LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door john18 »

gosewijn schreef:Heeft niets met dit onderwerp te maken ,weet niet waar ik het kan plaatsen.

Waarom klopt regelmatig datum en tijd niet met plaatsing. Nu 11,15 uur John 18 12.o8 uur . Moneyman 11.00 uur 11,36 Zie bovenstaande
Datum vaak dag later.
Radar forum heeft zijn tijd niet aangepast. Staat nog een uur voor. Maar datum klopt toch wel? zie onder het bericht
Verwijder alle forumcookies • Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Nou... consuwijzer is gebeld, ze gaan er mee aan het werk... politie voor aangifte geef ik maar op; 3x gebeld, 15 min aan het wachten maar er wordt niet opgenomen.... proberen ik een ander keertje wel... ik heb mailwisseling met Horizoncars van na de overhandiging van de auto en teruggave van het aankoopbedrag. We wachten dus af of er evntuele boetes o.i.d. door de bus komen en ondernemen, mocht het nodig zijn, t.z.t wel actie!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door john18 »

SalFonzo schreef:Nou... consuwijzer is gebeld, ze gaan er mee aan het werk... politie voor aangifte geef ik maar op; 3x gebeld, 15 min aan het wachten maar er wordt niet opgenomen.... proberen ik een ander keertje wel... ik heb mailwisseling met Horizoncars van na de overhandiging van de auto en teruggave van het aankoopbedrag. We wachten dus af of er evntuele boetes o.i.d. door de bus komen en ondernemen, mocht het nodig zijn, t.z.t wel actie!
Mooi :!: :!: Zou u ons op de hoogte kunnen houden? Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan afhandelen. Ook wat voor actie ze gaan ondernemen{als u die info krijgt}. Gr john18

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Doe ik ;-)

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
gosewijn schreef:Heeft niets met dit onderwerp te maken ,weet niet waar ik het kan plaatsen.

Waarom klopt regelmatig datum en tijd niet met plaatsing. Nu 11,15 uur John 18 12.o8 uur . Moneyman 11.00 uur 11,36 Zie bovenstaande
Datum vaak dag later.
Radar forum heeft zijn tijd niet aangepast. Staat nog een uur voor. Maar datum klopt toch wel? zie onder het bericht
Verwijder alle forumcookies • Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Op dit forum moet je de wintertijd zelf instellen in je profielinstellingen. Had ik nog niet gedaan, nu wel :wink:

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe actueel zijn eigenlijk de gegevens op RDW site? Je kunt je kenteken invullen, en dan zie je de datum/tijd van laatste tenaamstelling. Tijd lijkt tot op de minuut geregistreerd te worden:

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Heeft niets met dit onderwerp te maken ,weet niet waar ik het kan plaatsen.

Waarom klopt regelmatig datum en tijd niet met plaatsing. Nu 11,15 uur John 18 12.o8 uur . Moneyman 11.00 uur 11,36 Zie bovenstaande
Datum vaak dag later.
Ik denk dat je even bij je instellingen moet kijken. Zojuist kwam ik er achter dat mijn profiel ingesteld staat op de Centraal-Europese tijd. Dit moet uiteraard de West-Europese tijd zijn. Na dit veranderd te hebben staat mijn tijd goed.

stofzuigertje

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn garage is wegens kosten gestopt met RDW, maar de sticker zit nog op het raam!

Wel een auto verkocht aan andere handelaar en na even kijken op www.rdw.nl zag ik zelfde tijd en datum van huidige eigenaar.
U had dus online kunnen kijken of het overgeschreven was en op welke dag & datum.

Wel weet ik dat buren van mijn garage hun voorraad en die van mijn eigen garage bij elkaar voegen.
Naast registratie en verzekering gebruiken ze ook hun groene platen.
Ook de APK word elders gedaan, niet iedereen heeft keurmeester of is geschorst.... en ja, dat kan en mag.
Vermoedelijk is dit iets te lang blijven liggen en oude formulier geven mag niet, maar helaas, kan wel.
Als ze een bevriende garage hadden is doorgeven en online doorsturen en printen de oplossing.

Wel kreeg ik ooit bij mijn garage dus een RDW formulier met adres buren en ook de APK was elders afgemeld!
Zo werken wel meerdere wegens kosten en daar is weinig tegen te doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Zo werken wel meerdere wegens kosten en daar is weinig tegen te doen.
dat is best mogelijk, maar het uitgeven van niet geldige vrijwaringen is dan wel fout. Of je het nu doet op het account van iemand anders is heel anders dan eigenlijk niet vrijwaren, maar wel de indruk wekken dat dit gebeurd is.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik een vrijwaring krijg, ga ik altijd gelijk even controleren op www.rdw.nl of de auto van mijn naam is. Tip voor de volgende keer

stofzuigertje

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik hoorde van mijn garage wat de kosten waren voor zowel APK keurmeester en RDW bevoegdheid en samen werken is dan voordeliger.
De andere 2 die hier aan meedoen hebben weer geen remmen testbank of erg oude montage apparaten voor banden.
Ook het laswerk, ja een doorgerotte kopen kan dus wel hersteld worden en zo vullen deze 3 elkaar keurig aan.

Maar Horizon Cars, een bekende handelaar waar ik erg voorzichtig zou zijn.
Op het oude forumulier, staat daar een datum + Tijd + meldcode?
Vermoedelijk alleen datum en soms tijd maar zonder die code is het niet overgeschreven.

Ook is op RDW het huidige formulier te zien wat ze mogen en kunnen printen.
Ik denk dat een rechtszaak of Politie vragen voor deze garage niets zal opleveren helaas, erg bekende.....

stofzuigertje

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet te lang wachten met RDW, mijn inruil was 3 dagen later opnieuw overgeschreven en kwam het voertuig tegen...
Wel 5x duurder en ik was er vanaf en kreeg meer dan de €150,- op sloop.
Ja, ik kreeg €300,- maar die was beslist geen €1500,- waard gezien het werk wat ik heb probleemloos kon laten zien!

Gelukkig konden ze nog omruilen en op mijn advies totaal andere gekocht die stukken beter is, maar €200,- bijbetaald en mijn sloper staat met
flinke lijst aan kosten nog steeds te koop...
3x overgeschreven binnen 1 week!

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

@stofzuigertje; het vrijwaringsbewijs is compleet ingevuld, met datum, tijd, codes en volgnummer van het formulier....
Dit is gewoon regelrechte fraude, zie mail van RDW in de eerste post...

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Nou, de RDW heeft mij vanmorgen teruggebeld. Een zeer nette jongedame aan het woord gehad waar ik een fijn en lang gesprek mee heb gehad. Beknopt; de RDW kan in deze gevallen niks voor de consument betekenen. Als een RDW goedkeuring wordt ingetrokken, wordt er ook gevraagd om alle spullen in te leveren en de bedrijsvoorraad wordt ingenomen. Echter, als het garagebedrijf daar geen gehoor aan geeft onderneemt de RDW geen stappen. Ze kan ook geen stappen ondernemen omdat de bevoegdheid hiervoor ontbreekt. Ze kunnen ook geen sancties instellen. Wel is de RDW bezig met een openbare lijst van RDW garages die online geraadpleegd kan worden. Dit kan nog een hele tijd duren omdat het 'privacy gevoelige' informatie zou zijn. Ik heb de jongedame verteld dat ik met klapperende oren aan de telefoon zat en haar ook gezegd dat de RDW in al haar uitingen uitdraagt dat je moet letten op het RDW bordje en dat je een vrijwaringsbewijs krijgt bij verkoop! Een complete farce dus, want de consument vangt zelfs bij een rechtzaak bot! Mij werd geadviseerd om alvast juridische hulp te raadplegen, mocht er toch wat met de auto zijn gebeurd in de tussentijd en om het garagebedrijf aan te pakken. Ik zou zeggen; Radar... maak er een item op tv van!
Het garagebedrijf Horizoncars te Heerhugowaard wordt trouwens wel weer gevraagd om de borden en logo's in te leveren... maar goed, als ze dat niet doen volgt er geen enkele sanctie....

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, het is dus exact wat ik je al schreef. Het is nu aan jezelf er wat mee te doen. De redactie leest niet ieder topic van begin tot eind; je zou even een mail kunnen sturen met een verwijzing naar dit topic.

En geloof me: ik geef je 90% kans dat dit tzt in de uitzending komt.

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:Persoonlijk begrijp ik niet waarom een openbare lijst met RDW erkende bedrijven privacy gevoelige informatie is. De echte RDW erkende bedrijven zullen daar baat bij hebben en alleen de niet RDW erkende bedrijven die onterecht het schildje hebben gehouden zullen dat niet prettig vinden.
Misschien zie ik het verkeerd, maar dan zal de RDW het hier in deze topic kunnen uitleggen.
Inderdaad. Lijkt me een onzinnig argument. Net als hun stelling dat ze niet kunnen optreden. Dat kunnen ze wel, ze doen het alleen niet... en het standpunt dat een consument bij een rechtszaak bot vangt is evenmin correct. De jongedame mag dan wel vriendelijk geweest zijn, heel deskundig was ze niet - of ze moest zich aan het script houden.

gosewijn
Berichten: 2919
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heeft niets te maken met onderwerp .

instellingen aangepast . klopt inderdaad weer . Bedankt

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

De toezegging dat de RDW contact op zou nemen met Horizon Cars in Heerhugowaard wordt blojkbaar niet nagekomen... op de site van Horizon Cars staat nog steeds dat ze RDW erkend zijn en kunnen vrijwaren... bordje voor de deur zal er ook nog wel hangen!

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door Moneyman »

SalFonzo schreef:De toezegging dat de RDW contact op zou nemen met Horizon Cars in Heerhugowaard wordt blojkbaar niet nagekomen... op de site van Horizon Cars staat nog steeds dat ze RDW erkend zijn en kunnen vrijwaren... bordje voor de deur zal er ook nog wel hangen!
Dat dat nog op de site staat, wil niet zeggen dat de RDW haar belofte niet is nagekomen... de kans is namelijk vrij groot dat HC daar gewoon schijt aan heeft.

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze hadden bij het beëindigen van het RDW-contract ook al maling aan de regels, dus waarom zouden ze nu wel reageren?

En wie weet is er een termijn gesteld van een week of twee, of zelfs een maand, en is die tijd nog niet verstreken. Sterker nog: ze kunnen ook denken: 'gooi alles maar door de papierversnipperaar, want als we het opsturen dan heeft de RDW bewijs dat we iets niet goed hebben gedaan, en dat willen we liever niet'.

Gesloten