op de aflevering. Wil je een conflict met ze, of een garage waar je nog eens terecht kan?

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Poot stijf houden !!

Ben bekend met Fred Jansen Huizen. Altijd Opel gereden maar mn laatste Opel aankoop was een drama.
Ook beperkte garantie maar afgesproken was dat o.a. enkele krassen en butsen zouden worden weggewerkt.
Verkoper zei letterlijk - we hebben hier een picasso rondlopen - jaja een schele zeker.
Paar maanden later kom ik erachter dat de versnellingsbak gereviseerd was. Blij dat mn ingeruilde opel minder waard was dan dat zij dachten.

Storing is blijkbaar reeds bekend en men hoopte dat niet meer zou voorkomen.
Aanbod van 150e redelijk.....mwah niet echt....meer schandalig dat Jansen zelfs durf te vragen.
Voor de aflevering zal je best afleverkosten hebben betaald ? of niet ?

s6 ermee ! Ze zijn allang niet meer wat ze vroeger waren.

Btw, waarom moet de coulance vanuit jou komen na 10 min in bezit te zijn......typisch autoverkoper opmerking.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De monteur geeft al aan dat het tijdens het klaar maken van de
auto ook al gebeurde en nu willen ze 150 euro van je hebben en vinden
dat ook nog coulance !? :twisted:

Ze zijn helemaal gek geworden daar, poot stijf houden, hun behoren een fatsoenlijke auto te verkopen en niet naar 10 minuten al problemen er mee hebben.

landrover200
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2011 18:59

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door landrover200 »

Chocomelk schreef:De monteur geeft al aan dat het tijdens het klaar maken van de
auto ook al gebeurde en nu willen ze 150 euro van je hebben en vinden
dat ook nog coulance !? :twisted:

Ze zijn helemaal gek geworden daar, poot stijf houden, hun behoren een fatsoenlijke auto te verkopen en niet naar 10 minuten al problemen er mee hebben.
Daar ben ik het volledig mee eens ,er zijn nog wel meer wegen te bewandelen om ze wat klantvriendelijk te maken ,in plaats van aftepoeieren.

brian tel
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010 20:32

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door brian tel »

De beperkte garantie op de motor en bak heb ik bijgekocht ivm eventueel een koppeling of andere draaiende delen.
Tijdens de proefrit is er geen brandend motorstoringslampje geweest wel heb ik toen opgemerkt dat de remmen slecht waren deze zijn ook vervangen.

Voor de aflever beurd heb ik 395 euro extra moeten betalen hiervoor werd de auto gepoetst en een zogezegde goede beurd gegeven waarbij alle mankementen opgelost werden.
tijdens deze beurd zijn dus de remmen gedaan en de olie en olie filter.

Het poetsen zou door een (zoals Teun al zijn een Picasso gedaan worden) bij het ophalen was de auto gewoonweg slecht gepoetst, nou ben ik daarin een detaillist maar der auto was heel slecht gepoetst.
De matten set welke er bij de proefrit in zat was ook weg, 3 van deze matten waren nog terug te vinden maar de 4de is nog niet gevonden.

Ik ben ook van plan om mijn poot stijf te gaan houden. De auto is gekocht met 3 maanden garantie op de motor en bak.
Maar van een auto welke ik koop mag ik toch verwachten dat de lambda sonde niet na 10 minuten al stuk mag zijn.

Eigenlijk zou de reparatie 335 euro kosten maar omdat zij een eenmalige speciale coulance aanbieden wat ze normaal nooit doen hoef ik maar 150 euro te betalen. Repareren bij de Skoda dealer kost me 175 euro, dus hoe de monteur op 335 euro komt weet ik ook niet.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Linoge »

brian tel schreef: Maar van een auto welke ik koop mag ik toch verwachten dat de lambda sonde niet na 10 minuten al stuk mag zijn.
En na 11 jaar en 145.000 Km?????

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Linoge schreef:
brian tel schreef: Maar van een auto welke ik koop mag ik toch verwachten dat de lambda sonde niet na 10 minuten al stuk mag zijn.
En na 11 jaar en 145.000 Km?????

Doet niet terzake !

Tijdens de beurt werdt al geconstateerd en had dan vervangen moeten worden.
Lekker makkelijk zo van Fred Jansen vindt je niet ?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Linoge »

Teunbosseman schreef:
Linoge schreef:
brian tel schreef: Maar van een auto welke ik koop mag ik toch verwachten dat de lambda sonde niet na 10 minuten al stuk mag zijn.
En na 11 jaar en 145.000 Km?????

Doet niet terzake !

Tijdens de beurt werdt al geconstateerd en had dan vervangen moeten worden.
Lekker makkelijk zo van Fred Jansen vindt je niet ?
Die tien minuten doen niet ter zake. Had ook 10 dagen kunnen zijn. Het enige dat er toe doet is dat die monteur het al geconstateerd had. Dat schept bij de verkoper de verplichting het te repareren. Wijzigt die monteur echter zijn verhaal, dan heb je nu eenmaal te maken met een onderdeel dat kapot kan gaan en waarvoor je geen garantie hebt afgesloten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@brian tel,

Dit bedrijf is aangesloten bij de Bovag volgens de website van de Bovag. U kunt het opzoeken door bij 'bovag bij u in de buurt' de plaats Naarden in te vullen. U kunt ook eens contact opnemen met de Bovag en dit verhaal even voorleggen om te bekijken wat zij ervan vinden. Eventueel kunnen zij ook bemiddelen.

Bent u lid van de ANWB ? Leden van de ANWB kunnen daar ook juridische hulp vragen. Of u kunt eens informatie inwinnen via een juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.

Ik denk dat u niet had hoeven verwachten dat er al meteen een reparatie noodzakelijk is.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Linoge »

Emmy75 schreef: Dit bedrijf is aangesloten bij de Bovag
Heeft hij Bovag garantie dan?
Emmy75 schreef: Ik denk dat u niet had hoeven verwachten dat er al meteen een reparatie noodzakelijk is.
Heb je gelijk in. Bij een Skoda Fabia 1.4 16v 101pk uit 2001 met 145.000 Km op de teller is dat wel erg vreemd. Nieuwe remschijven zetten ze zo vaak op een auto, dus dat is ook geen indicatie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Linoge schreef:Heeft hij Bovag garantie dan?
Dat is eigenlijk niet van belang. Het voordeel van het kopen bij een Bovag aangesloten bedrijf voor de consument is dat deze ook de Bovag kan contacteren voor een oordeel over de kwestie en indien nodig kan Bovag bemiddelen of kan TS naar de geschillencommissie stappen.
Linoge schreef: Heb je gelijk in. Bij een Skoda Fabia 1.4 16v 101pk uit 2001 met 145.000 Km op de teller is dat wel erg vreemd. Nieuwe remschijven zetten ze zo vaak op een auto, dus dat is ook geen indicatie.
De details zijn minder relevant; noem het verborgen gebrek, noem het non-conformiteit TS heeft wel degelijk een punt. Het zou voor de beoordeling van het geval weinig uit moeten maken hoe duur de reparatie daadwerkelijk is en ik kan me wezenlijk voorstellen dat als het u zou overkomen en de reparatie is 3000,- dat u een andere mening bent toegedaan.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Linoge schreef:Die tien minuten doen niet ter zake. Had ook 10 dagen kunnen zijn. Het enige dat er toe doet is dat die monteur het al geconstateerd had. Dat schept bij de verkoper de verplichting het te repareren. Wijzigt die monteur echter zijn verhaal, dan heb je nu eenmaal te maken met een onderdeel dat kapot kan gaan en waarvoor je geen garantie hebt afgesloten.

Die 10 minuten is juist het hele euvel ! Je rijdt weg en hebt meteen storing waarvoor je moet betalen, dus nogmaals Fredje Jansen probeert zich hier wel heel makkelijk onderuit te komen.
Letterlijk garantie tot de deur.

Je hoeft niet altijd perse garantie te hebben afgesloten om aanspraak te kunnen maken op reparatie.

Zoals Emmy al aangeeft en mooi verwoord....ts had niet hoeven te verwachten dat er meteen een reparatie zou opdoemen.

witte angora
Berichten: 30993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door witte angora »

Simpele vraag: Zou je die auto gekocht hebben voor die prijs als je wist dat de lambda sonde kapot was? Immers, bij de dealer kun je hem voor 175 euro laten repareren. Die kosten komen dan bovenop de betaalde prijs.

Mankementen aan een auto zijn niet erg, alleen, je moet het terugvinden in de prijs...

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Linoge schreef:En na 11 jaar en 145.000 Km?????
Linoge schreef:Die tien minuten doen niet ter zake.
De wet schrijft voor dat producten geschikt moeten zijn voor normaal gebruik. Het rijden met een auto op de Nederlandse wegen valt voor een auto toch wel onder normaal gebruik. Verder vermoed de wet dat een product niet geschikt is wanneer er binnen zes maanden na aflevering gebreken worden ontdekt. Hierdoor is het aan de verkoper om te bewijzen dat hij wel een deugdelijk auto heeft verkocht.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door boef530 »

Hoe je het ook bekijkt er is garantie op draaiende delen van motor en versnellingsbak, daar heb je ook gelijk het addertje elektronica (essentieel) voor het functioneren van de motor valt daar buiten. Bij de afleverbeurt is het poetsen niet goed gedaan maar remmen e.d. zijn wel vernieuwd. De lambda sonde gaat over het algemeen niet stuk maar de aansluiting daarvan weer wel, blijkt ook wel omdat de storing niet aanwezig was bij koop. Ts heeft vervangend vervoer gekregen
als service kreeg ik zelfs vervangend vervoer.
en dan zeuren over 150 euro bij betalen

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Linoge »

Emmy75 schreef:De details zijn minder relevant; noem het verborgen gebrek, noem het non-conformiteit TS heeft wel degelijk een punt. Het zou voor de beoordeling van het geval weinig uit moeten maken hoe duur de reparatie daadwerkelijk is en ik kan me wezenlijk voorstellen dat als het u zou overkomen en de reparatie is 3000,- dat u een andere mening bent toegedaan.
Daar gaan we weer Je ratelt je regeltjes weer af, samen met je link voor het juridisch loket. Die reparatie is geen 3000. Zou hij dat wel zijn dan is die reparatie bijna duurder dan de auto.
Als je een tweedehands auto koopt in die prijsklasse met beperkte garantie dan neem je bewust zelf een risico. Geen proefrit, geen aankoop keuring niks. Gaat het dan fout, dan moet je gewoon een vent zijn en zeggen, ok, ik heb bewust een risico genomen en dat valt helaas in mijn nadeel uit. Nee hoor, we gaan weer non-conformiteit zitten gillen.

Misschien moet je die Bovag bemiddeling even lezen

http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... zw_WEB.pdf
BOVAG bemiddelt in geschillen die betrekking hebben op de uitvoering en interpretatie van de BOVAG-garanties, -lesovereenkomst, -huurovereenkomst en -leverings- en betalingsvoorwaarden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Linoge,

Daar gaan we weer, u komt niet verder dan "juridisch gewauwel".

Wat is het toch dat u mij persoonlijk blijft aanvallen ? Op het bericht van alfa gericht aan u reageert u niet met " juridisch gewauwel " u bent enkel op elke slak van mij zout aan het leggen. Zoals ik reeds eerder opmerkte misschien moet u mij niet aanvallen op het lezen van een en ander. Ik heb nog een topic in mijn geheugen zitten waar de Bovag bemiddelde in zo'n geval. Bovendien kan TS toch gewoon vragen wat het standpunt zou zijn van de Bovag is niets mis mee.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:@Linoge,

Daar gaan we weer, u komt niet verder dan "juridisch gewauwel".

Wat is het toch dat u mij persoonlijk blijft aanvallen ? Op het bericht van alfa gericht aan u reageert u niet met " juridisch gewauwel " u bent enkel op elke slak van mij zout aan het leggen. Zoals ik reeds eerder opmerkte misschien moet u mij niet aanvallen op het lezen van een en ander. Ik heb nog een topic in mijn geheugen zitten waar de Bovag bemiddelde in zo'n geval. Bovendien kan TS toch gewoon vragen wat het standpunt zou zijn van de Bovag is niets mis mee.

Tsja Emmy......dat krijg je als je tegen garantiepipo's ( om met de woorden van Adsolvendum te spreken welke ik trouwens niet meer zie ) ingaat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Tsja Emmy......dat krijg je als je tegen garantiepipo's ( om met de woorden van Adsolvendum te spreken welke ik trouwens niet meer zie ) ingaat.
Yep.
Die heb ik inderdaad ook al een poosje niet meer gesignaleerd op het forum.
Linoge schreef:Wil je een conflict met ze, of een garage waar je nog eens terecht kan?
Dit kunnen we net zo makkelijk omdraaien, wil de garage het conflict opzoeken of willen ze een klant tevreden stellen zodat deze ook nog eens terugkomt.
Linoge schreef:Het enige dat er toe doet is dat die monteur het al geconstateerd had. Dat schept bij de verkoper de verplichting het te repareren. Wijzigt die monteur echter zijn verhaal, dan heb je nu eenmaal te maken met een onderdeel dat kapot kan gaan en waarvoor je geen garantie hebt afgesloten.
Oja natuurlijk of een consument ook maar enig beroep ergens op kan doen is afhankelijk van 'het verhaal' van de monteur. Het hele BW is overbodig, we maken er gewoon zelf wat van zoals het in de kraam van pas komt.

Gesloten