LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Ingrid kloppenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2014 01:00

Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door Ingrid kloppenburg »

Geachte meneer/mevrouw,

Vanmiddag op het eerste oog een leuke auto gekocht bij autoterrein Sammersbrug.
Bleek dat de auto van geen kant deugende. Met de proefrit had ik in eerste instantie niets door. Vond het wel erg vreemd dat er tijdens de proefrit een monteur meeging. Maar enfin.

Bij het wegrijden hoorde ik een getik in de motor. Ik dacht in eerste instantie dat ik het me verbeelde. Op de snelweg begon de motor te roken. Uit voorzorg toch de auto aan de kant gezet en de wegenwacht gebeld. Die constateerde dat de koppakking lek was en dat de motor olie lekt. Ik heb vriendelijk gebeld om tekst en uitleg te vragen. De meneer die mij de auto had verkocht was niet gediend van mijn belletje en verzocht me dringend om niet meer te bellen, want anders zou hij mijn mond wel dicht slaan. En riep wat in voor mij onbekende taal. Nu zit ik met een kapotte Renault twingo en €1250 armer.

Ik waarschuw mensen om op te letten als ze hier een auto willen kopen.

Als u ook slechte ervaringen heeft gehad met autoterrein Sammersbrug wil u dat aub hier delen. Zodat andere mensen niet gedupeerd worden in het vervolg.


Met vriendelijke groet,


Ingrid van Kloppenburg

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door thecure »

Ingrid kloppenburg schreef:Geachte meneer/mevrouw,

Vanmiddag op het eerste oog een leuke auto gekocht bij autoterrein Sammersbrug.
Bleek dat de auto van geen kant deugende. Met de proefrit had ik in eerste instantie niets door. Vond het wel erg vreemd dat er tijdens de proefrit een monteur meeging. Maar enfin.

Bij het wegrijden hoorde ik een getik in de motor. Ik dacht in eerste instantie dat ik het me verbeelde. Op de snelweg begon de motor te roken. Uit voorzorg toch de auto aan de kant gezet en de wegenwacht gebeld. Die constateerde dat de koppakking lek was en dat de motor olie lekt. Ik heb vriendelijk gebeld om tekst en uitleg te vragen. De meneer die mij de auto had verkocht was niet gediend van mijn belletje en verzocht me dringend om niet meer te bellen, want anders zou hij mijn mond wel dicht slaan. En riep wat in voor mij onbekende taal. Nu zit ik met een kapotte Renault twingo en €1250 armer.

Ik waarschuw mensen om op te letten als ze hier een auto willen kopen.

Als u ook slechte ervaringen heeft gehad met autoterrein Sammersbrug wil u dat aub hier delen. Zodat andere mensen niet gedupeerd worden in het vervolg.


Met vriendelijke groet,


Ingrid van Kloppenburg
leeftijd? km stand? aankoopkeuring laten doen? forum staat vol met dit soort verhalen. mensen leren het nooit.

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

Ingrid kloppenburg schreef: Met de proefrit had ik in eerste instantie niets door. Vond het wel erg vreemd dat er tijdens de proefrit een monteur meeging.
Ik vind dat helemaal niet zo vreemd. Dan hebben ze extra tijd om je het ding aan te smeren met mooie praatjes snap je. En weten hun veel wie je bent? Voor hetzelfde geld zien ze jou en de auto niet meer terug.
Bij het wegrijden hoorde ik een getik in de motor. Ik dacht in eerste instantie dat ik het me verbeelde.
Dat hoorde je niet tijdens de proefrit, maar wel direct nadat je de auto gekocht had? Was je tijdens de proefrit dan niet een beetje te verliefd op het karretje, zodat je je ogen sloot voor datgene wat er aan zat te komen?
Ik heb vriendelijk gebeld om tekst en uitleg te vragen. De meneer die mij de auto had verkocht was niet gediend van mijn belletje en verzocht me dringend om niet meer te bellen, want anders zou hij mijn mond wel dicht slaan.
Jij was lief en vriendelijk, ondanks je kwaadheid om een kapotte auto, en de meneer was wel o zo'n rotzak... Vast... Alleen jij en hij weten hoe het echt is gegaan. Deze opmerking van je neem ik ter kennisgeving aan, ik denk dat mensen er maar niet al te veel waarde aan moeten hechten.

Inderdaad, wat thecure ook al schreef: aankoopkeuring!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik de site bekijk zie ik op een boot van 22000 euro na, alleen auto's beneden de 2000 euro.
Dus een handelaar in de goedkope klasse. Al moet een auto bij verkoop goed zijn, moet jezelf wel erg op je hoede zijn en verstand van zaken hebben om hier een auto te kopen. Reparaties stijgen altijd qua prijs boven de waarde van de auto uit. ( 4 nieuwe banden is al duurder :D )

70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door 70res »

Tja, das die vage handelaar TEGENOVER het woonwagenkamp. Zegt genoeg mijn inziens.

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door jonis »

Het ontvangstcommitee hier bij radar is toch ook niet meer wat het geweest is.

Waarom bij een auto van 1250,- beginnen over leeftijd, KMstand, aankoopkeuring?
Nieuw of jong is die zeker niet en van oud vrouwtje geweest zijn ze allemaal.
Aankoopkeuring ANWB:
Prijs voor ANWB-leden vanaf € 161,65,- (Niet-leden € 201,65)

Prijs is afhankelijk van autotype en uitvoering. De tarieven van de totaalkeuringen beginnen voor ANWB-leden bij € 161,65 en kunnen oplopen tot € 323,25.
Als iedere euro bij elkaar moet worden geschraapt voor alleen al de auto......


Maar dan nog:
Een ANWB Totaalkeuring geeft je maximale zekerheid over de conditie waarin een auto verkeert.
Dus niet hoelang dat die het zal gaan volhouden en kun je alsnog bij het wegrijden bij de keuring op nieuwe problemen stuiten, daarbij is de lijst van wat er aan mankeert en aan zit te komen bij een auto van 1250,- waarschijnlijk zolang dat de enige conclusie kan zijn "staan laten"

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

Een aankoopkeuring kan al voor een euro of 50, daar hoef je helemaal niet voor bij de ANWB te zijn.

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:Een aankoopkeuring kan al voor een euro of 50, daar hoef je helemaal niet voor bij de ANWB te zijn.
Leuk en aardig dat je weer eens wat bij de kwikfitter goedkoper weet te vinden......maar het zegt niets over hoelang de auto het gaat volhouden......en: "wij van wc-eend"....

Daarbij 50,-?
Dekra vraagt ook 250,- ervoor en bij goedkope keuringen zie ik ook verdere kosten die nog in rekening worden gebracht maar dan ga je nog voorbij aan het feit dat bij een auto van 1250 de waslijst van wat er zit aan te komen bij de meeste auto's zo lang is dat de enige conclusie kan zijn "staan laten".......en hoeveel keuringen wilde je dan laten gaan doen

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen kwikfitter, Jonas... En geen 'wij van wc-eend'.

Inderdaad, een auto van 1250 euro heeft over het algemeen een flinke waslijst van kleine gebreken, of een of twee grote kostenposten die er op korte termijn aan zitten te komen. Daarom zul je, als je een auto op het oog hebt, zelf al wat dingetjes moeten onderzoeken, dan valt al minimaal drie kwart af. Wat dan overblijft, betreft zaken die ik als leek niet zo gauw zal herkennen.

En sowieso, als je via internet zoekt kun je ook al een hoop te weten komen dat je denkt: laat maar staan. Foto's waarbij je het kenteken niet kunt zien, en het kenteken ook niet in de advertentie staat: wat heeft iemand te verbergen? Het aantal vorige eigenaren over de afgelopen 9 jaar is eenvoudig te achterhalen. Meer dan drie? Waarom is de auto dan zo vaak van eigenaar gewisseld?

Van de week zag ik een auto met een nette vraagprijs, distributieriem was nét vervangen. Ok, prima. Vraagprijs auto 975 euro, kosten van dat model voor de db ca 275. En dan is voor mij de vraag: is dat ding dan geknapt, en zo ja, hoe groot is de motorschade dan? Want een Punto kán dat hebben, maar waarom dan direct verkopen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door berndv »

Er kan van alles zijn, maar er kan ook niets zijn. Zelf 3 jaar geleden een Volvo gekocht uit 1999 voor 1000 euro met 280000 km op de teller. Rijdt nog steeds super, km stand is inmiddels 330000, in totaal nu 600 euro aan kosten aan gehad in die 3 jaar die allemaal met gewone slijtage en onderhoud te maken hadden.

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door jonis »

berndv schreef:Er kan van alles zijn, maar er kan ook niets zijn. Zelf 3 jaar geleden een Volvo gekocht uit 1999 voor 1000 euro met 280000 km op de teller. Rijdt nog steeds super, km stand is inmiddels 330000, in totaal nu 600 euro aan kosten aan gehad in die 3 jaar die allemaal met gewone slijtage en onderhoud te maken hadden.
Volvo is echt geen kleine Twingolasten budget. De rekeningen van een Volvo zien er sowieso ook wel eens anders uit :roll:

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door jonis »

Het aantal vorige eigenaren over de afgelopen 9 jaar is eenvoudig te achterhalen. Meer dan drie? Waarom is de auto dan zo vaak van eigenaar gewisseld?
Wat zegt het aantal eigenaren over het aantal gebruikers?

Ik heb er 1tje op het oog van 1ste eigenaar 4 jaar oud.....maar min 3 gebruikers, kunnen misschien ook wel meer zijn geweest omdat de auto in de pool zit.
Daarbij vind jij meer dan 3 eigenaren "vreemd" maar een demo die verkocht wordt en na een jaar weer wordt ingeruild staat binnen 1,5 jaar dus al voor de 3de keer op een nieuwe naam; het zegt daarbij nog allemaal niets over de auto en is wel vrij gangbaar zakendoen bij de dealer.

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:Er kan van alles zijn, maar er kan ook niets zijn. Zelf 3 jaar geleden een Volvo gekocht uit 1999 voor 1000 euro met 280000 km op de teller. Rijdt nog steeds super, km stand is inmiddels 330000, in totaal nu 600 euro aan kosten aan gehad in die 3 jaar die allemaal met gewone slijtage en onderhoud te maken hadden.
O, maar niet alle auto's van die bouwjaren zijn slecht. Mijn Golfje uit 1990 heb ik 6 jaar geleden gekocht, op het normale onderhoud na, en één keertje laswerk, heb ik verder geen schokkende kosten gehad. De Ford Orion die ik ervoor had idem dito, drie jaar in gereden, en dat voor 750 euro + apk-kosten en gebruikelijk onderhoud. Daar koop je geen nieuwe auto voor.

Het is alleen goed zoeken naar een goed exemplaar.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door hawkwind »

Quark schreef:Als ik de site bekijk zie ik op een boot van 22000 euro na, alleen auto's beneden de 2000 euro.
Dus een handelaar in de goedkope klasse. Al moet een auto bij verkoop goed zijn, moet jezelf wel erg op je hoede zijn en verstand van zaken hebben om hier een auto te kopen. Reparaties stijgen altijd qua prijs boven de waarde van de auto uit. ( 4 nieuwe banden is al duurder :D )
Op de site van deze handelaar:Suzuki Alto : Aantal eigenaren :8
Ford Ka: Aantal eigenaren :9
Sammersbrug met een noodgang voorbij rijden.....
Tenzij: iemand meenemen met verstand van zaken.
1250 euro is een hard gelag , ik zou het er persoonlijk niet bij laten zitten.
Misschien is er nog een mouw aan te passen om iig een deel van de koopsom terug te krijgen.

Ingrid kloppenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2014 01:00

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door Ingrid kloppenburg »

hawkwind schreef:
Quark schreef:Als ik de site bekijk zie ik op een boot van 22000 euro na, alleen auto's beneden de 2000 euro.
Dus een handelaar in de goedkope klasse. Al moet een auto bij verkoop goed zijn, moet jezelf wel erg op je hoede zijn en verstand van zaken hebben om hier een auto te kopen. Reparaties stijgen altijd qua prijs boven de waarde van de auto uit. ( 4 nieuwe banden is al duurder :D )
Op de site van deze handelaar:Suzuki Alto : Aantal eigenaren :8
Ford Ka: Aantal eigenaren :9
Sammersbrug met een noodgang voorbij rijden.....
Tenzij: iemand meenemen met verstand van zaken.
1250 euro is een hard gelag , ik zou het er persoonlijk niet bij laten zitten.
Misschien is er nog een mouw aan te passen om iig een deel van de koopsom terug te krijgen.
Beste Hawkind,

Bedankt voor u reactie. Ik laat het er zeer zeker niet bij zitten. Ga hier absoluut werk van maken. Mijn jongste zoon heeft inmiddels met de eigenaar van sammersbrug auto gesproken. Maar er werd hem verzocht niet meer te bellen. Er zit geen garantie op de auto's. Dus ik moet het zelf maar uitzoeken. Ik neem morgen contact op met mijn rechtsbijstandverzekering om te zien wat zij voor me kunnen betekenen. Bedankt voor al jullie berichten.

Met vriendelijke groet,


Ingrid van Kloppenburg

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door berndv »

Het vervelende is dat u niet weet, en waarschijnlijk ook niet te weten zult komen, of de verkoper er van af wist, of had kunnen weten. Heb hetzelfde ooit 1x gehad. Auto gehad, tijdens proefrit niets gemerkt, bevriende monteur mee gehad, die heeft de auto in eerste instantie ook goed bevonden. Onderweg naar huis, na 30 km auto aan de kook. Ook de koppakking. ANWB er bij gehaald, die kon mij vertellen dat ze dezelfde auto 3 maand er voor ook hebben voort geholpen vanwege een lekke koppakking. Was gerepareerd, garage heeft daarna nogmaals de koppakking gerepareerd en afgevlakt, toen kon ik 150 km rijden en weer zelfde probleem. Uiteindelijk 50/50 met de garage een andere motor laten plaatsen.

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

jonis schreef:
Het aantal vorige eigenaren over de afgelopen 9 jaar is eenvoudig te achterhalen. Meer dan drie? Waarom is de auto dan zo vaak van eigenaar gewisseld?
Wat zegt het aantal eigenaren over het aantal gebruikers?

Ik heb er 1tje op het oog van 1ste eigenaar 4 jaar oud.....maar min 3 gebruikers,
Ik heb het niet over het aantal gebruikers, maar over het aantal eigenaren. Het gaat namelijk altijd om de laatste 9 jaar, ook al is die kar 100 jaar oud. Als de auto zo vaak van eigenaar gewisseld is, en zeker een oudere auto, dan moet je je af gaan vragen waaróm hij zo vaak van eigenaar is gewisseld. Is het toeval, of zitten er een of meer chronische en dure mankementen in die steeds weer tot hoge reparatiekosten leiden, zodat mensen er weer zo gauw mogelijk van af willen?

Natuurlijk, een auto van de eerste eigenaar zegt ook niet alles. Daar kan ook van alles mis mee zijn. Maar met een beetje geluk gaat het dan om een reparatie die nog te overzien is, in plaats van mankementen die steeds weer terug komen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ingrid kloppenburg schreef:Ik laat het er zeer zeker niet bij zitten. Ga hier absoluut werk van maken. Mijn jongste zoon heeft inmiddels met de eigenaar van sammersbrug auto gesproken. Maar er werd hem verzocht niet meer te bellen. Er zit geen garantie op de auto's. Dus ik moet het zelf maar uitzoeken. Ik neem morgen contact op met mijn rechtsbijstandverzekering om te zien wat zij voor me kunnen betekenen. Bedankt voor al jullie berichten.

Met vriendelijke groet,


Ingrid van Kloppenburg
Tsja, dat de autobranche soms louche is wisten we al. Maar laat u niks wijsmaken betreffende zelf onderzoek doen, aankoopkeuringen, etc, blablabla. Een product dat u koopt, dient geschikt te zijn voor normaal gebruik en dient allee eigenschappen te bezitten om het product normaal te gebruiken. De verkoper moet u een goed product leveren en als koper heeft u welliswaar een onderzoeksplicht, maar deze is beperkt. De verkoper handelt immers als handelaar en weet dondersgoed dat hij u een loer heeft gedraaid.

Ingrid kloppenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2014 01:00

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door Ingrid kloppenburg »

70res schreef:Tja, das die vage handelaar TEGENOVER het woonwagenkamp. Zegt genoeg mijn inziens.
Beste 70res,

Dat klopt inderdaad. Het is het bedrijf tegenover het woonwagenkamp. Denk dat de verkoper daar woont. Hij praatte met de monteur ook de hele tijd in een taal die ik niet ken. Zal hoogstwaarschijnlijk zigeunertaal zijn. Niet dat dat wat uitmaakt. Heb niets tegen woonwagenbewoners. Had gewoon eerlijkheid verwacht. Het is een Renault twingo uit 1999 staat 68000 km op de teller. Maar op de het laatste APK bewijs staat een kilometerstand van 97450. Voel me echt zo stom. Had ook beter moeten opletten maar op de website zag het er professioneel uit. Toen ik het terrein zag had ik eigenlijk al meteen een slecht gevoel. Heel apar volk. En ze waren aan het bouwen. Het zag er niet fris uit. Maar goed, de auto zag er in eerste instantie goed. En tijdens de proefrit had ik niets door. Ook omdat de monteur die verplicht meeging steeds aan het praten was en tevens was hij bezig met de radio. Hoop echt dat ik mijn geld terug krijg.

Met vriendelijke groet,


Ingrid van Kloppenburg.

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring bij Autoterrein Sammersbrug in Den Haag

Ongelezen bericht door witte angora »

Ingrid kloppenburg schreef:tevens was hij bezig met de radio.
Sja, waarvoor zou die nou met die radio bezig zijn geweest, denk je? Een proefrit is bedoeld om mankementen op te sporen, en een van de manieren is.... luisteren! Dat weet die vent heus wel. En dat kon op deze manier dus niet.

:arrow: Je bent bedonderd.

Gesloten