Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door esphome »

sergio1963 schreef:
04 okt 2025 16:33
Nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar het verhaal van de garage.
Zoek zoek zoek :arrow: : dealers-garages-f76/jilis-autobedrijven ... l#p3014007

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door Speedy123 »

sergio1963 schreef:
04 okt 2025 16:33
Nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar het verhaal van de garage.
Dat verhaal staat er al.
Het betreft een auto uit 2017 die bij aanschaf bij ons reeds 163.000 kilometer had gereden. Het is dan ook te verwachten dat er op een gegeven moment bepaalde reparaties noodzakelijk worden.
Wat betreft het onderhoud en de gemaakte afspraken over de banden: deze zijn allemaal correct uitgevoerd. Desgewenst kunnen wij u hiervan een volledig overzicht toesturen.
Hier zijn een aantal zaken een beetje raar. Allereerst de garantie. Als de verkoper is kennelijk van mening dat de garantie niets meer behelst dan wat er niet verwacht mag worden qua problemen met een auto van 163.000 kilometer op de teller. Wat houdt de extra aangeschafte garantie dan in? Daar is namelijk wel voor betaald maar geeft kennelijk geen extra rechten?

Het is raar dat binnen negen maanden na aanschaf zoveel reparaties noodzakelijk zijn voor een auto die door de verkoper als conform gezien worden. Dat wat de klant kan verwachten van een auto met 163.000km op de teller. En al die extra reparaties vallen kennelijk ook niet onder de extra aangeschafte garantie?

Dat is niet de garantie die je van een Bovag garage zou verwachten, immers het is het absolute minimale wat je conform de wet altijd zou behoren te krijgen. Daarvoor hoeft niet extra betaald te worden.

Het tweede is dat de administratie van het garage bedrijf stelt, alles wat we beloofd hadden uit te voeren conform de betaalde service beurt, hebben we uitgevoerd. Maar als dat zo is, hoe kan dan enige tijd later ineens het airco systeem helemaal leeg zijn? Hoe kan een ander bedrijf dan constateren dat de interieurfilters al lange tijd niet vervangen zijn?

Mark-2025
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 apr 2025 13:08

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door Mark-2025 »

Wettelijk heb je 1 jaar garantie bij aanschaf auto, dus niks van u heeft pech, wettelijke garantie meneer, ik zou met hulp van de bovag proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen,

sergio1963
Berichten: 116
Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door sergio1963 »

Mark-2025 schreef:
06 okt 2025 11:51
Wettelijk heb je 1 jaar garantie bij aanschaf auto, dus niks van u heeft pech, wettelijke garantie meneer, ik zou met hulp van de bovag proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen,
Als er met BOVAG garantie is gekocht, had deze gelijk ingeschakeld kunnen worden.
Heb het idee dat TS , die niet meer reageert, de auto ver weg heeft gekocht en het makkelijker vond om dichterbij te laten repareren.
Maar goed zoals ik boven al heb laten zien, TS reageert niet meer.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door Moneyman »

Mark-2025 schreef:
06 okt 2025 11:51
Wettelijk heb je 1 jaar garantie bij aanschaf auto...
Onjuist. Er geldt in Nederland geen maximumtermijn aan de wettelijke garantie.

Koning Bolo
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bericht door Koning Bolo »

Dank voor de waarschuwing en zal dan ook zeker geen gebruik gaan maken van dit autobedrijf.
Het is schandalig hoe veel van dit soort bedrijven probeert om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

Plaats reactie