LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Garage Henny Veenings in Wormerveer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tluc

Klacht over Garage Henny Veenings in Wormerveer

Ongelezen bericht door tluc »

Op donderdag 4 juli 2013 heb ik mijn auto APK laten keuren bij Garage Veenings in Wormerveer. Ik werd 's middags gebeld door de monteur dat de auto een aantal mankementen heeft en dat het kostenplaatje ongeveer 950,- zou worden. Ik heb toen gezegd dat ik daar over moest nadenken. De monteur zei dat hij nog naar de remmen moest kijken en hij zou mij later bellen om definitief door te geven wat het zou kosten. Ongeveer een uur later werd ik gebeld en de monteur zei dat hij een rekenfout had gemaakt en de kosten voor de reparaties zou totaal 675,- euro bedragen en dan zou de auto door de APK keuring komen. De monteur vroeg of hij alvast de onderdelen kon bestellen. Aangezien dit mijn eerste APK keuring was, leek mij 675,- op zich wel een acceptabel bedrag voor een auto van ongeveer 10 jaar oud. Later die dag heb ik in de garage een afspraak gemaakt voor donderdag 18 juli voor de reparaties.

De volgende avond sprak ik mijn moeder over de telefoon dat ik dit toch wel duur vond voor 3 punten (remwerking, koplampen, draagarmrubbers) waarop mijn auto is afgekeurd. Ze had mij aangeraden om langs de QuickFit te gaan om mijn auto te laten APK-keuren als second option.

Op dinsdag 9 juli had QuickFit mijn auto gekeurd. Zij hadden hetzelfde geconstateerd wat betreft de remwerking. Dit kon gerepareerd worden voor een totaal bedrag van 155 euro,-
Later die dag ben ik langs Grarage Veenings gegaan om de reparatie afspraak af te zeggen op donderdag 18 juli. En om de kosten te betalen voor de APK keuring.

Ik kreeg vervolgens heel veel gesteggel over het afzeggen van de afspraak die ruim een week later zou plaats vinden. Zij vonden dat ik dan de onderdelen moest betalen die besteld waren, want die waren inmiddels binnen. Ze vonden dat de keurmeester van QuickFit mijn auto niet goed gekeurd had. Er werd mij gevraagd om het telefoonnummer van de keurmeester. De monteur van Garage Veening werd er bij geroepen. Er kwam nog een man bij de balie naast mij staan die er ook mee ging bemoeien. Er werd mij letterlijk gezegd door die man, dat ik nergens naar toe kon gaan, voordat we dit hebben afgehandeld en dat ik die onderdelen heb betaald. Ik werd daar heel kwaad om dat ik onder druk werd gezet. Ik moest en zal die onderdelen betalen, anders kon ik hun zaak niet uit. De politie zou erbij gehaald worden, en de BOVAG.

De eigenaresse had gebeld met de keurmeester van QuickFit. En zij vond nog steeds dat die keuring niet deugde. Later gaf de eigenaresse toe dat de onderdelen niet betaald hoefde te worden, omdat ik blijkbaar geluk had dat zij een goede relatie had met haar leverancier en dat de onderdelen dan toch terug konden naar de leverancier.

Na veel intimidatie en gesteggel, kreeg ik een factuur met de kosten van de APK keuring en een half uur arbeidsloon van de monteur voor het bestellen van de onderdelen, en voor het afzeggen van de reparatieafspraak. Uiteindelijk heb ik 35,- extra moeten betalen voor de APK keuring voor de half uur arbeidsloon. Ik heb dit uiteindelijk geaccepteerd, om een fysieke dreigende situatie te voorkomen.

Ik ben zo ontevreden over de service bij Garage Veenings in Wormeerveer, dat ik daar nooit meer een voet binnen zet!!!

thecure

Re: Klacht over Garage Henny Veenings in Wormerveer

Ongelezen bericht door thecure »

tluc schreef:Op donderdag 4 juli 2013 heb ik mijn auto APK laten keuren bij Garage Veenings in Wormerveer. Ik werd 's middags gebeld door de monteur dat de auto een aantal mankementen heeft en dat het kostenplaatje ongeveer 950,- zou worden. Ik heb toen gezegd dat ik daar over moest nadenken. De monteur zei dat hij nog naar de remmen moest kijken en hij zou mij later bellen om definitief door te geven wat het zou kosten. Ongeveer een uur later werd ik gebeld en de monteur zei dat hij een rekenfout had gemaakt en de kosten voor de reparaties zou totaal 675,- euro bedragen en dan zou de auto door de APK keuring komen. De monteur vroeg of hij alvast de onderdelen kon bestellen. Aangezien dit mijn eerste APK keuring was, leek mij 675,- op zich wel een acceptabel bedrag voor een auto van ongeveer 10 jaar oud. Later die dag heb ik in de garage een afspraak gemaakt voor donderdag 18 juli voor de reparaties.

De volgende avond sprak ik mijn moeder over de telefoon dat ik dit toch wel duur vond voor 3 punten (remwerking, koplampen, draagarmrubbers) waarop mijn auto is afgekeurd. Ze had mij aangeraden om langs de QuickFit te gaan om mijn auto te laten APK-keuren als second option.

Op dinsdag 9 juli had QuickFit mijn auto gekeurd. Zij hadden hetzelfde geconstateerd wat betreft de remwerking. Dit kon gerepareerd worden voor een totaal bedrag van 155 euro,-
Later die dag ben ik langs Grarage Veenings gegaan om de reparatie afspraak af te zeggen op donderdag 18 juli. En om de kosten te betalen voor de APK keuring.

Ik kreeg vervolgens heel veel gesteggel over het afzeggen van de afspraak die ruim een week later zou plaats vinden. Zij vonden dat ik dan de onderdelen moest betalen die besteld waren, want die waren inmiddels binnen. Ze vonden dat de keurmeester van QuickFit mijn auto niet goed gekeurd had. Er werd mij gevraagd om het telefoonnummer van de keurmeester. De monteur van Garage Veening werd er bij geroepen. Er kwam nog een man bij de balie naast mij staan die er ook mee ging bemoeien. Er werd mij letterlijk gezegd door die man, dat ik nergens naar toe kon gaan, voordat we dit hebben afgehandeld en dat ik die onderdelen heb betaald. Ik werd daar heel kwaad om dat ik onder druk werd gezet. Ik moest en zal die onderdelen betalen, anders kon ik hun zaak niet uit. De politie zou erbij gehaald worden, en de BOVAG.

De eigenaresse had gebeld met de keurmeester van QuickFit. En zij vond nog steeds dat die keuring niet deugde. Later gaf de eigenaresse toe dat de onderdelen niet betaald hoefde te worden, omdat ik blijkbaar geluk had dat zij een goede relatie had met haar leverancier en dat de onderdelen dan toch terug konden naar de leverancier.

Na veel intimidatie en gesteggel, kreeg ik een factuur met de kosten van de APK keuring en een half uur arbeidsloon van de monteur voor het bestellen van de onderdelen, en voor het afzeggen van de reparatieafspraak. Uiteindelijk heb ik 35,- extra moeten betalen voor de APK keuring voor de half uur arbeidsloon. Ik heb dit uiteindelijk geaccepteerd, om een fysieke dreigende situatie te voorkomen.

Ik ben zo ontevreden over de service bij Garage Veenings in Wormeerveer, dat ik daar nooit meer een voet binnen zet!!!
tja, ik kan de garage eigenlijk wel begrijpen.
u gaf immers al opdracht voor de reparatie's. de onderdelen worden besteld en de auto wordt ingepland.
dat u daarna alles afzegt is natuurlijk ook niet zo netjes.

u had zich eerder moeten bedenken dat u een second opinion wilde, nog voordat u een afspraak maakt voor herstel.

dat ze daarna gaan dreigen is natuurlijk niet zo netjes, en hoort ook niet.

Die 35 euro voor het extra werk wat ze nu ervan gehad hebben, vind ik redelijk. u komt hier nog goed mee weg vind ik.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

He grappig is Kwik fit eens goedkoper :) meestal lees je het bericht andersom

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

tluc schreef:De volgende avond sprak ik mijn moeder over de telefoon dat ik dit toch wel duur vond voor 3 punten (remwerking, koplampen, draagarmrubbers) waarop mijn auto is afgekeurd. Ze had mij aangeraden om langs de QuickFit te gaan om mijn auto te laten APK-keuren als second option.
Het gaat eigenlijk om deze zin.

Het garagebedrijf constateert versleten draagarmrubbers, en zal, naar ik aanneem, voorgesteld hebben om nieuwe draagarm(en)(rubbers) te monteren. Wat er precies niet goed is aan de koplampen wordt in de posting niet verteld.

Kwikfit constateert dat er niks mis is met de koplampen en de draagarmrubbers.

Ik heb niet zo een hoge pet op van de deskundigheid van Kwikfit personeel , en vindt dat ze vaak alleen kijken naar de zaken waar ze gemakkelijk geld op kunnen verdienen, te weten banden, uitlaten, accu's en remmen.

Het vervangen van de draagarm(rubbers) lijkt me niets iets wat Kwikfit zelf zou uitvoeren.

Een versleten draagarmrubber herkent u aan een bonkend geluid, met name bij het nemen van verkeersdrempels. Als u dat hoort dan heeft de garage gelijk gehad en zult u toch aan reparatie moeten wennen

Gesloten