berndv schreef: ↑23 sep 2020 08:47
hebra98 schreef: ↑22 sep 2020 16:56
Want als je in een auto een probleem krijgt in 3 verschillende auto systemen, computer, ruitenwisser en dagrij verlichting dan is er toch ook de kans dat het een externe factor was.
Dat de schade door een externe factor getriggered is, lijkt me op zich wel duidelijk. Maar dat zegt nog niets over de aansprakelijkheid. Als er bijvoorbeeld, zoals je als voobeeld aanhaalt, een draadkern bloot ligt op een plek die normaliter niet nat wordt, zul je er tijdens het normale gebruik van de auto geen last van hebben, maar in de wasstraat kan je water krijgen op plekken waar normaliter geen water komt tijdens een regenbui. Dan kan je discussieren of het dan door de wasstraat komt, als ts niet door de wasstraat was gereden, was er immers niets mis gegaan, maar aan de andere kant is het wel iets wat al vooraf mis was aan de auto.
>>
Okay, wellicht is mijn stelling niet duidelijk.
Ik zeg niet dat ik WEET dat de wasstraat eigenaar schuldig of aansprakelijk is. Het lijkt mij mogelijk, maar niet overduidelijk.
Ik geef alleen aan dat de eigenaar er, in mijn ogen, slim / goed aan heeft gedaan om een handreiking te doen en uit te nodigen om nogmaals langs te komen. Met het aanbod van mogelijke kosten bij nogmaals, hetzelfde probleem.
En als TS weer door de wasstraat wil gaan adviseer ik wel de eigenaar van de wasstraat om
vooraf goed te laten onderzoeken of de gehele installatie wel correct is. Want nu zat er een auto tussen de lappen, maar stel dat iemand daar tussendoor loopt (al staat de installatie stil)? Want een defect houd geen rekening met de "omstandigheden" en of het een mens of auto is.
Ook, zoals dat voor een auto met APK, kan je volgens mij een defect aan de wasstraat met huidige informatie ook niet uitsluiten.
En, de auto staat regelmatig onder veel nattere omstandigheden, buiten op straat. Want ik heb nog nooit een wasstraat 4 uur zien doen over een wasbeurt terwijl het regelmatig kan voorkomen dat je auto zo lang in een regenbui staat of je er doorheen rijdt.
Dan komt daar nog bij.
Waar komen de vonken vandaan, als er geen elektrische spanning is betrokken in dit geval?
Want vonken kunnen op een paar manieren ontstaan. Schuring of elektrische spanningen.
En ik lees nergens dat de lak van de motorkap / ruitenwisser af is.