LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peilstok gebroken, motor opgeblazen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
zwartestift

Peilstok gebroken, motor opgeblazen

Ongelezen bericht door zwartestift »

Gekke vraag wellicht….maar ik stel hem toch:
Auto altijd in onderhoud gehad bij de garage, grote beurt, kleine beurt, apk…altijd goed. Nu wilde ik zelf (om wat kosten te besparen) zelf de olie bijvullen. Zo gezegd, zo gedaan.

24 uur later is de motor volkomen opgeblazen. Waarom? Peilstok bleek afgebroken waardoor ik niet goed kon peilen en heb daardoor teveel olie toegevoegd. Had ik dat moeten opmerken of was dit iets wat de garage had moeten doorgeven? Is dit aan te tonen? Waarom heeft de garage de peilstok niet vervangen? En is aan te tonen dat het opblazen van de motor te maken heeft met het teveel aan olie?

Ik ben ook maar een leek en ga uit van expertise. Maar als ik in het land ben dan verwacht ik op z’n minst een goede peilstok. Waarom heeft deze garage mij nooit gewezen op het ontbreken van een goede peilstok? Wat kan ik hiermee?

evdbeek99

Re: Peilstok gebroken, motor opgeblazen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Dat is erg vervelend, maar ik vermoed ook erg lastig om deze schade te verhalen.

Je hebt waarschijnlijk wel veel te veel olie erin gedaan, een beetje olie raak je wel weer kwijt door de uitlaat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Peilstok bleek afgebroken waardoor ik niet goed kon peilen
Had je dat zelf niet door dan, dat het ding afgebroken was? :? Ik neem toch aan dat je éérst het peil controleert, en dan pas gaat bijvullen. Als er niks te controleren valt omdat de peilstok afgebroken is, kun je ook niks bijvullen.

Ik denk niet dat je de schade op de garage kunt verhalen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Motor blaast niet zomaar op. Als er teveel olie in zit, zal de olie een weg naar buiten proberen te vinden.