LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
Waarom ik dat vermoed is omdat ik hetzelfde heb meegemaakt in 2004 met mijn peugot 206 xs. Gelukkig was mijn auto nog binnen de 2 jaar fabrieksgarantie. {bekent probleem bij die model, te dunne koppakking af fabriek}. Had toen in 1 keer een te hoge druk op koelsysteem. Achteraf bleek dus de koppakking van een 1,5 jaar oude auto. Heeft de dealer dik 4 maanden over gedaan en 3 keer terug geweest. De derde keer zag een monteur dat de koelvloeistof erg vuil was waardoor ze het probleem konden vinden.
-
- Berichten: 32456
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
Met mijn Matizje moest mijn eigen garage ook twee keer een onderzoek doen om er achter te komen dat er ín de motor een heel groot probleem zat, en met zijn - gedeeltelijke - diagnose kon ik terug naar de handelaar die vervolgens concludeerde dat het blok krom is getrokken doordat er te lang met een te hete motor door is gereden.
Ok, de eerste keer was nog niet duidelijk dat het olieverbruik zo idioot hoog was (4 liter per 1000 kilometer). Maar alle andere klachten bleken daar achteraf dus op terug te voeren. En nee, die klachten waren er nog niet bij het proefritje, toen was de koppakking net vervangen, en was alles nog 'schoon'.
Het heeft me twee keer een uur onderzoekskosten gekost, en toen was het nog niet 100% duidelijk wat er was. Daar doe je niks aan. Wel weet ik hierdoor dat er op de motor na niets aan mankeert en dat hij nog vele jaren mee kan. Maar daarom snap ik heel goed dat bij het eerste onderzoek van de Peugeot niet naar voren kwam dat het blok verrot is. Sommige dingen zie je gewoon niet meteen. Net zoals de problemen met mijn motor met een aankoopkeuring ook niet aan het licht zouden zijn gekomen.
In ieder geval heeft de handelaar het goed opgelost door de Peug terug te nemen en een deel van de kosten terug te betalen. En die bandjes, daar zal hij vast nog wel wat mee kunnen.
Ok, de eerste keer was nog niet duidelijk dat het olieverbruik zo idioot hoog was (4 liter per 1000 kilometer). Maar alle andere klachten bleken daar achteraf dus op terug te voeren. En nee, die klachten waren er nog niet bij het proefritje, toen was de koppakking net vervangen, en was alles nog 'schoon'.
Het heeft me twee keer een uur onderzoekskosten gekost, en toen was het nog niet 100% duidelijk wat er was. Daar doe je niks aan. Wel weet ik hierdoor dat er op de motor na niets aan mankeert en dat hij nog vele jaren mee kan. Maar daarom snap ik heel goed dat bij het eerste onderzoek van de Peugeot niet naar voren kwam dat het blok verrot is. Sommige dingen zie je gewoon niet meteen. Net zoals de problemen met mijn motor met een aankoopkeuring ook niet aan het licht zouden zijn gekomen.
In ieder geval heeft de handelaar het goed opgelost door de Peug terug te nemen en een deel van de kosten terug te betalen. En die bandjes, daar zal hij vast nog wel wat mee kunnen.
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
Enkele offtopic bijdragen verwijderd door Moderator
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
OK. Topic wat mij betreft gesloten.
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
'beter'?? ??Hans1113 schreef:BOVAG heeft aangegeven dat men mijn klacht wel in behandeling zal nemen maar dat men weinig zal kunnen doen omdat het "woord tegen woord" zal worden. Ik zou beter mijn rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen..
Re: Slecht geïnformeerd bij autobedrijf Van Hunnik Arnhem
Jeetje Chris, ga je nou zelfs ouwe topics kicken, alleen om je anti-rechtsbijstandsverzekeringgevoelens te ventileren...? 't Wordt langzamerhand een beetje een eentonig liedje, werkelijk overal post je te pas en vooral te onpas dezelfde negativiteit. Doe dat gewoon in het daarvoor bestemde topic, maar vervuil niet allerlei andere topics ermee...