LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Hallo,
Hieronder wil ik graag een situatie schetsen die me onlangs bij één van de Kwik Fit garages is overkomen. Misschien hebben jullie wat tips/advies want zelf weet ik niet wat ik verder moet/kan doen..?
Op 4 augustus heb ik mijn auto bij één van de vestigingen van Kwik Fit in Groningen gebracht, voor het uitlijnen van de banden.
Aan het einde van de middag heb ik m’n auto weer opgehaald. Na het afrekenen stapte ik samen met mijn dochter in de auto en reed weg. Het viel me op dat het raampje aan de bestuurderskant helemaal open was en dat ik de auto op zo`n manier krijg ‘afgeleverd’. Dat was ik van Kwik Fit niet gewend, voorheen was het altijd zoals ik de auto heb gebracht. Maar goed, er was druk en na zo lang wachten bij de balie, wou ik nu eindelijk weg. Onderweg naar huis (ik woon eigenlijk tegenover de garage dus niet eens 30 meter verderop) bleek dat zowel de elektrische ruitbediening alsook de elektrische portiervergrendeling het niet meer deden, er kwam ook geen enkel geluid bij het indrukken van de knoppen.
Met een beetje vervelend gevoel reed ik direct terug naar de garage. De meneer zei dat ze daar best naar willen kijken maar voegde er direct aan toe dat het al laat is (rond vijf uur) en dat ze eigenlijk op tijd naar huis willen. Dat begreep ik ook maar dacht dat het zeker om iets kleins gaat dus na twintig minuten stonden we er weer op de stoep. Het probleem werd echter niet verholpen en het feit dat ik de auto toch wou meenemen (had hem vrijdag hard nodig), leverde gespannen sfeer op: het was al half zes en het portier van de deur lag nog helemaal open, geen tijd dus om het nog in elkaar te zetten. Ondanks mijn (zwakke want tja, je staat daar helemaal alleen met een klein kind) protesten gingen we lopend naar huis. We hebben afgesproken dat ik de auto volgende dag ’s ochtends kan komen ophalen.
Dat heb ik ook gedaan maar helaas, het raampje werd als ware ‘handmatig’ omhoog getrokken en met een stok en een soort sponsjes vastgemaakt. Nou ja, omdat ik ‘de auto nodig had en er was toch geen monteur die daar naar kon kijken want die was met vakantie’. Met deze woorden plus een opmerking dat ze er toch niets aan kunnen doen, werd ik naar huis gestuurd. Hieronder kunt u zien hoe het probleem werd ‘opgelost’:
http://wtrns.fr/1Omz55VJ5OIkqL
Het gevoel van ‘met een simpel smoes naar huis te worden gestuurd’ bleef echter hangen. Zaterdagochtend belde ik weer met de garage met de vraag hoe verder maar na een korte woordenwisseling, werd mij door de bedrijfsleider kenbaar gemaakt dat ik met mijn auto niet meer welkom ben op deze KwikFit vestiging.
Dinsdagmiddag, na een kort overleg met een paar andere mensen, heb ik toch besloten om een officiële klacht in te dienen bij Kwik Fit Nederland. Zo bedacht, zo gedaan. Woensdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn klacht in behandeling is en dat ik binnen vijf dagen een antwoord zal krijgen. Om het niet langer af te wachten, belde ik vanochtend zelf met de klantenservice van Kwik Fit. De jongen die ik aan de telefoon kreeg, was er heel duidelijk over dat ik geen enkel aanspraak maak op een (kostenloze) reparatie van het defect. En ja, ze hebben inderdaad het raampje gebruikt want dat hoort bij het uitlijnen van een auto (als die op de brug staat, wordt het stuur op die manier bediend). Dat begreep ik ook wel, maar vroeg waarom ze het defect die ze daarbij hebben veroorzaakt niet willen repareren? ‘Maar hij rijdt toch?’ – zei de jongen. Toen ik hem vroeg waar is dan de WA-verzekering voor bedacht, kreeg ik te horen dat je bij een WA-verzekering eigen bijdragen hebt en daarmee moet ik dus de kosten van zo`n reparatie mee vergelijken. Het werd me toen duidelijk dat we op zo`n manier niet verder komen.
Ik vroeg hem aan wie ik me met deze klacht verder moet wenden. De jongen gaf me een site voor een ‘speciale’ geschillencommissie die ik hiervoor kan benaderen. Het bleek echter een soort vereniging/bedrijf te zijn waar ik me moet inschrijven om überhaupt verder te komen. Er staat in iedere geval niets over Kwik Fit of over die ‘speciale’ geschillencommissie waar ik terecht zou kunnen. Misschien weten jullie hier iets meer over? Het gaat om EAC Deventer. Misschien heb ik niet goed gezocht?
En natuurlijk, wat moet/kan ik verder doen met dit probleem?
Heb ik wel recht op het verhelpen van het defect?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Hieronder wil ik graag een situatie schetsen die me onlangs bij één van de Kwik Fit garages is overkomen. Misschien hebben jullie wat tips/advies want zelf weet ik niet wat ik verder moet/kan doen..?
Op 4 augustus heb ik mijn auto bij één van de vestigingen van Kwik Fit in Groningen gebracht, voor het uitlijnen van de banden.
Aan het einde van de middag heb ik m’n auto weer opgehaald. Na het afrekenen stapte ik samen met mijn dochter in de auto en reed weg. Het viel me op dat het raampje aan de bestuurderskant helemaal open was en dat ik de auto op zo`n manier krijg ‘afgeleverd’. Dat was ik van Kwik Fit niet gewend, voorheen was het altijd zoals ik de auto heb gebracht. Maar goed, er was druk en na zo lang wachten bij de balie, wou ik nu eindelijk weg. Onderweg naar huis (ik woon eigenlijk tegenover de garage dus niet eens 30 meter verderop) bleek dat zowel de elektrische ruitbediening alsook de elektrische portiervergrendeling het niet meer deden, er kwam ook geen enkel geluid bij het indrukken van de knoppen.
Met een beetje vervelend gevoel reed ik direct terug naar de garage. De meneer zei dat ze daar best naar willen kijken maar voegde er direct aan toe dat het al laat is (rond vijf uur) en dat ze eigenlijk op tijd naar huis willen. Dat begreep ik ook maar dacht dat het zeker om iets kleins gaat dus na twintig minuten stonden we er weer op de stoep. Het probleem werd echter niet verholpen en het feit dat ik de auto toch wou meenemen (had hem vrijdag hard nodig), leverde gespannen sfeer op: het was al half zes en het portier van de deur lag nog helemaal open, geen tijd dus om het nog in elkaar te zetten. Ondanks mijn (zwakke want tja, je staat daar helemaal alleen met een klein kind) protesten gingen we lopend naar huis. We hebben afgesproken dat ik de auto volgende dag ’s ochtends kan komen ophalen.
Dat heb ik ook gedaan maar helaas, het raampje werd als ware ‘handmatig’ omhoog getrokken en met een stok en een soort sponsjes vastgemaakt. Nou ja, omdat ik ‘de auto nodig had en er was toch geen monteur die daar naar kon kijken want die was met vakantie’. Met deze woorden plus een opmerking dat ze er toch niets aan kunnen doen, werd ik naar huis gestuurd. Hieronder kunt u zien hoe het probleem werd ‘opgelost’:
http://wtrns.fr/1Omz55VJ5OIkqL
Het gevoel van ‘met een simpel smoes naar huis te worden gestuurd’ bleef echter hangen. Zaterdagochtend belde ik weer met de garage met de vraag hoe verder maar na een korte woordenwisseling, werd mij door de bedrijfsleider kenbaar gemaakt dat ik met mijn auto niet meer welkom ben op deze KwikFit vestiging.
Dinsdagmiddag, na een kort overleg met een paar andere mensen, heb ik toch besloten om een officiële klacht in te dienen bij Kwik Fit Nederland. Zo bedacht, zo gedaan. Woensdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn klacht in behandeling is en dat ik binnen vijf dagen een antwoord zal krijgen. Om het niet langer af te wachten, belde ik vanochtend zelf met de klantenservice van Kwik Fit. De jongen die ik aan de telefoon kreeg, was er heel duidelijk over dat ik geen enkel aanspraak maak op een (kostenloze) reparatie van het defect. En ja, ze hebben inderdaad het raampje gebruikt want dat hoort bij het uitlijnen van een auto (als die op de brug staat, wordt het stuur op die manier bediend). Dat begreep ik ook wel, maar vroeg waarom ze het defect die ze daarbij hebben veroorzaakt niet willen repareren? ‘Maar hij rijdt toch?’ – zei de jongen. Toen ik hem vroeg waar is dan de WA-verzekering voor bedacht, kreeg ik te horen dat je bij een WA-verzekering eigen bijdragen hebt en daarmee moet ik dus de kosten van zo`n reparatie mee vergelijken. Het werd me toen duidelijk dat we op zo`n manier niet verder komen.
Ik vroeg hem aan wie ik me met deze klacht verder moet wenden. De jongen gaf me een site voor een ‘speciale’ geschillencommissie die ik hiervoor kan benaderen. Het bleek echter een soort vereniging/bedrijf te zijn waar ik me moet inschrijven om überhaupt verder te komen. Er staat in iedere geval niets over Kwik Fit of over die ‘speciale’ geschillencommissie waar ik terecht zou kunnen. Misschien weten jullie hier iets meer over? Het gaat om EAC Deventer. Misschien heb ik niet goed gezocht?
En natuurlijk, wat moet/kan ik verder doen met dit probleem?
Heb ik wel recht op het verhelpen van het defect?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Laatst gewijzigd door Anna-Z op 18 aug 2011 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Misschien heb je een rechtsbijstand verzekering en kun je deze naar de zaak laten kijken, hoe je behandeld wordt is zeer slecht maar ik ben dan ook niet anders gewend van Kwik Fit.
1x maal geweest voor nieuwe remmen, wilde weg rijden en hoorde alleen gekke geluiden bij de remmen, hebben ze toen wel nagekeken en zagen dat ze het fout hadden gedaan, wel extra kosten hierdoor, hun vergoeden niets, was voor mij dan ook 1 keer naar Kwik Fit en dan nooit meer.
Helaas ik heb de auto ook dagelijks nodig zodat ik op dat moment ook niet anders kon, heb het er bij laten zitten.
Sterkte met de kosten, van kwik fit hoef je echt niets te verwachten.
Ze kunnen beter de naam veranderen Kwik maar zeker niet fit.
Kan er nog kwaad om worden maar daar schiet je toch niets mee op.
1x maal geweest voor nieuwe remmen, wilde weg rijden en hoorde alleen gekke geluiden bij de remmen, hebben ze toen wel nagekeken en zagen dat ze het fout hadden gedaan, wel extra kosten hierdoor, hun vergoeden niets, was voor mij dan ook 1 keer naar Kwik Fit en dan nooit meer.
Helaas ik heb de auto ook dagelijks nodig zodat ik op dat moment ook niet anders kon, heb het er bij laten zitten.
Sterkte met de kosten, van kwik fit hoef je echt niets te verwachten.
Ze kunnen beter de naam veranderen Kwik maar zeker niet fit.
Kan er nog kwaad om worden maar daar schiet je toch niets mee op.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Hier kan kwikfit toch niets aan doen ze hebben toch niet aan het raam gewerkt , het is gewoon toeval dat de bediening het nu niet meer doet , dit maakt ook geen schijn van kans bij een verhaal poging , nee gewoon pech gehad jammer maar helaas .
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Als ik het zo lees, kan er een zekering kapot zijn. Kijk (of laat het doen) daar eerst maar eens naar. Mocht dat het geval zijn, dan kan Kwikflut daar inderdaad niets aan doen, dat soort dingen gebeurt gewoon.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
mikex5 schreef:Hier kan kwikfit toch niets aan doen ze hebben toch niet aan het raam gewerkt , het is gewoon toeval dat de bediening het nu niet meer doet , dit maakt ook geen schijn van kans bij een verhaal poging , nee gewoon pech gehad jammer maar helaas .
Hier moet ik mij helemaal aansluiten.
Maar beste Anna-Z, dit forum staat vol met klachten over Kwikfit, je bent al langer lid hier, dus nog niet gelezen?
Sommige members noemen dit bedrijf ook"Kwikflut".
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Anna-Z
Elke autoliefhebber doet er verstandig aan, dit bedrijfje te mijden als de ....!
Maxiem.
Elke autoliefhebber doet er verstandig aan, dit bedrijfje te mijden als de ....!
Maxiem.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Bedankt voor jullie antwoorden
Idd, erg jammer dat het zo gegaan is.
Maar.. als ik van mijn buren een fotocamera leen en tijdens het gebruik maak ik iets stuk, ben ik dan niet aansprakelijk voor de ontstane schade? Dan is dat gewoon 'pech' voor de buren? Dat lijkt me heel sterk.. Je vertouwt toch iemand iets toe en verwacht dan dat diegenen enige verantwoordelijkheidsgevoel heeft? Hoe zit dat met bedrijven? Is daar een bepaald wetgeving voor?
Idd, erg jammer dat het zo gegaan is.
Maar.. als ik van mijn buren een fotocamera leen en tijdens het gebruik maak ik iets stuk, ben ik dan niet aansprakelijk voor de ontstane schade? Dan is dat gewoon 'pech' voor de buren? Dat lijkt me heel sterk.. Je vertouwt toch iemand iets toe en verwacht dan dat diegenen enige verantwoordelijkheidsgevoel heeft? Hoe zit dat met bedrijven? Is daar een bepaald wetgeving voor?
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Heb je toevallig een Peugeot? Bij mij deed de centrale vergrendeling en elektrische raambediening van één van de deuren het ook opeens niet meer. Heb het laten nakijken door een garage, en de kabelboom van dat portier was gebroken. Schijnt een bekende kwaal te zijn bij Peugeots.
Als dat het geval is, kan zoiets natuurlijk op de gekste momenten gebeuren. Bij mij was het onderweg op de snelweg, 's avonds in hartje winter dat ik erachter kwam dat mijn raam niet meer dicht ging... Dat het bij jou dan gebeurt op het moment dat je auto bij een garage staat, kan natuurlijk toeval zijn. Zeg niet DAT het toeval is, maar denk dat het wel heel lastig te bewijzen is dat de garage er schuld aan heeft.
Succes!
Als dat het geval is, kan zoiets natuurlijk op de gekste momenten gebeuren. Bij mij was het onderweg op de snelweg, 's avonds in hartje winter dat ik erachter kwam dat mijn raam niet meer dicht ging... Dat het bij jou dan gebeurt op het moment dat je auto bij een garage staat, kan natuurlijk toeval zijn. Zeg niet DAT het toeval is, maar denk dat het wel heel lastig te bewijzen is dat de garage er schuld aan heeft.
Succes!
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Zelf heb ik geen klacht(en) over KwikFit want ik ga meestal naar Profile Tirecenter. Hoor en lees zo nu en dan wel van klachten over KwikFit, maar er is altijd wel wat, denk je dan. Er zijn altijd wel mensen die klagen.
Maar dat KwikFit een moeder met een klein kind gewoon afpoeierd, weg stuurt ...
En ik heb de foto's gedownload, niet te geloven.
Als ik bij Profile Tirecenter kom voor het uitlijnen van 4 banden, en men maakt daarna een proefrit waarbij men een lekke band rijdt, dan is dat de verantwoordelijkheid van Profile Tirecenter. Zij moeten die band repareren.
Ik heb nieuwe buitenkozijnen laten plaatsen waarbij een rollaag sneuvelde. Dat werd toen ook kostenloos hersteld.
Jammer dat we niet allemaal geld hebben om naar een officiele dealer te gaan. Dan zit je aan dit soort "goedkope" partijen vast. Ik ook.
Hobby1: Kwikflut, leuk bedacht.
Mijn advies is volgende x naar Prifile Tyrecenter te gaan. Daar is de koffie in ieder geval lekkerder.
Succes.
Maar dat KwikFit een moeder met een klein kind gewoon afpoeierd, weg stuurt ...
En ik heb de foto's gedownload, niet te geloven.
Als ik bij Profile Tirecenter kom voor het uitlijnen van 4 banden, en men maakt daarna een proefrit waarbij men een lekke band rijdt, dan is dat de verantwoordelijkheid van Profile Tirecenter. Zij moeten die band repareren.
Ik heb nieuwe buitenkozijnen laten plaatsen waarbij een rollaag sneuvelde. Dat werd toen ook kostenloos hersteld.
Jammer dat we niet allemaal geld hebben om naar een officiele dealer te gaan. Dan zit je aan dit soort "goedkope" partijen vast. Ik ook.
Hobby1: Kwikflut, leuk bedacht.
Mijn advies is volgende x naar Prifile Tyrecenter te gaan. Daar is de koffie in ieder geval lekkerder.
Succes.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Bedankt, maar dit is een uitspraak van Witte Angora!Harm.calc schreef:
Hobby1: Kwikflut, leuk bedacht.
Dus alle eer komt hem te goede, want ik heb het alleen geleend.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Ja, das echt lachen en professioneel, wat men flikt op die fotos
(zit daar nu werkelijk een stuk sinaasappel tussengepropt ?)
Nee ik ben op zachts gezegd geen fan van kwik fit, enigszins objectief bekeken is de reactie van het filiaal om te huilen, welk professioneel bedrijf gaat zo met klanten om?
Typisch dat je dit soort verhalen steeds weer terugleest over kwik fit,
Fatsoen zou zijn geweest om het gewoon te repareren, maar dat is weer de kern van kwik fit, kunnen ze niet, dus sturen ze je naar huis met een lulverhaal wat neerkomt op, zoek het maar uit
Helaas, neem je verlies en ga er nooit meer heen
(zit daar nu werkelijk een stuk sinaasappel tussengepropt ?)
Nee ik ben op zachts gezegd geen fan van kwik fit, enigszins objectief bekeken is de reactie van het filiaal om te huilen, welk professioneel bedrijf gaat zo met klanten om?
Typisch dat je dit soort verhalen steeds weer terugleest over kwik fit,
Fatsoen zou zijn geweest om het gewoon te repareren, maar dat is weer de kern van kwik fit, kunnen ze niet, dus sturen ze je naar huis met een lulverhaal wat neerkomt op, zoek het maar uit
Helaas, neem je verlies en ga er nooit meer heen
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Och, alle eer komt het bedrijf zelf toe. Een flutbedrijf dat zich Kwikfit noemt, dat is bedelen om zo'n benaming.hobby1 schreef:Bedankt, maar dit is een uitspraak van Witte Angora!Harm.calc schreef:
Hobby1: Kwikflut, leuk bedacht.
Dus alle eer komt hem te goede, want ik heb het alleen geleend.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Kwikfit is echt een zaak om 1x heen te gaan en leer je gelijk je lesje
en de volgende keer ga je er al niet meer heen.
Voor ons nooit meer kwikflut !
Toch denk ik (vind ik) dat hun aansprakelijk er voor zijn, hun hadden auto daar staan, hun hebben raam opengemaakt en ging niet meer dicht, dus hun pakkie aan zou ik zeggen.
en de volgende keer ga je er al niet meer heen.
Voor ons nooit meer kwikflut !
Toch denk ik (vind ik) dat hun aansprakelijk er voor zijn, hun hadden auto daar staan, hun hebben raam opengemaakt en ging niet meer dicht, dus hun pakkie aan zou ik zeggen.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Chocomelk schreef:Kwikfit is echt een zaak om 1x heen te gaan en leer je gelijk je lesje
en de volgende keer ga je er al niet meer heen.
Voor ons nooit meer kwikflut !
Toch denk ik (vind ik) dat hun aansprakelijk er voor zijn, hun hadden auto daar staan, hun hebben raam opengemaakt en ging niet meer dicht, dus hun pakkie aan zou ik zeggen.
Dit is dan gissen,of hun ook het probleem hebben veroorzaakt, maar om 1 x de zaak te bezoeken, moet ik jou ongelijk geven, want deze vele problemen met kwikflut, is ook deze ene keer te veel.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Ik ga er vanuit dat TS de waarheid hier verteld en dat ze het anders niet geplaatst zou hebben als het kapot geweest zou zijn.hobby1 schreef:
Dit is dan gissen,of hun ook het probleem hebben veroorzaakt, maar om 1 x de zaak te bezoeken, moet ik jou ongelijk geven, want deze vele problemen met kwikflut, is ook deze ene keer te veel.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Die onderhouden mijn auto al jaren ik ben zeer tevreden over
Kwik Fit in Eindhoven.
Kwik Fit in Eindhoven.
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
schele willem
Waarschijnlijk breng je de auto van de buurman!
Maxiem.
Waarschijnlijk breng je de auto van de buurman!
Maxiem.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Dat heb ik weleens gedaan voor hem toen hij ziek was, maar ook hij
is zeer content over Kwik Fit !
is zeer content over Kwik Fit !
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Schele willem, fijn dat je er over tevreden bent, 1 geluk heeft Kwikflutschele willem schreef:Die onderhouden mijn auto al jaren ik ben zeer tevreden over
Kwik Fit in Eindhoven.
hierin is dat je niet zo goed ziet.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15
Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Ja dat kan best een rol spelen maar ik ben ook een beetje doof, de auto rijdt anders prima hoor dankzij deze vakmensen en je betaalt er geen dubbeltje te veel hoor