LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

kogerveld schreef:Ik kreeg op 17 augustus 2011 een klant voor een VW Passat die een probleem had met zijn tellerstand. Ik vind dat zeer erg , maar kon er zelf ook niets aan doen. !!!!!!!
Je reinste onzin !! U bent als verkoper de professionele partij en wordt als zodanig geacht de kilometerhistorie van de door u verkochte auto's te (kunnen) controleren. Met uw kreet "ik kon er niks aan doen" komt u bij geen enkele rechter weg. U blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de juistheid van de kilometerstand, tenzij expliciet schriftelijk aan de koper is meegedeeld dat de kilometerstand van de auto onlogisch is. Als u dat doet vraag ik mij af of u nog steeds zulke aantallen auto's verkoopt.....
kogerveld schreef:Maar deze klanten die deze berichten schrijven kiezen voor de goedkoopste manier natuurlijk, maar dan moet je niet klagen bij een defect of misverstand. WANT DAN ZEG IK: DAAR IS DE PRIJS OOK NAAR!!!!!!!
En u bent op zoek naar die "voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang" klanten, echter blijft het oplichting om auto's met teruggedraaide kilometerstanden te verkopen, daar heeft de prijs van een auto niks mee te maken.

Even een paar voorbeeldjes?

Lancia Lybra JTD van 2001: volgens uw site 130500km, in 2010 al 227000km

Een Opel Zafira Diesel van 2000, op 18-7-2011 in de bedrijfsvoorraad opgenomen. Kilometerstand op 03-08-2011 292000 (check even de km.stand op het APK rapport), nu 216000.
Rara, hoe kan dat.......

v.d.Heyden

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

@seconds-out

Klopt, maar onze slimme politici maken alleen het terugdraaien van tellerstanden strafbaar. Niet de verkoop ervan.

In Duitsland staan er voor het terugdraaien én het verhandelen van auto's met teruggedraaide tellers straffen tot 3 jaar cel, ONVOORWAARDELIJK. Dat is natuurlijk ook niet waterdicht, maar ik denk, dat men zich aldaar toch wel 2 keer achter zijn oren krabt voordat men overgaat tot deze schanddaad.

fmecht
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:01

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door fmecht »

@ vd heijden, top dat u een paar voorbeelden geeft. Hij had beter niet kunnen reageren hier!
Nu weten we zeker dat het om oplichting gaat.
Ben benieuwd wat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] hier op te zeggen heeft.... Allemaal kapotte klokken zeker???!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2014 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

@vdHeyden

....en toen viel hij dus alsnog volledig door het mandje. Prima speurwerk! Die Zafira is toch een bewijsstuk van de allereerste orde !!! Wát een organisatie zeg...

Ben benieuwd hoe het uitziet met die Laguna van 2002 voor 1499,=

Chapeau, vd Heyden !!!

kogerveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2011 10:10

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door kogerveld »

Blijven jullie het maar proberen met elkaar!!!!!! Want daar ben ik weer!!!! Eigenaar van autobedrijf kogerveld :D :D :D

Hallo allemaal,

Opel zafira terugedraaid? Die auto staat nog steeds bij mij in de garage met 292.000 km op de teller. Ingeruilde Renault megane? staat nog steeds in de garage met 260.000 op de teller. Lancia lybra? gister verkocht aan de export en toen die klant kwam schaamde ik me dood, omdat in de boekjes inderdaad bleek dat de auto meer heeft gelopen dan op de teller stond. Maar de klant was wel blij omdat hij hem voor een mooi prijsje meekreeg en natuurlijk de super goeie service. Jullie geloven alleen wat jullie ogen lezen. Jullie moeten geloven wat jullie ogen zien!!!!!! Anders zullen jullie altijd op een ander vertrouwen en dat zal ik in ieder geval nooit doen!!! Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor wat er allemaal met de auto in het verleden is gebeurd. Dus zoek dat nog maar even beter uit. Niet zomaar wat zeggen waardoor mensen verkeerde wetten opnemen en later misschien in hun tegendeel gaat werken.
Als ik echt zo een oplichter was dan had ik allang mijn bedrijfsnaam vervangen, maar dat doe ik niet en zal dat ook nooit doen!!! E wat de NAP betreft? BOELSHIT!!!!!!!!!! Die vertrouw ik helemaal voor geen meter, omdat ik er zelf ooit mee in de maling ben genomen. Het is wel een hulpmiddel bij tellerstanden maar is 70% zeker. Dan vind ik 30% nog veel te veel. Laat nederland dit maar strafbaar maken dan is het veel veilliger. Nou ik wacht de reacties weer een paar dagen af. Groetjes Kogerveld

kogerveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2011 10:10

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door kogerveld »

Oja, laguna van 2002 voor 1499 euro? Ook verkocht aan de export met Turbo defect voor 1400 euro. Blijven jullie a.u.b allemaal mijn site in de gaten houden, want er komt weer een heleboel aan. Goeie inkopen gedaan namelijk. Wie weet ziet er wat tussen voor jullie, en omdat jullie op radar zijn krijgen jullie extra korting!!!!!

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

Beste eigenaar van Autobedrijf Kogerveld,

1. Ik begrijp het standpunt t.o.v. de betrouwbaarheid van de NAP. Die is inderdaad niet 100% waterdicht, maar een hoop teruggedraaide koekenblikken vallen alvast hierdoor door de mand.

2. Auto's met zo'n gigantische kilometerstandenverschillen op uw site plaatsen is natuurlijk vragen om problemen. Dan moet je gewoon de afgelezen stand opvoeren en niet de stand die je zelf als ondernemer graag ziet.

3. Ik hoor niets meer van de Renault van de TS. Gaat U dat oplossen ? Uiteindelijk gaat het er in dit Topic namelijk om.

4. Niemand is bewust autobedrijven in de zwarte hoek aan het plaatsen. Er zijn legio van voorbeelden waarbij een TS een bedrijf de vernieling in probeert te praten, en de reacties dusdanig zijn, dat het bedrijf uiteindelijk gelijk krijgt en de TS vervolgens afdruipt.

5. Ik zou niet graag het toetsje "1!" zijn van uw toetsenbord. Gebruik van hoofdletters is niet echt professioneel.

Ik wens u verder succes toe met uw bedrijf(svoering).

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor wat er allemaal met de auto in het verleden is gebeurd
U bent echter wel 100% verantwoordelijk dat de informatie op het moment van koop klopt. Hier valt ook de kilometerstand onder.
Goeie inkopen gedaan namelijk. Wie weet ziet er wat tussen voor jullie, en omdat jullie op radar zijn krijgen jullie extra korting!!!!!
Nee, maar bedankt. Ik zoek alleen auto's die naar twee weken nog steeds rijden
Ik wens u verder succes toe met uw bedrijf(svoering).
Nu ik niet, ik hoop dat uw bedrijf snel wordt opgedoekt, is beter voor de rest van Nederland.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wat een reclame voor een bedrijf als de eigenaar van dat bedrijf zo reageerd!!
nu koop ik al HELEMAAL niets meer bij u!!!

Doe eens een cursus communicatie, NL schrijven, enz enz want de indruk die u nu achter laat met dit stukje of u nu gelijk hebt of niet (NIET natuurlijk maar dat terzijde) is echt heel slecht.

Welke eigenaar laat zich nu zo gaan op een forum , neem eens een kijkje in diverse topics en kijk eens hoe webcare teams van grote bedrijven zich profileren , en lees dan nog eens uw reacties....

farracars
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 10:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door farracars »

hallo,

welke garage?
Laatst gewijzigd door farracars op 08 mei 2013 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kogerveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2011 10:10

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door kogerveld »

Ik wil het graag oplossen met iedereen die me tegen praat maar daar krijg ik alleen de kans voor als ze langskomen, want via internet kunne we jaren blijven praten. Ik wil ook nog wel de moeite doen om bij ze zelf langs te gaan. Dan kunnen jullie pas zien wat voor een persoon ik ben. Ik ben namelijk een zeer correcte autohandelaar die heeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen heb blij gemaakt.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Tip van mij aan de eigenaar van Kogerveld.

Deze discussie ga je niet winnen op dit forum. Je kan deze discussies alleen voor zijn door de problemen netjes op te lossen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door ciske »

kogerveld schreef:Ik wil het graag oplossen met iedereen die me tegen praat maar daar krijg ik alleen de kans voor als ze langskomen, want via internet kunne we jaren blijven praten. Ik wil ook nog wel de moeite doen om bij ze zelf langs te gaan. Dan kunnen jullie pas zien wat voor een persoon ik ben. Ik ben namelijk een zeer correcte autohandelaar die heeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen heb blij gemaakt.

als je zoveel mensen hebt blij gemaakt , dan was je niet op dit forum komen te staan :lol:

als ik lees dat je rommelt met de km standen dan raad ik ieder aan met een hele grote boog om jouw bedrijf heen te gaan.

ik heb nog familie en kennissen in Zaandam zal ze meteen een mail sturen dat ze dit soort bedrijven hier kunnen vinden.

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

...maar krijgt fmecht nu zijn geld terug, als hij die auto terugbrengt? Tenslotte gaat het Topic hierover.

Beste eigenaar van Kogerveld, zeg nou eens gewoon glashelder "ja" of "nee".

fmecht
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:01

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door fmecht »

Ik krijg zeker geen geld terug van kogerveld, gelukkig rij ik nu een andere mooie auto. Gekocht bij een betrouwbare bovag garage met garantie. Deze garage staat je zelfs te woord zonder de hoorn op de haak te gooien bij problemen. Ze bedreigen je zelfs niet wanneer je belt.... ongelooflijk! Ik heb hiervan geleerd, achteraf jammer dat bedrijfjes als kogerveld hun gang maar gaan en op slinkse wijze andere mensen geld afhandig maken. Ongelooflijk hoe de baas van kogerveld zich hier voordoet als de nette correcte zakenman....

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door DJM »

farracars schreef:zolang het niet strafbaar is om te handelen in auto's met teruggedraaide km's kunt u deze persoon niet veel verwijten.

Kortom, u bent ook een oplichter?
Het verkopen van auto's met onjuiste kilometerstanden is namelijk verboden.
Laatst gewijzigd door DJM op 07 sep 2011 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door ciske »

DJM schreef:
farracars schreef:zolang het niet strafbaar is om te handelen in auto's met teruggedraaide km's kunt u deze persoon niet veel verwijten.

Kortom, u bent ook een oplichter?

komt het wel op neer ja.

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

...ik denk dat het gemakkelijker is om de regels bij het RDW en de KVK te verscherpen. Als je geen inschrijving meer kunt krijgen en geen handelaarsplaten en/of vrijwaren dan heb je als autobedrijf een groot probleem.

Een wetsaanpassing duurt immers veel te lang.

Ëén keer een kilometerstand terugdraaien en/of verhandelen en de hele rommel meteen intrekken. Ben eens benieuwd hoelang het dan nog duurt met dit soort bedrijven.

@fmechte; succes met jouw nieuwe occasions, en ik hoop dat je hiermee geen problemen krijgt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door ciske »

succes met jouw nieuwe occasions, en ik hoop dat je hiermee geen problemen krijgt.

ik hoop dat dus wel dat hij er problemen mee gaat krijgen, eens moeten ze er toch wat aan gaan doen?

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: opgelicht door autobedrijf kogerveld Zaandam, tellerfraude

Ongelezen bericht door otto77 »

fmecht schreef:Ik krijg zeker geen geld terug van kogerveld, gelukkig rij ik nu een andere mooie auto. Gekocht bij een betrouwbare bovag garage met garantie. Deze garage staat je zelfs te woord zonder de hoorn op de haak te gooien bij problemen. Ze bedreigen je zelfs niet wanneer je belt.... ongelooflijk! Ik heb hiervan geleerd, achteraf jammer dat bedrijfjes als kogerveld hun gang maar gaan en op slinkse wijze andere mensen geld afhandig maken. Ongelooflijk hoe de baas van kogerveld zich hier voordoet als de nette correcte zakenman....
Fmechte heb ik succes gewenst met zijn nieuwe occasion, en niet die goudeerlijke eigenaar van Autobedrijf Kogerveld...

Kwam misschien wat onduidelijk over.

Gesloten