LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
kwikfit
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 17:00

Kwikfit

Ongelezen bericht door kwikfit »

:evil: ik heb een (1) week geleden mijn auto naar de kwikfit op de Overtoom te Amsterdam gebracht. Mijn uitlaat was lek en maakte een hoop lawaai. Voordat ik mijn auto wegbracht had ik onder de auto gekeken en gezien dat mijn achterdemper kapot was.

Ik ging mijn auto aan het eind van de dag ophalen en veel geld armer vertrok ik. De monteur van kwikfit zei, het voorste flexibele deel is ook aan vervanging toe en ik dacht dat kan wel maar als het zover is dan zien wij wel weer verder. Daarbij had ik onder de auto gekeken en naar mijn mening zag dat er nog goed uit.

Twee dagen later blijkt dat het flexibele deel ook kapot is wat mij hoogst verbaasde. Toevallig sprak ik mijn zwager en die vertelde dat hij naar de kwikfit was geweest voor vervanging van een onderdeel en die gaven mee dat de uitlaat aan vervanging toe was. En ja je raad het al binnen twee dagen viel de uitlaat onder zijn auto vandaan.

Ik dacht dat kan bijna geen toeval meer zijn het lijkt erop dat medewerkers van Kwikfit de slijtage een beetje helpen en dat is in mijn ogen de reinste oplichting. Dit was mijn laatste bezoek aan de Kwikfit, die denken zeker dat wij gek zijn.

Gr. Marc

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door vronie »

Als je opgelicht wilt worden moet je bij Kwitfit zijn.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Bewijzen?


Of ben je het gewent om klakkeloos een eind in de ruimte te zwetsen.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door vronie »

Jeroentje is hier om Kwikflut :oops:
Om blaam te zuiveren.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Praat niet zo dom, vronie.

freddyonderstal
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:50

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door freddyonderstal »

Het is algemeen bekend dat dit soort praktijken gebeuren. Ze vertellen dat er iets dreigt stuk te gaan en dat je hierop moet letten.

Welk bedrijf wil nu geen meer winst maken of meer geld ontvangen?
Maar om dit nu in het kopje 'oplichterij' te plaatsen, vind ik behoorlijk meevallen.

Als je naar de Kwikfit gaat, zeg gewoon wat je gerepareerd wilt hebben en dat de rest geen onderhoud nodig heeft. Dan heb je er ook geen last van.

Een waarschuwing kan ook geen kwaad toch?? Straks gebeurt er wel iets en dan loop je weer te zeuren dat Kwikfit je het niet verteld heeft. Kortom; het is nooit goed bij de klant.

Toch vreemd aan fora's; alleen als er iets mis is, lopen we met z'n allen te zeuren. Is iets werelds, dan hoor je niemand.

Vandaar ook dat oa kwikfit hierdoor een slechte reputatie krijgt.
Ik ben er altijd keurig geholpen in vestigingen Wageningen, Ede en Veenendaal.

En nee; ik werk er niet zelf!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kwikfit krijgt ene slechte naam omdat iedereen weet dat men de zaak belazert, en niet door berichten zoals hierboven, dat is een gevolg daarvan

bruut84
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 10:32

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door bruut84 »

Dat er nog steeds mensen zijn die naar kwikfit gaan
ongelooflijk..en maar klagen

barkatmoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2009 20:25

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door barkatmoon »

In de automotive kan je toch weinig goed doen is mijn ervaring.
Ik ben al jaren werkzaam in deze branche.

Als er iemand komt met een gebroken achterdemper, je monteerd deze, en volgende week ligt ie op straat omdat de tussenpijp stuk is dan ben je een knoeier.

Als je mensen er op wijst dat de tussenpijp beter mee vervangen wordt dan ben je een oplichter.

Als iemand komt voor een uitlaat en volgende week zijn de remmen versleten dan had je het moeten zien, als je kort een rondje onder de auto loopt dan probeer je mensen geld afhandig te maken.

ik heb mij er bij neergelegd.

Elk bedrijf krijgt klachten, hoe meer vestigingen een bedrijf heeft hoe groter de kans dat ze openbaar worden gemaakt en hoe meer kans dat mensen er van horen.

Mijn ervaringen zijn ook dat er met regelmaat mensen komen die vinden dat ze opgelicht worden, je neemt de tijd voor deze mensen, je bied aan om de auto binnen te zetten en samen met de eigenaar te kijken, dit wordt meestal gewijgerd, wat kan je als monteur dan nog doen? Niets. Je hoort dan na maanden via via via via het zelfde geval breed uitgemeten en sterk overdreven weer bij je terugkomen.

Ik kan ieder verzekeren, ik ben in loondienst en heb als monteur een eigen ruime klantenkring die allen heel erg tevreden zijn. Ik ben niet roomser dan de paus, ik maak ook fouten en wil ze altijd oplossen maar je moet wel de kans daartoe krijgen. Loze beschuldigingen lossen het probleem niet op, nu niet en voor de toekomst niet.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Kwikfit

Ongelezen bericht door Spy21 »

waarom alleen Kwik Fit dan?

Gesloten