Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
-
Arizonakid
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
Maar heb je het nou al aan de verkoper voorgelegd?
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
Daarnaast is een auto waaraan een onderdeel gespoten is natuurlijk niet direct "een schadeauto".
-
v.d.Heyden
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
En je wilt niet weten hoeveel splinternieuwe auto's al bij een schadebedrijf zijn geweest, voor aflevering aan de klant, om een kleine transportschade te laten herstellen. Niemand accepteert zijn nieuwe auto met een kras op de kofferdeksel. En dan kan het bij een achterklep na 5 jaar zomaar eens opvallen dat die al eens is gespoten.......
-
Arizonakid
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
Dat is zeker waar, ik heb heel wat nieuwe auto’s direct van de boot zien komen met behoorlijke schades. Gelijk door naar schade bedrijf voor aflevering, en dat werdt echt niet gemeld bij de nieuwe eigenaar.
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
Volgens mij zat er een schade bedrijf in Roden, die alle geïmporteerde LADA's eerst moest nakijken voor levering.
Re: Lakschade auto, wiens verantwoordelijkheid
Update (2)
Ik zag zelf niet het nut ervan in dit snel te laten herstellen omdat de kofferdeksel er met de tijd alleen maar slechter uit gaat zien. Daarnaast wilde ik gewoon weloverwogen de dealer tegemoet treden.
De schade is inmiddels hersteld. Omdat de kofferdeksel zo slecht was is er een nieuwe in geplaatst. Ja hoor, dat had ik maar moeten zien toen ik de auto kocht, heb ik een risico in genomen . . .
Het standpunt van de dealer was
“Als U een [noemt betreffende merk] bij [noemt betreffende merkdealer] koopt dan is dit uiteraard iets dat wij voor U gaan oplossen".
Misschien moet je niet altijd “juridisch” naar iets kijken maar soms meer met je gezonde verstand.
Ik ben blij. De kofferdeksel ziet er weer als nieuw uit, in zoverre dat ik dat als leek kan beoordelen . . .
Ik zag zelf niet het nut ervan in dit snel te laten herstellen omdat de kofferdeksel er met de tijd alleen maar slechter uit gaat zien. Daarnaast wilde ik gewoon weloverwogen de dealer tegemoet treden.
De schade is inmiddels hersteld. Omdat de kofferdeksel zo slecht was is er een nieuwe in geplaatst. Ja hoor, dat had ik maar moeten zien toen ik de auto kocht, heb ik een risico in genomen . . .
Het standpunt van de dealer was
“Als U een [noemt betreffende merk] bij [noemt betreffende merkdealer] koopt dan is dit uiteraard iets dat wij voor U gaan oplossen".
Misschien moet je niet altijd “juridisch” naar iets kijken maar soms meer met je gezonde verstand.
Ik ben blij. De kofferdeksel ziet er weer als nieuw uit, in zoverre dat ik dat als leek kan beoordelen . . .
