LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring autobedrijf Van Doorn Veghel
Slechte ervaring autobedrijf Van Doorn Veghel
2 weken geleden van huis naar het werk gereden en mijn auto deed raar, trillen, en liep aan tijdens het remmen. Na overleg met een collega, autobedrijf Van Doorn gebeld met de vraag of zij tijd hadden om even naar de auto te kijken. Het enige dat ik wilde weten was of ik veilig naar huis kon rijden. Dat was geen probleem, en ik kon de auto brengen.
In de pauze auto gebracht en nog eens verteld dat ik enkel wilde weten of ik er veilig mee terug kon rijden. Mocht er reparatie nodig zijn dan kon dit bij mijn eigen garage. Dat was prima, want tijd om de auto te repareren was er die dag niet meer.
Om 15:30 uur gebeld dat de auto klaar was. Naar de garage gereden met mijn collega en daar stond dezelfde meneer klaar om te vertellen hoe of wat.
De auto had een kromme velg, velg is verwisseld van voor naar achter, gebalanceerd en er zat roest op de remschijven en dat is eraf gehaald. Dat is dan € 133,-
Aangegeven dat ik geen opdracht tot reparatie had gegeven. Ik wilde enkel weten of ik veilig naar huis kon rijden. Ooh ja zei de man dat is waar ook! Dat is dan een misverstand. De auto is nu gemaakt, de kosten zijn gemaakt, u moet betalen.
Verteld dat ik het er niet mee eens was, ze hadden op z'n minst even kunnen bellen om na te gaan of zij de auto mochten repareren. Daarnaast, behalve dat het juridisch niet klopt, was het ook vooral niet netjes!
Bellen doen zij enkel bij hoge kosten was het antwoord. Ik moest blij zijn dat de auto gemaakt was en graag betalen nu! Indien ik niet van plan was om te betalen dan zou de auto daar blijven staan en moest ik maar een rechtzaak tegen hem aanspannen!!!
Mijn collega en ik konden niet geloven dat deze man zo onvriendelijk en incorrect was.
Na een half uur soebatten wilde de man (om van het gezeik af te zijn volgens hem) de BTW van de factuur af halen.
Dat maakte mij niets uit, want het verhaal klopte gewoon niet. Uiteindelijk toch maar betaald want ik zou mijn auto echt niet mee krijgen.
De man zei; zo je hebt nu betaald, nu wegwezen want u bent hier niet meer welkom als klant!!
Wat een brutaliteit.....
Ben erg teleurgesteld in deze garage en de manier waarop het is gegaan.
Ps: uiteraard wist ik dat voor het nakijken kosten gerekend zouden worden... zij stoppen er immers ook tijd in. Maar uit navraag blijkt dat zij vrij snel hadden kunnen constateren of ik veilig naar huis kon rijden of niet (gaat om 35 km).
In de pauze auto gebracht en nog eens verteld dat ik enkel wilde weten of ik er veilig mee terug kon rijden. Mocht er reparatie nodig zijn dan kon dit bij mijn eigen garage. Dat was prima, want tijd om de auto te repareren was er die dag niet meer.
Om 15:30 uur gebeld dat de auto klaar was. Naar de garage gereden met mijn collega en daar stond dezelfde meneer klaar om te vertellen hoe of wat.
De auto had een kromme velg, velg is verwisseld van voor naar achter, gebalanceerd en er zat roest op de remschijven en dat is eraf gehaald. Dat is dan € 133,-
Aangegeven dat ik geen opdracht tot reparatie had gegeven. Ik wilde enkel weten of ik veilig naar huis kon rijden. Ooh ja zei de man dat is waar ook! Dat is dan een misverstand. De auto is nu gemaakt, de kosten zijn gemaakt, u moet betalen.
Verteld dat ik het er niet mee eens was, ze hadden op z'n minst even kunnen bellen om na te gaan of zij de auto mochten repareren. Daarnaast, behalve dat het juridisch niet klopt, was het ook vooral niet netjes!
Bellen doen zij enkel bij hoge kosten was het antwoord. Ik moest blij zijn dat de auto gemaakt was en graag betalen nu! Indien ik niet van plan was om te betalen dan zou de auto daar blijven staan en moest ik maar een rechtzaak tegen hem aanspannen!!!
Mijn collega en ik konden niet geloven dat deze man zo onvriendelijk en incorrect was.
Na een half uur soebatten wilde de man (om van het gezeik af te zijn volgens hem) de BTW van de factuur af halen.
Dat maakte mij niets uit, want het verhaal klopte gewoon niet. Uiteindelijk toch maar betaald want ik zou mijn auto echt niet mee krijgen.
De man zei; zo je hebt nu betaald, nu wegwezen want u bent hier niet meer welkom als klant!!
Wat een brutaliteit.....
Ben erg teleurgesteld in deze garage en de manier waarop het is gegaan.
Ps: uiteraard wist ik dat voor het nakijken kosten gerekend zouden worden... zij stoppen er immers ook tijd in. Maar uit navraag blijkt dat zij vrij snel hadden kunnen constateren of ik veilig naar huis kon rijden of niet (gaat om 35 km).
Re: Slechte ervaring autobedrijf Van Doorn Veghel
Volgens mij is dit een verhaal met 2 kanten.
Tuurlijk Sjoegel, ieder verhaal heeft 2 kanten.
Sterker nog....3 kanten! Mijn verhaal, het verhaal van de garage en de waarheid
Neemt niet weg, dat het juridisch niet klopt en niet netjes is. De meneer die daar stond gaf meteen toe dat hij inderdaad nog wist dat ik enkel had gevraagd of zij wilde kijken of ik veilig met de auto naar huis kon rijden...
Waar het mij meer om gaat is de manier hoe het is opgelost (niet dus) en de communicatie van deze man.
Sterker nog....3 kanten! Mijn verhaal, het verhaal van de garage en de waarheid
Neemt niet weg, dat het juridisch niet klopt en niet netjes is. De meneer die daar stond gaf meteen toe dat hij inderdaad nog wist dat ik enkel had gevraagd of zij wilde kijken of ik veilig met de auto naar huis kon rijden...
Waar het mij meer om gaat is de manier hoe het is opgelost (niet dus) en de communicatie van deze man.
Het verhaal komt op mij ook als erg eenzijdig over.sjoegel schreef:Volgens mij is dit een verhaal met 2 kanten.
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je de banden er toch af hebt je met dezelfde moeite het probleem oplost.
diagnose had ws ook50 euro oid gekost.... Het lijkt me niet duur en echt noodzakelijk, met een kromme velg kan je niet naar huis rijden.
Wat hadden ze moeten doen( buiten u eerst bellen?) De auto weer naar buiten sodemieteren en u zonder auto door de kerst sturen? ( en u dus wel de diagnose kosten laten betalen)
U moet de auto dan wegsepen naar uw eigen garage( 200 euro of meer kosten)
Of service verlenen en die velg snel wisselen en u weer mobiel maken?
Voortaan gewoon een pechhulp afsluiten, die zijn voor die diagnose in het leven geroepen!
Wat hadden ze moeten doen( buiten u eerst bellen?) De auto weer naar buiten sodemieteren en u zonder auto door de kerst sturen? ( en u dus wel de diagnose kosten laten betalen)
Voortaan gewoon een pechhulp afsluiten, die zijn voor die diagnose in het leven geroepen!
-
Vooropgesteld dat ik de handelswijze niet correct vindt van dit garagebedrijf, en dat u daarmee terecht geirriteerd bent.
Wat echter als ze u wel vooraf hadden gebeld en gemeld hadden, dat een velg krom is en dat er zoveel roest op de remschijven zit, zodat u niet meer veilig naar huis kunt rijden ?
Dan had u het toch ook laten maken, daarvoor heeft u immers deze garage de beoordeling laten uitvoeren.
Kortom, de reparatie is niet nodeloos uitgevoerd, en het is daarom logisch dat ze ook betaald wordt.
Wat echter als ze u wel vooraf hadden gebeld en gemeld hadden, dat een velg krom is en dat er zoveel roest op de remschijven zit, zodat u niet meer veilig naar huis kunt rijden ?
Dan had u het toch ook laten maken, daarvoor heeft u immers deze garage de beoordeling laten uitvoeren.
Kortom, de reparatie is niet nodeloos uitgevoerd, en het is daarom logisch dat ze ook betaald wordt.
Als je duidelijk afspreekt dat ze eerst moeten bellen en je geen reparatieopdracht hebt gegeven moeten ze zich daar gewoon aan houden, klaar!
-
Duidelijk, maar hoe had dit verhaal dan verder moeten aflopensephora30 schreef:Als je duidelijk afspreekt dat ze eerst moeten bellen en je geen reparatieopdracht hebt gegeven moeten ze zich daar gewoon aan houden, klaar!
Frantic2 schreef:diagnose had ws ook50 euro oid gekost.... Het lijkt me niet duur en echt noodzakelijk, met een kromme velg kan je niet naar huis rijden.
2 weken terug was het nog geen kerst
Daarnaast hadden ze inderdaad op z'n minst kunnen bellen. Afspraak was enkel checken, punt!
Diverse mensen hebben aangegeven dat ik met een kromme velg met een gerust hart naar huis had kunnen rijden.
Het gaat om de manier waarop....
Leo The Emperor schreef:Vooropgesteld dat ik de handelswijze niet correct vindt van dit garagebedrijf, en dat u daarmee terecht geirriteerd bent.
Dat was dus de grap, ik had er gewoon mee naar huis kunnen rijden... ook volgens de monteur (die even om de hoek kwam kijken).
Als het niet veilig was om terug te rijden, dan had ik de auto laten staan en vervolgens bekeken wat wijsheid zou zijn.
Nu ben ik gewoon voor het blok gezet voor mijn gevoel
Leo The Emperor schreef:Duidelijk, maar hoe had dit verhaal dan verder moeten aflopensephora30 schreef:Als je duidelijk afspreekt dat ze eerst moeten bellen en je geen reparatieopdracht hebt gegeven moeten ze zich daar gewoon aan houden, klaar!
In ieder geval niet dreigen met mijn auto daar te houden...en normaal communiceren.
Dat had een hoop gescheeld op dat moment.
" Dan moet u maar een rechtzaak aanspannen..." ?!