LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niham Den Haag oplichters

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
touapech
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2010 18:34

Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door touapech »

Heb hier een gebruikte VW Touareg gekocht waar men geen garantie op gaf. Afgesproken dat ze naar aanleiding van ANWB totaal keuring de belangrijke zaken zouden repareren of vervangen. Een van de dingen die aan het licht kwamen was dat de accu moest worden vervangen. Dit zou gebeurd zijn maar is niet eenvoudig door mij te controleren aangezien de accu bij dit soort auto's is ingebouwd onder de bestuurder stoel die er dan helemaal uit moet. Na een aantal maanden kreeg ik minder werkende accu wat ik vreemd vond aangezien hij nieuw zou zijn. Na een aantal keren stil te hebben gestaan bleek uiteindelijk dat er een stroom lek was en dat de accu nooit vervangen is. De verkoper aldaar zegt nu doodleuk dat dit nooit is afgesproken. Heel onbetrouwbaar bedrijf waar ik nooit zaken mee zou doen.

Fedorus
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:23

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door Fedorus »

Mhh zegt allemaal niks. Geen garantie op zo'n dure auto? Vreemd verhaal. En zoals gewoonlijk niet te controleren en er geen reactie van de dealer mogelijk. Dus wat heb je er aan? Niks... :lol:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Een niet nagekomen afspraak maakt een bedrijf nog niet tot een oplichter.......

NIHAM
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 09:44

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door NIHAM »

Het "mooie" van internet is dat indien je op alle fronten in het ongelijk bent gesteld je altijd wel ergens een forum of iets dergelijks kan vinden om je ongenoegen te kunnen ventileren. Om voor de lezer van dit Topic toch een objectief ordeel te kunnen maken vinden wij het belangrijk om onze kant van het verhaal hier bij te plaatsen/vermelden. De heer in kwestie heeft een auto bij ons bedrijf (Officieel VOLVO -dealer) gekocht met de uitdrukkelijke vermelding zonder garantie Daar de klant toch een vorm van zekerheid wilde is de auto op zijn verzoek ANWB gekeurd. Omdat de auto tijdens de keuring een lege accu had is op het rapport de vermelding komen te staan accu vervangen In het gesprek met de klant hebben wij ook verteld dat wij eerst zouden kijken of de accu daad-werkelijk aan vervanging toe is en/of het niet alleen een kwestie van goed doorladen is. Bij controleren van de waardes van de Accu is komen vast te staan dat het onderdeel goed functioneerde. In onze beleving hebben wij dit ook gemeld aan de klant. (uiteraard krijg je hier altijd een welles nietes verhaal over)
De klant heeft mij na ca. 1 jaar gebeld met de mededeling dat zijn accu kapot was en er wel vaker last van heeft gehad maar nooit eerder melding van heeft gemaakt. Wij als bedrijf zijn van oordeel; als een accu niet goed is je daar niet na aankoop een jaar mee kan rondrijden zonder daar melding van te maken. Wij voelden ons dan niet genoodzaakt de kosten van de accu te vergoeden.
Tot aan de BOVAG Geschillencommissie hebben wij in deze zaak gelijk gekregen.
Laatst gewijzigd door NIHAM op 26 aug 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

Duidelijk en klaar!

tackle
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2012 18:45

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door tackle »

ik heb zowel voor werk als prive veel met de NIHAM groep te maken gehad. Als ik prive met mijn 14 jaar oude s70 de werkplaats inreed, werd ik net zo netjes behandeld als iemand met een nagelnieuwevolvo.
Het is zelfs zo dat ik een keertje verlekkerd naar een s60 stond te kijken, dat de verkoper vroeg, wat rijdt u nu? Ik zeg; "een s70 van 14 jaar oud.." Dan zien we u over een jaar of tien wel terug voor een nieuwe...." hij draait zich zo om en liep weg. Uiteraard alles onder een glimlach. Ik rijd nog steeds met die volvo, hij wordt onderhouden door NIHAM. Ik ben er zeer tevreden over. Altijd vriendelijk en professioneel advies.

Haaglanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 15:56

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door Haaglanden »

Laatst 2 weken gelden een z.g.a.n Volvo C30 gekocht bij Volvo Niham Westland. Bleek een aantal dagen later bij het checken van instructieboekje dat er geen reservewiel, krik, muurwielsleutel, gevarendriehoek aanwezig waren, doch slechts een verlopen apparaat (1 jaar verlopen) waarbij een lekke band wat vloeibaar rubber in kon worden gespoten. Doch in het instructieboekje stond duidelijk dat de ontbrekende wielresreveset als toebehoren aanwezig diende te zijn. Bij navraag bij de verkoper van Niham gaf deze aan dat dit niet meer van deze tijd was en dat hij inderdaad vergeten was bij de aflevering dit aan te geven en ook vergeten was bij het persoonlijk instructie van handelingen dit te laten zien. Toen ik aangaf dat ik daar enigszins onstemd over was en hem vroeg om deze reserve spullen te leveren, werd daar op eerste instantie negatief op gereageerd. Het was niet zijn fout! Toen ik aangaf dat de klant toch nog altijd koning was en hem adviseerde even een half uurtje over na te denken en dan mij terug te bellen. Inderdaad werd ik teruggebeld met de mededeling dat hij enkel een resrevewiel zou leveren en de rest moest ik zelf maar aanschaffen!
Wat een service van Volvo voor een zojuist aangeschafte auto van € 12000 euro. Ook al heb ik deze zonder garantie gekocht, dan nog behoor je deze af te leveren met de correcte veiligheidseisen volgens veilig Verkeer Nederland.
Hier heeft Niham Volvo zich wel een hele slechte dienst en reclame bewezen.
Overigens bij het wegrijden na aflevering van de Volvo C30 door Niham, stond de tankinhoud op reserve en kon ik ternouwernood een benzine station halen.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door roko72 »

Wat een service van Volvo voor een zojuist aangeschafte auto van € 12000 euro. Ook al heb ik deze zonder garantie gekocht, dan nog behoor je deze af te leveren met de correcte veiligheidseisen volgens veilig Verkeer Nederland.
Da's best een gok :shock:

Duiveltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2013 17:33

Re: Niham Den Haag oplichters

Ongelezen bericht door Duiveltje »

Met andere woorden; u koopt een auto waar standaard geen reservewiel inzit, maar verwacht dan achteraf wel dat dit optionele reservewiel gemonteerd is omdat het in het instructieboekje staat???
Dus als er in het instructieboekje een handleiding staat voor de navigatie of het open dak terwijl dat er niet inzit, moet Niham dit er ook achteraf inbouwen???
Een reservewiel is al heel lang geen vanzelfsprekendheid meer bij een hoop merken en wanneer dat niet als extra optie besteld is dan zult u gewoon genoegen moeten nemen met de reparatieset.
Vind het aanbod dat u gedaan is meer dan redelijk.

U hamert wel op de aankoopprijs, maar u vertelt er niet bij wat de korting is die u heeft gekregen om hem zo mee te nemen zonder garantie.
Blijkbaar heeft u ook geld bespaard op de afleverkosten want u kreeg een auto mee met een lege tank.
Geen geld betalen voor de aflevering maar wel verwachten dat ie vol benzine wordt afgeleverd, het moet niet gekker worden...
Typisch gevalletje van dubbeltje op de eerste rang; U wilt de maximale korting en besparen op de kosten, maar achteraf wel klagen over de service die u (begrijpelijk) niet kreeg.
Als u een handelsprijs betaalt krijgt u de auto ook volgens handelscondities.
Dat geld ook voor de huilebalk in het Touareg verhaal; Niets willen betalen, maar wel een hoop willen krijgen.
Een glimlach is gratis, voor service betaal je geld.

Ik ben overigens al jarenlang tevreden klant bij Niham.
Ik betaal wel gewoon netjes voor aflevering, garantie en service en die service is mij nog nooit tegen gevallen.

dat de klant toch nog altijd koning was
U bent geen koning, u bent een dictator.

Trouwens, Veilig Verkeer Nederland heeft totaal niets te maken met het al dan niet aanwezig zijn van een reservewiel in een auto.
Ikzelf rijdt in een Volvo XC60 zonder reservewiel, een Porsche 911 zonder reservewiel en mijn vrouw een BMW, ook zonder reservewiel.
Volgens uw redenatie zouden die auto's dus niet verkocht mogen worden?
Uw verhaal rammelt letterlijk aan alle kanten en ik wens u veel lekke banden toe.

Gesloten