LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] miepmiep

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Wmtools41
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:43

miepmiep

Ongelezen bericht door Wmtools41 »

tutuuututuuutu
Laatst gewijzigd door Wmtools41 op 01 aug 2007 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: miepmiep

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Na 10 dagen al een gerechtelijke procedure starten? Weinig kans omdat de rechter zal aangeven dat U de dealer een redelijke kans/termijn moet geven om het probleem op te lossen!
En heeft U de auto door een 3e partij laten keuren?

Wmtools41
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:43

Re: miepmiep

Ongelezen bericht door Wmtools41 »

Ik heb hem een aangetekende brief gestuurd met een ingebrekestelling met hierin de termijn van 14 dagen voor reparatie. Tot dusver nog niets vernomen. De auto is voor aankoop APK gekeurd maar is door officiele Citroengarage aan een diagnose onderworpen waarbij nieuwe gebreken aan het licht kwamen. (naast lekke koppakking, lekke radiateur, koppeling bijna op) Heb de auto zonder garantie gekocht (teveel vertrouwen gehad) Waarschijnlijk zijn de kleppen ook niet goed gesteld want er zit een "tik' in de motor. Allemaal zaken die de verkoper moet hebben geweten voordat ik hem kocht. Maar hoe bewijs je dat?

Bootz
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:34

Re: miepmiep

Ongelezen bericht door Bootz »

Vorig jaar heb ik bij het ocasioncentrum Van Mossel een PT cruiser gekocht. Dhr xxx achteraf een nachtmerrie van een verkoper hielp ons daar.Auto werd afgeleverd en zo vreemd hebben we dat nog nooit gezien. Het hele personeel op de ringbaan noord rende het gebouw uit op vrijdagmiddag want het was voetballen. Wij stonden met een kassabon en dik 10.000 euro plus een auto lichter te kijken. Geen auto , geen verzekering, etc etc. Zaterdag terug om 10 uur en de verkopers leden spontaan aan geheugenverlies want niemand kon nog helpen. Daarop heeft Jorgen xxx het zo goed en kwaad als mogelijk geprobeerd het in orde te maken. We hebben zelf maar een nieuwe achterband gekocht was die was zo lek als een zeef. Ruitenwissers versleten etc etc. Grote beurt hebben we zelf laten doen en zo werd het toch nog een behoorlijke auto.
Verzekering zou dezelfde voorwaarden hebben als Interpolis en daar vertrouwden we op, nou weer mis!!!

Nu een kleine aanrijding gehad en jawel daar kwam van de Mossel om de hoek: Dit kost je no-claim!! Vallen zomaar terug van 75% naar 57 %. Of u betaald uit eigen zak. Dan maar naar van de Mossel toe en een gesprek met de aftersales manager. Daar had mijn vrouw beter haar tijd kunnen besparen. IPV een oplossing een telefoontje met de mededeling: Wij kunnen niks voor u doen!!!
Geen oplossing of voorstel eventueel samen de kosten van reparatie te delen , nehh gewoon van de Mossel eigen bot nee!
Nou deze mail gaat op tros radar, kieskeurig, en het verhaal vertellen wij overal waar we komen. Mensen sturen we naar Rutchen of andere bedrijven , zeker geen van de Mossel. Dan laten wij zien hoe wij gevaren zijn om een PTcruiser te kopen bij de grootste nachtmerrie en voor ons oplichter bij occasioncentrum van de Mossel

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: miepmiep

Ongelezen bericht door D1RK »

Door tijdens de proefrit naar een bekende en goede garage te gaan, en dan gelijk op de brug weet je wat je koopt, soms nog beter als ANWB keuringen!
Zo heb ik ook auto's gekocht, kost wel iets, maar de iets langer durende proefritten, die dus €25 voor onderzoek kosten bespaarde mijn vele duizende Euro's.

Helaas nu een beetje laat,en het was niet voor niets zonder garantie!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: miepmiep

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

@ wmtools

je noemt net die defecte zaken op die los staan van de apk

lekke koppakking, versleten kopeling technisch mankement , maar geen apk punt, en en koppaking kan nu eenmaal altijd lek springen

los daarvan is het natuurlijk goed balen

Gesloten