LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gesloten
-
gesloten
gesloten
Laatst gewijzigd door markii_dannii op 10 feb 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: gesloten
Ha, weer iemand die een autoverkoper op zijn blauwe ogen gelooft en....de auto maar niet laat keuren....
Helaas voor U vette pech, en hoezo rechtzaak?
Helaas voor U vette pech, en hoezo rechtzaak?
Heb je dan een ongeluk gehad, of waarom is de expert gekomen?Nadat de schade expert langs was geweest heeft deze me verteld dat de garage het wil laten uitkomen op een rechtzaak.
Wederom van de Bovag site:
Dus heeft u er niet voor getekend, dan heeft u recht op Bovag garantie. Direct een klacht en claim indien bij de Bovag zie www.bovag.nlIeder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.
Misschien korting bedongen door afstand te doen van garantie?
Auto was eigenlijk boven budget maar de handige verkoper heeft de prijs naar uw budget aangepast door een aantal zaken zoals garantie te laten vervallen?
gr Henk
Auto was eigenlijk boven budget maar de handige verkoper heeft de prijs naar uw budget aangepast door een aantal zaken zoals garantie te laten vervallen?
gr Henk
Dan moet dat expliciet op de bon gemeldt staan en zelfs dan kan je nog een klacht indienen bij de Bovag. De Bovag is helemaal niet blij met deze praktijken. De Bovag wil een kwaliteitslabel zijn en zich onderscheiden van de vele beunhazen.
Daarbij geeft TS aan dat de garage stelt dat garantie alleen vanaf 8000 euro mogelijk is en dat is onjuist.
Daarbij geeft TS aan dat de garage stelt dat garantie alleen vanaf 8000 euro mogelijk is en dat is onjuist.
-
hallo,
de schade expert is erbij gekomen om proberen te bemiddelen tussen mij en de garage, want de schade is als volgt ontstaan:
de poelie van de dynamo was erg versleten volgens renault dealer die de auto heeft nagekeken en daardoor is een multiekabel kapot gegaan en die is bij de distributieriem gekomen waardoor die ook kapot is gegaan, en ja wat er dan gebeurd kan je wel gokken.. ik ga idd wel even de bovag erbij betrekken hopelijk dat die een idee hebben.
de schade expert is erbij gekomen om proberen te bemiddelen tussen mij en de garage, want de schade is als volgt ontstaan:
de poelie van de dynamo was erg versleten volgens renault dealer die de auto heeft nagekeken en daardoor is een multiekabel kapot gegaan en die is bij de distributieriem gekomen waardoor die ook kapot is gegaan, en ja wat er dan gebeurd kan je wel gokken.. ik ga idd wel even de bovag erbij betrekken hopelijk dat die een idee hebben.
Heb je hem gekocht zoals Henk zegt ja of nee.
Zo nee, was het dan heel moeilijk voor je om even het woord BOVAG te googlen??
Zo nee, was het dan heel moeilijk voor je om even het woord BOVAG te googlen??
-
Ja heel lastig om bovag te googlen.... maar aangezien ik het eerst op de normale manier heb geprobeerd om tot een oplossing te komen heb ik me met de bovag nog niet heel erg bezig gehouden.
en mijn antwoord op henk, ik heb specifiek op garantie gevraagd waarbij de desbetreffende verkoper mij uit heeft gelegd dat garantie pas bij 8000,- mogelijk was.
en mijn antwoord op henk, ik heb specifiek op garantie gevraagd waarbij de desbetreffende verkoper mij uit heeft gelegd dat garantie pas bij 8000,- mogelijk was.
De aankoopfactuur kan uitkomst bieden want daar zal op vermeld staan op welke voorwaarden de koop is gesloten. Het is mogelijk om de garantie af te kopen maar koper heeft ten stelligste aangegeven Bovag garantie te willen. De uitleg van Jonker snijdt geen hout want elk aangesloten bedrijf is verplicht de bovag voorwaarden na te leven. Jonker automotive adverteert op de site niet meer met het Bovag logo enkel nap en Dekra, vaag toch. Edoch als er geen Bovag certificaat afgegeven is wordt het heel moeilijk.
Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
-
is dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?pima schreef:Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
-
Geachte heer Vilsterman, (markii_dannii)
Uw review, en bovenstaande reacties hierop, zijn ons niet ontgaan.
We vinden de ontstane situatie bijzonder vervelend en zouden u willen uitnodigen om e.e.a. nog eens aan tafel te bespreken en samen een oplossing proberen te zoeken voor het probleem.
J. Jonker, directeur Jonker Automotive Amersfoort.
Uw review, en bovenstaande reacties hierop, zijn ons niet ontgaan.
We vinden de ontstane situatie bijzonder vervelend en zouden u willen uitnodigen om e.e.a. nog eens aan tafel te bespreken en samen een oplossing proberen te zoeken voor het probleem.
J. Jonker, directeur Jonker Automotive Amersfoort.
markii_dannii
Ik kan het even niet meer volgen. Bedoel jij onderstaand bedrijf?
http://www.jonkerautomotive.nl/
Maxiem.
Ik kan het even niet meer volgen. Bedoel jij onderstaand bedrijf?
http://www.jonkerautomotive.nl/
Maxiem.
Lees de teksten toch eens Maxiem, het staat verdorie in de eerste 2 zinnen!Op 12 november 2010 heb ik mijn auto, een Renault Megane 1.5 DCI Express Basis met
kenteken 48-PT-FD, gekocht bij Bovag garage Jonker, Nijkerkerstraat 25a te 3821 CD
Amersfoort
Wat voor nut heeft het om overal 'ik begrijp het niet helemaal.... is het misschien onderstaand bedrijf?' te schrijven?
Hij moet ff scoren....riddert schreef:Lees de teksten toch eens Maxiem, het staat verdorie in de eerste 2 zinnen!Op 12 november 2010 heb ik mijn auto, een Renault Megane 1.5 DCI Express Basis met
kenteken 48-PT-FD, gekocht bij Bovag garage Jonker, Nijkerkerstraat 25a te 3821 CD
Amersfoort
Wat voor nut heeft het om overal 'ik begrijp het niet helemaal.... is het misschien onderstaand bedrijf?' te schrijven?
pima schreef:
Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
Is geen afkeur punt maar reparatie advies puntis dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?
Kunnen storingen die tijdens de apk geconstateerd worden aan het airbag- of gordelspansysteem leiden tot afkeur?
In de ‘Regeling Erkenning en keuringsbevoegdheid APK’ staat dat storingen aan het airbag- of gordelspansysteem door de keurmeester gemeld moeten worden aan de eigenaar van de auto. Hiervoor kan hij de nadere uitleg reparatie-, afkeur- en/of adviespunten op het huidige apk-rapport gebruiken. Op het nieuwe apk-rapport, dat eind 2009 beschikbaar is, komen gebreken aan het airbag- of gordelspansysteem als reparatieadviespunt terug. Het is overigens niet zo dat de auto hierop wordt afgekeurd, maar u wordt er als eigenaar wel op geattendeerd dat deze veiligheidssystemen niet naar behoren functioneren.
gr Henk
De auto had daar dus niet op mogen worden afgekeurd, maar is de keurmeester wel verplicht een reparatieadviespunt te melden op het keuringsformulier?henk51 schreef:pima schreef:
Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.Is geen afkeur punt maar reparatie advies puntis dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?