LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Mijn dochter heeft zo’n 4 maanden geleden een alfa Mito gekocht bij vd Zee in dordrecht.
Volgens een opgewekte eigenaar van garage van der Zee moest er bij het proefrijden niet gelet worden op de geluiden uit de ophanging maar de auto zou een volledige technische inspectie ondergaan.
Na reparatie van deze dingen de auto aangeschaft waarna 3 dagen bleek dat de helft van de dashboard lampjes niet meer branden, een bonkend geluid aan de achteras tevoorschijn kwam en een niet op slot te draaien tankdop.
Na een afspraak werden deze euvels opgelost waarbij we wel direct twijfels hadden over de zogenaamde technische inspectie en algehele houding van deze garage.
Dochter erg blij natuurlijk maar na een week of 4 bleek er (nadat we al een zoete koelvloeistof geur hadden geroken) koelvloeistof te zijn verdwenen uit het reservoir waarna we het niveau nauwlettend in de gaten gingen houden dmv streepjes op het reservoir.
Een aantal weken later bleek wederom vloeistof te zijn verdwenen en weer laten checken waarbij de nogal norse schouderophalende monteur wist te melden dat het de dop was die lekte, wat mij nogal vreemd leek gezien daar alles kurkdroog was.
Dan 3 weken later tijdens rijden een harde knal met vermogensverlies en onheilspellende geluiden.
idee ging direct naar de turbo en de auto (hoewel al enig wantrouwen omtrent deze garage) met een slakkengang gebracht.
Turbo zou 1500 excl. btw kosten plus arbeidsloon a 500 euro.
De zoveelste keer dat we in de garage stonden met een volledig gecheckte auto.
Hier zelf een nieuwe turbo besteld voor 650 euro incl en met gods gratie 25% van arbeidsloon afgekregen (zou wel een dag duren om de turbo te wisselen volgens de monteur)
Heb ooit zelf een turbo van mijn subaru op straat gewisseld in 2 uur.
De pakkingset was per abuis niet met de nieuwe turbo geleverd (wel besteld) maar de schouderophalende monteur had er op eigen houtje de oude tussen gedaan wat dus bij ophalen van de auto pas duidelijk werd.
“hij is dicht, dusss het zal wel”
Turbo bekeken op mijn werk waar aangekoekte olieresten in de oliekanalen van de turbo zaten door vervuilde olie die ook niet was opgemerkt bij de technische controle.
Bij vervangen van de turbo is ook het koelsysteem weer gevuld dat na 3 weken rijden wederom lager bleek te zijn.
Naast het feit dat (getuige de spuitrand rondom het linkerportier/dorpel )de auto bij toevallige ontdekking flink in elkaar heeft gezeten en deze uit italie was geïmporteerd, bleek de lekkage die dus al vanaf dag 1 aan de gang was nog steeds niet verholpen.
Na wederom een afspraak een stevig gesprek met de eigenaar van garage van der zee.
Ja,ja,ja,ja ….wat een pech allemaal he… ik begrijp uw frustratie meneer maarja…
Kijk het zit zo, als iemand naar de dokter gaat en zegt “als ik hier druk doet het daar zeer” dan weet je het niet he…??
Na een tijdje werd ik gebeld met de mededeling dat NU de radiateur lek is.
Bij het woordje NU in de vorige zin brak ik af met de mededeling dat ik hem wel doorhad met z’n poging deze lekkage voor te doen als een volledig nieuw fenomeen teneinde onder deze reparatie uit te komen.
Dat werd dus een nieuwe radiateur en arbeidskosten die we natuurlijk zelf moesten betalen maar besloten de auto op te halen en het zelf te doen voor 49 euro.
Internet is groot en reviews maken of breken, daarnaast moet mond op mond reclame niet vergeten worden waarmee ik hoop dat ik met deze uiteenzetting van het reilen en zeilen bij garage van der Zee, een zichzelf respecterende autokoper aanspoor een garage verder te kijken.
i.p.v een radiateur van pinuts (aannemelijk dat deze bij van der Zee een veelvoud van 49 euro kost) te plaatsen en de arbeidskosten voor mijn part te delen, was de eigenaar van garage van der Zee maar wat blij dat dit laatste gesprek escaleerde waardoor hij er vanaf is.
Ik kom hier echt NOOIT meer en iedereen die het wil horen (of lezen) mag via dit verhaal een kijkje in de keuken nemen van hoe deze mensen denken om te kunnen gaan met autokopers die in goed vertrouwen een auto kopen bij deze wat “achteraf blijkt” een ballentent.
Het bedrijf denkt in eurotekens en heeft personeel in dienst (niet allemaal) die op eigen houtje beslissingen nemen, non communicatief zijn en het al snel opgeven bij wat tegenstand van een door vele voorgaande missers aangedane autokoper.
Hoewel aanvankelijk trots op het uiterlijk van de Mito en de rijeigenschappen van deze auto had mijn dochter het vertrouwen in de auto en de onbetrouwbaarheid van van garage van der Zee al verloren waardoor ze uit angst voor het volgende euvel deed besluiten de auto maar zo snel mogelijk te verkopen.
Ik heb sterk het vermoeden dat veel positieve verhalen (google reviews ) uit eigen hand van/in samenspraak met de eigenaar zelf zijn ontstaan, maar bij de opmerking van iemand die ook de ware aard van deze tent ondervonden heeft kan ik me volledig aansluiten: je word niet serieus genomen daar” waarvan ik een lichte variant maak : “je word serieus GENOMEN daar”
Volgens een opgewekte eigenaar van garage van der Zee moest er bij het proefrijden niet gelet worden op de geluiden uit de ophanging maar de auto zou een volledige technische inspectie ondergaan.
Na reparatie van deze dingen de auto aangeschaft waarna 3 dagen bleek dat de helft van de dashboard lampjes niet meer branden, een bonkend geluid aan de achteras tevoorschijn kwam en een niet op slot te draaien tankdop.
Na een afspraak werden deze euvels opgelost waarbij we wel direct twijfels hadden over de zogenaamde technische inspectie en algehele houding van deze garage.
Dochter erg blij natuurlijk maar na een week of 4 bleek er (nadat we al een zoete koelvloeistof geur hadden geroken) koelvloeistof te zijn verdwenen uit het reservoir waarna we het niveau nauwlettend in de gaten gingen houden dmv streepjes op het reservoir.
Een aantal weken later bleek wederom vloeistof te zijn verdwenen en weer laten checken waarbij de nogal norse schouderophalende monteur wist te melden dat het de dop was die lekte, wat mij nogal vreemd leek gezien daar alles kurkdroog was.
Dan 3 weken later tijdens rijden een harde knal met vermogensverlies en onheilspellende geluiden.
idee ging direct naar de turbo en de auto (hoewel al enig wantrouwen omtrent deze garage) met een slakkengang gebracht.
Turbo zou 1500 excl. btw kosten plus arbeidsloon a 500 euro.
De zoveelste keer dat we in de garage stonden met een volledig gecheckte auto.
Hier zelf een nieuwe turbo besteld voor 650 euro incl en met gods gratie 25% van arbeidsloon afgekregen (zou wel een dag duren om de turbo te wisselen volgens de monteur)
Heb ooit zelf een turbo van mijn subaru op straat gewisseld in 2 uur.
De pakkingset was per abuis niet met de nieuwe turbo geleverd (wel besteld) maar de schouderophalende monteur had er op eigen houtje de oude tussen gedaan wat dus bij ophalen van de auto pas duidelijk werd.
“hij is dicht, dusss het zal wel”
Turbo bekeken op mijn werk waar aangekoekte olieresten in de oliekanalen van de turbo zaten door vervuilde olie die ook niet was opgemerkt bij de technische controle.
Bij vervangen van de turbo is ook het koelsysteem weer gevuld dat na 3 weken rijden wederom lager bleek te zijn.
Naast het feit dat (getuige de spuitrand rondom het linkerportier/dorpel )de auto bij toevallige ontdekking flink in elkaar heeft gezeten en deze uit italie was geïmporteerd, bleek de lekkage die dus al vanaf dag 1 aan de gang was nog steeds niet verholpen.
Na wederom een afspraak een stevig gesprek met de eigenaar van garage van der zee.
Ja,ja,ja,ja ….wat een pech allemaal he… ik begrijp uw frustratie meneer maarja…
Kijk het zit zo, als iemand naar de dokter gaat en zegt “als ik hier druk doet het daar zeer” dan weet je het niet he…??
Na een tijdje werd ik gebeld met de mededeling dat NU de radiateur lek is.
Bij het woordje NU in de vorige zin brak ik af met de mededeling dat ik hem wel doorhad met z’n poging deze lekkage voor te doen als een volledig nieuw fenomeen teneinde onder deze reparatie uit te komen.
Dat werd dus een nieuwe radiateur en arbeidskosten die we natuurlijk zelf moesten betalen maar besloten de auto op te halen en het zelf te doen voor 49 euro.
Internet is groot en reviews maken of breken, daarnaast moet mond op mond reclame niet vergeten worden waarmee ik hoop dat ik met deze uiteenzetting van het reilen en zeilen bij garage van der Zee, een zichzelf respecterende autokoper aanspoor een garage verder te kijken.
i.p.v een radiateur van pinuts (aannemelijk dat deze bij van der Zee een veelvoud van 49 euro kost) te plaatsen en de arbeidskosten voor mijn part te delen, was de eigenaar van garage van der Zee maar wat blij dat dit laatste gesprek escaleerde waardoor hij er vanaf is.
Ik kom hier echt NOOIT meer en iedereen die het wil horen (of lezen) mag via dit verhaal een kijkje in de keuken nemen van hoe deze mensen denken om te kunnen gaan met autokopers die in goed vertrouwen een auto kopen bij deze wat “achteraf blijkt” een ballentent.
Het bedrijf denkt in eurotekens en heeft personeel in dienst (niet allemaal) die op eigen houtje beslissingen nemen, non communicatief zijn en het al snel opgeven bij wat tegenstand van een door vele voorgaande missers aangedane autokoper.
Hoewel aanvankelijk trots op het uiterlijk van de Mito en de rijeigenschappen van deze auto had mijn dochter het vertrouwen in de auto en de onbetrouwbaarheid van van garage van der Zee al verloren waardoor ze uit angst voor het volgende euvel deed besluiten de auto maar zo snel mogelijk te verkopen.
Ik heb sterk het vermoeden dat veel positieve verhalen (google reviews ) uit eigen hand van/in samenspraak met de eigenaar zelf zijn ontstaan, maar bij de opmerking van iemand die ook de ware aard van deze tent ondervonden heeft kan ik me volledig aansluiten: je word niet serieus genomen daar” waarvan ik een lichte variant maak : “je word serieus GENOMEN daar”
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Beroerde ervaring. Maar... zoveel rode seinen, en dan toch zonder aankoopkeuring kopen?
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Hoe verrassend, de Nederlandse auto’s hebben zeer hoge kilometerstanden en de import heeft bijna niets gelopen. Hoe kan dat toch altijd?
Import, en zeker met dergelijke voor Nederlandse begrippen onrealistische tellerstanden, moet je goed laten nakijken. Dus niet alleen een proefrit, ook een aankoopkeuring. Er wordt dieper in de auto gekeken en er komen zaken naar boven waar een gretige koper niet naar kijkt. Zoals de lak.
Mij verbaasd het dat u enig kennis van zaken hebt omtrent auto’s, maar dat u niet bent meegeweest bij de aankoop. Dat had een hoop narigheid kunnen voorkomen.
De auto is nu verkocht en uw dochter heeft, hopelijk, een wijze en dure les gehad. Nooit zomaar een auto kopen.
Import, en zeker met dergelijke voor Nederlandse begrippen onrealistische tellerstanden, moet je goed laten nakijken. Dus niet alleen een proefrit, ook een aankoopkeuring. Er wordt dieper in de auto gekeken en er komen zaken naar boven waar een gretige koper niet naar kijkt. Zoals de lak.
Mij verbaasd het dat u enig kennis van zaken hebt omtrent auto’s, maar dat u niet bent meegeweest bij de aankoop. Dat had een hoop narigheid kunnen voorkomen.
De auto is nu verkocht en uw dochter heeft, hopelijk, een wijze en dure les gehad. Nooit zomaar een auto kopen.
v.d.Heyden
en Nevyn
vinden dit leuk
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Waarom heeft u de klacht niet voorgelegd bij de Bovag ? immers vd Zee in Dordrecht geeft Bovag garantie op auto's boven de 4500 euro en op reparaties 3 maanden garantie
Link : https://www.abvanderzee.nl/garantie---a ... alist.html
Link : https://www.abvanderzee.nl/garantie---a ... alist.html
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Dus eigenlijk wilt U zeggen dat niemand met hun in ZEE moet gaan
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Als ik het goed begrijp heeft u zelf de keuze gemaakt af te zien van garantie, anders waren deze reparaties kosteloos uitgevoerd. U heeft geen aankoopkeuring laten doen, anders was een en ander al voor de aankoop aan het licht gekomen (waarschijnlijk de turbo niet, want die functioneerde de eerste weken nog normaal. Aangekoekte olieresten in de olieleidingen van de turbo worden niet opgemerkt bij een normale technische controle, aangezien je niet alle leidingen e.d. los gaat maken.
Wat betreft de reparatietijd van de turbo, dat verschilt erg per motor, sommige turbo's kun je zo slecht bij dat je niet eens genoeg hebt aan een dag.
Een lekkende radiateur is snel genoeg op te sporen door het koelsysteem af te persen. Wat was de reden van lekkage? Schade, corrosie/breuk?
Besef goed dat zij de auto ook inkopen/inruilen en dat bij de garages niet alles bekend is van de auto. Garantie is juist bedoeld om deze problemen zonder discussie opgelost te krijgen. Dat u daar vanaf heeft gezien geeft u in ieder geval een behoorlijk deel van de verantwoording. Als ik de garagist was geweest had ik gezegd voor de normale meerprijs van de garantie alsnog garantie toekennen, maar dat is kennelijk niet gebeurd.
Wat betreft de reparatietijd van de turbo, dat verschilt erg per motor, sommige turbo's kun je zo slecht bij dat je niet eens genoeg hebt aan een dag.
Een lekkende radiateur is snel genoeg op te sporen door het koelsysteem af te persen. Wat was de reden van lekkage? Schade, corrosie/breuk?
Besef goed dat zij de auto ook inkopen/inruilen en dat bij de garages niet alles bekend is van de auto. Garantie is juist bedoeld om deze problemen zonder discussie opgelost te krijgen. Dat u daar vanaf heeft gezien geeft u in ieder geval een behoorlijk deel van de verantwoording. Als ik de garagist was geweest had ik gezegd voor de normale meerprijs van de garantie alsnog garantie toekennen, maar dat is kennelijk niet gebeurd.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Zolang veel mensen denken dat alles hier slecht is en in het buitenland veel beter zullen ze dat zomaar geloven denk ik.NeoDutchio schreef: ↑21 apr 2021 13:41Hoe verrassend, de Nederlandse auto’s hebben zeer hoge kilometerstanden en de import heeft bijna niets gelopen. Hoe kan dat toch altijd?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Binnen 4 maanden turbo defect, voor eigen rekening, 3 weken later radiateur lek, eigen rekening.. TS roept verder niets over dat ze garantie heeft.
De website vermeldt ook dat de geadverteerde prijzen meeneemprijzen zijn zonder garantie (behalve op viabovag.nl).
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
@smokey20, met andere woorden, je doet een aanname.
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
De reacties van de mensen hierboven zeggen denk ik al genoeg. Wij zijn een gerenommeerd garagebedrijf dat al sinds 1997 bestaat en hebben zeer veel tevreden klanten. Wanneer u een auto bij ons koopt zonder garantie en er gaat toch iets binnen afzienbare tijd defect, dan helpen wij u en lossen dit netjes op. Echter, wanneer een klant met een verheven stem onze monteurs uit gaat schelden en ze voor leugenaar en onkundig uitmaakt, dan vinden wij het gepast deze klant alleen de service te bieden waar hij wettelijk recht op heeft. Geen garantie is dan dus ook geen garantie. Gelukkig hebben we zo'n situatie in de afgelopen 24 jaar slechts 1 maal meegemaakt, want een klant als deze maakt het werk waar wij passie voor hebben er niet leuker op.
Met vriendelijke groet,
Peter van Ginneken
Eigenaar Autobedrijf van der Zee
Met vriendelijke groet,
Peter van Ginneken
Eigenaar Autobedrijf van der Zee
Nevyn
vindt dit leuk
Re: pas op!! autobedrijf van de Zee dordrecht, zeer slechte service!!
Grappige zin: “ in goed vertrouwen een auto kopen”.
Daar is de aankoopkeuring voor uitgevonden.
Daar is de aankoopkeuring voor uitgevonden.