LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit Breda Goeseelstraat

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Eszzie

Kwikfit Breda Goeseelstraat

Ongelezen bericht door Eszzie »

Ik kon niet direct een specifiek topic vinden over deze locatie, maar hierbij mijn ervaring:

Mijn Daihatsu Applause uit '98 is in januari voor een wintercheck bij een andere garage van top tot teen gecheckt. Daar vertelden ze mij dat de auto nog in prima staat was, enkel lekkage bij de schokdemper, waardoor hij dus erg hobbelde (bevroren).

12 juni liet ik mijn auto APK keuren bij de Kwikfit in de Goeseelstraat in Breda. Dit omdat deze zich recht tegenover mijn woning bevindt. Ik had mijn auto om 8:30 gebracht en werd pas 16:00 terug gebeld. Aan de telefoon werd mij verteld dat mijn auto in zeer slechte staat was, veel roest en dat de gehele remsystemen achter vervangen moesten worden. Ik was stomverbaasd! Verder werkten de ruitenwissers niet goed en waren er nog wat dingen. Totale kosten: tenminste €375,00. Ik kon dat niet betalen zei ik en die man aan de telefoon was erg dwingend. Ik ben toen direct gaan googlen en kwam talloze klachten tegen over kwikfit, na mijn ongenoegen geuit te hebben op facebook kwamen er ook van vrienden allerlei slechte ervaringen naar boven. Ik heb nog een garage naast mij zitten, een particulier en heb de situatie uitgelegd. Ik heb mijn auto bij kwikfit opgehaald en heb verder geen afspraak gemaakt voor reparatie. Had sterk het gevoel belazerd te worden!

5 dagen later heb ik bij mijn buurman zijn garage de auto laten nakijken en APK laten keuren. Uitslag:
Auto was nog in netter staat, hier en daar wat lichte slijtage die in de toekomst misschien verholpen moet worden. Lekkage bij de schokdemper, maar functioneert nog prima. Kosten: APK en 1 uur arbeidsloon a €125,00. Verder kon ik mijn auto netjes al na 3 uur ophalen, in tegenstelling tot bij Kwikfit, waar ik gewoon de hele dag mijn auto kwijt was.

Wat een bende oplichters bij Kwikfit, nooit meer!

*Edit* zojuist 3-7 telefoon gehad van de filiaalmanager i.v.m mijn post hier. Er is schijnbaar in zijn afwezigheid een heleboel mis gegaan en zijn ook reparaties van klanten door elkaar gehaald. Hij bood z'n excuses aan en wil me tegemoet komen met een waardebon. Dus ben in dubio of kwikfit een tweede kans verdiend of niet, vind dit wel een goed gebaar in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Eszzie op 03 jul 2013 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Re: Kwikfit Breda Goeseelstraat

Ongelezen bericht door nevermind »

Specifiek weet ik niet, maar schrijf in de zoekfunctie Kwikfit, dan zie je hoeveel topics over dit flutbedrijf zijn.

Succes

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Eszzie schreef:APK en 1 uur arbeidsloon a €125,00.
Dat vind ik nogal wat.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ligt er aan wat ze hebben gedaan want hier kost de apk bij Kwikfit 19,95.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sephora30 schreef:Ligt er aan wat ze hebben gedaan want hier kost de apk bij Kwikfit 19,95.
Ja maar je auto mankeert ook precies wat hun op de plank hebben liggen ,dus dat loopt ook flink in de papieren :evil:

mach2005

Ongelezen bericht door mach2005 »

Als je de manager en monteurs op provisie laat werken, dan krijg je dit soort praktijken natuurlijk.

De werknemers krijgen leuke bonussen bij Kwilflut, als ze veel omzetten.

Dit werkt klanten-oplichting in de hand.

Eszzie

Ongelezen bericht door Eszzie »

@Barman Uurtje arbeidsloon is 60 euro en apk was iets van 40 euro, dan komt er nog btw bij dus dan zit je rond de 125 euro. Dat valt dus wel mee, 60 euro normale prijs arbeidsloon in een garage. Mag blij zijn dat ze maar 1 uur hebben gerekend voor 2 uur werk.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Nou eszie,

ik zou ook volgend jaar maar op zoek gaan naar een ander.
€ 125.- voor een APK is écht teveel. Er zijn in uw omgeving op zeker vele bedrijven te vinden die hooguit € 30.- rekenen. De arbeidsloon zit daar dan al in en wordt niet nog eens apart berekend.
Soms worden wel de afmeldkosten apart aangegeven, maar die zijn slechts enkele euro's (minder dan € 10.-)

Dat berekende uur zouden dan dus extra werkzaamheden moeten zijn, zoals bijv. het vervangen van ruitenwissers, lampjes of reparaties.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

De APK bij Kwikfit is goedkoop omdat ze weten dat dat klanten lokt, en vervolgens verdienen ze op de - al dan niet echt nodige - reparaties.

Ik ben tot nu toe één keer bij Kwikfit geweest, voor een velg die wat schade had, en ik vond het echt super. Ook de prijs viel me heel erg mee (ik heb wel twee keer gevraagd: €30? Niet €130?). Maargoed, dat zal per filiaal verschillen...

sephora30

Slobberbone schreef:
sephora30 schreef:Ligt er aan wat ze hebben gedaan want hier kost de apk bij Kwikfit 19,95.
Ja maar je auto mankeert ook precies wat hun op de plank hebben liggen ,dus dat loopt ook flink in de papieren :evil:

Nee hoor, 3x gekeurd, 1e keer afgekeurd door een probleem waarvoor zij zelf geen reparatie verrichten (dus geen nut om af te keuren want verdienen er toch niks aan) en de 2x ernaa gewoon goedgekeurd. Ik heb alleen maar positieve ervaring met Kwikfit.

sephora30

Annikaatje schreef:De APK bij Kwikfit is goedkoop omdat ze weten dat dat klanten lokt, en vervolgens verdienen ze op de - al dan niet echt nodige - reparaties.
Lijkt me stug dat ze bij de apk onnodige gebreken opgeven aangezien ik vorig jaar de pineut was voor een steekproef. Gebeurd dat te vaak bij steekproeven dan verliezen zij hun apk-licentie.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

sephora30 schreef:
Annikaatje schreef:De APK bij Kwikfit is goedkoop omdat ze weten dat dat klanten lokt, en vervolgens verdienen ze op de - al dan niet echt nodige - reparaties.
Lijkt me stug dat ze bij de apk onnodige gebreken opgeven aangezien ik vorig jaar de pineut was voor een steekproef. Gebeurd dat te vaak bij steekproeven dan verliezen zij hun apk-licentie.
Bij een steekproef kijken ze toch alleen of de garage wel al het nodige heeft gemaakt? Dus dat de auto inderdaad goed genoeg is om de weg op te mogen?

Ik denk niet dat ze dan ook gaan kijken of de garagehouder misschien een paar dingetjes te snel vervangen heeft, dan zouden ze bij bijvoorbeeld een vervangen uitlaat ook de oude uitlaat helemaal langs moeten lopen om te zien of hij wel echt aan vervanging toe was?

Echt onnodige dingen wellicht niet, maar ik denk dat er vaak onderdelen worden vervangen die best nog een jaartje of langer mee zouden kunnen.

sephora30

Tja gaat hier over apk, wat er verder aan de auto moet gebeuren buiten apk om weet je nooit. Kan bij elke garage zo zijn dat ze er van alles bij verzinnen om geld te verdienen. Denk niet dat Kwikfit hier de enige in is.

Slobberbone

sephora30 schreef:Tja gaat hier over apk, wat er verder aan de auto moet gebeuren buiten apk om weet je nooit. Kan bij elke garage zo zijn dat ze er van alles bij verzinnen om geld te verdienen. Denk niet dat Kwikfit hier de enige in is.

Nee, maar hoor het wel vaak dat het juist bij deze fastfitter wel gebeurd en heeft hier een oud medewerker niet uit de doeken gedaan dat het juist was om de juiste omzet cijfers te behalen.

Iets zwetende schokdempers nog goed voor apk krijg je bij kwikfit gelijk nieuwe geld ook voor remmen en uitlaat lassen doen ze niet aan.

Nee, ik kom daar al 15 jaar niet meer en bevalt mij goed :D

Slobberbone

sephora30 schreef:
Slobberbone schreef:

Nee hoor, 3x gekeurd, 1e keer afgekeurd door een probleem waarvoor zij zelf geen reparatie verrichten (dus geen nut om af te keuren want verdienen er toch niks aan) en de 2x ernaa gewoon goedgekeurd. Ik heb alleen maar positieve ervaring met Kwikfit.

Maar de reparaties die zij verrichten is ook minimaal als bij bv ashoes/fuseekogel of stuurhuis wat reparatie behoeft moet je niet bij Kwikfit zijn.

Mijn auto is nooit afgekeurd want mijn monteur loopt hem eerst na en dan keuring en zijn know how schat hoger in dan die knulletjes bij kwikshit :lol:

harmvdbroek

Ongelezen bericht door harmvdbroek »

Ik ben nu voor de allerlaatste keer bij kwikfit geweest.
Als er een prijs te winnen valt voor hoe langzaam je kunt werken, dan komen de monteurs van Kwikfit Den Bosch zeker in aanmerking. Het tempo ligt in een gemiddeld bejaardentehuis hoger.
Nadat ik dit een halve ochtend had aanschouwd ben ik weggereden. Na wat rondbellen werd mij een lokaal bandenbedrijf geadviseerd. Ik ben daar heen gegaan en binnen 10 minuten was er een monteur bezig mijn band te repareren. Keurig werk geleverd en helemaal niet duurder dan Kwikfit.
Mijn advies: bel even rond. Er zit altijd een goede ondernemer in jouw buurt die veel sneller werkt. Voor de prijs en de kwaliteit hoef je het niet te laten.
Harm

Gesloten