LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPEL GARAGE van MILL DORDRECHT

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
pilizose

OPEL GARAGE van MILL DORDRECHT

Ongelezen bericht door pilizose »

Ik heb twee jaar geleden een mooie opel Astra 2.0 Turbo gekocht bij Opel dealer van Mill te Dordrecht.
Trots dat ik was na het ondertekenen van de koop begon de ellende....
De verkoper, Willem S. kwam allereerst de eerste afleverdatum niet na. Dit kwam volgens hem doordat het een ingevoerde opel uit Spanje betrof en niet alle papieren aanwezig waren om het kenteken aan te vragen. Nadat ik vele, heel veel keer, gebeld had zonder de heer Willem S. aan de lijn te krijgen was het me dan eindelijk gelukt. Dit kwam omdat ik zelf maar naar de dealer gegaan ben zodat Willem. S. er niet meer onderuit on. Er volgde een gesprek waarin Willem S. een vloedgolf van excuses en smoesjes over het bureau werpte. Na bijna 4 weken kreeg ik dan eindelijk de auto! Dit nadat wij een leenauto hadden mee gekregen na veel zeuren.
Verder niets dan goeds, de auto dan...

Nu twee jaar verder kom ik er achter dat er geen gewichten op het kenteken staan vermeld van het te trekken gewicht. Natuurlijk had ik dat zelf moeten bekijken bij de koop maar ik had er geen oog voor daar ik nooit een aanhanger, vouwwagen of caravan bezat. Nu hebben wij een vouwwagen geocht en willen lekker gaan kamperen!?...

Helaas, ik mag niets trekken volgens de papieren. Dit terwijl de Opel dealer mij de auto heeft verkocht met trekhaak.
Ik naar de RDW, deze konden niets voor mij betekenen daar de auto was, is geimporteerd. Opel van Mille bellen... Willem S. ( wat raar? ik snap het niet?)
Nu inmiddels twee weken verder ( nadat ik een email met bijlagen [brief RDW en kentekenbewijs] heb verstuurd naar Willem S.) Heb ik nog geen reactie.

Vandaag gebeld. Willem S was bezig belt u gelijk terug was het antwoord. 4 uur later zelf maar gebeld. Willem S. aan de lijn gekregen nadat ik natuurlijk mijn ongenoegen had geuit tegen de aardige mevrouw van de receptie.
Willem S vertelde dat hij er nog steeds mee bezig was.... Ik wordt er een beetje zat van dat ik constant aan het lijntje gehouden wordt. Wat kan ik ermee??
Kan ik ergens een officiele klacht indienen bij de Opel?
Heeft iemand hier ervaringen mee?? Help. Ik wil graag op vakantie met mijn gezin maar voorlopig mag ik niet eens een mini bagageaanhanger trekken ( terwijl de auto 1500 kilo mag trekken!!)

Levv

Re: OPEL GARAGE van MILL DORDRECHT

Ongelezen bericht door Levv »

Even voor de duidelijkheid. je hebt wel in de auto gereden ed. maar de papieren lagen nog in spanje das belangrijk als je een zaak wilt beginnen tegen hun en ja dat kan je zeker doen aangezien het hier om een geautoriseerde GM dealer gaat. Het is wel wat laat na 2 jaar maar niet geschoten is altijd mis.

Wat ik wel raar aan je verhaal vind is dat als je een auto koopt je hem moet verzekeren en als de gegevens op het kenteken niet kloppen of missen dan mag een verzekeraar de auto niet verzekeren en als de auto geimporteerd is moet er een keurings bewijs van de RDW zijn omdat de eisen in Nederland anders zijn dan elders.

Je zou van Opel Mille kunnen eisen bijvoorbeeld dat ze de auto als nog kostenloos bij de RDW aanmelden en laten keuren op wat hij mag trekken ed. Ik vraag me ten zeerste af of je auto wel RDW gekeurd is dat kan ik uit je verhaal niet opmaken naamlijk.

Die verkoper moeten ze met een molensteen afzinken in een of ander kanaal uiteraard maar dit terzijde. Ga eens met een advocaat om de tafel zitten en bekijk je opties want zo zal het ook nog eens zijn dat als jij van die auto af wilt en hij is niet RDW gekeurd dan zit je met de gebakken peren en een rekening van veel voor het herkeuren.

Dit lijkt veel tekst maar ik importeer zelf al jaren Audi's voor mezelf uit Duitsland via een Audi dealer en ik weet nu wel hoeveel haken en ogen eraan zitten en het is zo jammer want je hele humeur naar de vaantjes en het rijplezier word er ook niet beter op. Ik wens je veel sterkte maar het is geen verloren zaak.

Levv!!

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wat een verz maatschappij nodig heeft zijn de gegevens:

merk, type, kenteken, chassisnummer en meldcode

trekgewicht etc, doet er nie toe

vreemd verhaal wel, de papieren zijn wellicht niet compleet en daar moet men achteraan, rdw is nie blij met aanbod van een wagen zonder geldige papieren, en daar zal het gelazer mee te maken hebben, de centen zijn al binnen dus men maakt zich niet al te druk meer

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een niet in Nederland leverbaar type in zou voeren is het altijd lastig om het trekhaak gewicht te achterhalen.
Meestal nemen ze de lichtste Nederlandse over, maar soms niets.
Dus moet je de trekhaak laten keuren en extra kosten maken.

Als je dit niet doet is alleen een fietsenrek toegestaan.
Er zijn meerdere die geen trekhaak gewicht hebben.

Enkele sportwagens die lastig te monteren haak hebben of zuinige met te zwakke motoren om zo zuinig en schoon te zijn dus informeer eerst naar de mogelijke gewichten voor aankoop.
Controleer voor aflevering altijd de gegevens en weiger desnoods de auto af te nemen als deze nog niet aan de opgave voldoet.
Zitten zij zonder geld en met auto die ze graag kwijt willen en werken dan wel harder.

Gesloten