LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
hyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 17:03

Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door hyp »

Goedemiddag,

Ik wil graag een probleem voorleggen, en of iemand hier dan advies op heeft.

+/- 5 weken geleden heb ik mijn BMW 525D uit 2003 de volgende storing aangegeven: ‘Fuel inject. system’. Met deze storing ben ik naar een garage geweest om dit probleem te verhelpen. Daar gaven ze aan dat de Raildruksensor moet worden vervangen. Dit hebben ze dan ook bij BMW besteld, en vervangen. Bij het uitlezen van de auto bleef dezelfde storing bestaan. Doordat de garage niet wist waardoor dit kwam hebben ze in onderling overleg met mij besloten om de auto naar de BMW dealer ter analyse. Dit zou niet meer dan een uur duren, waar ik zelfs bij kon blijven wachten.

Bij het nakijken bij de BMW dealer duurde de analyse echter langer dan een uur waarna de wachtmeester ingreep en aangaf dat er een afspraak moest worden gemaakt omdat er verder onderzoek nodig was. Omdat het maken van een afspraak zeker 4 weken zou duren, adviseerde de monteur mij dat ik de auto beter kon laten staan. Na enkele weken zijn ze er niet uitgekomen en hebben de auto naar een specialist gestuurd.

Ondertussen waren er al verscheidene onderdelen vervangen zonder dat de storing was verholpen. Op de vraag waarom dit is gedaan, werd geantwoord: dit waren onderdelen die toch al moesten worden vervangen. Het antwoord van de specialist was dat ze grote vermoedens hadden dat het aan de verstuivers ligt. Dit wisten ze niet zeker, er was wel een groot vermoeden uitgesproken.

Ondertussen heb ik al een rekening van € 2.048,00 betaald voor alle onderzoekskosten en vervangen onderdelen. Uiteindelijk is geadviseerd 4 verstuivers à (bijna) € 350,00 per stuk te vervangen. Dit komt neer op een extra uitgave van minimaal € 1.500,00. Op dit punt had ik er geen vertrouwen meer in dat de BMW dealer het probleem op een adequate manier zou oplossen. Daarom besloot ik de auto terug te nemen.

Uit onmacht heb ik een brief geschreven naar BMW Nederland. Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad en kan mij misschien adviseren hoe te handelen?

Alvast bedankt,

Mvg,
Hyp

mrab
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2009 13:53

Re: Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door mrab »

Heb niet hetzelfde probleem gehad maar wel een soorgelijke behandeling bij BMW Amsterdam.
Zeer slechte service en onduidelijke communicatie. Met name 'weten wij ook niet' verwacht je
gewoonweg niet van een officiele merkdealer. Waar ze het snelst mee waren was het vervangen
van de naamloze kentekenplaten voor BMW Amsterdam platen. Bedankt, die kan ik er nu ook
weer af gaan schroeven.

Ik zou sowieso nooit betalen voor reparaties die niet mij overlegd zijn. Ik geef dat dan ook altijd
van te voren aan.

Sterkte met je horror verhaal.

hyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 17:03

Re: Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door hyp »

Hoi Mrab,

Bedankt voor je reactie. Mijn fout was dat ik heb betaald. Maar ze wilde anders de auto niet geven.

Ik heb een brief geschreven naar BMW Nederland om het probleem voor te leggen maar ze gaven dus aan alleen een bemiddelende en adviserende functie te hebben, dus dat ze richting BMW dealerorganisaties geen uitspraken over de afwikkeling van reclamaties doen. Daar heb je ook niks aan.

Wij gaan kijken hoe onze rechtsbijstand hierop reageert want we hebben echt het gevoel dat we zijn opgelicht. Iedereen die we het verhaal ook voorleggen is zeer verbaasd over de handelswijze van BMW Amstelveen.

Mocht er nog reacties komen, dan geef ik hier een update.

Mvg,
Hyp.

stofzuigertje

Re: Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U was eerst bij een niet dealer en dat geeft bij dit soort storingen een risico op extra kosten.

Eigen klanten krijgen altijd voorrang dus in vakantie tijd 4 weken wachten is wel vaker voorgekomen!

Als ze de storing resetten en opnieuw komt is verkeerde oplossing gekozen.
Verder is meestal doorrijden op nood loop systeem meestal geen probleem mits je niet extreem snel zou rijden.

Een andere dealer dan deze in Amsterdam die hier ook helaas erg bekend is zou ook kunnen.
U heeft de vrije keuze uit een dealer waar U dat maar wilt.
Een matig filter van onbekend merk of lek filter of slordig met vieze handen vervangen kan vuil in het systeem veroorzaken wat veel geld kan kosten!

De brandstof moet goed gefilterd worden gezien de inspuit techniek en ik zou eerst controleren of het filter goed werkte en niet erg vuil is.
Doorspoelen en schoonmaken is soms voldoende, zoals de 118D ook ooit problemen had!

Op www.problemcar.nl kunt U verder lezen welke fouten diverse monteurs met deze diesels eerder maakte!
Ook overige zwakke punten zijn dan bij U bekend en als je meer weet dan garage zullen ze je eerder en goedkoper helpen is mijn ervaring!

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door Spy21 »

Volgens mij moet een dealer jou op de hoogte houden indien men hoge kosten gaat maken en bij het vervangen van onderdelen etc.
Ze kunnen niet zomaar namens jou een beslissing nemen..

Een BMW dealer of een andere officiele dealer weet helaas niet alles en het zijn
niet de echt de specilaisten , wat wij integendeel wel verwachten van ze, gelijk hebben we ook...

Zelf nooit naar een dealer geweest, ik ga gewoon naar een auto garage en daar weten ze het ook wel, zo niet wordt het een andere garage...Maar geen dealer..

En dealers draaien ook KM's terug, en ja de officiele dealers doen dat...Dus indien je een auto koopt bij een dealer, en dan ook met onderhoud boekjes , geloof het niet zo snel en controleer het gewoon...
Die stempels kunnen ze zelf ook wel doen ..

LindaBeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:07

Re: Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?

Ongelezen bericht door LindaBeer »

Het komt me bekend voor, al hadden wij geen probleem met betaling van de reparaties die uitgevoerd moesten worden, we hebben gewoon niet betaald! Alles vielnog onder de garantie, dus we hebben onze poot stijf gehouden. Resultaat was wel dat ze de reparaties behoorlijk slecht hebben gedaan, zo hebben ze de wielkap totaal verklooid dor deze welover te spuiten maar zo slecht dat de rotzooi er nu al vanaf valt. Dat kun je dus wel verwachten, het is complete maffia!

Gesloten