LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters bij Renault dealer Mafait te Almere

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Rolloo

Oplichters bij Renault dealer Mafait te Almere

Ongelezen bericht door Rolloo »

Afgelopen week een zeer onprettige aanvaring gehad met Renaultdealer Mafait in Almere en Weesp.

Ik heb 10 maanden geleden een Renault Scenic RX4 bij ze gekocht voor 14.500,- Deze wilden we inruilen voor wat anders omdat hij toch wel veel problemen heeft gehad in 10 maanden tijd.

In de eerste paar maanden na de koop (in de garantie) al gedonder gehad met Mafait over het vervangen van verroeste schijfremmen. Dit hadden ze blijkbaar niet gezien bij de keuring en de afleverbeurt.... Daarna nog gezeur over verkeerd afgesleten banden. Lag ook aan ons en niet aan Mafait. Uiteindelijk door een grote mond op te zetten de kosten binnen de garantie vergoed gekregen (behalve de remblokjes)

Nu begon van de week de RX4 te stotteren en te hakkelen op de snelweg. Dit bleek uiteindelijk de Lamba sonde te zijn. Weer een reparatie van ruim 300 euri.

Bij het inruilen kwam vanuit Mafait Weesp (omdat daar een auto naar mijn zin stond)het genereuze bod van 5000,-!!! Kortom een afschrijving van 10.000.- (1000 euro per maand!) Ik weet best dat er economische crisis is en ik wil echt niet het volle pond, maar 5000,- daar zakt toch wel mijn broek vanaf.

Maar goed ik denk zal mijn eigen Mafait garage in Almere even bellen. Die vond het ook belachelijk en ik moest zeker even langskomen. Uiteindelijk werd me daar een bod gedaan van 7500,- Na veel doorpraten kwam men uiteindelijk uit op 8200 euro. Ik heb Mafait goed duidelijk gemaakt dat men hier een klant mee kwijt is geraakt en dat ik het erg onprofessionneel van ze vind hoe ze met hun klanten omgaan.

Ik zal er geen stap meer binnen zetten en heb intussen bij de Chevrolet dealer een genereus bod gekregen en aanvaard! We rijden vanaf volgende week in een Chevrolet Nubira.

Kortom, ik krijg flink het gevoel opgelicht te zijn door garage Mafait!
Zolang je maar auto's voor veel geld bij ze koopt is het prima, maar owee als je komt klagen.....

Wees gewaarschuwd!

Een niet zo blije EX renault rijder......

stofzuigertje

Re: Oplichters bij Renault dealer Mafait te Almere

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Als ik van vakantie terug kom zie ik ook roestige schijven, na enkele keren remmen weer schoon dus het niet zien kan ik wel begrijpen, alleen als erg zware roest moeten ze schoon gedraaid worden, op de plek van remblokken komt geen roest dus krijg je hobbels dus trillen met remmen en dan pas noodzakelijk.

2 lambda, 1x loodhoudend tanken en deze kan al stuk gaan.
Ook na enkele jaren sneuvelen deze wel eens.

3 inruil, Uw auto was vorig jaar bij aankoop €14.500,- en toen gelijk bij inruil 2000 tot 3000 minder waard, poetsen, renteverlies en garantie....
Dus nu de BPM verlaagd is op nieuwe dalen de 2e hands.
Ook de crisis geeft minder vraag en zou U deze lage €5000,- ook elders geboden kunnen krijgen.

4 De Chevrolet Nubria is niet de meest waarde vaste, zowel merk als model liggen 2e hands bij niet dealers niet bepaald erg hoog.
Dus of een ander merk beter is betwijfel ik.

5 Heeft U al op www.problemcar.nl gekeken, de Nubria nooit zelf gehad maar daar vind U eventueel zwakke punten die je voor de garantie verloopt beter wel kunt controleren.
Andere Deawoo modellen uit verleden hadden wel enkele zwakke punten.

Rolloo

1. Die Roestige schijven zouden door mij gekomen zijn. De vorige eigenaar had 48000 km in 5 jaar gereden wij hadden er 6000 in 2 maanden gereden, en door mij zouden de remschijven verroest zijn en VERVANGEN moeten worden....

Je gaat me niet wijs maken dat remschijven pas gaan roesten als je veel met een auto gaat rijden.

2. Dat ik geen hoofdprijs voor mijn auto krijg bij inruil snap ik best, maar als er twee merk onafhankelijke dealers zonder blikken of blozen en zonder enige onderhandeling al 8500 euro bieden, kan ik van MIJN dealer verwachten dat ze minstens gelijk bieden. 5000 euri is gewoon DIEFSTAL! dat is 1000 euro per maand verlies!

3. Elke auto die je koopt is een gok, maar je verwacht wel begrip en steun van je dealer waar je je zuur verdiende centjes komt uitgeven!

4. Ik zeg niet dat een ander merk beter is....

bdi

Ongelezen bericht door bdi »

U had beter eerst met Mafait kunnen gaan praten over de onderhoudsgevoeligheid van de eerste auto en wat Mafait daar voor u in zou kunnen betekenen. Vervolgens had u kunnen aangeven dat u het vertrouwen in de auto een beetje kwijt bent en of er sprake zou kunnen zijn dat u de auto terug inruilt voor 80% van de waarde en op zoek gaat naar en andere auto. U handelt op deze wijze eerst de waarde van uw bestaande auto af en vervolgens zou u op de proppen zijn gekomen met de nieuwe auto.
Nu staat er opeens een wild vreemde klant voor de deur die een specifieke auto wil hebben. Need I say more, zelfs ik kan op die auto nog een leuk rendement halen.

Rolloo

@bdi:

En u denkt dat we dat niet gedaan hebben..... :?

Ik heb mafait duidelijk een tweede en zelfs derde kans gegeven. We hadden twee auto's uitgekozen bij MAfait.

Ik weet echt wel hoe het werkt! :!:

Mafait was op geen wijze bereid een klant tegemoed te komen!

bdi

Ongelezen bericht door bdi »

@ Rolloo

Niet dus gezien onderstaande tekst uit uw eerste bericht.
Maar goed ik denk zal mijn eigen Mafait garage in Almere even bellen. Die vond het ook belachelijk en ik moest zeker even langskomen.
Daar had u namelijk moeten starten, niet in Weesp.

Rolloo

Mafait is Mafait!

Gesloten