Veldt01 schreef: ↑08 sep 2020 20:09
Is idd een dure reparatie maar de uitgevoerde vervangingen zijn wellicht vroegtijdig maar gezien het defect en de uitgevoerde werkzaamheden zeker niet onterecht. Van Mossel had wellicht beter aan kunnen geven / kunnen communiceren wat ze zouden gaan doen echter als de boel opgehaald moet worden (toch al duur) is het meenemen van de koppeling en nog wat andere onderdelen zeker verstandig (zou ik in ieder geval ook hebben gedaan), risico dat dit op korte termijn alsnog moet is aannemelijk en dan heb je twee dure reparaties (deels voor dezelfde werkzaamheden)
Wat betreft het vliegwiel, de hitte die vrijkomt door de defecte hulpcyllinder is zo hoog dat het "blauw worden" zeer aannemelijk is en waar je vroegere een vliegwiel af kon draaien/ hergebruiken ist dat bij moderne onderdelen geen optie meer.
Overall dus een prijzige reparatie echter als je van plan bent de auto nog een behoorlijke tijd te rijden dan is het zeker een verstandige investering.
Het vliegwiel was niet blauw, die paar spikkeltjes waren amper met het blote oog te zien, de monteur die we elders naar het vliegwiel lieten kijken moest ook goed kijken. En volgens op de rekeninst stond dat het defect was en dat was al zeker niet het geval. Er zit dus nu 2 maanden een nieuw vliegwiel en en als je dat nu zou bekijken zou je ook al slijtage zien. Alles wat je gebruikt gaat slijten. En de communicatie van Van Mossel is ronduit slecht geweest. Alles via een receptioniste moeten vernemen. En zeggen dus dat ze ons gebeld hebben met het advies om koppelingsset ook te vervangen, dat zou zijn geweest voor de auto opengemaakt was. Maar toen deze dame belde zei ze dat men geconstateerd had dat de hulpcilinder stuk was en wat dat ging kosten, we gingen akkoord ook al vonden we het al meteen prijzig, maar Van Mossel staat bekend om zijn hoge prijzen. En een paar uur later belde de dame dat het vliegwiel ook helemaal blauw was, wat dus achteraf niet waar was.
Dus het klopt echt niet wat zij zeggen. Het was niet de van Mossel garage waar onze auto normaal in onderhoud is, omdat we dus op een vakantieadres waren. Onze ervaring met Van Mossel in Breda, waar de auto gekocht en altijd onderhouden is, was altijd goed, de dure onderhoudskosten en zo namen we daarom voor lief. Als de auto daar naar toe was gebracht weet ik zeker dat de communicatie beter verlopen was. Toen we dus de rechtsbijstandsverzekering inschakelden, dat gaat via het hoofdkantoor van Van Mossel, toen kregen we dus ineens te horen dat het heel normaal was dat een koppeling tussen de 80.000km en de 130.000km vervangen moet worden. En dat is gewoon niet normaal. Dat hebben we nog nooit meegemaakt met andere auto's. het is wel de eerste keer dat we een Ford rijden, en als dit normaal is bij een Ford dat is dit meteen onze laatste Ford geweest. En ik vraag me ook af hoe dat zit met de occasions van het merk Ford dat verkocht wordt door van Mossel en die km standen hebben van tussen de 45.000 en 112.000 km. Die koppelingen moeten dus ook allemaal al ver versleten zijn volgens van Mossel.
En dan de opmerking dat ze ervan uit gaan dan wij korte stukken zouden rijden vinden wij ook onterecht, dat je 10.000km per jaar rijdt wil niet zeggen dat je dan alleen korte stukken zou rijden. Wij hebben de auto gekocht toen deze 7 maanden oud was met een stand van 25.000 km. de auto is nu 6 jaar, de stand 85.000 en van die 60.000km die wij gereden is het meeste gereden op de snelweg, vakantie naar Duitsland, tussen april en november bijna wekelijks naar de caravan op een camping, naar vrienden die in Utrecht, Den Bosch en Hilversum wonen. we trekken zelf geen caravan (was ook al iets wat ze suggereerden) Kortom, wat ze zeggen slaat nergens op.