Bij deze een waarschuwing voor de praktijken van Kwikfit.
Mijn dochter had haar Fiat 500 uit 2010 voor APK keuring aangeboden bij Kwikfit in Haarlem, dit ondanks mijn waarschuwing. Ze vond het wel makkelijk zo dichtbij huis.
Om 16.30 werd ze gebeld dat de auto was afgekeurd op de volgende punten:
Voorbanden te weinig profiel
Steun stadslicht afgebroken, moest worden vervangen.
Handremkabels
Kosten voor reparatie zouden € 750,-- gaan bedragen.
Ik ben met mijn dochter meegegaan om de auto op te halen en bracht de hoge kosten ter sprake bij de bedrijfsleider. Deze vertelde dat hij de auto niet had gekeurd maar zijn collega, welke niet meer aanwezig was. Hij wist ook niets van de hoge reparatiekosten. Mijn dochter vertelde later dat het wel de bedrijfsleider was welke haar had gebeld met het hele verhaal.
Auto hier niet laten repareren maar gebracht naar kennis van haar schoonvader, die een garagebedrijf heeft.
Conclusie van deze garage
Profiel voorbanden 2.1mm, wel weinig profiel maar wordt hierop niet afgekeurd
Steun stadslicht, niet de steun afgebroken, maar het boutje waarmee deze is bevestigd
Handremkabels, was moedwillig aan getrokken zodat kunststof was gescheurd.
Totale reparatiekosten bij dit garagebedrijf, voor de veiligheid toch ook maar beide voorbanden laten vervangen, € 275,- incl. APK keuring, banden en (door Kwikfit kapotgetrokken) handremkabels.
Triest dat Kwikfit op deze manier tracht haar geld te verdienen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwikfit Haarlem (Leidsevaart)
Kwikfit Haarlem (Leidsevaart)
Laatst gewijzigd door Nonikki op 29 jan 2014 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kwikfit Haarlem (Leidsevaart)
Onbegrijpelijk dat die lui van kwikfit nog klandizie hebben...