LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door devierde »

Ze maken er een potje van bij schadeherstel. En als je dan teruggaat met klachten over scheef gemonteerde plaatwerk of slecht gespoten delen en ze zien dat het ze teveel geld gaat kosten om te herstellen: ontkennen ze vervolgens alles en betrekken ze een "schade-expert" die ZONDER naar de auto te kijken een oordeel velt welke jou als consument in de kou laat staan. Ik sta nu al maanden te roepen om een expert die de "reparatie" nou eens een keer beoordeeld maar wordt door BMW amsterdam tegengewerkt. Mijn rechtsbijstand is verder oook nog eens telefonisch bedreigd waardoor ze niet gemotiveerd meer is.

Kortom: geld innen van de verzekering doen ze graag maar kwaliteit ervoor leveren doen ze niet. Van mij (dus mijn verzekering) hebben ze op deze manier bijna 9000 euro afhandig gemaakt. Mijn mening: een criminele organisatie!

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door singer »

neem contact op met de focwa/bovag

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

Tuurlijk joh, een bedrijf als BMW gaat zo te werk, zeker de officiële dealer?
Dat gelooft geen mens!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Waarom zou devierde hier om liegen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

Omdat de officiële BMW dealer zo niet werkt, simpel toch?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Je zult er ook absoluut slechte BMW dealers tussen hebben zitten.
Simpel toch.

P.S in princiepen hoort geen een dealer zo te werken, maar ja zoals ik al zij er zullen ook slechte tussen zitten.
Simpel toch.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

Ik heb het over de officiële merkdealer, en die werkt echt niet zo, ze hebben nog zoiets als een reputatie. En anders worden ze vanuit München wel teruggefloten.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door gjvisser »

@ caruso, echt niet dat een officiele merkdealer heilig is, heb ook een hele slechte ervaring met een officiele BMW dealer.

Had ooit mijn auto daar heen gebracht voor een APK en een grote beurt. Kosten totaal 1600 euro. Eenmaal thuisgekomen zie ik dat er een kras van een meter aan de zijkant van de deur zit. Deze zat er echt niet toen ik hem daar bracht. Ik dus gelijk gebeld en terug gegaan.
Ze zouden kijken of ze de kras konden weg poetsen en kreeg een leen auto mee. Hiermee bekenden ze eigenlijk al schuld. Einde van die dag weer de auto opgehaald en zag dat de kras nog lag niet weg was, hij was simpelweg te diep. Ik zei: en nu? De auto moest gespoten worden en de dealer wilde dat niet doen, want zij vonden dat zij hier niet aansprakelijk voor waren.
Ik vond het niet erg dat zij die kras gemaakt hadden, een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje, maar wilde wel dat zij dit recht zouden zetten.

Uiteindelijk veel woordenwisselingen gehad, maar kwam er dus op neer dat ik het maar moest uitzoeken en daarnaast werd ik daarna op hun zwarte lijst gezet. Echt een schande. Ik kom daar nooit meer, echt dom van hun, want ik hoef maar 1x terug te komen en zij hebben die kosten er alweer uit. Spuiten kost hun niet meer dan 150 euro, dus dacht echt, waar gaat dit over?
Van service was hier echt niet te spreken. Kom daar dus nooit meer om mijn auto te laten onderhouden, laat staan een auto te kopen.

Het gaat hun dus niet om hun reputatie, want een merk als BMW verkoopt zichzelf, vandaar de arrogantie...

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

caruso ik had het ook over de officiele merkdealer.

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door devierde »

kijk ook even op het forum van opgelicht

Ik hou daar de vorderingen bij. Lijkt erop dat BMW en 1 bepaalde schade-expert onder 1 hoedje spelen (hij had namelijk dingen "officieel" verklaard zonder de auto gezien te hebben. Later bleef BMW de hele tijd op die ene "constatering" van de schade-expert hameren waardoor er een lampje bij me ging branden) ..

Heb inmiddels een geschreven verklaring van een werknemer waarin hij officieel verklaart dat er ge-race'd wordt met auto's van klanten in de pauzes. Verder heeft hij me in contact gebracht met verschillende ex-werknemers die hetzelfde zeggen. Ben bezig om dit ook officieel op papier te krijgen. Daarna ga ik de schoften opnieuw confronteren met de schade en slechte herstel.
Als ze dan nog steeds niets doen presenteer ik het eerst voor de rechter in een KG en vervolgens alle stukken publiceren; doet het Internet de rest. Bye bye BMW

enne caruso.... ben je echt zo naief? :D

:twisted:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door Quark »

Heb je de BMW importeur en BMW Duitsland hoerover al ingelicht ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de vaak beperkte ruimte en de rijkunst (of juist ontbreken hiervan) bij sommige is het verstandig juist voor het ophalen auto eerst even te kijken!

Nu je op de openbare weg bent geweest, is het bewijs lastiger voor die kras!

Verder, ik weet dat bepaalde monteurs wel eens iets doen... maar die flitsfoto was tijdens grote beurt, dus ik stuurde de samen met de rekening deze door naar de officiele dealer, een proefrit mag, maar het testen van snelheid dient wel op een Autoweg te gebeuren!

Verder is het halen van onderdelen met klanten auto's ook voor risico garage, en vlekken die komen door deze onderdelen is ook dus voor hun een probleem, dus kijk eest eens, want het is mijn auto en geen service wagen van bedrijf!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door kanovaarder »

officiele dealers.

Voor wie ontkennen wil dat officiele dealers ook wel eens hardstikke fout kunnen zijn dan hier een kort verhaaltje AGAM, dealer/importeur van Mercedes (is nu Stergam).
Deze Agam berekende allerlei zaken extra zoals kleur,bekleding, enz terwijl er ook vaak slecht werd gerepareerd.
Taxichauffeurs te Amsterdam gingen dan ook op een gegeven ogenblik maar naar Kleve (Dld) waar beter gerepareerd werd tegen lagere kosten.

Een bezoek van een ingenieur Mercedeswerke en de vraag: waarom komen jullie helemaal hier naar toe.
Toen bleek dat wat de AGAM extra rekende eigenlijk standaard hoorde te zijn.
AGAM belazerde dus de zaak.

En dan de Riva! (Opeldealer en importeur=bestaat niet meer=)Wel betalen voor vervanging koppelingsplaat + drukgroep maar die drukgroep bleek nooit vervangen te zijn geweest met als gevolg een snelle slijtage van zo'n koppelingsplaat.
Kortom, opgelicht!

Ja,ja, dealers??!!

Grootvader

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

@devierde: ik ben net zo naïef als jij als je denkt dat je iets met een KG(kort geding?) denkt te bereiken.....
En intussen is mijn mening iets bijgesteld als er meerdere mensen verklaren dat het bij BMW Amsterdam niet helemaal "toppie" is.
Heb ik geen last van, ik rij Japans :D

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik rij daarom ook Met subsidie, dus Japans....
zelfs de lease prijzen van gelijkwaardige koreanen zijn E80,- hoger, dus zo betrouwbaar en waarde vast,
Caruso, ook ik wil alleen een echte Japanner, dus een Engelse Toyota of Nissan komt er zelfs niet in!

Zijn we het toch een keer volledig eens!

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door devierde »

Ik rij als hoofdauto een citroen c1. Dat is eigenlijk een verkleedde Toyota Aygo... ben ik nou ook een verstandige rijder? :lol:

ps: nu we het toch over naïviteiten hebben: Een kort geding heeft wel degelijk een waarde in de maatschappij (geen enkele verstandige directie van een bedrijf wil ermee geassocieerd worden) en als je als gedupeerde ook nog in het gelijk gesteld wordt is moet je niet vreemd opkijken als de tegenpartij ook veroordeeld in de kosten (makkelijk oplopend tot 2000 euro). Het gaat hier echter niet om de kosten of zelfs het winnen van een KG maar puur om de onbetrouwbaarheid van een organisatie aan te tonen. Dit laatste geeft bestuurlijke onkundigheid aan; een big NONO in dat wereldje.

maar goed, Ik denk dat je bestuurlijk aangelegd moet zijn om dit te begrijpen

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

maar goed, Ik denk dat je bestuurlijk aangelegd moet zijn om dit te begrijpen
Nou, veel succes dan met je KG, en laat je maar niet uitlachen in de rechtzaal :D :D

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door devierde »

Nou, veel succes dan met je KG, en laat je maar niet uitlachen in de rechtzaal
Ach jongen ga toch slapen... (gaap)
Naast dergelijk trieste reacties kan je duidelijk geen behoorlijke en/of beargumenteerde tegenreactie geven. Ik zou zelfs een beter weerwoord verwachten van mijn nichtje van 8! :lol: :lol: :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door caruso »

Jongetje: als je het hele topic leest zul je zien dat ik wel inhoudelijk reageer, maar alleen niet naar knaapjes die denken een KG af te kunnen dwingen. Gaap,gaap en de groetjes aan je nichtje!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Nooit je auto laten herstellen bij BMW Amsterdam

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Autodealers.

En tenslotte wil ik nog wel zeggen dat die erder door mij genoemde RIVA wel degelijk voor mijn al een paar jaar oude OPEL Record wel het geld aan ons (v.o.f) terug heeft gegeven van wat op dat ogenblil een nieuwe Opel record kostte!!
Immers, ik kon met hulp van het ANWB-keuringsstation IJsbaanpad Amsterdam aantonen dat de RIVA de zaak had opgelicht door drukgroepen wel in rekening te brengen maar nooit te vervangen!!

Dus ook hier.
Zoek een onafhankelijke deskundige en laat die bepalen of de dealer in de fout is gegaan.
Daarna een ingebreke stelling en dit bij de kantonrechter uitvechten = nu bedragen tot 10.000,- euro.
Eventueel deze briefwisselingen ook naar BMW-werke duitsland.
Daar zitten heus wel mensen die het Nederlands in goed Duits kunnen vertalen.

Grootvader

Gesloten