Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Arizonakid

Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid

Bericht door Arizonakid »

Maar heb je het nou al aan de verkoper voorgelegd?

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Daarnaast is een auto waaraan een onderdeel gespoten is natuurlijk niet direct "een schadeauto".

v.d.Heyden

Bericht door v.d.Heyden »

En je wilt niet weten hoeveel splinternieuwe auto's al bij een schadebedrijf zijn geweest, voor aflevering aan de klant, om een kleine transportschade te laten herstellen. Niemand accepteert zijn nieuwe auto met een kras op de kofferdeksel. En dan kan het bij een achterklep na 5 jaar zomaar eens opvallen dat die al eens is gespoten.......

Arizonakid

Bericht door Arizonakid »

Dat is zeker waar, ik heb heel wat nieuwe auto’s direct van de boot zien komen met behoorlijke schades. Gelijk door naar schade bedrijf voor aflevering, en dat werdt echt niet gemeld bij de nieuwe eigenaar.

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

Volgens mij zat er een schade bedrijf in Roden, die alle geïmporteerde LADA's eerst moest nakijken voor levering.

AJWever

Bericht door AJWever »

Update (2)

Ik zag zelf niet het nut ervan in dit snel te laten herstellen omdat de kofferdeksel er met de tijd alleen maar slechter uit gaat zien. Daarnaast wilde ik gewoon weloverwogen de dealer tegemoet treden.
De schade is inmiddels hersteld. Omdat de kofferdeksel zo slecht was is er een nieuwe in geplaatst. Ja hoor, dat had ik maar moeten zien toen ik de auto kocht, heb ik een risico in genomen . . .

Het standpunt van de dealer was
“Als U een [noemt betreffende merk] bij [noemt betreffende merkdealer] koopt dan is dit uiteraard iets dat wij voor U gaan oplossen".

Misschien moet je niet altijd “juridisch” naar iets kijken maar soms meer met je gezonde verstand.

Ik ben blij. De kofferdeksel ziet er weer als nieuw uit, in zoverre dat ik dat als leek kan beoordelen . . .

Moneyman

Bericht door Moneyman »

AJWever schreef:
02 nov 2025 07:02
Ik ben blij.
Mooi zo. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Plaats reactie