LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesloten

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
markii_dannii
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:30

gesloten

Ongelezen bericht door markii_dannii »

gesloten
Laatst gewijzigd door markii_dannii op 10 feb 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: gesloten

Ongelezen bericht door dhc »

Ha, weer iemand die een autoverkoper op zijn blauwe ogen gelooft en....de auto maar niet laat keuren....
Helaas voor U vette pech, en hoezo rechtzaak?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: gesloten

Ongelezen bericht door tennis »

Nadat de schade expert langs was geweest heeft deze me verteld dat de garage het wil laten uitkomen op een rechtzaak.
Heb je dan een ongeluk gehad, of waarom is de expert gekomen?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: gesloten

Ongelezen bericht door wiseger »

Wederom van de Bovag site:
Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.
Dus heeft u er niet voor getekend, dan heeft u recht op Bovag garantie. Direct een klacht en claim indien bij de Bovag zie www.bovag.nl

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: gesloten

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien korting bedongen door afstand te doen van garantie?
Auto was eigenlijk boven budget maar de handige verkoper heeft de prijs naar uw budget aangepast door een aantal zaken zoals garantie te laten vervallen?

gr Henk

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: gesloten

Ongelezen bericht door wiseger »

Dan moet dat expliciet op de bon gemeldt staan en zelfs dan kan je nog een klacht indienen bij de Bovag. De Bovag is helemaal niet blij met deze praktijken. De Bovag wil een kwaliteitslabel zijn en zich onderscheiden van de vele beunhazen.

Daarbij geeft TS aan dat de garage stelt dat garantie alleen vanaf 8000 euro mogelijk is en dat is onjuist.

markii_dannii
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:30

Re: gesloten

Ongelezen bericht door markii_dannii »

hallo,

de schade expert is erbij gekomen om proberen te bemiddelen tussen mij en de garage, want de schade is als volgt ontstaan:

de poelie van de dynamo was erg versleten volgens renault dealer die de auto heeft nagekeken en daardoor is een multiekabel kapot gegaan en die is bij de distributieriem gekomen waardoor die ook kapot is gegaan, en ja wat er dan gebeurd kan je wel gokken.. ik ga idd wel even de bovag erbij betrekken hopelijk dat die een idee hebben.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: gesloten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je hem gekocht zoals Henk zegt ja of nee.

Zo nee, was het dan heel moeilijk voor je om even het woord BOVAG te googlen??

markii_dannii
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:30

Re: gesloten

Ongelezen bericht door markii_dannii »

Ja heel lastig om bovag te googlen.... maar aangezien ik het eerst op de normale manier heb geprobeerd om tot een oplossing te komen heb ik me met de bovag nog niet heel erg bezig gehouden.

en mijn antwoord op henk, ik heb specifiek op garantie gevraagd waarbij de desbetreffende verkoper mij uit heeft gelegd dat garantie pas bij 8000,- mogelijk was.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: gesloten

Ongelezen bericht door ronald g »

De aankoopfactuur kan uitkomst bieden want daar zal op vermeld staan op welke voorwaarden de koop is gesloten. Het is mogelijk om de garantie af te kopen maar koper heeft ten stelligste aangegeven Bovag garantie te willen. De uitleg van Jonker snijdt geen hout want elk aangesloten bedrijf is verplicht de bovag voorwaarden na te leven. Jonker automotive adverteert op de site niet meer met het Bovag logo enkel nap en Dekra, vaag toch. Edoch als er geen Bovag certificaat afgegeven is wordt het heel moeilijk.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: gesloten

Ongelezen bericht door pima »

Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.

markii_dannii
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:30

Re: gesloten

Ongelezen bericht door markii_dannii »

pima schreef:Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
is dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?

Jonker-Automotive
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2011 16:50

Re: gesloten

Ongelezen bericht door Jonker-Automotive »

Geachte heer Vilsterman, (markii_dannii)

Uw review, en bovenstaande reacties hierop, zijn ons niet ontgaan.
We vinden de ontstane situatie bijzonder vervelend en zouden u willen uitnodigen om e.e.a. nog eens aan tafel te bespreken en samen een oplossing proberen te zoeken voor het probleem.

J. Jonker, directeur Jonker Automotive Amersfoort.

MAXIEM

Re: gesloten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

markii_dannii

Ik kan het even niet meer volgen. Bedoel jij onderstaand bedrijf?

http://www.jonkerautomotive.nl/

Maxiem.

riddert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: gesloten

Ongelezen bericht door riddert »

Op 12 november 2010 heb ik mijn auto, een Renault Megane 1.5 DCI Express Basis met

kenteken 48-PT-FD, gekocht bij Bovag garage Jonker, Nijkerkerstraat 25a te 3821 CD

Amersfoort
Lees de teksten toch eens Maxiem, het staat verdorie in de eerste 2 zinnen!

Wat voor nut heeft het om overal 'ik begrijp het niet helemaal.... is het misschien onderstaand bedrijf?' te schrijven?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: gesloten

Ongelezen bericht door dhc »

riddert schreef:
Op 12 november 2010 heb ik mijn auto, een Renault Megane 1.5 DCI Express Basis met

kenteken 48-PT-FD, gekocht bij Bovag garage Jonker, Nijkerkerstraat 25a te 3821 CD

Amersfoort
Lees de teksten toch eens Maxiem, het staat verdorie in de eerste 2 zinnen!

Wat voor nut heeft het om overal 'ik begrijp het niet helemaal.... is het misschien onderstaand bedrijf?' te schrijven?
Hij moet ff scoren....

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: gesloten

Ongelezen bericht door henk51 »

pima schreef:
Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
is dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?
Is geen afkeur punt maar reparatie advies punt
Kunnen storingen die tijdens de apk geconstateerd worden aan het airbag- of gordelspansysteem leiden tot afkeur?
In de ‘Regeling Erkenning en keuringsbevoegdheid APK’ staat dat storingen aan het airbag- of gordelspansysteem door de keurmeester gemeld moeten worden aan de eigenaar van de auto. Hiervoor kan hij de nadere uitleg reparatie-, afkeur- en/of adviespunten op het huidige apk-rapport gebruiken. Op het nieuwe apk-rapport, dat eind 2009 beschikbaar is, komen gebreken aan het airbag- of gordelspansysteem als reparatieadviespunt terug. Het is overigens niet zo dat de auto hierop wordt afgekeurd, maar u wordt er als eigenaar wel op geattendeerd dat deze veiligheidssystemen niet naar behoren functioneren.

gr Henk

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: gesloten

Ongelezen bericht door jlthkoch »

henk51 schreef:
pima schreef:
Aangezien de airbag lampjes bleven branden is de auto onterecht apk goedgekeurd.
is dat ergens terug te vinden dat dat onderdeel is van de apk keuring?
Is geen afkeur punt maar reparatie advies punt
De auto had daar dus niet op mogen worden afgekeurd, maar is de keurmeester wel verplicht een reparatieadviespunt te melden op het keuringsformulier?

Gesloten