LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht vervangen van onderdelen
Onterecht vervangen van onderdelen
Onderweg en bijna bij onze vakantiebestemming in Zeeland kregen wij voor de 2e keer in 2 dagen tijd problemen met de auto. Het koppelingspedaal kwam niet meer omhoog.
De eerste keer heeft de ANWB het opgelost en gezegd dat als het weer voorkwam, de auto naar de garage moest omdat de hulpcilinder dan waarschijnlijk stuk was. En het gebeurde dus weer.
Wij durfden niet terug naar Breda te rijden en hebben de auto toen bij de toen dichtst bij zijnde vestiging van Van Mossel Ford gebracht, dit omdat onze auto bij Van Mossel in Breda gekocht was en daar ook altijd in onderhoud is geweest. Die garage waar wij de auto naar toe brachten was van Mossel Ford in Goes. Daar hebben we de auto achtergelaten en kregen een leenauto.
Later die dag werden we gebeld met de mededeling dat de hulpcilinder inderdaad stuk was en wij gingen akkoord met reparatie.
Weer later op de werden we wederom gebeld dat ook het vliegwiel erg versleten/stuk was en dus beter ook vervangen kon worden. Dit alles werd ons verteld door een receptioniste. Zij zei letterlijk dat het vliegwiel helemaal blauw zou zijn .
Op basis van die informatie (helemaal blauw vliegwiel) gingen wij dus akkoord met vervanging ook al schrokken we ons rot van de kosten want die bedroegen bijna 1800 euro.
Wel vonden het wel raar dat een vliegwiel bij een stand van 85.000km al vervangen moest worden dus hebben wij informatie ingewonnen bij ANWB expert die ons liet weten dat dit wel heel vreemd was en ons adviseerde onder protest te betalen en de oude onderdelen terug te vragen. En dat is ook zo gebeurd, we moesten wel betalen om het vliegwiel mee terug te krijgen.
Toen zagen we op de rekening dat ook de koppeling was vervangen, en dat was ons niet verteld!
We hebben dus al die vervangen onderdelen mee terug gevraagd en vervolgens een persoonlijk gesprek gehad met van Mossel Ford in Breda omdat wij het er niet mee eens waren dat een hele koppeling nu al vervangen moest worden. Wij dachten dat het te maken had met de terugroepactie in 2018 van Ford inzake eventuele problemen met de koppeling. Onze auto is toen ook terug geroepen en alleen de software is toen aangepast. De terugroepactie bleek niets te maken met de problemen die wij kregen met de hulpcilinder.
Nadat een servicemedewerker van Breda de ‘versleten’ onderdelen had bekeken bleken deze helemaal niet zo versleten te zijn. Dus Van Mossel in Goes heeft ons ten onrechte laten weten dat het vliegwiel stuk zou zijn (staat ook zo op de rekening) en ze hebben de koppeling zonder ons medeweten vervangen en die was ook niet zo erg versleten. En dat wisten wij, want de ANWB had de koppeling 2 dagen eerder nog getest en die werkte prima. Dus als ze ons iets hadden verteld over vervangen van koppeling dan zouden we hen er wel op gewezen hebben dat de koppeling nog prima was.
We hadden nog jaren door kunnen rijden zonder dat dit alles vervangen had hoeven worden want wij rijden maar 10.000km per jaar.
Wij wilden dus een schikking. Breda verwees ons terug naar Goes en wij schakelden voor alle zekerheid ook de rechtsbijstandverzekering in.
In de briefwisseling met de rechtsbijstandsverzekering ontkende Van Mossel Ford in Goes alles. Zij zouden ons advies hebben gegeven om uit voorzorg alles te vervangen nu de auto toch al open lag voor die cilinder, want we zouden anders op korte termijn weer hoge kosten krijgen. En wij zouden akkoord zijn gegaan met alles. En dat is dus niet waar.
Wij zijn alleen akkoord gegaan met het vervangen van de kapotte hulpcilinder en later met het vervangen van het vliegwiel en dit laatste omdat dit dus helemaal blauw zou zijn. Op de rekening staat zelfs dat het defect zou zijn.
Verder werd vermeld dat hun advies gebaseerd zou zijn op de km.stand van onze auto. Die was dus 85.000km.
Volgens de ANWB expert mag je er vanuit gaan dat een koppeling heel gemiddeld toch 150.000 km mee moet kunnen gaan, dat lees je eigenlijk ook overal maar van Mossel vindt dus 85.000 km heel normaal. Dat zeggen ze niet bij als je een occasion koopt natuurlijk.
Breda vond onze auto nu wel interessant als inruilwagen zeiden ze.
Omdat wij moeten bewijzen dat zij ons onjuist geïnformeerd hebben staan we machteloos. Want alles is telefonisch gegaan dus we hebben geen bewijs. Een eventuele rechtszaak zouden we dus verliezen.
Wij voelen ons gewoon opgelicht. En de opmerking van van Mossel in Breda dat onze auto nu wel een interessante inruilauto zou zijn is bij ons ook niet in goede aarde gevallen. Want dat onze auto interessant is geloven we best, met op onze kosten een hele nieuwe koppeling.
Van Mossel is ons kwijt als klant en we hebben ook geleerd dat je nooit telefonische afspraken moet maken, voortaan gaat alles via mail of brief. Dan staan de dingen zwart op wit.
Nooit meer van Mossel voor ons.
De eerste keer heeft de ANWB het opgelost en gezegd dat als het weer voorkwam, de auto naar de garage moest omdat de hulpcilinder dan waarschijnlijk stuk was. En het gebeurde dus weer.
Wij durfden niet terug naar Breda te rijden en hebben de auto toen bij de toen dichtst bij zijnde vestiging van Van Mossel Ford gebracht, dit omdat onze auto bij Van Mossel in Breda gekocht was en daar ook altijd in onderhoud is geweest. Die garage waar wij de auto naar toe brachten was van Mossel Ford in Goes. Daar hebben we de auto achtergelaten en kregen een leenauto.
Later die dag werden we gebeld met de mededeling dat de hulpcilinder inderdaad stuk was en wij gingen akkoord met reparatie.
Weer later op de werden we wederom gebeld dat ook het vliegwiel erg versleten/stuk was en dus beter ook vervangen kon worden. Dit alles werd ons verteld door een receptioniste. Zij zei letterlijk dat het vliegwiel helemaal blauw zou zijn .
Op basis van die informatie (helemaal blauw vliegwiel) gingen wij dus akkoord met vervanging ook al schrokken we ons rot van de kosten want die bedroegen bijna 1800 euro.
Wel vonden het wel raar dat een vliegwiel bij een stand van 85.000km al vervangen moest worden dus hebben wij informatie ingewonnen bij ANWB expert die ons liet weten dat dit wel heel vreemd was en ons adviseerde onder protest te betalen en de oude onderdelen terug te vragen. En dat is ook zo gebeurd, we moesten wel betalen om het vliegwiel mee terug te krijgen.
Toen zagen we op de rekening dat ook de koppeling was vervangen, en dat was ons niet verteld!
We hebben dus al die vervangen onderdelen mee terug gevraagd en vervolgens een persoonlijk gesprek gehad met van Mossel Ford in Breda omdat wij het er niet mee eens waren dat een hele koppeling nu al vervangen moest worden. Wij dachten dat het te maken had met de terugroepactie in 2018 van Ford inzake eventuele problemen met de koppeling. Onze auto is toen ook terug geroepen en alleen de software is toen aangepast. De terugroepactie bleek niets te maken met de problemen die wij kregen met de hulpcilinder.
Nadat een servicemedewerker van Breda de ‘versleten’ onderdelen had bekeken bleken deze helemaal niet zo versleten te zijn. Dus Van Mossel in Goes heeft ons ten onrechte laten weten dat het vliegwiel stuk zou zijn (staat ook zo op de rekening) en ze hebben de koppeling zonder ons medeweten vervangen en die was ook niet zo erg versleten. En dat wisten wij, want de ANWB had de koppeling 2 dagen eerder nog getest en die werkte prima. Dus als ze ons iets hadden verteld over vervangen van koppeling dan zouden we hen er wel op gewezen hebben dat de koppeling nog prima was.
We hadden nog jaren door kunnen rijden zonder dat dit alles vervangen had hoeven worden want wij rijden maar 10.000km per jaar.
Wij wilden dus een schikking. Breda verwees ons terug naar Goes en wij schakelden voor alle zekerheid ook de rechtsbijstandverzekering in.
In de briefwisseling met de rechtsbijstandsverzekering ontkende Van Mossel Ford in Goes alles. Zij zouden ons advies hebben gegeven om uit voorzorg alles te vervangen nu de auto toch al open lag voor die cilinder, want we zouden anders op korte termijn weer hoge kosten krijgen. En wij zouden akkoord zijn gegaan met alles. En dat is dus niet waar.
Wij zijn alleen akkoord gegaan met het vervangen van de kapotte hulpcilinder en later met het vervangen van het vliegwiel en dit laatste omdat dit dus helemaal blauw zou zijn. Op de rekening staat zelfs dat het defect zou zijn.
Verder werd vermeld dat hun advies gebaseerd zou zijn op de km.stand van onze auto. Die was dus 85.000km.
Volgens de ANWB expert mag je er vanuit gaan dat een koppeling heel gemiddeld toch 150.000 km mee moet kunnen gaan, dat lees je eigenlijk ook overal maar van Mossel vindt dus 85.000 km heel normaal. Dat zeggen ze niet bij als je een occasion koopt natuurlijk.
Breda vond onze auto nu wel interessant als inruilwagen zeiden ze.
Omdat wij moeten bewijzen dat zij ons onjuist geïnformeerd hebben staan we machteloos. Want alles is telefonisch gegaan dus we hebben geen bewijs. Een eventuele rechtszaak zouden we dus verliezen.
Wij voelen ons gewoon opgelicht. En de opmerking van van Mossel in Breda dat onze auto nu wel een interessante inruilauto zou zijn is bij ons ook niet in goede aarde gevallen. Want dat onze auto interessant is geloven we best, met op onze kosten een hele nieuwe koppeling.
Van Mossel is ons kwijt als klant en we hebben ook geleerd dat je nooit telefonische afspraken moet maken, voortaan gaat alles via mail of brief. Dan staan de dingen zwart op wit.
Nooit meer van Mossel voor ons.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Ja altijd vervelend als je denkt naar een vertrouwd adres te gaan, maar doet de rechtsbijstand verder niks?
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Moest de versnellingsbak wel worden gedemonteerd voor het vervangen van de cilinder?
Zover ik weet zit die cilinder (bij meeste autos) aan de buitenkant van de bak.
Zover ik weet zit die cilinder (bij meeste autos) aan de buitenkant van de bak.
-
- Berichten: 5141
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
volgens mij (graag corrigeren als ik mis zit) wordt standaard als vliegwiel wordt vervangen ook de koppeling vervangen.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>juliomariner schreef: ↑08 sep 2020 18:11volgens mij (graag corrigeren als ik mis zit) wordt standaard als vliegwiel wordt vervangen ook de koppeling vervangen.
Ja, meestal wel als de koppeling versleten is. En vaak wordt dan alleen de koppelingsplaten en druklager vervangen, niet het vliegwiel.
Maar het verhaal is vooral vreemd als de hulpcilinder aan de buitenkant van de bak zit.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
De auto is dus 8,5 jaar oud (2012 of zoiets) 85.000 km is inderdaad weinig voor een vervanging van de koppeling en vliegwiel, maar in 8,5 jaar kan er wel van alles zijn gebeurd. Je kan eigenlijk niet bewijzen dat er is iets technisch mis is met de auto.leeuwin58 schreef: ↑07 sep 2020 14:16...
We hadden nog jaren door kunnen rijden zonder dat dit alles vervangen had hoeven worden want wij rijden maar 10.000km per jaar.
...
Verder werd vermeld dat hun advies gebaseerd zou zijn op de km.stand van onze auto. Die was dus 85.000km.
Volgens de ANWB expert mag je er vanuit gaan dat een koppeling heel gemiddeld toch 150.000 km mee moet kunnen gaan, dat lees je eigenlijk ook overal maar van Mossel vindt dus 85.000 km heel normaal.
...
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Correct omschreven.snuffel1 schreef: ↑08 sep 2020 18:36Bij wat oudere auto's is de hulpcilinder wel buiten de versnellingsbak gemonteerd en bedient een hevel met druklager in de versnellingsbak die vervolgens de drukgroep bedient waardoor de koppelingsplaat vrijkomt van het vliegwiel. Bij nieuwere auto's met twee massavliegwielen o.i.d. is de hulpcilinder in de versnellingsbak zelf gemonteerd en moet de versnellingsbak er echt af om er bij te kunnen. Die vliegwielen worden bij een defect zoals deze loeiheet en tasten de frictielaag van de koppelingsplaat aan en al ziet die plaat er nog redelijk uit kan die niet meer terug geplaatst worden want onderdelen slijten op elkaar in en een nieuw vliegwiel met een ingesleten koppelingsplaat is vragen om problemen. De blauwe kleur van het vliegwiel is relatief maar wordt in vaktermen vaak aangeduid als een verbrand vliegwiel die dof van kleur is. Van Mossel had beter communiceren maar qua reparatie geef ik van Mossel wel gelijk want bij zo'n defect als deze is de enige optie totale revisie en daar hangt een prijskaartje aan.
Hier nog technische info :
https://www.mijngrossier.nl/testgereeds ... vliegwiel/
Indiien alleen alleen de koppelingscilinder was vernieuwd had je waarschijnlijk na enige tijd koppelingsproblemen gekregen. Dan zou opnieuw de versnellingsbak gedemonteerd moeten worden. En alsnog koppeling en vliegwiel vernieuwd moeten worden. Dus dubbele loonkosten. Die heb je nu uitgespaard doordat de reparatie in 1 keer is uitgevoerd. En ja, ik weet ......1800 is veel geld.
-
- Berichten: 1243
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Niet echt raar hoor, eigenlijk gewoon eerlijk advies om dat allemaal te vervangen, bij een auto van die leeftijd met 85K op de teller.
v.d.Heyden
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32110
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Een koppeling gaat gemiddeld inderdaad zo'n 150.000 km mee. Maar... hoe lang het in de praktijk is, hangt er van af hoe er mee gereden wordt. Iemand die voornamelijk in de stad rijdt, dus veel optrekt, remt en schakelt, heeft zijn koppeling veel eerder versleten dan iemand die dagelijks tientallen kilometers op de snelweg rijdt.
Gezien het aantal kilometers, 10.000, zou het best wel eens kunnen dat er relatief korte stukken mee zijn gereden. Dan is de koppeling strikt genomen misschien nog niet aan vervanging toe, maar de termijn waarop het moet gebeuren zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan je denkt. In dat geval kan het wijsheid zijn om de boel preventief te vervangen, als de motor toch al open ligt.
Gezien het aantal kilometers, 10.000, zou het best wel eens kunnen dat er relatief korte stukken mee zijn gereden. Dan is de koppeling strikt genomen misschien nog niet aan vervanging toe, maar de termijn waarop het moet gebeuren zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan je denkt. In dat geval kan het wijsheid zijn om de boel preventief te vervangen, als de motor toch al open ligt.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Is idd een dure reparatie maar de uitgevoerde vervangingen zijn wellicht vroegtijdig maar gezien het defect en de uitgevoerde werkzaamheden zeker niet onterecht. Van Mossel had wellicht beter aan kunnen geven / kunnen communiceren wat ze zouden gaan doen echter als de boel opgehaald moet worden (toch al duur) is het meenemen van de koppeling en nog wat andere onderdelen zeker verstandig (zou ik in ieder geval ook hebben gedaan), risico dat dit op korte termijn alsnog moet is aannemelijk en dan heb je twee dure reparaties (deels voor dezelfde werkzaamheden)
Wat betreft het vliegwiel, de hitte die vrijkomt door de defecte hulpcyllinder is zo hoog dat het "blauw worden" zeer aannemelijk is en waar je vroegere een vliegwiel af kon draaien/ hergebruiken ist dat bij moderne onderdelen geen optie meer.
Overall dus een prijzige reparatie echter als je van plan bent de auto nog een behoorlijke tijd te rijden dan is het zeker een verstandige investering.
Wat betreft het vliegwiel, de hitte die vrijkomt door de defecte hulpcyllinder is zo hoog dat het "blauw worden" zeer aannemelijk is en waar je vroegere een vliegwiel af kon draaien/ hergebruiken ist dat bij moderne onderdelen geen optie meer.
Overall dus een prijzige reparatie echter als je van plan bent de auto nog een behoorlijke tijd te rijden dan is het zeker een verstandige investering.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
De auto is 6 jaar oud, wij rijden er voornamelijk lange afstanden mee, (afstanden van 100km of meer) de auto wordt ook niet dagelijks gebruikt. Wij rijden al 40 jaar auto, diverse merken maar dit hebben we nog nooit meegemaakt.witte angora schreef: ↑08 sep 2020 20:06Een koppeling gaat gemiddeld inderdaad zo'n 150.000 km mee. Maar... hoe lang het in de praktijk is, hangt er van af hoe er mee gereden wordt. Iemand die voornamelijk in de stad rijdt, dus veel optrekt, remt en schakelt, heeft zijn koppeling veel eerder versleten dan iemand die dagelijks tientallen kilometers op de snelweg rijdt.
Gezien het aantal kilometers, 10.000, zou het best wel eens kunnen dat er relatief korte stukken mee zijn gereden. Dan is de koppeling strikt genomen misschien nog niet aan vervanging toe, maar de termijn waarop het moet gebeuren zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan je denkt. In dat geval kan het wijsheid zijn om de boel preventief te vervangen, als de motor toch al open ligt.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Probleem is dat de rechtsbijstandsverzekering zegt dat wij als klagende partij moeten bewijzen dat de koppeling zonder ons in te lichten is vervangen. Verder ontkent de garage dat zij hebben gezegd dat het vliegwiel helemaal blauw zou zijn, zij zeggen dus dat ze advies hebben gegeven alles preventief te vervangen en alles is telefonisch gegaan. Dus we hebben geen keihard bewijs. En dan kan je zo'n zaak niet winnen. De rechtsbijstandsverzekering ziet geen mogelijkheden meer.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
juliomariner schreef: ↑08 sep 2020 18:11volgens mij (graag corrigeren als ik mis zit) wordt standaard als vliegwiel wordt vervangen ook de koppeling vervangen.
Ons is niets verteld over vervangen van de koppeling, en het vliegwiel was niet versleten. We hebben de alle vervangen onderdelen mee terug gevraagd en laten beoordelen door een monteur van de Ford dealer waar we de auto gekocht hebben. Mijn partner heeft meegekeken , hij heeft ook wel verstand van dit soort dingen en hij en ook de monteur waren van mening dat vervangen nog niet echt nodig was geweest, zeker niet omdat wij niet zo veel rijden, de auto wordt voornamelijk gebruikt als wij in weekenden langere afstanden rijden maar dus niet meer dan 10.000 km per jaar. Een koppeling hoort volgens de ANWB experts toch zeker 150.000 km mee te gaan. Van Mossel in Goes had ons niets verteld over het vervangen van de koppeling, dat hadden ze dus wel moeten doen. En van Mossel had ook niet moeten zeggen dat het vliegwiel helemaal blauw was (defect volgens de rekening) terwijl dat ook niet het geval was. Maar ze ontkennen alles.
het enige bewijs is de rekening waarop staat dat het vliegwiel defect is.
Omdat ik een slechte recensie heb geplaatst willen ze nu ineens met ons praten. Ik ben benieuwd.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
wij rijden geen korte stukken. Wij gebruiken de auto voornamelijk voor langere afstanden.witte angora schreef: ↑08 sep 2020 20:06Een koppeling gaat gemiddeld inderdaad zo'n 150.000 km mee. Maar... hoe lang het in de praktijk is, hangt er van af hoe er mee gereden wordt. Iemand die voornamelijk in de stad rijdt, dus veel optrekt, remt en schakelt, heeft zijn koppeling veel eerder versleten dan iemand die dagelijks tientallen kilometers op de snelweg rijdt.
Gezien het aantal kilometers, 10.000, zou het best wel eens kunnen dat er relatief korte stukken mee zijn gereden. Dan is de koppeling strikt genomen misschien nog niet aan vervanging toe, maar de termijn waarop het moet gebeuren zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan je denkt. In dat geval kan het wijsheid zijn om de boel preventief te vervangen, als de motor toch al open ligt.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Dus als je een occasion koopt met op de teller 85,000 km dan moet je vragen of er al een nieuwe koppeling in zit? Dat lijkt me toch wel vreemd. Overal lees je dat gemiddeld 150.000 km voor een koppeling normaal is. Wij rijden al 40 jaar en nog nooit hebben wij een koppeling hoeven te vervangen.Arizonakid schreef: ↑08 sep 2020 20:01Niet echt raar hoor, eigenlijk gewoon eerlijk advies om dat allemaal te vervangen, bij een auto van die leeftijd met 85K op de teller.
En het was geen eerlijk advies. Ze hebben ons niets verteld over het vervangen van de koppeling, ze belden ons eerst dat de cilinder stuk was en we kregen een prijsopgave, we gingen akkoord met vervangen van die cilinder. later belden ze dat het vliegwiel ook zodanig versleten was dat we het beter konden later vervangen. We gingen ook akkoord omdat we dat geloofden. De ANWB expert de we later raadpleegden adviseerde ons meteen om onder protest te betalen en de 'versleten' onderdelen mee terug te vragen want ook zij waren van mening dat dit alles niet klopte.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Koppeling was niet versleten, dat merk je namelijk wel als een koppeling slipt, de ANWB had de koppeling 2 dagen eerder nog getest en er was niets mis mee. De auto reed prima tot het koppelingspedaal ineens niet meer omhoog kwam, daarom kwam toen de ANWB. Die trok het pedaal omhoog en zei dat het misschien zo weer goed was maar als dat pedaal weer bleef hangen moesten we naar de garage omdat het dan toch een probleem met de hulpcilinder was, En omdat die ANWB er toen toch was heeft ie de koppeling gelijk getest en die slipte niet. Dat zouden we ook wel gemerkt hebben als dat wel zo was geweest, ook schakelen ging probleemloos. Alleen de hulpcilinder bleek later toch stuk wat de ANWB dus vermoedde, en dat is ook een dure reparatie maar nog altijd zo'n 1000 euro goedkoper dan wat we nu kwijt waren.hebra98 schreef: ↑08 sep 2020 18:28>>juliomariner schreef: ↑08 sep 2020 18:11volgens mij (graag corrigeren als ik mis zit) wordt standaard als vliegwiel wordt vervangen ook de koppeling vervangen.
Ja, meestal wel als de koppeling versleten is. En vaak wordt dan alleen de koppelingsplaten en druklager vervangen, niet het vliegwiel.
Maar het verhaal is vooral vreemd als de hulpcilinder aan de buitenkant van de bak zit.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Een update van mijn bericht. Na een slechte recensie zijn we nu uitgenodigd voor een gesprek. Wij hopen dat dat toch iets oplevert. Al is het maar wederzijds begrip .
-
- Berichten: 5141
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Heb zelf ook wel eens problemen met vliegwiel gehad. Koppeling zou eigenlijk ook nog wel een aantal tienduizend km mee kunnen gaan maar heb in overleg met garage toch gelijk koppeling en drukgroep vervangen want de bak moest er toch onderheen. Bespaarde me toch 1 keer een behoorlijk arbeidsloon. Van Mossel had dit natuurlijk wel beter kunnen communiceren.
Dat de koppeling 2 dagen ervoor nog prima was zegt niets. Een koppeling kun je met 1 rit totaal in de vernieling helpen. Misschien heeft het probleem met de cilinder de toestand van de koppeling wel erg verslechterd.
Dat de koppeling 2 dagen ervoor nog prima was zegt niets. Een koppeling kun je met 1 rit totaal in de vernieling helpen. Misschien heeft het probleem met de cilinder de toestand van de koppeling wel erg verslechterd.
-
- Berichten: 32110
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Dit dus. Een koppakking, om wat te noemen, geeft zelden problemen. Tot je een keer te weinig koelvloeistof hebt. Dan is hij zo naar de gallemiezen.juliomariner schreef: ↑08 sep 2020 22:31Een koppeling kun je met 1 rit totaal in de vernieling helpen. Misschien heeft het probleem met de cilinder de toestand van de koppeling wel erg verslechterd.
Ik denk dat dit een gevalletje 'hoe interpreteer je dit' is. Waar de ene monteur zegt: 'vervangen', zegt de ander dat het nog niet nodig is. Dat kom je zo vaak tegen.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Dit dus. En als je daar nog wat onhandige en ondeskundige communicatie (door de receptioniste...) bij optelt, is de cirkel rond. Bewijs is er niet. Ik zou zeggen: laat het rusten.witte angora schreef: ↑08 sep 2020 23:18Ik denk dat dit een gevalletje 'hoe interpreteer je dit' is. Waar de ene monteur zegt: 'vervangen', zegt de ander dat het nog niet nodig is. Dat kom je zo vaak tegen.