Op 19 juni 2009 is mijn auto Chrysler Sebring KM stand:129797 gekeurd voor de APK bij de kwik-fit vestiging Randweg 3 in spijkenisse, de afmelding voor deze APK keuring is gedaan via Kwik-fit Eeze 15 in Hoogvliet, hierbij is op mijn verzoek de stuurkogel rechts voor gewisseld en de auto uitgelijnd. Een opmerking op het apk form:
Ac4 stuurkogel links voor.
Ac1 RA band ac1.
Op 27-09-2009 rijd ik op de geasfalteerde weg "kalverstraat in Apeldoorn" met ± 25 km/uur hier breekt mijn draagarm/fusee kogel rechts achter spontaan af, met als gevolg dat het binnenscherm is beschadigd en dat de auto door de ANWB weggesleept moet worden (kosten €220 wegslepen en lidmaatschap) naar de Chrysler dealer "eric Selles Cars" in Apeldoorn. De auto is onderzocht door de dealer en deze constateerde dat buiten de afgebroken draagarm/fusee kogel RA, ook de draagarm/fusee kogels LA+LV+RV teveel speling vertoonde en heeft die op 28-09-2009 bij een KM stand van 133223 alle vier de draagarm/fusee kogels gew. Kosten hiervoor bedragen €1035,99 Incl leenauto.
Tevens heb ik door dit pechgeval een snipperdag moeten nemen op maandag 28-09-2009 en een leenauto moeten huren bij de dealer. a € 40, en € 23,46 diesel kosten. Apeldoorn=>Spijkenisse VV.
Buiten de extra gemaakte kosten, vertelde de ANWB monteur mij dat ik veel geluk had gehad dat het in de stad gebeurde, want op de snelweg had het heel ernstig af kunnen lopen. Tevens vertelde zowel de dealer als de ANWB monteur mij dat dit bij de APK geconstateerd had moeten worden, en vonden het een "slechte" zaak dat de auto was goedgekeurd.
De tijd tussen het keuren en het "ongeval/stranding" bedraagt weliswaar 3 maanden en 8 dagen, maar hiervan heeft de auto 16 dagen geparkeerd gestaan op schiphol Airport en is in die periode ook niet gebruikt.
Ik heb de Kwik-fit filiaal houder in spijkenisse hierop aangesproken, deze bleef volhouden dat er in 3 maanden tijd een dusdanige speling op de draagarmkogel kan ontstaan waardoor deze spontaan kan afbreken, en dat er bij de keuring op geen van de draagarm/fusee kogels speling zat.
Wat geheel tegenstrijdig is met de mening van de dealer en ANWB monteur. Ik heb hierop besloten om een officiële klacht in te dienen bij het hoofd kantoor van Kwikfit omdat er met de fliaal houder niet uit te komen is om een tegemoed koming in de gemaakte extra kosten te krijgen of op zijn minst een excuus.
Als ik aan de risico's denk die mijn gezin en ikzelf hebben gelopen door dit voorval.
Nu betreft het alleen materiële en emotionele schade, maar het had evengoed veel slechter af kunnen lopen.
Ik ga ervan uit dat de extra kosten (leenauto, uitlijnen, snipperdag, sleepkosten en binnen scherm) die door mij gemaakt zijn door Kwikfit worden vergoed.
Het antwoord van het Kwik fit hoofdkantoor in Harderwijk luidde vervolgens:
Onlangs hebben wij van de betreffende filiaalhouder vernomen dat hij met u heeft gesproken over de schade aan uw auto.
Na het ontstaan van de schade heeft u deze elders laten herstellen. Hierdoor zijn wij niet in de gelegenheid gesteld de oorzaak vast te stellen.
Dit betekend dat wij de door u gemaakte kosten niet aan u zullen vergoeden.
was getekend Dhr Harold Sinke, Manager klantenservice.
Of dat je er aan denkt dat je auto naar een kwik fit garage moet, als je met pech staat 150 km van huis op een zondag avond om ± 18:00 uur.
Wat nu te doen, want met dit antwoord van Kwik fit ben ik niet tevreden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwik fit
Re: kwik fit
Het zal moeilijk worden dit aan te tonen, immers je bent zelf naar een ander gegaan en Kwik niet de gelegenheid gegeven om e.e.a. op te lossen.
In 3 maanden tijd ondanks de 16 dagen blijft er nog ruim 2,5 maand over waarin je gereden hebt.
Het is en blijft een momentopname een apk keuring en als ten tijde van de apk er geen speling op zat of nog binnen de normen dan wordt ie gewoon goedgekeurd.
Het is uiteraard rot dat dit je overkomt maar met 3 maanden kan er op die kilometerstand echt wel wat kapot gaan.
In 3 maanden tijd ondanks de 16 dagen blijft er nog ruim 2,5 maand over waarin je gereden hebt.
Het is en blijft een momentopname een apk keuring en als ten tijde van de apk er geen speling op zat of nog binnen de normen dan wordt ie gewoon goedgekeurd.
Het is uiteraard rot dat dit je overkomt maar met 3 maanden kan er op die kilometerstand echt wel wat kapot gaan.
-
Mallemalle
degene die de fusees heeft vervangen en/of heeft geconstateerd dat ze zeker niet apk waardig waren schriftelijk een rapportje daarover op laten stellen is wellicht ene optie
en natuurlijk nooit meer naar kwik fit
en natuurlijk nooit meer naar kwik fit
-
seagoing racer2
Beste,
Kansloze zaak.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Je kan ernstig vermoeden dat kwik-fit zaken over het hoofd heeft gezien, maar je kan het niet bewijzen.
Ik denk dat het ook moeilijk is om een deskundige te vinden die schriftelijk durft te beweren dat de fuseekogel en draagarmen 3 maanden geleden ook al slecht zijn geweest
En zelfs dan kan Kwik-fit terecht zeggen dat ze niet in staat zijn gesteld om een onderzoek te doen of reparatie uit te voeren.
Kansloze zaak.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Je kan ernstig vermoeden dat kwik-fit zaken over het hoofd heeft gezien, maar je kan het niet bewijzen.
Ik denk dat het ook moeilijk is om een deskundige te vinden die schriftelijk durft te beweren dat de fuseekogel en draagarmen 3 maanden geleden ook al slecht zijn geweest
En zelfs dan kan Kwik-fit terecht zeggen dat ze niet in staat zijn gesteld om een onderzoek te doen of reparatie uit te voeren.
Wat ik mij afvraag. Heeft u zelf niets vernomen van 4 fuseekogels met speling? Dat maakt namelijk ontzettend veel lawaai als men ermee rijd en kan men duidelijk horen. Ik heb zelf namelijk al eens 1 kogel met speling gehad en ik wist niet hoe snel ik na de garage moest, omdat ik het een vreemd geluid vond (en ik heb zelf nog een zgn bruluitlaat eronder zitten)
Ik ben zelf absoluut geen kwikfitfan, maar bij fuseekogels is het ook de vraag hoe men zelf met de auto rijd en bovendien is 3 maanden en bijna 4000 km toch wel een aardig eindje. Als ze tijdens de keuring nog net binnen de marge zaten dan kan het best zijn dat na +/- 4000 km de koek op is, om het maar zo te zeggen. Het is jammer dat ze geen excuses hebben gemaakt, maar ik denk niet dat je 4000 km na een keuring veel kunt gaan eisen.
Ik ben zelf absoluut geen kwikfitfan, maar bij fuseekogels is het ook de vraag hoe men zelf met de auto rijd en bovendien is 3 maanden en bijna 4000 km toch wel een aardig eindje. Als ze tijdens de keuring nog net binnen de marge zaten dan kan het best zijn dat na +/- 4000 km de koek op is, om het maar zo te zeggen. Het is jammer dat ze geen excuses hebben gemaakt, maar ik denk niet dat je 4000 km na een keuring veel kunt gaan eisen.
-
Mallemalle
how about een aantekening op het keurrapport als het net binnen de marge valt?
ik geloof niet hard dat kwik fit werkelijk fatsoenlijk heeft gekeurd
ik geloof niet hard dat kwik fit werkelijk fatsoenlijk heeft gekeurd
-
jeroentje271
Er staan wel wat AC code`s op het rapport.
Ik krijg een beetje het vermoeden dat alleen het strikt noodzakelijke voor de APK is gerepareerd. Meneer vertelt maar het halve verhaal.
Is de auto ook in onderhoud bij een garage? Dit soort dingen mogen ook tijdens regulier onderhoud geconstateerd worden.
Ik krijg een beetje het vermoeden dat alleen het strikt noodzakelijke voor de APK is gerepareerd. Meneer vertelt maar het halve verhaal.
Is de auto ook in onderhoud bij een garage? Dit soort dingen mogen ook tijdens regulier onderhoud geconstateerd worden.